Valuation: NOK1,546m or NOK71 per share
Er ikke det høyeste kursmålet 71 fra Edison? Mange prøver å skaffe seg gullbarrer og betaler overpris. Noen trodde også de kjøpte Nano gullbarre men ble messingbarer. PHO skuffet i 1Q 2019, 2Q 2019 og 3Q 2019. Hva blir aksjekursen etter presentasjonen av 4Q 2019? Back to the Futur! Artig å se om de klarer å omsette de beskjedne US20 mil - USD25 mil innen 2020 i USA eller blir nedjusteringer. Årevis har vært mange børsmeldinger om hvor fantastisk er Cysview men salget har gått og går som snegle og salgsøkningen har vært russiske prosenter. For å kunne øke salget må PHO begynne med TV reklame i USA og gratis passasjeren KARL STORZ må betale minst 50% av utgiftene .........
Valuation: NOK1,546m or NOK71 per share
We have increased our valuation to NOK1,546m or NOK71 per basic share, from NOK1,506m or NOK69 per basic share. The increase was mainly due to rolling forward our NPVs as well as a higher cash balance. We forecast that Photocure, with NOK96m in cash, is fully funded to execute its current business plans.
https://www.edisongroup.com/publication/us-sales-up-53-compared-to-last-year-2/25554
Redigert 21.01.2021 kl 08:17
Du må logge inn for å svare
Definisjonen på et børsgeni er vel en person som ikke har eiendeler i et selskap, samtidig som all ledig kapasitet av tid blir brukt til å nedsnakke nettop samme selskap.
HrDuck
01.12.2019 kl 14:00
3911
Verden er snudd på hodet når Pafo kritiserer noen for å tippe feil kurs i Pho.
Tror neppe pafo oppfatter verden på samme måte som de fleste andre. Trøbbel i tårnet.
Redigert 01.12.2019 kl 14:04
focuss
01.12.2019 kl 14:04
4119
Vi er mange som i lang tid har uttrykt forventning til et godt Q4 resultat begrunnet med at surveillance delen kan begynne å gjøre seg gjeldene. Kan markedet begynne å dele en slik vurdering?
Kan være det vi har sett foregående uke. Noe betenkelig at hele sektoren har vokst
EmmieSi
01.12.2019 kl 14:14
4074
Har tidligere tenkt at pafo skriver her kun for å holde pho trådene varme. Dette blir understreket daglig ved at han kun bruker syltynne påstander og løgner som han vet han blir tatt på..
Men begynner å lure på om han faktisk stod igjen på perrongen når toget gikk.
Grunnen er at jeg ser mer bitterhet i måten han skriver på...
Uansett nå starter en ny uke og jeg tror det er flere som ikke er ferdigkjøpt enda! hiv deg på du og pafo:)
Men begynner å lure på om han faktisk stod igjen på perrongen når toget gikk.
Grunnen er at jeg ser mer bitterhet i måten han skriver på...
Uansett nå starter en ny uke og jeg tror det er flere som ikke er ferdigkjøpt enda! hiv deg på du og pafo:)
Med Q4 såpass nær når vi vet mye om hva som venter i tillegg til signalene om større kjeder, samtaler i Asia sliter jeg med å skjønne at noen skulle tørre å sette en short nå, men det skjønte jeg heller ikke på 50-tallet og da kunne dem løst det meste på 30-tallet.
Så, det meste er sikkert åpent.
Så, det meste er sikkert åpent.
bravi
01.12.2019 kl 14:56
3982
Har tenkt tanken at nå kommer det en short fra MW eller andre, men ønsket ikke å være den første til å skrive det. Husker alt for godt kursfallet høsten 2018, det var ikke noen høydare for å si det sånn. Det viktigste våpenet mot shorting er resultatet som forventes ved Q4. Her kunne selskapet ha gjort noe, f.eks innformert hvor mange skop som er utplassert i siste 2 måneder.
"Her kunne selskapet ha gjort noe, f.eks innformert hvor mange skop som er utplassert i siste 2 måneder."
Og det er du overbevist om ville gitt en boost?
Tror du må endre fokus bravi.
