Bra driv i tank akkurat nå
Har lånt denne hos Reserven , det er bare å trykke nedi i høyre hjørnet på 1 år så kommer linjene frem for de 3 tank aksjene
https://e24-chart-snapshots.omni.news/webview/5j2o71
https://e24-chart-snapshots.omni.news/webview/5j2o71
Redigert 21.01.2021 kl 07:05
Du må logge inn for å svare
Reserven
13.12.2019 kl 14:47
4219
Selv om det er noen-og-tredve år siden jeg emigrerte fra Norge, bl.a. pga formuesskatten, har jeg i nesten 40 år vært medlem av Skattebetaleforeningen:
https://www.skatt.no/bli-medlem
For 600 kroner i året, får du av rimelig kompetente skatteadvokater 1/2 gratis (telefonisk) skattehjelp og svar på skattespørsmål. Utover det til vesentlig lavere priser enn hos vanlige advokater.
Den 1/2 timen pr. år akkumuleres. Har nå noen timer til gode, som jeg lar familien i Norge bruke ved behov.
https://www.skatt.no/bli-medlem
For 600 kroner i året, får du av rimelig kompetente skatteadvokater 1/2 gratis (telefonisk) skattehjelp og svar på skattespørsmål. Utover det til vesentlig lavere priser enn hos vanlige advokater.
Den 1/2 timen pr. år akkumuleres. Har nå noen timer til gode, som jeg lar familien i Norge bruke ved behov.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Risky
13.12.2019 kl 14:44
4222
Ja. De er utenfor fritaksmetoden, å da vil de bli skattelagt på samme måte i et as som på en vanlig vps. Du har til gjengjeld krav på fradrag for tap.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Risky
13.12.2019 kl 14:27
4256
Du blir vel dobbeltbeskattet hvis du har FRO og andre Bermuda, Marshall island selskaper etc i et AS. Beste er å ha de på vanlig vps konto.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Vet ikke hva er mye i din portefølje, jeg har plassert + 1 mill aksjer her og halvparten så mye verdi i FRO
Håper på gode utbytter fremover
Synd man ikke kan ha FRO inn i ASK , men jeg legger den og andre aksjer inn i et holdingselskap
Har en god del utenlandske og Norske greier jeg ønsker å ha stående i et lite selskap for å slippe skatt før jeg skal bruke pengene
Håper på gode utbytter fremover
Synd man ikke kan ha FRO inn i ASK , men jeg legger den og andre aksjer inn i et holdingselskap
Har en god del utenlandske og Norske greier jeg ønsker å ha stående i et lite selskap for å slippe skatt før jeg skal bruke pengene
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
canarias
13.12.2019 kl 12:26
4365
Håper da å få ca 50000k i dividende i 4 kvartal på posten i Hunter. Jeg hvet du også Matmons er tungt inne i Hunter og Frontline.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Her er du litt uklar canarias .
Mener du 10 cent utbytte i 4. kvartal dersom ratene er 50.000$
Mener du 10 cent utbytte i 4. kvartal dersom ratene er 50.000$
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
canarias
13.12.2019 kl 11:02
4486
Da vil det bli dividend på ca.50000 i 4 kvartal hvis disse prognoser holder, ca. samme beløp som forventet for 10,eren vi har i Frontline.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Nei det var bra regnet
Vi krysser fingrene for høye rater og god uttelling
Her blir vi en stund
Trenger litt topp finansiering til et prosjekt jeg har i komminga
Passer meg bra å kjøpe hotell når slike omstendigheter skjer her
https://www.nrk.no/sorlandet/setesdals-kulturtradisjon-blir-del-av-verdensarven-1.14817265
Vi krysser fingrene for høye rater og god uttelling
Her blir vi en stund
Trenger litt topp finansiering til et prosjekt jeg har i komminga
Passer meg bra å kjøpe hotell når slike omstendigheter skjer her
https://www.nrk.no/sorlandet/setesdals-kulturtradisjon-blir-del-av-verdensarven-1.14817265
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Reserven
13.12.2019 kl 01:16
4742
Forventer alltid litt lavt. Bedre å bli positivt overrasket enn skuffet ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Bello
13.12.2019 kl 00:55
4752
Fredly sier selv at han har 2 skip i drift i hele 4 kv. og ett skip i 2 mnd. i 4.kv. derfor mener jeg at 0,20kr. er tålig riktig, men svaret får vi i feb. 2020👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Bello
13.12.2019 kl 00:46
4764
Da var ikke mitt regnestykke så dårlig heler👍0,20kr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Reserven
13.12.2019 kl 00:36
4761
Langt i fra sikker, men tror de først fikk betalt fra da de hentet første last i Middle East Gulf. For 2019-Q4 anser jeg ca 10 øre utbytte per aksje som mulig, utbetalt i mars 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Reserven
13.12.2019 kl 00:24
7588
Reserven 03.12.2019 kl 01:24
Hvis HUNT med alle 7 VLCC i drift 365 dager i året, i snitt TJENER USD 50.000/dag:
USD 50.000 * 7 * 365 * USD/NOK 9.15 / 575 362 013[aksjer] = NOK 2.03
https://finansavisen.no/forum/thread/58166/view/1244363
Basert på det, er jeg overbevist om at Matmons klarer å regne ut hva 3 båter potensielt kan gi i utbytte per kvartal:
NOK 2.03 / 7[båter] * 3[båter] / 4[kvartaler] ≈ NOK 0.22 per kvartal.
