BCS - på vei inn i PERLEPORTEN 💵💵 fundamentalt og teknisk

Ingolv_Kvamme
BCS 07.06.2022 kl 18:28 110672

Jeg legger hode på blokka, nå skal frustrasjonen ut.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!

Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.

Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.

Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:

- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.

Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.

Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.

Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.

Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.

Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.

- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene

Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.

IK

Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
Redigert 17.06.2022 kl 17:23 Du må logge inn for å svare