Jin Lang, Jin Mei, Jin Feng, Jin An, Jin Rong og Jin Shun
Jin Lang er nå på vei til Vietnam, etter å ha vært i havn i Sør-Korea og undersøkt tilstanden på skipet.
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 18.11.2021 kl 16:39
Du må logge inn for å svare
masekråka
17.10.2021 kl 20:09
3057
Enig,sitter stille og venter på q3 selv.
Blir det utbytter blir det shop shop.
Blir det utbytter blir det shop shop.
thypoon
17.10.2021 kl 19:06
3123
The supramax index added 34 points, rising to an all-time high of 3,576, according to Refinitiv Eikon data going back until 2017.
thypoon
17.10.2021 kl 17:04
3218
Hvor lenge kan aksjen holdes nede når det fundamentale er helt vannvittig. Jin håver inn cash og utsiktene er stålbull. Ser vi 18 nivået allerede i neste uke, ingen motstand på oppsiden slik jeg leser chartet!
tankardjr
15.10.2021 kl 19:32
3490
Her er det bare å sitte hvis man ikke trenger penger i oktober. Jinhui har altid slitt litt med dårlig kurs akkurat midt i mellom 2 kvartaler. Der er vi nå bare sitt ut måneden så skal kursen gå på rene forventninger til Q3 i november. Det meste er sagt så ikke noe grunn til å gjenta seg selv noe mer. Har nok vært litt kinesiske selgere som ble skremt av evergreen også som har bidratt til salgspress veldig lite med jinhui å gjøre og det knallsterke shipping markedet. Hold eller kjøp fra nå av lol
såpe i øynene
15.10.2021 kl 15:24
3629
Da får skipet demurrage. De får altså betalt for å ligge til ankers. Dette er utifra kontrakten som er inngått så raten er vanskelig å spesifisere. Som regel er den opp mot fraktraten. Tiden er spesifisert for F. Eks. Lossing. Når en venter bruker en av disse inntil demurrage betaling slår inn. I en del tilfeller tjener skipene mer når de ligger til ankers. Dette fordi driftsutgifter er mye mindre. En bruker mye mindre bunkers som er den største utgiften.
Let it be
15.10.2021 kl 15:13
3640
Kunne en av forumets spesialister på fraktavtaler opplyse om følgende:
Et Jin skip seiler lf.eks. 20 dager for å laste. Må vente 4 dager før de slipper til kai
Etter at skipet er lastet seiler det til mottaker. Der må det også ligge på reia i 4 dager å vente
Totalt 8 dager, og spørsmålet. Når skip ligger på reia og venter på tilgang utover beskrevet i kontrakten, blir Jin kompensert for disse dagene, eventuelt noen av de ?
Dette siden i dette tilfellet så er jo 8 dager venting for lasting/lossing av en tur som skulle vart 40 dager inkl selve lasting/lossing veldig mye- 20 % økning i dager.
Kan noen tenke seg å svare på dette ?
Et Jin skip seiler lf.eks. 20 dager for å laste. Må vente 4 dager før de slipper til kai
Etter at skipet er lastet seiler det til mottaker. Der må det også ligge på reia i 4 dager å vente
Totalt 8 dager, og spørsmålet. Når skip ligger på reia og venter på tilgang utover beskrevet i kontrakten, blir Jin kompensert for disse dagene, eventuelt noen av de ?
Dette siden i dette tilfellet så er jo 8 dager venting for lasting/lossing av en tur som skulle vart 40 dager inkl selve lasting/lossing veldig mye- 20 % økning i dager.
Kan noen tenke seg å svare på dette ?
såpe i øynene
15.10.2021 kl 14:47
3663
Ganske utrolig prising av et selskap som trykker penger. Slik dagens rater er tjener vel selskapet rundt 10 øre aksjen før en kommer på jobb mandags morgen. Helt utrolig at en får aksjer på slikt salg vi er vitne til i et av tidenes markeder. Ratene for Jin sine skip ser ut til å vøre opp i dag også. India og Kina virker desperate, og det er lite som tyder på at det vil bli store endringer med det første. Har dessverre kjøpt for alt jeg har tilgjengelig. Ufattelig irriterende at en ikke er i besittelse av flere frie midler. Da legges aksjene på hyllen mens en venter på kommende lønninger. Lykke til Jin aksjonærer. Dette caset ser bare helt vanvittig knall ut.
Muffe
15.10.2021 kl 11:01
3792
Kjøp med begge hender og hold! Vi er over 20 i god tid før Q3. Det er mitt bet:)
thypoon
15.10.2021 kl 10:44
3790
Kineserne hamstrer kull som gale. Det er full energikrise!!
Korreksjonen er over i Jin, og var/ er en eventyrlig mulighet
Korreksjonen er over i Jin, og var/ er en eventyrlig mulighet
Natt1369
13.10.2021 kl 21:02
4007
Jin Mei har forlatt Kaohsiung, etter å ha losset skipet for canadisk kull. De lå 9 dager i havn, og er nå på tur mot Hay Point, Australia for å hente sårt tiltrengt kull, i et glohett marked! 🤘🎉
Mon tro hva post-panamaxene våre vil oppnå av rater iløpet av q4?! 🤗
Mon tro hva post-panamaxene våre vil oppnå av rater iløpet av q4?! 🤗
Let it be
13.10.2021 kl 15:02
4106
Det var en her på forumet som mente at Jin skal ned til 9-10 kroner. Kursen var ca. 17 på det tidspunktet. Den er ned rund kr. 3,50 nå til kr.13.50. Og et likedann fall til
så er kursen kr.10,- Skulle ønske jeg hadde slike evner til å forutse et slikt fall i aksjekurs, selv om høye fraktratene har økt enda mer i fra det aktuelle tidspunktet.
Jeg har tidligere prøvd å trade i aksjer, men det har alltid blitt tap. Også i Jin. Engang kjøpte jeg på 10, den steg til 13, og aksjen kollapset deretter. Og det gjorde fraktmarkedet også. Da var det så bra fraktmaked at Jin ville tjene inn aksjekursen på 18 måneder. Solgte meg ut med stort tap på 7 kr.
Nå kjøpte jeg igjen på 10. Aksjen gikk til 18 på sitt høyeste. Og nå ned til kr13,50. Men denne gangen har ikke fraktmakedet falt, men det er spådd ned, og så opp.
Ved resultatfremleggelse 30 Nov ( og ratene har kanskje falt til rundt 25.000 US$ pr dag), og Jin sier at det er vanskelige tider, så ingen utbytte.
Da vil fasit være under kr. 10,-
Skulle ønske det var noen tunge aksjonærer med ordet i behold, som kunne påvirke ledelsen. Selv etter kjøp av 3 second hand ski, en i hvert av de siste
kvartalene, så vil JIN ha mulighet for i størrelsesorden 70-80 MUS$ på bok. Det er jo ikke bankaksjer jeg ar kjøpt. Og kjøpe nye secondhandskip hvert kvartal synes for meg ikke å være god drift.
Egentlig, var de som leder og er hovedksjonærer så interresert i gode kjøpsavtaler så er vel den beste denne:
De 3 nyervævelsene antar jeg var priset til rundt det hvem som helts kunne kjøpe de for. Ikke noen særlig merverdier. Aksjekursen gikk ned, så det var nok den gjengse mening.
Verdijustert egenkapital i JIN kan være ca. 400 MUS$. Aksjene i JIN er i dag prisen til under 50 % av dette Hvorfor kjøper ikke Jin egne aksjer, med en rabatt på 50 %. Nær risikofritt i forhold til å kjøpe nye secondhand skip. Faller gamle skip med over 50 % når ratene faller kraftig, så er det ikke sikkert de gamle er verdt rundt 50 % av kostpris, dvs ca. 7,5 MUS$.
Jeg sitter og regner med kursfall. Så dum er jeg nå en gang, men det med shipping, ja det er ikke lett å gjøre det riktige. Men en gang da ?
så er kursen kr.10,- Skulle ønske jeg hadde slike evner til å forutse et slikt fall i aksjekurs, selv om høye fraktratene har økt enda mer i fra det aktuelle tidspunktet.
Jeg har tidligere prøvd å trade i aksjer, men det har alltid blitt tap. Også i Jin. Engang kjøpte jeg på 10, den steg til 13, og aksjen kollapset deretter. Og det gjorde fraktmarkedet også. Da var det så bra fraktmaked at Jin ville tjene inn aksjekursen på 18 måneder. Solgte meg ut med stort tap på 7 kr.
Nå kjøpte jeg igjen på 10. Aksjen gikk til 18 på sitt høyeste. Og nå ned til kr13,50. Men denne gangen har ikke fraktmakedet falt, men det er spådd ned, og så opp.
Ved resultatfremleggelse 30 Nov ( og ratene har kanskje falt til rundt 25.000 US$ pr dag), og Jin sier at det er vanskelige tider, så ingen utbytte.
Da vil fasit være under kr. 10,-
Skulle ønske det var noen tunge aksjonærer med ordet i behold, som kunne påvirke ledelsen. Selv etter kjøp av 3 second hand ski, en i hvert av de siste
kvartalene, så vil JIN ha mulighet for i størrelsesorden 70-80 MUS$ på bok. Det er jo ikke bankaksjer jeg ar kjøpt. Og kjøpe nye secondhandskip hvert kvartal synes for meg ikke å være god drift.
Egentlig, var de som leder og er hovedksjonærer så interresert i gode kjøpsavtaler så er vel den beste denne:
De 3 nyervævelsene antar jeg var priset til rundt det hvem som helts kunne kjøpe de for. Ikke noen særlig merverdier. Aksjekursen gikk ned, så det var nok den gjengse mening.
Verdijustert egenkapital i JIN kan være ca. 400 MUS$. Aksjene i JIN er i dag prisen til under 50 % av dette Hvorfor kjøper ikke Jin egne aksjer, med en rabatt på 50 %. Nær risikofritt i forhold til å kjøpe nye secondhand skip. Faller gamle skip med over 50 % når ratene faller kraftig, så er det ikke sikkert de gamle er verdt rundt 50 % av kostpris, dvs ca. 7,5 MUS$.
Jeg sitter og regner med kursfall. Så dum er jeg nå en gang, men det med shipping, ja det er ikke lett å gjøre det riktige. Men en gang da ?
Natt1369
07.10.2021 kl 00:29
4398
Da er Belfri bekreftet overtatt, og har fått navnet Jin An!
Skipet er nå på tur til Surigao, Filippinene for å frakte nikkel. Forventet ankomst 13.10
Jin Mei er framme i Taiwan, og Jin Lang har ankommet Sør-Korea, Belcargo er på tur til Singapore og ventes overtatt iløpet av oktober/november.
Skipet er nå på tur til Surigao, Filippinene for å frakte nikkel. Forventet ankomst 13.10
Jin Mei er framme i Taiwan, og Jin Lang har ankommet Sør-Korea, Belcargo er på tur til Singapore og ventes overtatt iløpet av oktober/november.
masekråka
06.10.2021 kl 22:24
4525
Ned i bulk i kveld usa,og spesielt eagle.
Det svinger mye om dagen.
Det svinger mye om dagen.
Muffe
06.10.2021 kl 09:04
4692
Her er det bare å kose seg.
De store postene kommer for å presse kursen ned. Når de har fått kjøpt nok forsvinner dem. Da går det fort:)
De store postene kommer for å presse kursen ned. Når de har fått kjøpt nok forsvinner dem. Da går det fort:)
hofa
06.10.2021 kl 09:00
4665
Jin er tilbage for fuld kraft på shipping. Ejer nu 23 skibe og 3 er under levering senere på året. Pengene skovles ind.
Bulken2
06.10.2021 kl 08:31
4715
Genialt det som Jin har gjort i år, kjøper brukte skip og utnytter de høye ratene med en gang istedenfor å kontrahere nye skip og får de levert når ratene er langt lavere. Disse de har kjøpt i år tjenes inn igjen ganske kjapt med slike rater som eksisterer nå. Når ratene går ned kan de selge skipene. Jin er aksjene en bør ha nå, kun oppside.
masekråka
05.10.2021 kl 23:38
4783
thypoon skrev Jin handler skip og ratene fortsetter himmelferden!!!
Markedet er sterkt og nybygg skip er 0.
Idag kom den opp endelig etter lange tider med nedsalg.
Neste q3-
Idag kom den opp endelig etter lange tider med nedsalg.
Neste q3-
Redigert 05.10.2021 kl 23:39
Du må logge inn for å svare
thypoon
05.10.2021 kl 12:27
4954
SuMay skrev Kjøpe BEL sine skip
Jin handler skip og ratene fortsetter himmelferden!!!
SuMay
05.10.2021 kl 11:09
5068
Superoptimist skrev Hvilke ting? Og hvem er det rister dette treet så all "julepynten" faller av?
Kjøpe BEL sine skip
masekråka
05.10.2021 kl 11:06
5012
Da ble det flere aksjer her.
Stocastic 7 ser jeg på som bull.
Kan sikkert falle ned mot 14,14,1 men begynner vel og bli attraktiv her nede.
Det er greit og ha q3 i bakhodet som bør bli knallsterke tall.
Stocastic 7 ser jeg på som bull.
Kan sikkert falle ned mot 14,14,1 men begynner vel og bli attraktiv her nede.
Det er greit og ha q3 i bakhodet som bør bli knallsterke tall.
masekråka
05.10.2021 kl 00:54
2328
Bulk ned i Usa,men hva med jin med nedganger fra før når alle andre har steget?
Irrasjonelt faller alle aksjer når markedet er surt som nå.
Har tatt på sydvest og småkjøper mere så lenge ratene er så bullish.
Markedet kan svi av noen prosenter til,men det er ikke lenge før det er kjøp all in.
Irrasjonelt faller alle aksjer når markedet er surt som nå.
Har tatt på sydvest og småkjøper mere så lenge ratene er så bullish.
Markedet kan svi av noen prosenter til,men det er ikke lenge før det er kjøp all in.
Superoptimist
04.10.2021 kl 16:10
2636
Hvilke ting? Og hvem er det rister dette treet så all "julepynten" faller av?
trengere
04.10.2021 kl 11:41
2770
"Belships is circulating its oldest vessel for sale, the 58,000-dwt bulker Belstar (built 2009)."
Come on JIN do your thing!! :)
Come on JIN do your thing!! :)
Let it be
04.10.2021 kl 10:17
2858
Det er ikke tvil om at Jin seiler med gode rater, som vil vise seg i inntjeningen. Men hva så om fremtiden. Aksjen prises ikke etter hva som er nå, men hva som antas vil skje fremover med ratene. Og det vet vel ikke så mange sikkert, dermed prises Jin(og andre bulk-aksjer) til med forsiktighet. Bulkaksjer har dog steget.
Hva kan Jin gjøre fremover. Sitte på pengene som seiles inn, kjøpe brukte bulkskip eller bestille nybygg, dele ut overkuddskapital i utbytte, eller en miks av disse.
En mulighet, som er den mest sikreste, er å seile med skipene Jin har. Så lenge de er sikre og ratene er gode. Og selv om ratene er gode lenge.
Fase ut skipene fortløpende etter som de blir ukurante. Gi ut gode utbytter. Ikke kjøpe nye skip. Prisene for second hand og nybygg er veldig høye, og nybygg blir ikke levert før om minimum 2 år. Og ny teknisk løsning er ikke helt bestemt mht miljø.
Hvorfor en slik passiv drift. Ratene vil en gang falle ( og i shipping skjer det fort når det først inntreffer) Og faller ratene kraftig, så faller prisen på bulkskip også etter hvert. Og et slikt scenario vil inntreffe. Og da vil prisen på skip falt så mye mot det de koster i dette sterke markedet, at den verdien de har falt med, er større enn det rederiene vil klare å seile inn i den perioden de har eid skipene.
Og da kan det kjøpes inn skip som finansieres med egenkapital inntjent og spart med tillegg av aksjenytegning. Så kan en velge om en vil være med.
Men skulle det komme et bulkskip prisetgunstig opp mot frakt det kan oppnå på lengre certepati, så må jo den muligheten benyttes.
Hva kan Jin gjøre fremover. Sitte på pengene som seiles inn, kjøpe brukte bulkskip eller bestille nybygg, dele ut overkuddskapital i utbytte, eller en miks av disse.
En mulighet, som er den mest sikreste, er å seile med skipene Jin har. Så lenge de er sikre og ratene er gode. Og selv om ratene er gode lenge.
Fase ut skipene fortløpende etter som de blir ukurante. Gi ut gode utbytter. Ikke kjøpe nye skip. Prisene for second hand og nybygg er veldig høye, og nybygg blir ikke levert før om minimum 2 år. Og ny teknisk løsning er ikke helt bestemt mht miljø.
Hvorfor en slik passiv drift. Ratene vil en gang falle ( og i shipping skjer det fort når det først inntreffer) Og faller ratene kraftig, så faller prisen på bulkskip også etter hvert. Og et slikt scenario vil inntreffe. Og da vil prisen på skip falt så mye mot det de koster i dette sterke markedet, at den verdien de har falt med, er større enn det rederiene vil klare å seile inn i den perioden de har eid skipene.
Og da kan det kjøpes inn skip som finansieres med egenkapital inntjent og spart med tillegg av aksjenytegning. Så kan en velge om en vil være med.
Men skulle det komme et bulkskip prisetgunstig opp mot frakt det kan oppnå på lengre certepati, så må jo den muligheten benyttes.
SuMay
03.10.2021 kl 15:24
3201
JIN : 2 uker, ned 18%
JIN : 1 uke, ned 13%
Supramax går som aldri før 🙃
JIN : 1 uke, ned 13%
Supramax går som aldri før 🙃
Let it be
03.10.2021 kl 13:14
3289
Spennende tider på børsen og Jin. Hvordan blir den neste uken for aksjekursen. De 2 siste har vært nær slik for Jin:
Mandag- stort fall
Tirsdag- noe mindre fall
Onsdag- opp
Torsdag-noe opp
Fredag- ned
Summen av dette er ned i fra 17/9 kr. 18,10 til sluttkurs på sist fredag kr. 15,10
Så kursen har "falt" de siste 2 uker, fraktratene har vært svakt stigende på høye nivåer.
Men inntjeningen skulle tilsi opp på kursen, ikke ned. Men mye støy mht usikkerhet i aksjemarkedet.
Siste liste over salg bulkskip viser at skipsprisene øker. Jeg tro ikke nybyggingen vil øke kraftig.
Spennende tider
Mandag- stort fall
Tirsdag- noe mindre fall
Onsdag- opp
Torsdag-noe opp
Fredag- ned
Summen av dette er ned i fra 17/9 kr. 18,10 til sluttkurs på sist fredag kr. 15,10
Så kursen har "falt" de siste 2 uker, fraktratene har vært svakt stigende på høye nivåer.
Men inntjeningen skulle tilsi opp på kursen, ikke ned. Men mye støy mht usikkerhet i aksjemarkedet.
Siste liste over salg bulkskip viser at skipsprisene øker. Jeg tro ikke nybyggingen vil øke kraftig.
Spennende tider
Muffe
02.10.2021 kl 07:58
3637
Slike rykk kommer tidligere og tidligere. Vi vet rapporten blir bull. Vi vet vi skal opp. Vil man inn først er det ikke lurt å vente for lenge.
Vi ser de store postene nå som presser kursen ned, og forsvinner igjen så snart noe kjøper litt. Tror vi er i gang allerede med litt posisjonering ;)
Bare ha tolmodighet. Kan bli gøy dette!
Vi ser de store postene nå som presser kursen ned, og forsvinner igjen så snart noe kjøper litt. Tror vi er i gang allerede med litt posisjonering ;)
Bare ha tolmodighet. Kan bli gøy dette!
Redigert 02.10.2021 kl 07:59
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
01.10.2021 kl 23:04
3765
Star Bulk har hele tonnasjerekka, så det er nok uklokt å sammenlikne helt med dem. Men Eagle Bulk er bedre, de har bare ultramax og supramax.. Forøvrig husker vi rykket før forrige kvartalsrapport, det skjedde etter forvarselet, så vi må kanskje vente litt til.
masekråka
01.10.2021 kl 22:19
3805
Det er opp i bulk i usa ikveld også,men det er vel capsize selskapene som går grunnet hopp i ratene.
Bare og sitte stille i båten men ratene er høy nok i max men et lite hopp hadde gjort seg nå.
Noen som selger på med gevinst fortsatt da den var nede i 14,65.
Noen med andre synspunkt?
Litt irriterende bare.
Bare og sitte stille i båten men ratene er høy nok i max men et lite hopp hadde gjort seg nå.
Noen som selger på med gevinst fortsatt da den var nede i 14,65.
Noen med andre synspunkt?
Litt irriterende bare.
Muffe
01.10.2021 kl 14:58
3949
Jøss!!
Om ikke jeg tar helt feil så innehar de 20 største aksjonærene ca 90 mill av aksjene i følge Disclosure of large shareholdings på siden deres. Pr 31.august http://www.jinhuiship.com/jst/share_info.php
Total aksjebeholdning er ca 110 mill. Da er det ca 20 mill "frie" aksjer. Kan bli trangt i døra når alle vil inn før Q3 presenteres, eller de kommer med noe gode nyheter rundt inntjeningen.
Om ikke jeg tar helt feil så innehar de 20 største aksjonærene ca 90 mill av aksjene i følge Disclosure of large shareholdings på siden deres. Pr 31.august http://www.jinhuiship.com/jst/share_info.php
Total aksjebeholdning er ca 110 mill. Da er det ca 20 mill "frie" aksjer. Kan bli trangt i døra når alle vil inn før Q3 presenteres, eller de kommer med noe gode nyheter rundt inntjeningen.
SuMay
01.10.2021 kl 14:39
3975
masekråka skrev Kanonen laddet for fest snart.
Og for de som lurer på dagens rater: opp igjen HOLD DERE FAST- Supramax 58k tons +0.03% to $37,212
SuMay
01.10.2021 kl 14:21
4007
masekråka skrev Kanonen laddet for fest snart.
JIN med babysteps i dag, trist for dem som solgte på 14,65, takk for reisen. Mitt skip er lastet med JIN
thypoon
30.09.2021 kl 20:30
4324
Kraftig bulk oppgang i USA . Løsner det skikkelig for aksjen i morgen, kursen har konsolidert mens det fundamentale styrker seg voldsomt!
SuMay
30.09.2021 kl 11:55
4522
Jeg har kjøpt og solgt JIN 22x fra februar i år til i dag. JIN er en gøyal aksje samtidig som den er meget psykologisk med store svingninger og rare nykk opp og ned. Historisk fra da jeg har tradet den så er lave volum på vei ned de beste inngangene. Derfor har jeg igjen økt. Men det blir litt som en annen sa tidligere i tråden, at noe føles off. Alle hyler om drybulk som per dd. er over 2009 nivå, ratene stiger og stiger og kursene generelt i bulk pauser - går ned. Det er som om den venter på en unnskyldning for å dumpe. Men jeg øker på disse dagene, da jeg ikke kan se noe annet enn resultat og ratene ikke vil bli annet enn supert. Så spørs det igjen hvilke briller du vil ha på, lange - korte - medium styrke. Aksjen etter mitt syn er fremdeles priset som en gave. Og gaver tar jeg i mot.
Redigert 30.09.2021 kl 12:00
Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
29.09.2021 kl 22:48
4756
Lastet godt i dag, spennende !
China’s Coal Frenzy Has Commodity Freight Zooming Higher...
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-29/china-s-coal-frenzy-has-commodity-freight-zooming-higher
China’s Coal Frenzy Has Commodity Freight Zooming Higher...
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-29/china-s-coal-frenzy-has-commodity-freight-zooming-higher
Redigert 29.09.2021 kl 23:40
Du må logge inn for å svare