Mer forsiktig med USD/NOK = 9.00:
USD 50.000 * 3[båter] * 365[dager] * USD/NOK 9.00 / 575 362 013[aksjer] / 4[kvartaler] ≈ NOK 0.21 per kvartal.
Hvis HUNT med alle 7 VLCC i drift 365 dager i året, i snitt TJENER USD 50.000/dag:
USD 50.000 * 7 * 365 * USD/NOK 9.15 / 575 362 013[aksjer] = NOK 2.03
https://finansavisen.no/forum/thread/58166/view/1244363
Basert på det, er jeg overbevist om at Matmons klarer å regne ut hva 3 båter potensielt kan gi i utbytte per kvartal:
NOK 2.03 / 7[båter] * 3[båter] / 4[kvartaler] ≈ NOK 0.22 per kvartal.
Mer forsiktig med USD/NOK = 9.00:
USD 50.000 * 3[båter] * 365[dager] * USD/NOK 9.00 / 575 362 013[aksjer] / 4[kvartaler] ≈ NOK 0.21 per kvartal.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Bello
12.12.2019 kl 23:55
7625
Fredly sier selv at han har snitt rater i 4 kv. på 70mill.
7omill. - 20mill..=50mill.
Fredly hadde 2 skip i hele 4kv. og 1, skip i 60 dg.
2 skip i hele 4.kv.= 50 mill. x 2 x 9,15 x 90 dg.=82 mill.
1 skip fra 1.nov, = 50 mill. x 1 x 9,15 x 60 dg, =27 mill,
Sum=. =109mill. ca,500 mill. aksjer = ca. 0,20 kr,
7omill. - 20mill..=50mill.
Fredly hadde 2 skip i hele 4kv. og 1, skip i 60 dg.
2 skip i hele 4.kv.= 50 mill. x 2 x 9,15 x 90 dg.=82 mill.
1 skip fra 1.nov, = 50 mill. x 1 x 9,15 x 60 dg, =27 mill,
Sum=. =109mill. ca,500 mill. aksjer = ca. 0,20 kr,
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
12.12.2019 kl 23:16
7692
Det blir det garantert: Men Fredly tar vel ikke ut lønn til seg selv engang per idag. Trolig blir det en temmelig kostnadseffektiv administrasjon uten finanscowboys.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Trenger vel en noe større adm med 7 båter enn med bare 3? Det er i alle fall min umiddelbare tanke
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
12.12.2019 kl 22:02
7837
TCE og P/E /m 7 VLCC:
$40.000: 6,27
$50.000: 4,25
$60.000: 3,22
$90.000: 1.86
$100.000: 1,63
$40.000: 6,27
$50.000: 4,25
$60.000: 3,22
$90.000: 1.86
$100.000: 1,63
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Har du regnet på dette ?
Reserven er super god på slik utregninger
Vi får spørre han om litt hjelp
Men det hadde vert supert om så var tilfelle
Reserven er super god på slik utregninger
Vi får spørre han om litt hjelp
Men det hadde vert supert om så var tilfelle
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
12.12.2019 kl 21:35
7924
This lack of knowledge and the anxiety and impatience of herd behaviour ultimately ensure that small investors sell at a loss and ensure cheap prices. These are then gratefully accepted by the big investors. Kan vel gjelde Hunter nå!
