BCS - på vei inn i PERLEPORTEN 💵💵 fundamentalt og teknisk
Jeg legger hode på blokka, nå skal frustrasjonen ut.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
Redigert 17.06.2022 kl 17:23
Du må logge inn for å svare
Jippi
01.07.2022 kl 22:03
3897
Glem hele forskeren (gammelt).
Tror du at BCS hadde kommet så langt hvis det var noen tvil om hva de leverer?
Tror du at BCS hadde kommet så langt hvis det var noen tvil om hva de leverer?
Till
01.07.2022 kl 21:36
2436
Googlet litt nylig og fant noen år gamle saker om en forsker som var bekymret for om nanofiber kunne være i samme gaten som asbest. Dette var nytt for meg, og ikke så hyggelig lesning… jeg har bare en liten post i BCS nå, men vurderer å øke, samtidig som jeg ikke blir helt berolighet over fremtiden for produktet når det blir sammenlignet med asbest. Noen tanker om dette, bare skremselspropaganda?
https://www.nrk.no/vestland/forskarar-fryktar-at-_supermateriale_-gir-lik-helserisiko-som-asbest-1.14403895
https://www.nrk.no/vestland/forskarar-fryktar-at-_supermateriale_-gir-lik-helserisiko-som-asbest-1.14403895
Molbre
01.07.2022 kl 21:08
2464
Nå er det bare å putte aksjene i skuffen og vente på bygging av fabrikk, ny CEO, Løkke og kontrakter etterhvert! Blir hyperspennende med Rådalen og er kvaliteten ok + her så er det hyperspennende, regner da de vil betal for å få flere enheter på plass og BCS kan selge produktene videre! Eierandel har jo BIR i selskapet og så gagner jo de og😀
Jippi
01.07.2022 kl 21:03
2424
Tipper han begynte i dag. Han er jo fristilt. Det må jo klø i fingrene for å sette i gang!!
Gork
01.07.2022 kl 19:50
2482
Tipper vi i neste uke får en ny melding at Løkke har tiltrådt som styreleder. Han er pr dato fristilt som CEO i NEL. Muligens kommer beslutning om byggestart i Mosjøen.
Rule
01.07.2022 kl 19:30
2504
Når jeg kigger på ordre bogen på euronext oslo live markets så ligger der nu sølle 4000 aktier til salg førend vi når en kurs på 60 NOK.
Jeg har på fornemmelsen at det siger noget om at der er en/nogle større aktører der driver med day trading hvor de suger aktier ud af dem der nu er nød til at handle til under pris, fordi de ligger og handler frem og tilbage med andre med ligesindede interesser.
Jeg tror at man skal få købt sig den post man gerne vil have inden toget går her. Når de slipper så er der sikkert frit løb opad tilbage imod ATH.
En værdisættelse over ATH kommer man nemt frem til. Den er selvfølgelig bankable når der også er meldt ordrer der fylder fabrikkernes kalender.
Jeg har på fornemmelsen at det siger noget om at der er en/nogle større aktører der driver med day trading hvor de suger aktier ud af dem der nu er nød til at handle til under pris, fordi de ligger og handler frem og tilbage med andre med ligesindede interesser.
Jeg tror at man skal få købt sig den post man gerne vil have inden toget går her. Når de slipper så er der sikkert frit løb opad tilbage imod ATH.
En værdisættelse over ATH kommer man nemt frem til. Den er selvfølgelig bankable når der også er meldt ordrer der fylder fabrikkernes kalender.
upsidedown
01.07.2022 kl 17:04
2629
Enig med rockpus.
Hvis en tilrettelegger er engasjert for å kjøre emisjon vil de forsøke å handle kursen opp. Så det er ingenting i handelsbildet i det siste som tyder på snarlig emisjon.
Nå vet jeg ikke hvordan avtaler dere andre har, men jeg må kjøpe/selge rundt 1200 aksjer for å få en akseptabel kurtasje i BCS. Så det kan ikke være mange private som trader kursen opp og ned her nå.
