Flyselskapet Norwegian har fått på plass en finansieringpakke.
Flyselskapet Norwegian har fått på plass en finansieringpakke som bidrar med 250 millioner dollar eller nesten to milliarder kroner for kjøp av Dreamliner-fly fra Boeing.
Stadig drypp av gode signaler. Stenshagen kjøper for 50 mill osv. Fremtiden er meget lys - ikke så mørk som pessimistene vil ha det til. Jeg har for høyt snitt men har troen og kommer til å tegne meg og kjøpe mer om det blir ytteligere fall. Om 2-3 år er det priset som Rayanair..
Stadig drypp av gode signaler. Stenshagen kjøper for 50 mill osv. Fremtiden er meget lys - ikke så mørk som pessimistene vil ha det til. Jeg har for høyt snitt men har troen og kommer til å tegne meg og kjøpe mer om det blir ytteligere fall. Om 2-3 år er det priset som Rayanair..
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
tickerlover
12.04.2018 kl 13:54
5193
Selskapet kan selvfølgelig ikke løpe fra sitt ansvar som oppsto i den rettede emisjonen.
Så det blir selvfølgelig en reparasjonsemisjon. Til kurs 155 kr. Ka-ching.
Ting tar tid..
Et evt bud kommer ikke før etter den reparasjonsemisjonen så dette er uansett ikke en problemstilling.
Så det blir selvfølgelig en reparasjonsemisjon. Til kurs 155 kr. Ka-ching.
Ting tar tid..
Et evt bud kommer ikke før etter den reparasjonsemisjonen så dette er uansett ikke en problemstilling.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
ODD
12.04.2018 kl 13:49
5228
I tilfelle av avtale om salg blir naturligvis en eventuell rep.emi ikke noe av. Sorry - sorry.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
12.04.2018 kl 13:31
5273
Så vidt jeg husker var du vel nesten like uheldig i Fun før jul, får håpe du har fått din del av uflaks nå. Se på det som at du har opparbeidet deg en god del positiv karma :-) Var heller ikke inne med noe betydelig beløp her, hadde langt mer investert i NOFI, men hadde nå litt om ikke annet. Kvittet meg med begge nå så får vi se hva som skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
ODD
12.04.2018 kl 13:20
5315
Hmmmm...
Venter spent på kommentar fra....var det Sissener han het?
Venter spent på kommentar fra....var det Sissener han het?
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
gmtrade
12.04.2018 kl 13:19
5326
Kom nettopp inn etter å ha sittet i møter i hele dag. Ser at NAS har skutt i skyen på budrykter.
Selv om det såklart er surt å "miste" et par 100 tusen på ren uflaks, er det lite sansynlig at jeg hadde fått med meg oppturen uansett.
Trolig hadde jeg solgt aksjene på morgenen i dag på 18X isteden. Jeg hadde et kursmål på 180 og fikk omtrent det.
Det er bare å gratulere alle som har fått med seg oppturen!
Får heller være glad for et par 100 emi aksjer til 155..
Blir spennende å se hva som skjer fremover nå.
/Shortie
Selv om det såklart er surt å "miste" et par 100 tusen på ren uflaks, er det lite sansynlig at jeg hadde fått med meg oppturen uansett.
Trolig hadde jeg solgt aksjene på morgenen i dag på 18X isteden. Jeg hadde et kursmål på 180 og fikk omtrent det.
Det er bare å gratulere alle som har fått med seg oppturen!
Får heller være glad for et par 100 emi aksjer til 155..
Blir spennende å se hva som skjer fremover nå.
/Shortie
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
tickerlover
12.04.2018 kl 13:02
5405
Tool snakker antagelig sine egne vurderinger i NAS der han dømmer dem nord og ned.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
12.04.2018 kl 12:48
5476
Hehe ja nå har du rakket ned på Norwegian i lange tider. Dette må være innmari surt for deg.
Og shortie, den var jaggu kjip. Synd det der.
Og shortie, den var jaggu kjip. Synd det der.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Tool
12.04.2018 kl 12:42
5497
Ingen tvil om noen visste om dette når man ser på utviklingen. Men igjen så har hele OSE alltid lekket som en sil. Blir artig å følge utviklingen videre.
Ellers ser jeg at noen her gjorde tidenes bommert på sine vurderinger. Går det an å ha slik uflaks? Tydeligvis
Ellers ser jeg at noen her gjorde tidenes bommert på sine vurderinger. Går det an å ha slik uflaks? Tydeligvis
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
nafa
12.04.2018 kl 10:04
5658
Tror heller shorterbanden benytter sjansen til inndekning nå når vi "forståosspåerne" selger oss ut pga det overraskende stooore underskuddet i Q1.
Vi selger oss jo ut fordi vi er overbevist om at denne skal ned igjen.
Skulle ikke forbause meg mye om denne spaserer sakte men sikkert oppover nå framover.
Vi selger oss jo ut fordi vi er overbevist om at denne skal ned igjen.
Skulle ikke forbause meg mye om denne spaserer sakte men sikkert oppover nå framover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
margin
12.04.2018 kl 09:59
5677
Det er nok fleie shortere som handler litt i panikk idag......... liker det:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
12.04.2018 kl 09:54
5694
Er det shortinndekning? Er det pga reward programmet?
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Eivind-Roald-mener-meglerhus-bommer-grovt-paa-Norwegian
Noen vet et eller annet kan det se ut som ihvertfall.
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Eivind-Roald-mener-meglerhus-bommer-grovt-paa-Norwegian
Noen vet et eller annet kan det se ut som ihvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
12.04.2018 kl 09:34
5721
Tar svaret fra gamle forumet over hit siden det er helt dødt der.
Jeg har ikke funnet noe som skulle tilsi over 8% på to dager.
Er det suckersrally eller er det noen som vet noe ingen andre vet? Skulle tro at når Q1 slippes, trafikktall for april som ikke vil ha like høy stigning pga påsken i mars og rep emi så burde kursen være betraktelig lavere enn i dag.
Men Kjipern kan jo plutselig dra noe fantastisk opp av hatten. Hadde ikke vært første gangen.
Jeg har ikke funnet noe som skulle tilsi over 8% på to dager.
Er det suckersrally eller er det noen som vet noe ingen andre vet? Skulle tro at når Q1 slippes, trafikktall for april som ikke vil ha like høy stigning pga påsken i mars og rep emi så burde kursen være betraktelig lavere enn i dag.
Men Kjipern kan jo plutselig dra noe fantastisk opp av hatten. Hadde ikke vært første gangen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Record
12.04.2018 kl 09:20
5736
Solgte emi aksjene mine (på forskudd da) 29 kr i gevinst på de da :-)
Kanskje jeg blir å angre :-)
Kanskje jeg blir å angre :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Polomint1
12.04.2018 kl 09:16
5743
Der bommet du. Aksjen har fått litt mer fart. Det er store poster.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Record
12.04.2018 kl 09:00
5759
Noe er på gang , hva ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
gmtrade
11.04.2018 kl 23:01
5870
Solgte meg helt ut av NAS i dag. Sitter på sidelinjen til krigshisseren der borte har funnet sutten sin.
Aksjen skal nok ned de nærmeste ukene før den tar ny fart. Tipper litt under EMI kurs. Kanskje så langt som 145-150 om den får litt hjelp nedover.
/Shortie
Aksjen skal nok ned de nærmeste ukene før den tar ny fart. Tipper litt under EMI kurs. Kanskje så langt som 145-150 om den får litt hjelp nedover.
/Shortie
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
margin
11.04.2018 kl 22:45
8068
Det må ha vert short indekning fra ein storfisk.....
Fekk ivhertfall fart på volumet:)
Fekk ivhertfall fart på volumet:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Record
11.04.2018 kl 15:22
8314
margin skrev Fanden er det som skjer nå?
Sikkert bare ryktet om difrensiert flyseteavgift :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
margin
11.04.2018 kl 15:08
8330
Fanden er det som skjer nå?
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Kan noen spørre om Westby er short? Skin in the game er noe man ikke kan undervurdere, og er han selv ikke short så er analysen tilnærmet ubrukelig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
10.04.2018 kl 15:47
8708
Søndre skrev Ja, det er vel Westby som bestemmer.
Westby er ansvarlig analytiker for NAS i SB1M - Ja, det han som bestemmer estimatene og sender ut anbefalinger. Kløktig observert Søndre.
Ser uansett Blackrock er komfortable med å øke short igjen med ca 60 000 aksjer (ca 10 MNOK).
Ser uansett Blackrock er komfortable med å øke short igjen med ca 60 000 aksjer (ca 10 MNOK).
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Søndre
10.04.2018 kl 08:23
8885
Ja, det er vel Westby som bestemmer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
10.04.2018 kl 08:16
8897
Fikk forresten der beskjed om at Westby i SB1M vurderer de 10 millionene Norwegian Reward kunder er verdt en hundrelapp hver. De "estimerer" verdi av Norwegian Reward til å være 1.25 milliarder NOK.
I tillegg sammenligner han EV/Ebit for NAS med Fjordkraft og gjentar selg med TP 100.
I tillegg sammenligner han EV/Ebit for NAS med Fjordkraft og gjentar selg med TP 100.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
09.04.2018 kl 11:22
9174
Og det er før du begynner å se på ting som markedsføringsgrunnlag, kundelojalitet og kanaler direkte til kunde samt interesse hos andre tilknyttede aktører for å delta.
Forøvrig:
https://e24.no/boers-og-finans/sas/2-4-millioner-floey-med-sas-i-mars/24305781
Selv med påsken i mars presterer SAS å miste flere kunder sammenlignet med påskeløs mars i fjor. Og dette er altså det gubbegjengen vil ha til fordel for NAS.
Forøvrig:
https://e24.no/boers-og-finans/sas/2-4-millioner-floey-med-sas-i-mars/24305781
Selv med påsken i mars presterer SAS å miste flere kunder sammenlignet med påskeløs mars i fjor. Og dette er altså det gubbegjengen vil ha til fordel for NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
nafa
09.04.2018 kl 11:13
9190
Limer inn et innlegg fra Shervill på nordnet:
"Norwegian har mer enn 30 samarbeidspartnere innen forsikring, leiebiler, hoteller, strøm, aviser mm. Hver gang noen bruker fordelsprogrammet kommer det en slant inn til Norwegian. F.eks fikk jeg tilbud om helseforsikring for noen dager siden, hvis jeg tegner meg for den vil Norwegian få inn noen kroner fra denne hver måned. Med ca 7 millioner medlemmer, som vokser med 4000 hver dag, kan man generere store inntekter.. Hvis man antar at hvert medlem har en verdi på f.eks kr. 1000 er verdien av alle medlemmene kr. 7 milliarder."
For øvrig vil nå jeg mene / tro da at dette er inntekter som selskapet har hatt hele tida etter at rewordprogrammet ble etablert.
At medlemstallet øker kraftig betyr selvsagt mye for selskapet framover, både når det gjelder salg av biletter og salg av det rewardprogrammet tilbyr medlemmene.
"Norwegian har mer enn 30 samarbeidspartnere innen forsikring, leiebiler, hoteller, strøm, aviser mm. Hver gang noen bruker fordelsprogrammet kommer det en slant inn til Norwegian. F.eks fikk jeg tilbud om helseforsikring for noen dager siden, hvis jeg tegner meg for den vil Norwegian få inn noen kroner fra denne hver måned. Med ca 7 millioner medlemmer, som vokser med 4000 hver dag, kan man generere store inntekter.. Hvis man antar at hvert medlem har en verdi på f.eks kr. 1000 er verdien av alle medlemmene kr. 7 milliarder."
For øvrig vil nå jeg mene / tro da at dette er inntekter som selskapet har hatt hele tida etter at rewordprogrammet ble etablert.
At medlemstallet øker kraftig betyr selvsagt mye for selskapet framover, både når det gjelder salg av biletter og salg av det rewardprogrammet tilbyr medlemmene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
08.04.2018 kl 21:20
9471
Tror det letteste er bare å linke hele teksten så kan dere lese gjennom det selv:
---------------------
Norwegian skrev i en børsmelding tirsdag at selskapet har innledet en strategisk gjennomgang av lojalitetsprogrammet Norwegian Reward, inklusive eierskapet.
Foreløpig eier Norwegian 100 prosent av Norwegian Reward.
– Vi holder alle muligheter åpne. Hvorvidt vi skal ta inn partnere, eller satse på en børsnotering, tar vi nå stilling til, sier konsernsjef Bjørn Kjos på spørsmål fra DN.
Finansdirektør Tore Østby sier det er er sterk verdi i disse fordelsprogrammene, men at det er litt tidlig å si hvordan Norwegian Reward kommer til å se ut.
Ifølge DN har LifeMiles, som er det colombianske flyselskapet Aviancas fordelsprogram, en verdi per kunde på 173 euro, mens Alitalias fordelsprogram MilleMiglia er verdt 33 euro per kunde.
Basert på dette kan Norwegian Reward – med ti millioner kunder – har en verdi på alt fra 330 millioner euro til 1,7 milliarder euro, skriver avisen.
---------------------
Forøvrig skulle jeg tro at dere som hater Norwegian som pesten skulle danse av glede av å se noe sånn, dere har jo fått månedsvis med sutrearbeid og en pause fra de samme gamle argumentene.