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
ruda
12.12.2019 kl 21:07
7992
Vi vil nok få en solid oppgang fremover, så får de selge de som ikke ser at dette blir gull
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
12.12.2019 kl 18:18
8209
Canarias
Det er ikke mye som er diskontert inn i kursen når NAV nå er kr 5.50 ( salg båter til ca 100m).
Den prises til under bokførte verdier også.. dvs ingen inntjening og tap på salg av skipene. Så her skal det diskonteres inn mye framover.
Det er ikke mye som er diskontert inn i kursen når NAV nå er kr 5.50 ( salg båter til ca 100m).
Den prises til under bokførte verdier også.. dvs ingen inntjening og tap på salg av skipene. Så her skal det diskonteres inn mye framover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Bello
12.12.2019 kl 15:44
8375
Helt enig, tipper den vil stige fra nyttår! Her kan komme utbytte alt i 4, kV. på ca. 0,20kr. per aksje👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
canarias
12.12.2019 kl 14:49
8480
Veldig mye er diskontert inn i kursene allerede, men det er alltid store bølgedaler i tankmarkedet både i opp og nedturer. Den lange trenden er uansett videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Er litt forundret over at ikke aksjen her og FRO drar videre, men det kommer vel når det nærmer seg utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
12.12.2019 kl 12:52
8662
Det forundrer at de som kjøper og selger aksjer i Hunter mener kr 4.90 er for dyrt for selskapet -:)
Markedet har alltid rett eller var det feil!!
Like før IMO2020 og Hunter får alle båtene i drift med århundrets rater. Noen sammenlignet vel ratene vi vil se med de som våre
store hvalfangst rederier, les Jahre etc, hadde og tjente seg søkk rike på.
Markedet har alltid rett eller var det feil!!
Like før IMO2020 og Hunter får alle båtene i drift med århundrets rater. Noen sammenlignet vel ratene vi vil se med de som våre
store hvalfangst rederier, les Jahre etc, hadde og tjente seg søkk rike på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
11.12.2019 kl 20:08
8985
Jepp. 3M BPD HSFO utgjør ca 3% / av produksjonen, så vidt jeg skjønner et bånn i bøtta produkt som ikke uten videre kan brukes til noe annet.
Erstattes nå med diesel, vi snakker X mill/fat dag økt etterspørsel på dette alene, i nær fremtid, (frem til alle kjører scrubber da..) Dette er før ESG folket skal begynne å sette ned farten også. 10% ned på fart = 10% kapasitetsbehov hvis ikke forsyningen skal bli lidende. Det er klart, 10% ned på farten, fjerner vel 20% av fuel etterspørselen, men det er noe som skurrer. Fredriksen kommer til å tjene rått uansett.
Erstattes nå med diesel, vi snakker X mill/fat dag økt etterspørsel på dette alene, i nær fremtid, (frem til alle kjører scrubber da..) Dette er før ESG folket skal begynne å sette ned farten også. 10% ned på fart = 10% kapasitetsbehov hvis ikke forsyningen skal bli lidende. Det er klart, 10% ned på farten, fjerner vel 20% av fuel etterspørselen, men det er noe som skurrer. Fredriksen kommer til å tjene rått uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Maritim_PhDc
11.12.2019 kl 19:18
9086
Fant denne tråden i tillegg, med nyttige tall som gir litt perspektiv på HFSO fremover ++:
https://twitter.com/ferg_trader/status/1204024385352323075
https://twitter.com/ferg_trader/status/1204024385352323075
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
11.12.2019 kl 18:48
9150
https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2019/12/11/7481416/credit-suisse-stopper-finansiering-av-nye-kullkraftverk
Sies å være ca 40% årlig avkastning på tysk kullkraft. Nå blir det mer? Strøm må de ha.
Det tar nok litt tid, men det kommer til olje/shipping også.
Dansk pensjonsfond trukket seg helt ut av Equinor, Garantert 5% årlig avkastning betyr vist ikke noe lenger!?. ESG.
Paradokset er at uten reinvestering blir det mangel på befraktning, osv.. Olje må vi ha.
Dette blir volatilt, med store muligheter for å tjene en slant i årene fremover.
Sies å være ca 40% årlig avkastning på tysk kullkraft. Nå blir det mer? Strøm må de ha.
