Jin Lang, Jin Mei, Jin Feng, Jin An, Jin Rong og Jin Shun
Jin Lang er nå på vei til Vietnam, etter å ha vært i havn i Sør-Korea og undersøkt tilstanden på skipet.
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 18.11.2021 kl 16:39
Du må logge inn for å svare
Muffe
27.10.2021 kl 21:40
3475
oppturen skrev Har plukka meg 60.000 i Jin så er nå litt med ;-)
Det vil jeg si! Håper du får med deg hele oppturen;)
Redigert 27.10.2021 kl 21:40
Asterobelix
27.10.2021 kl 21:33
3499
Er det lov å undres over hvor lenge majoritetseierne med Jin Holding ser seg tjent med å la situasjonen du (og andre) beskriver vedvare?
Vi må vel regne de med at tallene de vil vise over kommende regnskapsperioder vil drive kursen dit den hører hjemme - men et nærliggende tankeeksperiment går jo på hvorvidt nåværende HK notering av 56% eierandel samt separat norsk notering med free float på bare 17,5%/ NOK 250 mill (regnet ex Top 20 aksjonærer som ikke er tilknyttet Jin Holding/ledende ansatte) vil fortsette å vurderes fremtidsrettet?
Utover dette er det jo det med JINs beta da på merkelige 0.4 – denne haren har det med å sprette på rare tidspunkt og å gjøre klyv på 20-25% når man minst aner det. Med den kursutvikling vi tross alt har sett over det siste året, skal vi virkelig tro at taket er nådd bare fordi vi har hatt en dårlig utvikling de siste månedene?
For øvrig er jeg enig i at det hadde vært flott om ledelsen i JIN tok seg bryet med å offentlig reklamere for selskapet en gang i blant – og ikke bare stole på at regnskapstallene er deres beste markedsføring.
Vi må vel regne de med at tallene de vil vise over kommende regnskapsperioder vil drive kursen dit den hører hjemme - men et nærliggende tankeeksperiment går jo på hvorvidt nåværende HK notering av 56% eierandel samt separat norsk notering med free float på bare 17,5%/ NOK 250 mill (regnet ex Top 20 aksjonærer som ikke er tilknyttet Jin Holding/ledende ansatte) vil fortsette å vurderes fremtidsrettet?
Utover dette er det jo det med JINs beta da på merkelige 0.4 – denne haren har det med å sprette på rare tidspunkt og å gjøre klyv på 20-25% når man minst aner det. Med den kursutvikling vi tross alt har sett over det siste året, skal vi virkelig tro at taket er nådd bare fordi vi har hatt en dårlig utvikling de siste månedene?
For øvrig er jeg enig i at det hadde vært flott om ledelsen i JIN tok seg bryet med å offentlig reklamere for selskapet en gang i blant – og ikke bare stole på at regnskapstallene er deres beste markedsføring.
oppturen
27.10.2021 kl 21:10
3552
Muffe skrev Stress å være i det sivet hele tiden?
Har plukka meg 60.000 i Jin så er nå litt med ;-)
Let it be
27.10.2021 kl 20:47
3589
Jin prises i aksjemarkedet nå til 1,4 milliard NOK som er rundt 165 MUS$. Worst Case beregner jeg Jin til: Seile ferdig inngåtte fraktavtaler for alle skip og fortløpende selge de til opphugging. Deretter selger de andre eiendeler, betaler forpliktelser og får innbetalt alle tilgodehavende, inkl. frakt på alle skipene etter endt oppdrag, samt det de mottar for opphugging. Det de seiler inn på allerede inngåtte frakter, er på høye rater. Alt i alt vil Jin da ha rundt 210 MUS$ etter opphogging.