Svaret kan være 8 skop nå og at det kommer eksempelvis 14 stk neste måned.
8 skop ville ikke bidratt på kursen, er poenget mitt.
Og det er du overbevist om ville gitt en boost?
Tror du må endre fokus bravi.
Svaret kan være 8 skop nå og at det kommer eksempelvis 14 stk neste måned.
8 skop ville ikke bidratt på kursen, er poenget mitt.
Redigert 01.12.2019 kl 15:11
TAAS
01.12.2019 kl 15:16
3955
Forskjellige chart gir litt forskjellige resultater. Her ligger det teknisk potensiale til godt over 100 kr på direkten i 5 års trend. Trykk på 5Y og LOG i bunnen av chartet. Bravi må trykke på all for å få dyrket sine lyster.
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-PHO/
Litt fornøyelig å lese her at, for enkelte, blir det svarte natta i toppetasjen av litt børsoppgang.
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-PHO/
Litt fornøyelig å lese her at, for enkelte, blir det svarte natta i toppetasjen av litt børsoppgang.
Redigert 01.12.2019 kl 15:24
bravi
01.12.2019 kl 15:24
3946
Ja hvis vi skal ta DS på alvor med den pipelinen bør de ha noe å slå i bordet med etter 2/3 av kvartalet ferdig. En annen ting som fremheves som en trigger er nye partner avtaler for Cysview i Sør-Amerika og Asia. Det vil ta tid før det kommer noe inntekter fra slike avtaler, per i dag bidrar f.eks avtalene i Canada, Australia og NZ med next to nothing av inntekter. Kanskje kan Cevira overraske mere.
Jada, men skop kommer ofte i bolker og derav er fasit ved kvartalspresentasjon det som er interressant og ikke enkelt måneder i et kvartal.
TAAS
01.12.2019 kl 15:48
3885
I NEL var det med en svenske som var like depresiv som Pafo. Deretter gikk NEL fra 2,50 til over 8 kr. Kanskje Pafo hjelper oss opp tilsvarende? Ca 200kr.
Så kunne bravi prøve å skape litt omsetning her- https://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/summary?s=PHS:BER
Det var tyskerne som kjøpte 35% av NEL som skapte mye av rallyet der.
Så kunne bravi prøve å skape litt omsetning her- https://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/summary?s=PHS:BER
Det var tyskerne som kjøpte 35% av NEL som skapte mye av rallyet der.
SomSa har drevet med det samme trolleriet i mange år, det må vel være over 20 år nå.
Akkurat som dommedagsprofeter finner han alltid noe negativt å valse opp med.
Språket kan brukes til alt fra å tilbe sin elskede til å skape store verdenskriger, det er bare å velge hvilke ord som passer til enhver anledning.
Noen mennesker er gode og noen er onde, men de fleste er midt i mellom med en god porsjon samvittighet.
For uten overvekt av samvittighet kan ikke menneskeslekten overleve.
Jeg kan faktisk ikke klare å finne noe negativt i at PHO kursen har passert et tilfeldig valgt tall for kursmål i en analyse.
Akkurat som dommedagsprofeter finner han alltid noe negativt å valse opp med.
Språket kan brukes til alt fra å tilbe sin elskede til å skape store verdenskriger, det er bare å velge hvilke ord som passer til enhver anledning.
Noen mennesker er gode og noen er onde, men de fleste er midt i mellom med en god porsjon samvittighet.
For uten overvekt av samvittighet kan ikke menneskeslekten overleve.
Jeg kan faktisk ikke klare å finne noe negativt i at PHO kursen har passert et tilfeldig valgt tall for kursmål i en analyse.
focuss
01.12.2019 kl 15:56
3863
Det blir en spennende uke vi har foran oss. Jeg tenker da spesielt på om årsaken til sist ukes ekstraordinære volum og kursstigning blir avdekket.
focuss
01.12.2019 kl 16:19
3817
The second day will feature company presentations from listed Nordic companies, high-profile keynote speakers and a private company track with late-stage/pre-IPO companies. One-to-one meetings with management will be offered to investors.