Når det gjelder at Norwegian Reward er verdt mer enn 0,00 kr som enkelte gjerne skulle ha satt prisen til så kan man ikke annet enn å beklage at utdanningssystemet har feilet så totalt.
---------------------
Norwegian skrev i en børsmelding tirsdag at selskapet har innledet en strategisk gjennomgang av lojalitetsprogrammet Norwegian Reward, inklusive eierskapet.
Foreløpig eier Norwegian 100 prosent av Norwegian Reward.
– Vi holder alle muligheter åpne. Hvorvidt vi skal ta inn partnere, eller satse på en børsnotering, tar vi nå stilling til, sier konsernsjef Bjørn Kjos på spørsmål fra DN.
Finansdirektør Tore Østby sier det er er sterk verdi i disse fordelsprogrammene, men at det er litt tidlig å si hvordan Norwegian Reward kommer til å se ut.
Ifølge DN har LifeMiles, som er det colombianske flyselskapet Aviancas fordelsprogram, en verdi per kunde på 173 euro, mens Alitalias fordelsprogram MilleMiglia er verdt 33 euro per kunde.
Basert på dette kan Norwegian Reward – med ti millioner kunder – har en verdi på alt fra 330 millioner euro til 1,7 milliarder euro, skriver avisen.
---------------------
Forøvrig skulle jeg tro at dere som hater Norwegian som pesten skulle danse av glede av å se noe sånn, dere har jo fått månedsvis med sutrearbeid og en pause fra de samme gamle argumentene.
Når det gjelder at Norwegian Reward er verdt mer enn 0,00 kr som enkelte gjerne skulle ha satt prisen til så kan man ikke annet enn å beklage at utdanningssystemet har feilet så totalt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
nafa
08.04.2018 kl 21:10
9383
Noen her som kan gi en grei og enkel forklaring på grunn til antydningen om verdsetting av Rewardprogrammet på 10 milliarder ??
Tungt å forstå dette selv for toppen av analytikerstanden skjønner jeg :-)
Tungt å forstå dette selv for toppen av analytikerstanden skjønner jeg :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Søndre
08.04.2018 kl 19:22
9478
Lars Ola Kjos blir adm.direktør i det nye selskapet : Norwegian Reward.
Hei hvor det går !
NAS eierpost i NOFI er verdt 2,7 milliarder. (30,6 millioner aksjer x kr. 87,85)
Hei hvor det går !
NAS eierpost i NOFI er verdt 2,7 milliarder. (30,6 millioner aksjer x kr. 87,85)
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
oyvind123
08.04.2018 kl 18:30
9528
Gikk over alle fly Norwegian/datterselskaper av Norwegian (AAA) eier pr. 8.4.18:
- 3. Stk. 787-8
- 6. Stk. 787-9
- 6. Stk. 737 MAX 8
- 76. Stk. 737-800
- 5. Stk. Airbus A320neo)
Totalt 96 eide fly av en flyflåte på 152. (Resten er leaset). Ser man på listepriser for 2017 Airbus/Boeing ville disse flyene kostet over NOK 84 Milliarder nye uten rabatter. I brukmarkedet bør vel disse være vært et sted rundt 45-50 milliarder?
http://atwonline.com/data-financials/airbus-and-boeing-average-list-prices-2017
I tillegg venter nå Norwegian i 2018 12. Stk. leveranser av eide 737 MAX 8, 3. Stk. Eide 787-9, og 2. Stk leasing avtaler for 787-9.
Så kommer Norwegian Reward (Eid av Norwegian) som kan ha en markedsverdi på rundt 10 Milliarder, rundt 3,8 Millarder i eierandel bank Norwegian.
Noen som vet om Norwegian Cargo AS, Norwegian Holidays AS og Norwegian Brand Ltd har noe verdi?
Store verdier ligger det her i hvertfall. Får Norwegian opp lønnsomheten og kontroll på gjeld så er det bare en vei på kursen.
- 3. Stk. 787-8
- 6. Stk. 787-9
- 6. Stk. 737 MAX 8
- 76. Stk. 737-800
- 5. Stk. Airbus A320neo)
Totalt 96 eide fly av en flyflåte på 152. (Resten er leaset). Ser man på listepriser for 2017 Airbus/Boeing ville disse flyene kostet over NOK 84 Milliarder nye uten rabatter. I brukmarkedet bør vel disse være vært et sted rundt 45-50 milliarder?
http://atwonline.com/data-financials/airbus-and-boeing-average-list-prices-2017
I tillegg venter nå Norwegian i 2018 12. Stk. leveranser av eide 737 MAX 8, 3. Stk. Eide 787-9, og 2. Stk leasing avtaler for 787-9.
Så kommer Norwegian Reward (Eid av Norwegian) som kan ha en markedsverdi på rundt 10 Milliarder, rundt 3,8 Millarder i eierandel bank Norwegian.
Noen som vet om Norwegian Cargo AS, Norwegian Holidays AS og Norwegian Brand Ltd har noe verdi?
Store verdier ligger det her i hvertfall. Får Norwegian opp lønnsomheten og kontroll på gjeld så er det bare en vei på kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
08.04.2018 kl 17:39
9597
Altså Westby i SB1M er håpløs.
De sendte ut kjøpsanbefaling 19. juni i fjor med TP 360 - Rett før den kollapset.
Så kom enda en kjøp 7. juli, TP 260 - Midt i raset.
Gjentatt 26. juli - Eneste de har vært halvveis innenfor med.
Hold 26. september, TP 240 og gjentatt 10. oktober - Fra november til starten av desember gikk den fra 240 til 170 igjen.
Så 20. desember var kursmålet plutselig kuttet til 100 og selg - 20. desember var vel perfekt bunn så vidt jeg husker, så gikk den til 230 og over igjen.
Gjentatt 5. januar - Midt i oppgangen.
Gjentatt 10. februar, 15. februar, 16. februar, 4. mars, 6. mars og 21. mars.
Burde virkelig finne seg noe annet å pusle med, når du presterer å anbefale kjøp på topp og salg på perfekt bunn så er troverdigheten fullstendig borte.
De sendte ut kjøpsanbefaling 19. juni i fjor med TP 360 - Rett før den kollapset.
Så kom enda en kjøp 7. juli, TP 260 - Midt i raset.
Gjentatt 26. juli - Eneste de har vært halvveis innenfor med.
Hold 26. september, TP 240 og gjentatt 10. oktober - Fra november til starten av desember gikk den fra 240 til 170 igjen.
Så 20. desember var kursmålet plutselig kuttet til 100 og selg - 20. desember var vel perfekt bunn så vidt jeg husker, så gikk den til 230 og over igjen.
Gjentatt 5. januar - Midt i oppgangen.
Gjentatt 10. februar, 15. februar, 16. februar, 4. mars, 6. mars og 21. mars.
Burde virkelig finne seg noe annet å pusle med, når du presterer å anbefale kjøp på topp og salg på perfekt bunn så er troverdigheten fullstendig borte.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hartepool
08.04.2018 kl 16:41
9652
Jeg skriver at analytikerne ikke har omtalt dette tidligere.
Ingen analyser inneholder verdsettelse av bonusprogrammet.
Spare1 analytiker har fulgt nas i årevis.
Plutselig endret han i høst kursmål fra 240 til 100.
I net asset verdsettelsen er ikke en krone fra Reward .
Pareto har et annet utgangspunkt med en net asset value på ca 430,
Her er heller ikke en krone fra Reward , kun merverdi i flåten.
Ikke før nas oppretter et eget selskap innholdende kun Reward begynner man å regne på verdien.....som har ligget ser hele tiden og er økende med økt antall medlemmer.
At dette ikke har vært hensyntagen er intet mindre enn opsiktsvekkende.
Nas fremstår plutselig som et helt annet selskap med kanskje så mye som 250/ aksje i skjulte verdier.
Antar at analysene og verdsettelsen vil endres kraftig fremover.....sammen med aksjekursen.
Ingen analyser inneholder verdsettelse av bonusprogrammet.
Spare1 analytiker har fulgt nas i årevis.
Plutselig endret han i høst kursmål fra 240 til 100.
I net asset verdsettelsen er ikke en krone fra Reward .
Pareto har et annet utgangspunkt med en net asset value på ca 430,
Her er heller ikke en krone fra Reward , kun merverdi i flåten.
Ikke før nas oppretter et eget selskap innholdende kun Reward begynner man å regne på verdien.....som har ligget ser hele tiden og er økende med økt antall medlemmer.
At dette ikke har vært hensyntagen er intet mindre enn opsiktsvekkende.
Nas fremstår plutselig som et helt annet selskap med kanskje så mye som 250/ aksje i skjulte verdier.
Antar at analysene og verdsettelsen vil endres kraftig fremover.....sammen med aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hektar
08.04.2018 kl 14:36
9728
Tøys og tøv, det er ikke ut av det blå. Foreslår du leser artikkelen og ser at det faktisk finnes direkte sammenligningsgrunnlag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hartepool
08.04.2018 kl 14:29
9735
Jeg prøver å formidle at plutselig ut av det blå,oppdager analytikerne at selskapets største asset ikke er flybusinessen eller banken, men Rewardprogrammet.
Ingen av disse høyt gasjerte « ekspertene « har den fjerneste anelse om hva slikt kan være verdt ,de har aldri omtalt det som en asset overhodet, men Pareto prøver seg og kommer frem til i underkant av 10 milliarder...og voksende med voksende medlemsmasse !
Så skriver jeg at en en takeover ( som selvsagt er umulig på dagens pris) kan betales med kassabeholdningen som er omtrent like stor som markedsverdien av Nas.
Da får man altså bankens ca 3 milliarder og Reward gratis pluss merverdien i flyene som Pareto har beregnet til ca 450/aksje.
Det viser at nas antakelig er markedets mest feilprisede aksje.
Ingen av disse høyt gasjerte « ekspertene « har den fjerneste anelse om hva slikt kan være verdt ,de har aldri omtalt det som en asset overhodet, men Pareto prøver seg og kommer frem til i underkant av 10 milliarder...og voksende med voksende medlemsmasse !
Så skriver jeg at en en takeover ( som selvsagt er umulig på dagens pris) kan betales med kassabeholdningen som er omtrent like stor som markedsverdien av Nas.
Da får man altså bankens ca 3 milliarder og Reward gratis pluss merverdien i flyene som Pareto har beregnet til ca 450/aksje.
Det viser at nas antakelig er markedets mest feilprisede aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Søndre
08.04.2018 kl 11:39
9829
Hartepool !
Hva er det du prøver å formidle ?
Hva er det du prøver å formidle ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hartepool
08.04.2018 kl 11:07
9863
Nas sek bid 90 .ok da an issue, men ingen big issue.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Søndre
08.04.2018 kl 11:05
9865
Med dagens eierstrukturen i er det ingen som kan "snappe" opp NAS. Topp 20 kan eventuelt få
en svært gunstig pris for sine aksjer. Det tror jeg ikke er gunstig for øvrige aksjonærer.
Det skal bli interessant å se aksjonærlisten 26 april 2018.
Så får vi se ettervert om shorten fyker "i taket" når de nye aksjene er fordelt.
Noen trenger vel inntekter til å betjene lån og formueskatten for 2018.
en svært gunstig pris for sine aksjer. Det tror jeg ikke er gunstig for øvrige aksjonærer.
Det skal bli interessant å se aksjonærlisten 26 april 2018.
Så får vi se ettervert om shorten fyker "i taket" når de nye aksjene er fordelt.
Noen trenger vel inntekter til å betjene lån og formueskatten for 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Det som virkelig ser ut til å bli en ny verdsettingsissue er Norwegian Reward !
At denne analytikeren i Spare1 som etter å ha vær bullish til nas i fire år samt andre analytikere først nå ser på verdien av slike reward-programmer er intet mindre enn en skandale !
Hva har vi analytikere for ? For å regne på verdier selvsagt !…
Dersom Nas- Reward verdsettes til 10 milliarder og selskapet har 5-6 milliarder i banken, samt 17% av Nofi, vil en oppkjøper snappe hele greia og kunne sitte med over 10 milliarder pluss et av de sterkest voksende flyselskaper i verden, som har verdens nyeste flyflåte !!
Det er vel dette superanalytiker Stensrud og superinvestor Stenshagen har oppdaget. !
At denne analytikeren i Spare1 som etter å ha vær bullish til nas i fire år samt andre analytikere først nå ser på verdien av slike reward-programmer er intet mindre enn en skandale !
Hva har vi analytikere for ? For å regne på verdier selvsagt !…
Dersom Nas- Reward verdsettes til 10 milliarder og selskapet har 5-6 milliarder i banken, samt 17% av Nofi, vil en oppkjøper snappe hele greia og kunne sitte med over 10 milliarder pluss et av de sterkest voksende flyselskaper i verden, som har verdens nyeste flyflåte !!
Det er vel dette superanalytiker Stensrud og superinvestor Stenshagen har oppdaget. !
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Ta en titt på hvordan obligasjonen handles så ser du vel det?...
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
Hartepool
08.04.2018 kl 10:34
9905
Mai forfall er pierce of cake , 1,2 milliarder svenske kr er en non- issue.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »