<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
vlcc
– VLCC nederst i næringskjeden
Ratene har fortsatt ikke tatt av i VLCC-markedet og de største skipene tjener nå minst i tanksegmentet.
– VLCC nederst i næringskjeden
Ratene har fortsatt ikke tatt av i VLCC-markedet og de største skipene tjener nå minst i tanksegmentet.
Småskipene banker VLCC-ene
Vanligvis tjener VLCC-ene langt mer enn de mindre skipstypene. I 2024 har de imidlertid hengt etter både suezmax-er, aframax-er og de største produkttankskipene.
Småskipene banker VLCC-ene
Vanligvis tjener VLCC-ene langt mer enn de mindre skipstypene. I 2024 har de imidlertid hengt etter både suezmax-er, aframax-er og de største produkttankskipene.
Mer å gå på for Frontline
Frontline-aksjen har steget med 28 prosent så langt i år og prises nå med en premie på 15 prosent målt mot verdijustert egenkapital. Aksjen er fortsatt attraktiv, mener Clarksons.
Mer å gå på for Frontline
Frontline-aksjen har steget med 28 prosent så langt i år og prises nå med en premie på 15 prosent målt mot verdijustert egenkapital. Aksjen er fortsatt attraktiv, mener Clarksons.
Spår ratehopp etter sommeren
Tankmarkedet er ifølge Ole-Rikard Hammer på vei inn i en periode med  særdeles lav flåtevekst. – Det er historisk at dette ligger an til å skje selv etter en relativt lang periode med gode rater, sier han.