Photocure to present at Nordic-American Life Science Conference in New YorkAgenda | Day 2 | Listed Company Presentations
Thursday 5 December 2019
Venue: WellSaid, Convene, 148 West 43rd Street, New York, NY 10036
07:45 Registration & Breakfast
Moderator: Even Westerveld, EVP Corporate Communication, DNB
0815
Opening Remarks
Kjerstin Braathen, CEO, DNB / Jim Cirenza, Director, DNB Markets
Carsten Borring, Head of Listings & Capital Markets, Nasdaq
0830-0850
Photocure | CEO, Dan Schneider
0850-0910
BioNTech | SVP Corporate Development & Strategy, Ryan Richardson
0910-0930
Alk-Abello | IR, Per Plotnikof
0930-0955
Getinge | CFO, Lars Sandström
0955-1015
Recipharm | CEO, Thomas Eldered
1015-1030 Coffee Break
1030-1050
Camurus | CEO, Fredrik Tiberg
1050-1115
Orion | Head of IR, Tuukka Hirvonen
1115-1135
Bavarian Nordic | VP IR, Rolf Sass Sørensen
1135-1200
GenMab | Senior Director IR, Andrew Carlsen
1200-1225
Novo Nordisk | IR, Kristoffer Due Berg & Mark Root
1225-1245 Lunch
1245-1250
Introduction
Hanne Mette Kristensen, CEO, The Life Science Cluster
1250-1305
Keynote Speaker
Ketil Widerberg, General Manager, Oslo Cancer Cluster
1310-1330
Orexo | President Orexo US, Robert DeLuca
1330-1350
Nordic Nanovector | Chief Operating Officer, Marco Renoldi
1350-1410
Hansa Biopharma | CEO, Sören Tulstrup
1410-1430
Isofol Medical | CEO, Ulf Jungnelius, MD
1430-1445 Coffee Break
Private Company Track
Moderator: Peter Bak, PhD, Vice President, Back Bay Life Science Advisors
1445-1500
1500-1515
1515-1530
OxThera | CEO, Matthew Gantz
Oncoinvent | CEO, Jan A. Alfheim
AlgiPharma | CEO, Yngvar P. Berg
1530-1550
Calliditas | CEO, Renee Aguiar-Lucander
1550-1610
Moberg Pharma | CEO & Founder, Peter Wolpert
1610-1630
Gentian | CEO, Hilja Ibert
1630 Closing Remarks & Cocktail Reception
Other Companies Available for 1x1 Meetings
Sobi – Jörgen Winroth, Senior IR
Infant Bacterial Therapeutics – Daniel Mackey, CEO
Kancera AB – Thomas Olin, CEO
Sedana Medical – Christer Ahlberg, CEO
Diamyd Medical – Ulf Hannelius, PhD, President & CEO
Aptahem AB – Mikael Lindstam
Photocure to present at Nordic-American Life Science Conference in New YorkAgenda | Day 2 | Listed Company Presentations
Thursday 5 December 2019
Venue: WellSaid, Convene, 148 West 43rd Street, New York, NY 10036
07:45 Registration & Breakfast
Moderator: Even Westerveld, EVP Corporate Communication, DNB
0815
Opening Remarks
Kjerstin Braathen, CEO, DNB / Jim Cirenza, Director, DNB Markets
Carsten Borring, Head of Listings & Capital Markets, Nasdaq
0830-0850
Photocure | CEO, Dan Schneider
0850-0910
BioNTech | SVP Corporate Development & Strategy, Ryan Richardson
0910-0930
Alk-Abello | IR, Per Plotnikof
0930-0955
Getinge | CFO, Lars Sandström
0955-1015
Recipharm | CEO, Thomas Eldered
1015-1030 Coffee Break
1030-1050
Camurus | CEO, Fredrik Tiberg
1050-1115
Orion | Head of IR, Tuukka Hirvonen
1115-1135
Bavarian Nordic | VP IR, Rolf Sass Sørensen
1135-1200
GenMab | Senior Director IR, Andrew Carlsen
1200-1225
Novo Nordisk | IR, Kristoffer Due Berg & Mark Root
1225-1245 Lunch
1245-1250
Introduction
Hanne Mette Kristensen, CEO, The Life Science Cluster
1250-1305
Keynote Speaker
Ketil Widerberg, General Manager, Oslo Cancer Cluster
1310-1330
Orexo | President Orexo US, Robert DeLuca
1330-1350
Nordic Nanovector | Chief Operating Officer, Marco Renoldi
1350-1410