Det tar nok litt tid, men det kommer til olje/shipping også.
Dansk pensjonsfond trukket seg helt ut av Equinor, Garantert 5% årlig avkastning betyr vist ikke noe lenger!?. ESG.
Paradokset er at uten reinvestering blir det mangel på befraktning, osv.. Olje må vi ha.
Dette blir volatilt, med store muligheter for å tjene en slant i årene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Reserven
11.12.2019 kl 17:59
9260
"– Det er i dag dobbelt så mange skip over 15 år som skip i ordre, og dette har vi ikke hatt på mange tiår, sier Robert Hvide Macleod. Eldre skip over 15 år vil føle på den store økningen i drivstoffkostnader. Balansen er endelig i vår favør, sier han til nyhetsbyrået."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/11/7481302/frontline-sjefen-balansen-er-endelig-i-var-favor
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/11/7481302/frontline-sjefen-balansen-er-endelig-i-var-favor
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Bello
11.12.2019 kl 17:56
9271
Jeg har ikke front, men sdsd som er utrolig kjedelig men har trua på den, så har jeg Bergen bio som kan gå til himmelen eller helv....👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Markedet og balansen er i vårt favør sier FRO sjefen for 2020
Høres lovende ut dette
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/11/7481302/frontline-sjefen-balansen-er-endelig-i-var-favor
Høres lovende ut dette
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/11/7481302/frontline-sjefen-balansen-er-endelig-i-var-favor
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Bello skrev 👍
Bello vet ikke om du har FRO også. Ser mange her inne har flere av disse tank aksjene
Hvis du har mer kapital ledig da
Jeg har 2 + AkerBP
Hvis du har mer kapital ledig da
Jeg har 2 + AkerBP
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Ser FRO er bra opp i USA i kveld
Nærme 106 nå hvis man regner om
Nærme 106 nå hvis man regner om
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Reserven
10.12.2019 kl 22:13
9942
I følge GEOGRAPHICAL ACRONYMS i http://bulklogisticstrends.com/abbreviations_definitions.html:
MEG = Middle East Gulf
MEG = Middle East Gulf
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Quepasa
10.12.2019 kl 21:48
10014
MEG Middle East Gulf
?
?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Muggost
10.12.2019 kl 21:26
10085
Det er et begrep her som jeg ikke har forstått. Cargo MEG count blir ofte brukt av fearnleys. http://fearnpulse.com/
Hva betyr MEG?
Hva betyr MEG?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
Reserven
10.12.2019 kl 18:26
10302
Gode poenger Quepasa. Det samme som en leser og hører et "alle" shippinganalytikere sier.
----- ----- ----- ----- ----- -----
Tror at HUNT VLCCene er de mest drivstoffgjerrige VLCCene som noen sinne er bygget:
http://vxz.eu/2019-06-18__FA_6-7__Arne-Fredly_Vi-gjør-det-vi-har-sagt-vi-skal
«– Vi har vært flinke ved å bygge høykvalitetsskip med gode spesifikasjoner utstyrt med blant annet scrubbere fra Wärtsilä, spesialcoating fra Jotun og tyske spesialpropellere. De to sistnevnte skal redusere et allerede rekordlavt drivstoff-forbruk med ytterligere 3 prosent.»
Og ingen STORulv administrasjon:
http://vxz.eu/2019-08-31__FA_20__Hunter-snakker-med-alle-sier-Fredly
"Hunter har «hysterisk» lave administrative kostnader sammenlignet med konkurrentene."
----- ----- ----- ----- ----- -----
Tror at HUNT VLCCene er de mest drivstoffgjerrige VLCCene som noen sinne er bygget:
http://vxz.eu/2019-06-18__FA_6-7__Arne-Fredly_Vi-gjør-det-vi-har-sagt-vi-skal
«– Vi har vært flinke ved å bygge høykvalitetsskip med gode spesifikasjoner utstyrt med blant annet scrubbere fra Wärtsilä, spesialcoating fra Jotun og tyske spesialpropellere. De to sistnevnte skal redusere et allerede rekordlavt drivstoff-forbruk med ytterligere 3 prosent.»
Og ingen STORulv administrasjon:
http://vxz.eu/2019-08-31__FA_20__Hunter-snakker-med-alle-sier-Fredly
"Hunter har «hysterisk» lave administrative kostnader sammenlignet med konkurrentene."
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare