Bra driv i tank akkurat nå
Har lånt denne hos Reserven , det er bare å trykke nedi i høyre hjørnet på 1 år så kommer linjene frem for de 3 tank aksjene
https://e24-chart-snapshots.omni.news/webview/5j2o71
https://e24-chart-snapshots.omni.news/webview/5j2o71
Redigert 21.01.2021 kl 07:05
Du må logge inn for å svare
Reflektert og godt skrevet
Hvis man har tid å se seg rundt så oppdager man at dere er gange mange med flotte argumenter her på Shipping forumet
Synes du har noen gode tanker her, håper du har rett at oppturen ikke bygges til katastrofe igjen
Vi som har levd noen år har sett det skje alt for ofte
Takk for enda et bra argument å bli i denne aksjen en stund
Hvis man har tid å se seg rundt så oppdager man at dere er gange mange med flotte argumenter her på Shipping forumet
Synes du har noen gode tanker her, håper du har rett at oppturen ikke bygges til katastrofe igjen
Vi som har levd noen år har sett det skje alt for ofte
Takk for enda et bra argument å bli i denne aksjen en stund
Redigert 21.01.2021 kl 00:58
Quepasa
10.12.2019 kl 16:51
10180
Dette kan bli en skikkelig joker.
Dette er jeg langt i fra skråsikker på, men har plukket opp litt hist og her, og sitter med en magefølelse om at viljen til å investere i bransjen (shipping) er ganske laber.
Investeringer i denne størrelsen har lang tidshorisont, de smarte pengene frykter "peak demand", handelskrig, resesjon mm. og blir avventende.
Bankene ser det samme og vil ikke låne ut i like stor grad, da forsvinner gearingen, og rederne sier nei takk.
De dumme pengene ser på ESG og sier nei takk. til å investere i aksjer.
Det snakkes om teknologiskifte NextGenTanker og inntil det er mer avklart ligger det heller ikke an til noe byggeboom. Ingen vil eie en 5 år gammel holk som ingen bestiller - ESG viktig hos befraketere også.
Kanskje dette vil bidra til at det ikke blir bygget i hjel med en gang, denne gangen.
Kanskje får vi mer en et par år.
Kanskje.
Dette er jeg langt i fra skråsikker på, men har plukket opp litt hist og her, og sitter med en magefølelse om at viljen til å investere i bransjen (shipping) er ganske laber.
Investeringer i denne størrelsen har lang tidshorisont, de smarte pengene frykter "peak demand", handelskrig, resesjon mm. og blir avventende.
Bankene ser det samme og vil ikke låne ut i like stor grad, da forsvinner gearingen, og rederne sier nei takk.
De dumme pengene ser på ESG og sier nei takk. til å investere i aksjer.
Det snakkes om teknologiskifte NextGenTanker og inntil det er mer avklart ligger det heller ikke an til noe byggeboom. Ingen vil eie en 5 år gammel holk som ingen bestiller - ESG viktig hos befraketere også.
Kanskje dette vil bidra til at det ikke blir bygget i hjel med en gang, denne gangen.
Kanskje får vi mer en et par år.
Kanskje.
Bello
10.12.2019 kl 16:13
10265
Mener at denne tråden er meget bra, mange dyktige kommentar inkl. deg matmons👍🏻
Artig at du ble med her Bello
Vi får følge nøye med hva Fredly finner på
Vi får følge nøye med hva Fredly finner på
canarias
10.12.2019 kl 12:39
10540
Bra konlklusjon Bello ,Hunter er ett investeringsselskap og hva vi satser på etter tank får vi lå Fredly ta seg av,vi henger uansett på.
Bello
10.12.2019 kl 12:21
10575
Enig med deg når det gjelder Frontline, men ikke når det gjelder Hunter. I Hunter kommer jeg til og reinvestere utbyttene for selskapet er solgt lenge før ned turen starter i tank👍
Det er noen som hevder denne syklusen skal vare mye lenger.
Noen sier 5-6 år, jeg har ikke formening om det
Jeg tenkte reinvestere i mer aksjer når utbyttene virkelig begynner å komme, men da sier finansakrobat noe ganske smart. Vent til neste nedtur slik store-ulv pleier gjøre
Jeg har nevnt det før og gjentar det gjerne, på dette forumet er det mye kloke hoder
Noen sier 5-6 år, jeg har ikke formening om det
Jeg tenkte reinvestere i mer aksjer når utbyttene virkelig begynner å komme, men da sier finansakrobat noe ganske smart. Vent til neste nedtur slik store-ulv pleier gjøre
Jeg har nevnt det før og gjentar det gjerne, på dette forumet er det mye kloke hoder
canarias
10.12.2019 kl 11:29
10715
Vi satser på minimum mellom ett og to år fremover med gode rater og fete dividender , pengene fosser inn nå , dette kan bli virkelig bra butikk fremover matmons
I følge det som Volf legger ut så tikker nå ratene oppover igjen
Nærmer seg IMO 2020 tiden og da blir det spennende å se hva som skjer
Nærmer seg IMO 2020 tiden og da blir det spennende å se hva som skjer
finansakrobat-
09.12.2019 kl 22:19
11324
Reinvestere utbyttene i shipping skal man være veldig forsiktig med, gitt syklikaliteten i bransjen. Det vil sannsynligvis være en ganske stor blunder.
Om du ser på historikken til JF har han alltid saltet ned utbyttene og reinvestert de når tidene er dårlig.
Om du ser på historikken til JF har han alltid saltet ned utbyttene og reinvestert de når tidene er dårlig.
Ja dere har hatt en kjempe tur
Men selv vi som kjøpte på ettersommeren og høst har hatt bra uttelling
Har hele tiden hatt en minipost der, men skulle vert inne fra i våres med det beløpet jeg nå har
Satser på utbytte og reinvestering der i flere omganger
Men selv vi som kjøpte på ettersommeren og høst har hatt bra uttelling
Har hele tiden hatt en minipost der, men skulle vert inne fra i våres med det beløpet jeg nå har
Satser på utbytte og reinvestering der i flere omganger
canarias
09.12.2019 kl 21:47
11490
Frontline er kongen ,vi som har vært lenge inne i disse tre tankaksjene må si oss fornøyde.