Det vil si at markedet verdsetter at med å drive videre så vil Jin tape 45 MUS$ i 2002 mer enn Worst Case. Cash Break Even for Jin er ca. 8.000 US$ pr dag pr skip,- og for å tape 45 MUS$ over ett år må ratene være 5.000 US$ lavere enn 8.000 US$,- dvs 3.000 US$ pr. dag,- Regner en 2 år blir raten da 5.500 US$
Ikke mye tillitt i markedet. For det første må markedet falle i mitt regnestykke til under 8.000 US$ pr. dag på nye kontrakter som inngås i fra i morgen,- og det vil ikke skje. Men fraktratene vil falle degressivt mot neste år, og snittet vil kanskje bli rundt 17.500 MUS$ fremover til uti Januar/Februar. Og det gir over 10 MUS$ mer en i mine beregninger.
Siden markedet bestemmer at Jin er mindre verdt ved å drive videre, dvs de vil tape mot Worst Case må jo Korona, Svartedauen og alle andre viruser og epedemier antas å treffe Jin fremover. Og skjer det som markedet mener for Jin, vil det bli stygt for de bulkrederiene med gjeld.
Huff a meg, og jeg sitter nå her og ser kursen på Jin faller og faller og vil aldri få utbytte for 2021 mot det tapet jeg har i fra kjøp på kr. 15
Det vil si at markedet verdsetter at med å drive videre så vil Jin tape 45 MUS$ i 2002 mer enn Worst Case. Cash Break Even for Jin er ca. 8.000 US$ pr dag pr skip,- og for å tape 45 MUS$ over ett år må ratene være 5.000 US$ lavere enn 8.000 US$,- dvs 3.000 US$ pr. dag,- Regner en 2 år blir raten da 5.500 US$
Ikke mye tillitt i markedet. For det første må markedet falle i mitt regnestykke til under 8.000 US$ pr. dag på nye kontrakter som inngås i fra i morgen,- og det vil ikke skje. Men fraktratene vil falle degressivt mot neste år, og snittet vil kanskje bli rundt 17.500 MUS$ fremover til uti Januar/Februar. Og det gir over 10 MUS$ mer en i mine beregninger.
Siden markedet bestemmer at Jin er mindre verdt ved å drive videre, dvs de vil tape mot Worst Case må jo Korona, Svartedauen og alle andre viruser og epedemier antas å treffe Jin fremover. Og skjer det som markedet mener for Jin, vil det bli stygt for de bulkrederiene med gjeld.
Huff a meg, og jeg sitter nå her og ser kursen på Jin faller og faller og vil aldri få utbytte for 2021 mot det tapet jeg har i fra kjøp på kr. 15
Muffe
27.10.2021 kl 12:34
3768
oppturen skrev Nei, jeg lurer i sivet ;-)
Stress å være i det sivet hele tiden?
Lim Gordon
27.10.2021 kl 10:46
3888
Denne aksjen er tradernes favoritt, det er nok mye innavl i kjøp og salg her.
Muffe
27.10.2021 kl 10:24
3885
HELT utrolig at det er så mange som er villige til å selge nå.
Jeg har kjøpt min siste post i dag. Oppturen kan jo ikke være langt unna..
Jeg har kjøpt min siste post i dag. Oppturen kan jo ikke være langt unna..
Let it be
26.10.2021 kl 15:17
4063
I forhold til Q2 hvor 2 skip Panamax i snitt oppnådde 12.500 $ pr. dag vil disse 2 skipene i fra slutten av August og ut året kanskje øke fraktraten til 30.000 $ p. dag,-
for Jin blir det i økt overskudd 4 siste måneder av året i fra 1/9 til 31/12 på 4 MUS$ i forhold til i de 2 første kvartalene,- Og det representerer mer en Jin utbetalte i utbytte for Q2. Og så de resterende 21 skipene med veldig gode rater.
Jeg er av den oppfatning at en ikke kan bli skuffet over resultatet i Q3 og Q4(1 måned snart ferdig seilt i Q4 med gode slutninger for skip)
Kun utbytte kan skuffe, og jeg håper(eller roper høyt) på en god overraskelse mht utbytte.
for Jin blir det i økt overskudd 4 siste måneder av året i fra 1/9 til 31/12 på 4 MUS$ i forhold til i de 2 første kvartalene,- Og det representerer mer en Jin utbetalte i utbytte for Q2. Og så de resterende 21 skipene med veldig gode rater.
Jeg er av den oppfatning at en ikke kan bli skuffet over resultatet i Q3 og Q4(1 måned snart ferdig seilt i Q4 med gode slutninger for skip)
Kun utbytte kan skuffe, og jeg håper(eller roper høyt) på en god overraskelse mht utbytte.
Takam
26.10.2021 kl 14:50
4103
Personlig ser jeg ingen grunn til panikk, men heller muligheter. Kommer aldri med anbefalinger til folk når det kommer til aksjer, men det er viktig å se det store bildet, og ikke minst det historiske. Hvis man ser tilbake til 2013 er trenden mer eller mindre identisk for Jin som den er nå;
- Man hadde en brå oppgang i starten av september til 18,60kr (nesten identisk som i år)
- Deretter hadde man et fall til 13,90 mot slutten av oktober (nesten identisk som i år)
- Kursen begynner å stige gjennom november i påvente av Q3 rapport, og treffer 17,80 den 19. November.
- Den ligger å vaker litt i spenning frem til rapporten, og mellom 25. November og 3. Desember stiger kursen fra 16,35 til 28,30.
Den som lever vil se. Ratene skal falle ekstremt mye før Jin slutter å tjene penger.
Beklager, Edit: 2013*
- Man hadde en brå oppgang i starten av september til 18,60kr (nesten identisk som i år)
- Deretter hadde man et fall til 13,90 mot slutten av oktober (nesten identisk som i år)
- Kursen begynner å stige gjennom november i påvente av Q3 rapport, og treffer 17,80 den 19. November.
- Den ligger å vaker litt i spenning frem til rapporten, og mellom 25. November og 3. Desember stiger kursen fra 16,35 til 28,30.
Den som lever vil se. Ratene skal falle ekstremt mye før Jin slutter å tjene penger.
Beklager, Edit: 2013*
Redigert 26.10.2021 kl 14:54
Muffe
25.10.2021 kl 13:28
4451
Går ikke 100km i timen her, men vi holder 13 tallet foreløpig.
Nå er det tid for å kjøpe 🙂
Nå er det tid for å kjøpe 🙂
Let it be
25.10.2021 kl 09:35
4593
Det er riktig at Jin har kjøpt 3 skip, som alle skal overtas og betales innen utgangen av året. Prisen var vel rundt 45 MUSD for alle 3
Men at de har brukt alle pengene på dette er jo helt feil.
Ved utgang 30/6-21 var kontantbeholdningen 52 MUSD. Med fratrekk av 45 MUSD i skipskjøp, fratrekk 3 MUSD i utbytte for kvartal 2 betalt i kvartal 3. Da har de 4 MUSD. Men så tillegg for inntjent (antatt av meg) kontantstrøm i kvartal 3 og 4 på henholdsvis MUSD 35 x 2 kvartaler + 4 MUSD = 74 MUSD i kontanter og null gjeld og 3 skip betalt.
Så de vil være uforsvarlig godt rustet, og utbytte på kr. 1 vil bety ca 14 MUSD. Så Jin kan hvis de vil
Men at de har brukt alle pengene på dette er jo helt feil.
Ved utgang 30/6-21 var kontantbeholdningen 52 MUSD. Med fratrekk av 45 MUSD i skipskjøp, fratrekk 3 MUSD i utbytte for kvartal 2 betalt i kvartal 3. Da har de 4 MUSD. Men så tillegg for inntjent (antatt av meg) kontantstrøm i kvartal 3 og 4 på henholdsvis MUSD 35 x 2 kvartaler + 4 MUSD = 74 MUSD i kontanter og null gjeld og 3 skip betalt.
Så de vil være uforsvarlig godt rustet, og utbytte på kr. 1 vil bety ca 14 MUSD. Så Jin kan hvis de vil
masekråka
24.10.2021 kl 23:34
4713
Ikke godt og si.
dividende kan plutselig bli 0-4 kr her.
Nå er oktober snart i boks og ratene er ekstreme,en dipp får bare komme.
Det er spådd et sterkt marked lenge og det flommer ikke over av aksjer heller.
dividende kan plutselig bli 0-4 kr her.
Nå er oktober snart i boks og ratene er ekstreme,en dipp får bare komme.
Det er spådd et sterkt marked lenge og det flommer ikke over av aksjer heller.
oppturen
24.10.2021 kl 23:25
4730
Nei, tvert imot. Datoen er selvsagt etter annonsering trolig i November/Desember. :-)
Longsitinbulk
24.10.2021 kl 22:37
4787
Hvor langt vil den falle?
Supra starter fallet nå, vipps er vi på 20 k igjen, ikke kult å ha handlet over 10 kronen da
Den har allerede falt under 50 dagers glidende å gitt salgs signal
Skal vi tippe den faller til 9,5 kroner? 200 dager glidende.
Få vil nok sitte i Jinhui når drybulk skal ned, selv om de skulle gi kraftige 20øre i q4,
q3 blir det neppe noe, de har jo kjøpt skip for pengene.
historisk gir Jin 2 små dividender 2 ganger i året, i gode tider.
Supra starter fallet nå, vipps er vi på 20 k igjen, ikke kult å ha handlet over 10 kronen da
Den har allerede falt under 50 dagers glidende å gitt salgs signal
Skal vi tippe den faller til 9,5 kroner? 200 dager glidende.
Få vil nok sitte i Jinhui når drybulk skal ned, selv om de skulle gi kraftige 20øre i q4,
q3 blir det neppe noe, de har jo kjøpt skip for pengene.
historisk gir Jin 2 små dividender 2 ganger i året, i gode tider.
Redigert 24.10.2021 kl 22:53
masekråka
24.10.2021 kl 22:21
4814
Kjøper mer om den faller.
Noe opp mot Ob i usa fredagen på bulk.
Håper jo på en reprising mot q3 res.
Noe opp mot Ob i usa fredagen på bulk.
Håper jo på en reprising mot q3 res.
Jørgen
24.10.2021 kl 22:16
4818
Ved siste utbytte for Q22021 var ex dato 30.8.2021, mao. er det vel slik at utbytte for Q32021 hvis det kommer som ventet, anta jeg ex dato er rundt 30.11.2021.
Når det gjelder fallet i aksjeverdien har aksjen nå falt ca 5 kroner fra toppen 18,10 den 17.10.2021, tilsvarer -27% på 5 uker. I mitt hode ser aksjen nå ganske oversolgt ut med en RSI på 27. Så lav var den i juli i år og mai 2020, samt forholdsvis lav en 7-8 ganger siste året. Vanligvis snur aksjen her.
Senere tiden har bulk aksjene falt delvis mens Capesize har falt og som kjent er Supramax den relevante og se på for Jinhui. Den ligger stadig på høye tall rundt 38.000usd for oktober /november kontraktene. Forward ratene for Q1 2022 ca 27000usd og for hele 22 ca 24000usd. Om det viser seg at dette blir nivåene for neste år er jo dette fortsatt høye nivå sett hen til breakeven rundt 8000usd for Jinhui. Selskapet vil tjene gode penger neste kvartalene 6 kvartalene. På basis av dette er jeg optimistisk og mener selskapet har underliggende verdier for rundt 40 kroner pr aksje. P/Bok nå er da rundt nok 0,35
Når det gjelder fallet i aksjeverdien har aksjen nå falt ca 5 kroner fra toppen 18,10 den 17.10.2021, tilsvarer -27% på 5 uker. I mitt hode ser aksjen nå ganske oversolgt ut med en RSI på 27. Så lav var den i juli i år og mai 2020, samt forholdsvis lav en 7-8 ganger siste året. Vanligvis snur aksjen her.
Senere tiden har bulk aksjene falt delvis mens Capesize har falt og som kjent er Supramax den relevante og se på for Jinhui. Den ligger stadig på høye tall rundt 38.000usd for oktober /november kontraktene. Forward ratene for Q1 2022 ca 27000usd og for hele 22 ca 24000usd. Om det viser seg at dette blir nivåene for neste år er jo dette fortsatt høye nivå sett hen til breakeven rundt 8000usd for Jinhui. Selskapet vil tjene gode penger neste kvartalene 6 kvartalene. På basis av dette er jeg optimistisk og mener selskapet har underliggende verdier for rundt 40 kroner pr aksje. P/Bok nå er da rundt nok 0,35
Muffe
24.10.2021 kl 21:23
2261
Ok, takk for svar.
Siste dato for å eie må vel være en dato i løpet av Q3 vel?
Siste dato for å eie må vel være en dato i løpet av Q3 vel?
mithra
24.10.2021 kl 21:21
2267
Hvis det blir utbytte for Q3 ,blir det annonsert samtidig med resultatet . Det skjer ca 25. november.
Da blir det også sagt når siste dato for å eie utbyttebetettigede aksjer er, og når utbyttet blir betalt.
Da blir det også sagt når siste dato for å eie utbyttebetettigede aksjer er, og når utbyttet blir betalt.
Muffe
24.10.2021 kl 21:07
2264
Jeg har ikke eid utbytte aksjer før. Litt usikker på hvordan det fungerer… Derfor har jeg noen spørsmål:)
Når blir utbytte for Q3 meldt, og når må en ha sittet på aksjene for å få utbytte?
Når blir utbytte for Q3 meldt, og når må en ha sittet på aksjene for å få utbytte?
oppturen
24.10.2021 kl 20:54
2267
Jin burde dra i land overskudd på 6-8 nok pr aksje i H2 2021, hvorfor tror du utbytte på 1,2 er helt urealistisk ??
Let it be
24.10.2021 kl 20:38
2280
Tror Jin vil følge fraktindeksene, og når de går nedover, selv i fra veldig høye nivåer, vil Jin falle. Som alle bulkaksjer vil. Selv om det skrives at alle bulkaksjene er feilpriset. Momentet er ikke tilstede nå. Det selv om fraktratene skulle stanse på et veldig anstendig nivå.
Det dumme mht Jin er: Aksjer for langsiktig investering vil utbytte bli avkastningen. Ikke om aksjen går opp eller ned. Det er kortsiktig investering. Men jeg oppdaget
for sent at kanskje ikke Jin gir utbytte som forventes. Q 2/21 ble det gitt 26 øre,- For 10 % avkastning årlig på utbytte med kjøpskurs 15 kroner vil 10 % i året
bli kr. 1,50,- Det vil si kr. 1,24 for kvartal 3/21 og kvartal 4/21. Kvartal 1/22 tror jeg en kan se bort i fra mht. utbytte. Og kr. 1,24 i utbytte på 2 kvartaler tror jeg dessverre en også kan se bort i fra,- Så jeg som kom inn på kr. 15 må enten ta tapet nå, eller sitte langsiktig, og håpe på bedre tider og utbytter.
Men for de som på foraen her kom inn på 3-4 kroner vil jo bare kunne le hele veien til banken samme hvordan det går med utbytte eller ei
Og jeg er dum nok til å sitte over i uværet som synes å vil herje fraktindeksene den neste tiden.
Det dumme mht Jin er: Aksjer for langsiktig investering vil utbytte bli avkastningen. Ikke om aksjen går opp eller ned. Det er kortsiktig investering. Men jeg oppdaget
for sent at kanskje ikke Jin gir utbytte som forventes. Q 2/21 ble det gitt 26 øre,- For 10 % avkastning årlig på utbytte med kjøpskurs 15 kroner vil 10 % i året
bli kr. 1,50,- Det vil si kr. 1,24 for kvartal 3/21 og kvartal 4/21. Kvartal 1/22 tror jeg en kan se bort i fra mht. utbytte. Og kr. 1,24 i utbytte på 2 kvartaler tror jeg dessverre en også kan se bort i fra,- Så jeg som kom inn på kr. 15 må enten ta tapet nå, eller sitte langsiktig, og håpe på bedre tider og utbytter.
Men for de som på foraen her kom inn på 3-4 kroner vil jo bare kunne le hele veien til banken samme hvordan det går med utbytte eller ei
Og jeg er dum nok til å sitte over i uværet som synes å vil herje fraktindeksene den neste tiden.
thypoon
24.10.2021 kl 20:12
2315
Snur det denne uken, ratene hilder seg på rekordnivåer og det ser råsterkt ut fremover. Aksjen har korrigert solid ned fra 18 nivået for noen uker siden. Tror fremdeles 20 tallet er nådd før rakettene fyres av🚀🚀
SuMay
23.10.2021 kl 14:55
2559
Du har rett min Danske venn. China discount har jeg medregnet, og fremdeles er jo kursen latterlig lav. Men det virker for meg generelt at Cape shitshowet styrer hele markedet. Pinlig for de andre fartøy som yter bra med til nå stigende / stabile rater som utskinner Cape.
bokaj70
23.10.2021 kl 09:21
2644
I skal ikke forvente at Jin bliver værdisat på samme niveau som europæiske eller amerikanske selskaber.
Regn med op til 50% rabat og vurder investeringen ud fra det.
Det synes jeg faktisk er rimeligtb selv om det er en veldrevet virksomhed. Afstår fra at argumentere for det her.
Jeg mener stadigt at det giver anledning til kurser på 20 - 30 stykker over de næste par regnskaber selv med en ende af cyklussen i tankerne. Jin bør stå ufatteligt stærk økonomisk til den tid.
Lige nu er raterne jo vanvittigt høje og nybyggeriet går ikke amok som ved sidste top. Forhåbentligt har industrien lækkert lektien og næste bund kan stadigt være med god indtjening for Jin.
Ingen er vel i tvivl om at de næste par regnskaber (og formodentligt dem der kommer efter) bliver utroligt gode.
Hvis ikke markedet reagerer på det, flytter jeg nok pengene over i et andet selskab. Hvis man gør sit fodarbejde er der mange spændende doblingskandidater, og der er ingen grund til at pengene ligger i et selskab, aktionærerne ikke vil betale for..
(Ikke at forglemme at kursen er steget flere hundrede procent i år)
Regn med op til 50% rabat og vurder investeringen ud fra det.
Det synes jeg faktisk er rimeligtb selv om det er en veldrevet virksomhed. Afstår fra at argumentere for det her.
Jeg mener stadigt at det giver anledning til kurser på 20 - 30 stykker over de næste par regnskaber selv med en ende af cyklussen i tankerne. Jin bør stå ufatteligt stærk økonomisk til den tid.
Lige nu er raterne jo vanvittigt høje og nybyggeriet går ikke amok som ved sidste top. Forhåbentligt har industrien lækkert lektien og næste bund kan stadigt være med god indtjening for Jin.
Ingen er vel i tvivl om at de næste par regnskaber (og formodentligt dem der kommer efter) bliver utroligt gode.
Hvis ikke markedet reagerer på det, flytter jeg nok pengene over i et andet selskab. Hvis man gør sit fodarbejde er der mange spændende doblingskandidater, og der er ingen grund til at pengene ligger i et selskab, aktionærerne ikke vil betale for..
(Ikke at forglemme at kursen er steget flere hundrede procent i år)
Redigert 23.10.2021 kl 09:22
SuMay
22.10.2021 kl 19:20
2829
thypoon skrev Er såvidt startet oppturen, jeg laster Jin i det stille
Belships er åpenbart feil priset sier Pareto i aften.
Syklusen har såvidt begynt sier Cleaves i aften.
Jeg sier i aften: Jin er åpenbart feil priset.
Syklusen har såvidt begynt sier Cleaves i aften.
Jeg sier i aften: Jin er åpenbart feil priset.
Muffe
22.10.2021 kl 10:23
2992
thypoon skrev Er såvidt startet oppturen, jeg laster Jin i det stille
Tror du ser på feil firma.. Jin har ikke noe opptur å vise til siden midten av september.
Her er det kun firmaets inntjening som går i taket. Kursen har til nå dessverre gått ned.
Her er det kun firmaets inntjening som går i taket. Kursen har til nå dessverre gått ned.
Redigert 22.10.2021 kl 10:24
Muffe
22.10.2021 kl 09:57
3032
Jin burde være en pengemaskin for aksjonærer på dette nivået!!! Jeg glir lengre og lengre fra snittet mitt.. men jeg kommer til å sitte til krampa tar meg ;)
Hadde hvilket som helst annet firma kunne viste til ett slik regnskap, så kunne vi vel nesten vinket farvel til 2 sifret beløp i bakspeilet!
De ratene de kjører på nå er rekord høye, ingen gjeld, ratene kommer til å holde en god stund fremover. What tha fu...
Hadde hvilket som helst annet firma kunne viste til ett slik regnskap, så kunne vi vel nesten vinket farvel til 2 sifret beløp i bakspeilet!
De ratene de kjører på nå er rekord høye, ingen gjeld, ratene kommer til å holde en god stund fremover. What tha fu...
masekråka
22.10.2021 kl 09:34
3059
Og og den prises uvanlig lavt mot andre selskapers inntjening.
Faller på svært lav MC som burde ligget på det doble minst.
Det er som sagt mulig med lange kontrakter om de ser dårligere marked,men idag er det for lite skip og etterspørselen stiger.
Faller på svært lav MC som burde ligget på det doble minst.
Det er som sagt mulig med lange kontrakter om de ser dårligere marked,men idag er det for lite skip og etterspørselen stiger.
Muffe
22.10.2021 kl 09:13
3075
Hva er det som veier så tungt at Jin ikke er interessant å sitte i, eller kjøpe, for aksjonærer?
Her skuffes det inn penger som forklart til det kjedsommelige både over og under her..
Eneste som jeg kan se er usikkerhet i kina, eller disse 2 brødrene.. At det er nok til å holde Jin nede er jo latterlig?! Uansett hvordan en snur og vrir på det så tjener de penger som gress!
Her skuffes det inn penger som forklart til det kjedsommelige både over og under her..
Eneste som jeg kan se er usikkerhet i kina, eller disse 2 brødrene.. At det er nok til å holde Jin nede er jo latterlig?! Uansett hvordan en snur og vrir på det så tjener de penger som gress!
bulkinvest
21.10.2021 kl 15:48
3264
Ikke godt håndtverk, du burde vite bedre, alt som gir mer inntekt er godt håndverkt når det i tillegg gir mer avkastning også, du er avskiltet vis du har meninger som går på tvers av og maksimere lønnsomhet!
tankardjr
21.10.2021 kl 15:36
3272
Man må jo også bo i vesten for å tro at det er mulig i skrote skip fra 2005, 06 eller 07. At de eldste skipene blir litt dyre å kjøre med gjør heller ikke noe poeng av seg med disse ratene. Nei jinhui driver bra butikk de bryr seg lite om IMO krav som forblir urealistiske for verdensflåten da det er umulig å kvitte seg med mye gamnel tonnasje. At belships og forsåvidt gogl skal ha siste skrik innen skip er ikke noe annet enn hysteri noe kineseren skjønner meget vel. Sterkt kjøp av jinhui på gamle skip på diesel med andre ord. Pengene fosser inn av vinduene til jinhui ledelsen. Synd den er registrert på den grønne børsen ose bare.
Natt1369
21.10.2021 kl 15:22
3288
Jinhui solgte supramaxer for å unngå emisjon ala Golden Ocean. Kjøpene i år er helt i startgropa av syklusen, så hvis du synes det er dyrt nå, vent til neste høst! 😎
Selskapet har tradisjon for å betale utbytte når forholdene ligger til rette for det. Hvis du hadde giddet å lese tidligere rapporter, så hadde du forstått hvorfor de holdt tilbake tidligere. Men det forutsetter at en evner å forstå det en leser også. 😎
Selskapet har tradisjon for å betale utbytte når forholdene ligger til rette for det. Hvis du hadde giddet å lese tidligere rapporter, så hadde du forstått hvorfor de holdt tilbake tidligere. Men det forutsetter at en evner å forstå det en leser også. 😎