Hansa Biopharma | CEO, Sören Tulstrup
1410-1430
Isofol Medical | CEO, Ulf Jungnelius, MD
1430-1445 Coffee Break
Private Company Track
Moderator: Peter Bak, PhD, Vice President, Back Bay Life Science Advisors
1445-1500
1500-1515
1515-1530
OxThera | CEO, Matthew Gantz
Oncoinvent | CEO, Jan A. Alfheim
AlgiPharma | CEO, Yngvar P. Berg
1530-1550
Calliditas | CEO, Renee Aguiar-Lucander
1550-1610
Moberg Pharma | CEO & Founder, Peter Wolpert
1610-1630
Gentian | CEO, Hilja Ibert
1630 Closing Remarks & Cocktail Reception
Other Companies Available for 1x1 Meetings
Sobi – Jörgen Winroth, Senior IR
Infant Bacterial Therapeutics – Daniel Mackey, CEO
Kancera AB – Thomas Olin, CEO
Sedana Medical – Christer Ahlberg, CEO
Diamyd Medical – Ulf Hannelius, PhD, President & CEO
Aptahem AB – Mikael Lindstam
Redigert 01.12.2019 kl 16:21
Hayen
01.12.2019 kl 16:19
3824
Strengt tatt så er også antall scope per kvartal veldig lite retningsgivende. Man må se dette over en mye lengre periode.
Tall på f.eks månedsbasis gir egentlig ingen mening. Eneste mulige effekt er å belaste psykiatrien med aksjonærer som har dårlige nerver.
Tall på f.eks månedsbasis gir egentlig ingen mening. Eneste mulige effekt er å belaste psykiatrien med aksjonærer som har dårlige nerver.
Redigert 01.12.2019 kl 16:22
Helt enig i det du skriver, men kvartalspresentasjonene er dog greit å bli oppdatert på det.
Samtidig er jeg helt enig i at sammenhengen/trenden ser en over flere kvartaler.
Samtidig er jeg helt enig i at sammenhengen/trenden ser en over flere kvartaler.
focuss
01.12.2019 kl 16:36
3773
Ser ut som "Annual Nordic-American Life Science Conference" arrangeres av Edison. Da får Schneider en fin anledning til å ta en prat med Edison, men viktigst med amerikanske investorer. Blir spennende å se om de har spisset presentasjonen til å mer være rettet mot investorer.
Panis
01.12.2019 kl 16:45
3744
Takk focuss,
Den konferansen hadde jeg ikke fått med meg at både PHO og NANO skal delta på. Så det blir spennende å se om DS får snakket med Edison og de kommer med en oppdatert analyse. Gode dager nå og ha investert i aksjer som er i medvind.
Den konferansen hadde jeg ikke fått med meg at både PHO og NANO skal delta på. Så det blir spennende å se om DS får snakket med Edison og de kommer med en oppdatert analyse. Gode dager nå og ha investert i aksjer som er i medvind.
Blir spennende å se om det kan komme noe ut av dette, de deltok på denne konferansen også i desember ifjor.
focuss
01.12.2019 kl 17:44
3640
Kommer det noe på denne investor konferansen som kan forklare sist ukes handling? Fikke litt amerikaner følelse når handlingen strammet seg til mot slutten av dagene.
Stor applaus til det Computum skriver her, kunne ikke vært mer enig. Største problemet til skribentene på Finansavisen Forum er at hver gang noen skriver noe som går i mot det man selv ønsker eller de posisjoner man har i en aksje, så tar man personen og ikke saken. Jeg håper også på videre kursstigning i PHO, men har ingen problem med å se og anerkjenne det SomSa skriver PHO har steget en del over høyeste kursmål meglerhus har i dag på 71 kroner, noe som kan medføre en reaksjon ned i tiden som kommer. Dette kan jo i så fall gi bedre kjøpsmuligheter i aksjen, og er jo aldri så galt at det ikke er godt for noe. De tålmodige av oss vil uansett få vår «lønn» på sikt, uavhengig av kortsiktige kurssvingninger.
Er vel ingen som har sagt at det ikke kan komme en korreksjon, spørsmålet er snarere når den kommer.
Men kursmålet har ingenting med korreksjon å gjøre.
Men kursmålet har ingenting med korreksjon å gjøre.
focuss
01.12.2019 kl 20:19
3394
Edison intevju med Photocure/Dan Schneider.
-Schneider: We are early in the launch phase
-Schneider; Markedet er enormt, 2,2 millioner procedyrer i surveillance
- Edison: BLCC is a no-brainer
https://www.edisongroup.com/edison-talks-interview-with-ceo-of-photocure/
-Schneider: We are early in the launch phase
-Schneider; Markedet er enormt, 2,2 millioner procedyrer i surveillance
- Edison: BLCC is a no-brainer
https://www.edisongroup.com/edison-talks-interview-with-ceo-of-photocure/
bravi
01.12.2019 kl 20:52
3326
focuss, Edison kan umulig ha tatt det DS sa i intervjuet til etterretning når de kom med kursmål på 71, ikke hvis det er en no-brainer.
Så får vi se om de får et annet syn på verdien nå.
Oljen, jeg er også helt enig med Computum, dét er helt normalt å ta mannen i stedet for ballen her på forumet, dét kan du bare venne deg til.
Så får vi se om de får et annet syn på verdien nå.
Oljen, jeg er også helt enig med Computum, dét er helt normalt å ta mannen i stedet for ballen her på forumet, dét kan du bare venne deg til.
Redigert 01.12.2019 kl 20:57
focuss
01.12.2019 kl 21:15
3272
Bravi
Edisons analyse er datert 13 nov og kursmålet om vi skal kalla det det, ble nådd 26 nov. Synes vel Edison bør ta en liten prat med seg sjøl.
Edisons analyse er datert 13 nov og kursmålet om vi skal kalla det det, ble nådd 26 nov. Synes vel Edison bør ta en liten prat med seg sjøl.
Fevang
01.12.2019 kl 21:16
3264
Det finnes jo noen som mener at DS bare ljuger - så da er vel Edison blant dem....
petrol
01.12.2019 kl 21:18
3261
Bravi,
Du og pafo har jo tatt mannen hele tiden her inne. Og mannen heter Dan Schneider. Og han er jo ikke her og kan ta til motmæle en gang.
Du og pafo har jo tatt mannen hele tiden her inne. Og mannen heter Dan Schneider. Og han er jo ikke her og kan ta til motmæle en gang.
bravi
01.12.2019 kl 22:18
3161
Fevang, når har jeg skrevet at DS lyver, kan du dokumentere det? Det jeg har pekt på er de økningene i utgifter han har iverksatt.
Fevang
01.12.2019 kl 22:27
3126
Jeg skrev bare at noen mener han ljuger - ikke hvem som mener det.
Men vi får håpe han snakker sant - hva skal han kunne tjene på å ljuge?
Men vi får håpe han snakker sant - hva skal han kunne tjene på å ljuge?
Fevang,
Ikke noe å bry seg med, de karene har til dags dato ikke omtalt CEO i positivt ordlag en eneste gang siden han ble ansatt, de har ikke engang vært villig til å gi mannen en sjanse.
Heldigvis for aksjonærene er de rimelig alene om dette.
Nå står kursen i 81, kanskje den korrigerer noe tilbake før den tar nye steg, ikke godt å si. Men mener å tro at det er en stund siden kursen var på dette nivået, merkelig, for det er jo Schneider som er CEO.
I tillegg kalles den informative fb gruppen for en handlingslammet syforening.
Ja, tror ikke bravi bør brøle for høyt ift saklighet.
Ikke noe å bry seg med, de karene har til dags dato ikke omtalt CEO i positivt ordlag en eneste gang siden han ble ansatt, de har ikke engang vært villig til å gi mannen en sjanse.
Heldigvis for aksjonærene er de rimelig alene om dette.
Nå står kursen i 81, kanskje den korrigerer noe tilbake før den tar nye steg, ikke godt å si. Men mener å tro at det er en stund siden kursen var på dette nivået, merkelig, for det er jo Schneider som er CEO.
I tillegg kalles den informative fb gruppen for en handlingslammet syforening.
Ja, tror ikke bravi bør brøle for høyt ift saklighet.
TAAS
01.12.2019 kl 23:12
3019
Bruker ikke megler lenger, så jeg står vel litt utenfor det gode selskap. Men for de som bruker megler og er blant premium-kundene er jeg sikker på at de store husene har en et syn og en anbefaling, selv om de ikke har en full-verdi analyse. Kanskje med høyere kursmål enn de vil ut med i det offentlige.
Og,- hvorfor skulle markedet reflektere over kursmål på 71 kr nå, når det ble helt oversett når kursen var det halve.
Analysemarkedet blir snart overtatt av datagenererte analyser uansett. Som dere vet er den vi har av det slaget mer optimistisk.
Og,- hvorfor skulle markedet reflektere over kursmål på 71 kr nå, når det ble helt oversett når kursen var det halve.
Analysemarkedet blir snart overtatt av datagenererte analyser uansett. Som dere vet er den vi har av det slaget mer optimistisk.
Redigert 01.12.2019 kl 23:13
Computum
01.12.2019 kl 23:30
2990
Den utskjelte TS's nystartede tråd har blitt mye brukt idag ser jeg.
Har skummet gjennom det meste nå.
Jeg har bare ett par kommentarer sent på kvelden:
Bekymringen for at kursen har passert eksisterende kursmål er ganske merkelig. Som om kjøperne først nå skulle blitt oppmerksomme på at kursen er kommet for høyt i forhold til kursmål?
Kursmålene er dessuten utarbeidet av enkeltpersoner med økonomiutdannelse (ofte uerfarne) og er slett ikke noen lovmessig fasit.
Husker f.eks.Carnegie-analysene av Biotec Pharmacon som var levert av "husets" yngstemann som også generøst publiserte youtube videoer av sin utagerende helgevirksomhet.
Har skummet gjennom det meste nå.
Jeg har bare ett par kommentarer sent på kvelden:
Bekymringen for at kursen har passert eksisterende kursmål er ganske merkelig. Som om kjøperne først nå skulle blitt oppmerksomme på at kursen er kommet for høyt i forhold til kursmål?
Kursmålene er dessuten utarbeidet av enkeltpersoner med økonomiutdannelse (ofte uerfarne) og er slett ikke noen lovmessig fasit.
Husker f.eks.Carnegie-analysene av Biotec Pharmacon som var levert av "husets" yngstemann som også generøst publiserte youtube videoer av sin utagerende helgevirksomhet.
riskypick
02.12.2019 kl 08:25
2793
Oppdatert topp 20 liste viser ingen nye inn. Det er redusert ca.120.000 fra fondsfinans,40 fra klp og 40 fra mp pensjon. Ellers ikke mye endringer.
Det kan altså se ut som det er en solid mengde nye aksjonærer som har kommet inn evt. fler mellomstore som øker/kjøpt seg inn. Noen med topp 50? Torsdagshandel er antagelig ikke med på dagens oversikt.
Det kan altså se ut som det er en solid mengde nye aksjonærer som har kommet inn evt. fler mellomstore som øker/kjøpt seg inn. Noen med topp 50? Torsdagshandel er antagelig ikke med på dagens oversikt.
Husk at listen kun har endringer til og med onsdag i forrige uke.
Og den viser at fond justerer ved solid oppgang, noe dem vel har i sine "statutter"
Og den viser at fond justerer ved solid oppgang, noe dem vel har i sine "statutter"
Redigert 02.12.2019 kl 08:33
Gordon Ekko
02.12.2019 kl 08:35
2762
Selv om kun onsdagen er med for endringer blant aksjonærer, så er jeg overrasket over at ingen nye er kommet inn. Forventer det når endringer tom. fredag er med.
ModusTollens
02.12.2019 kl 09:30
2608
Kan et meglerhus handle med flere nominee kontoer for samme kunde? Hvor finner man topp 50?