Selv om det er ferietid, synes jeg personlig BCS fikk lite uttelling på de to meldingene i går.
Hvis en tilrettelegger er engasjert for å kjøre emisjon vil de forsøke å handle kursen opp. Så det er ingenting i handelsbildet i det siste som tyder på snarlig emisjon.
Nå vet jeg ikke hvordan avtaler dere andre har, men jeg må kjøpe/selge rundt 1200 aksjer for å få en akseptabel kurtasje i BCS. Så det kan ikke være mange private som trader kursen opp og ned her nå.
Selv om det er ferietid, synes jeg personlig BCS fikk lite uttelling på de to meldingene i går.
Rule
01.07.2022 kl 16:49
2645
der kan komme alle mulige nyheder her:
*investerings beslutning ny fabrik
*partner der gerne vil gå ind ( vi har set Hanwha gå tungt ind i REC Silicon )
*ny CEO
*update / firm leverance aftale med Inabata
*leverance aftale med en batteri producent
og det kunne godt komme i ovenstående rækkefølge....spændende...coming days
*investerings beslutning ny fabrik
*partner der gerne vil gå ind ( vi har set Hanwha gå tungt ind i REC Silicon )
*ny CEO
*update / firm leverance aftale med Inabata
*leverance aftale med en batteri producent
og det kunne godt komme i ovenstående rækkefølge....spændende...coming days
MacT
01.07.2022 kl 14:06
2760
Gir ingen mening med ny EMI nå. Da hadde de hentet alle pengene i februar.
Nugatti
01.07.2022 kl 11:33
2909
Spennende dager nå. Dette ligger an til å bli en maskin som spruter penger!
Bare å få på plass de siste bitene nå. Formalitetene i kommunen. Investeringsbesluting , og så kommer avtakeravtalene..
Bare å få på plass de siste bitene nå. Formalitetene i kommunen. Investeringsbesluting , og så kommer avtakeravtalene..
GemeFattern
01.07.2022 kl 11:16
2924
Blir helt klart påfyll da feriepengene ruller inn på konto 10. Juli. Ser for meg at jeg skal slite med å komme inn på dagens kurser. Måtte den holde seg stabil, for en gavepakke!
Rule
01.07.2022 kl 10:57
2924
ugh - ser ud til der kun er 10.000 aktier op til kurs 35. Det er sølle 100 aktier for 100 mand. Jeg tager straks 1000 mere igen, da jeg tror det her bliver sidste chance på så vildt lave kurser.
Rule
01.07.2022 kl 10:26
2944
Dagligt handles der ikke ret mange aktier. Det må også betyde at der er ingen der har interesse i at sælge på disse niveauer. Vi skal x3 op.
rockpus
01.07.2022 kl 10:25
2941
"er det da noen som presser den ned for at en emisjon kommer og en vil inn på lavest mulig kurs,"
Setter du ikke sakene litt på hodet nå? Det vanlige er jo å presse kursen opp foran en emisjon. Dette for å berede et best mulig grunnlag for emisjon.
Setter du ikke sakene litt på hodet nå? Det vanlige er jo å presse kursen opp foran en emisjon. Dette for å berede et best mulig grunnlag for emisjon.
Rule
01.07.2022 kl 10:15
2896
Ja, med så mange gode meldinger så tænker jeg også at proppen er gået af flasken. "Coming days" kan jo være på mandag hvis man regner weekenden med, men det er jo nok et svar fra kommunen de afventer på udvidelsen af Mosjoen. Om der skulle komme en emisjon / private placement kan jeg ikke se er et problem. Lad os sige der skal hentes 150mill NOK på 30 NOK så er det 5 millioner nye aktier. Hvis vi siger en fair værdi (uden emi spøgelse) er de forrige 54 NOK modregnet lidt rabat så 60 NOK. Udvanding er så 30 NOK * 5 millioner nye aktier = 150 millioner. Det er en "udvanding" på 3 NOK pr aktie under antagelse at fair værdi er 60 NOK. Jo højere fair værdi antagelse jo større udvanding, men det er jo stadig latterligt at kursen er sunket en 2x - eventuelt pga dette spøgelse - selvom BCS også har meldt at der ikke udvandes.
Molbre
01.07.2022 kl 09:11
2963
Når en ser kursutviklingen etter at det er meldt at de kan produsere MWCNT, økt på Flesland, test i Rådalen og at beslutning angående bygging av fabrikk er noen få dager unnna(kanskje allerede i dag), er det da noen som presser den ned for at en emisjon kommer og en vil inn på lavest mulig kurs, bare ett skudd i blinde her men at den ligger så lavt nå fatter jeg ikke. Det gjør meg ingenting som sagt så lenge det ikke kommer en emisjon, men gjør det det føler jeg rett og slett at kursen har blitt manipulert for de store!
Redigert 01.07.2022 kl 09:11
Silverbutt
30.06.2022 kl 19:54
3267
3 øre kWh i nord idag.
Tipper de er mer sugne på å ha mest produksjon i nord vs vest :)
Tipper de er mer sugne på å ha mest produksjon i nord vs vest :)
aud590
30.06.2022 kl 19:41
3293
Bergen Carbon Solutions AS
4 t ·
Modulen vår har nå ankommet BIR
Gleder meg til å fortelle at testmodulen for direkte CO2-fangst fra BIR er levert.
Da er den vellykket fraktet til BIR sitt energi gjenvinningsanlegg i Rådalen, Bergen. Dette er en del av et Enova-finansiert prosjekt som startet tilbake i 2018, utført av Bergen Carbon Solutions AS og BIR. Modulen skal bruke CO2 direkte fra plantets fluegass til å produsere grønne karbon nanofibre; EcoNano.
"I dag markerer enda en milepæl i selskapets historie. Vi er stolte av å ha levert prøvenheten til BIR i dag. Vi er også takknemlige for all støtten laget på BIR har gitt oss siden de innledende diskusjonene startet i 2018. Nå ser vi frem til å starte virksomheten" sier COO Finn Blydt-Svendsen.
Les mer her: https://newsweb.oslobors.no/message/566179
4 t ·
Modulen vår har nå ankommet BIR
Gleder meg til å fortelle at testmodulen for direkte CO2-fangst fra BIR er levert.
Da er den vellykket fraktet til BIR sitt energi gjenvinningsanlegg i Rådalen, Bergen. Dette er en del av et Enova-finansiert prosjekt som startet tilbake i 2018, utført av Bergen Carbon Solutions AS og BIR. Modulen skal bruke CO2 direkte fra plantets fluegass til å produsere grønne karbon nanofibre; EcoNano.
"I dag markerer enda en milepæl i selskapets historie. Vi er stolte av å ha levert prøvenheten til BIR i dag. Vi er også takknemlige for all støtten laget på BIR har gitt oss siden de innledende diskusjonene startet i 2018. Nå ser vi frem til å starte virksomheten" sier COO Finn Blydt-Svendsen.
Les mer her: https://newsweb.oslobors.no/message/566179
Molbre
30.06.2022 kl 19:29
3316
Som sagt kursen er der som den er, nå har BCS levert på to av tre punkter som lovet og forhåpentligvis så blir finansieringen godkjent innen ett par dager. Da er det bare å sitte i båten og vente på ny CEO og kontrakter samt at byggingen går som planlagt!
Rule
30.06.2022 kl 17:48
3409
Kurs mæssigt er det helt sygt det her. Nyheden om CNT forsvandt uden et kurs løft af gigantiske dimensioner. Mon det var det her der skulle til for at få proppen af flasken...? den vendte da i hvert fald oven på dobbelt nyheden. Og en nyhed mere i løbet af "coming days". Så skal der da ringe nyhed ind i næste uge på den. Og så skal vi have kursmål opdateret. Jeg skal love for at vi har været i "stealth mode".... :-)
aud590
30.06.2022 kl 17:20
3445
Bergen Carbon Solutions Investors
David Osheim · 3 t ·
Finn Blydt-Svendsen, interimsdirektør kommenterte: «I dag markerer enda en milepæl i selskapets historie. Vi er stolte av å ha levert prøvenheten til BIR i dag. Vi er også takknemlige for all støtten laget på BIR har gitt oss siden de innledende diskusjonene startet i 2018. Nå ser vi frem til å starte virksomheten. "
https://newsweb.oslobors.no/message/566179
upsidedown
30.06.2022 kl 17:14
3444
Min første tanke var at de gjennom biproduktet 02 kunne bli en stabil leverandør til sykehus og sveiseindustrien.
Rule
30.06.2022 kl 16:24
3520
ved fabrik's opkobling må den O2 ( ilt ) de får ud som bi-produkt også kunne fødes retur i brænde processen og forbedre denne. hau hau.
Rule
30.06.2022 kl 16:21
3515
Ja, det er fortsat en yderst interessant dimension de har med her. Der er vel straff på C02 udledning, så der kan hurtigere/nemmere være lidt tilskud / encitament ved denne form for setup. Måske denne form kan lave en mere grov CNF som så proppes i cement/beton.
I samlet lys er det derfor endnu mere imponerende at de har taget beslutningen om at bygge full skala fabrik. Som jeg læser det er det rest finansiering og final "go" der mangler:
"The many years of R&D put into this project has also enabled Bergen Carbon Solutions to develop a full-scale factory production concept, and the final investment decision for the first factory will be made in the coming days."
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1005905861
I samlet lys er det derfor endnu mere imponerende at de har taget beslutningen om at bygge full skala fabrik. Som jeg læser det er det rest finansiering og final "go" der mangler:
"The many years of R&D put into this project has also enabled Bergen Carbon Solutions to develop a full-scale factory production concept, and the final investment decision for the first factory will be made in the coming days."
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1005905861
Gork
30.06.2022 kl 16:11
3533
Den er spennende, hvordan vil diegel maskinene fungere som piperensere. Mener Sagmo en gang at de hadde testet med utslipp fra Yara sin fabrikk (på Flesland) og det hadde fungert bra. Teoretisk kapasitet 1,6Tonn årlig, antagelig helt avhengig av miksen karbonstøv / CNF. Desto større andel CNF, desto enklere blir beslutningen om en kraftig utvidelse. I prinsipp om andel CNF er god nok i god nok kvalitet, kan Bergen få gratis fjernet CO2 fra forbrenningsanlegget. Køen av kommuner blir fort lang i så tilfelle.
Tipper vi vet noe om resultatene i august/september. Veldig spennende.
Tipper vi vet noe om resultatene i august/september. Veldig spennende.
Rule
30.06.2022 kl 15:16
3594
det er så vildt at man er ved at gå af hængslerne - paradigme skifte i hvordan CNF/CNT produceres :-)
Rule
30.06.2022 kl 15:15
3598
yes, F... hvor er det godt. De klodser bare på. BCS go, go go. Kursen må lave hvad den vil på kort sigt. Her falder brikkerne på plads. Hæ hæ.
Triggly
30.06.2022 kl 14:43
3678
Limer inn Gorks tidligere innlegg:
"Gork
Da jeg snakket med kommunen (ca 2 måneder siden), sa de at etter møtet mellom selskapet og kommunen ang. byggesaken, trengte kommunen 2-3 uker på å behandle søknaden. Dette møtet ble avholdt 15 juni i år. Så her det ikke selskapet som holder tilbake, de trenger byggetillatelsen først, deretter kan de beslutte byggestart. Opprinnelig trodde kommunen at det møtet skulle avholdes i slutten av mai, men avholdt 15 juni."
Tror BCS bare rett og slett har ventet på svar fra kommunen før de kunne ta den endelige beslutningen.
"Gork
Da jeg snakket med kommunen (ca 2 måneder siden), sa de at etter møtet mellom selskapet og kommunen ang. byggesaken, trengte kommunen 2-3 uker på å behandle søknaden. Dette møtet ble avholdt 15 juni i år. Så her det ikke selskapet som holder tilbake, de trenger byggetillatelsen først, deretter kan de beslutte byggestart. Opprinnelig trodde kommunen at det møtet skulle avholdes i slutten av mai, men avholdt 15 juni."
Tror BCS bare rett og slett har ventet på svar fra kommunen før de kunne ta den endelige beslutningen.
Nugatti
30.06.2022 kl 14:34
3695
Spennende! Gode nyheter ja. Mon tro hva de venter på med tanke på investeringsbeslutning?
Triggly
30.06.2022 kl 14:32
3626
Ny melding i dag, nå kommer de gode nyhetene som perler på snor.
Utifra meldingen forstår jeg det som at bare 1 modul er blitt sendt til BIR, så kanskje det snart kommer melding om enda en?
Årlig produksjon er nå på 4850 kilo. Med en kilopris på 8000 så gir det i underkant av 40 mill i omsetning. Får vi enda en maskin hos BIR så kommer vi opp på 50 mill.
Legg også merke til:
"the final investment decision for the first factory will be made in the coming days."
Utifra meldingen forstår jeg det som at bare 1 modul er blitt sendt til BIR, så kanskje det snart kommer melding om enda en?
Årlig produksjon er nå på 4850 kilo. Med en kilopris på 8000 så gir det i underkant av 40 mill i omsetning. Får vi enda en maskin hos BIR så kommer vi opp på 50 mill.
Legg også merke til:
"the final investment decision for the first factory will be made in the coming days."
GemeFattern
30.06.2022 kl 14:30
3594
Molbre:
Fra børsmeldingen:
The many years of R&D put into this project
has also enabled Bergen Carbon Solutions to develop a full-scale factory
production concept, and the final investment decision for the first factory will
be made in the coming days.
Ikke noe å stresse med her altså :-)
Fra børsmeldingen:
The many years of R&D put into this project
has also enabled Bergen Carbon Solutions to develop a full-scale factory
production concept, and the final investment decision for the first factory will
be made in the coming days.
Ikke noe å stresse med her altså :-)
rockpus
30.06.2022 kl 14:11
3653
Rule
30.06.2022 kl 14:01
3653
Hvorfor mener du at risiko er skyhøj...? Lad mig begrunde hvorfor jeg ik ser skyhøj risiko:
*de adresserer et marked i kjæmpe vækst
*de adresserer et marked med MEGET STOR diversitet
- ulike produkter benytter CNF/CNT
- ulike mængder de forskellige produkter trænger
*de kan producere idag og har 1 mindre kontrakt der nok passer fint til produktion kapacitet p.t.
*de har produktet verificeret over mange omgange, så deres produktionsmetode virker
*de har et miljø venligt produkt som har enorm efterspørgsel ifht virksomheders klima regnskab af deres produkter
- i vindmølle branchen betaler kunder gerne ekstra premium (flere penge) for vinger man kan re-cycle
*BCS de har en ret klar aftale (target) med Inabata om at indfase Eco CNF. Vi kender ikke hvad mængder de trænger
*de kæmpe store mængder der trænges i batteri verden ligger BCS ideelt positioneret til at adressere store dele af ( markedet i Vesten )
Så hvad er det der skal gå i fisk her...?
*Man lander for lidt kontrakter over tid...? -næppe. Selvfølgelig vil der være konkurrence, men markedet er enormt
*Man kan ikke lykkes med at bygge en fabrik og etablere produktion i den...? -næppe
*Man kan ikke lykkes med deres containere...? -har nok ik den store betydning, men arbejdet pågår med BIIR, som er stor aktionær.
*de adresserer et marked i kjæmpe vækst
*de adresserer et marked med MEGET STOR diversitet
- ulike produkter benytter CNF/CNT
- ulike mængder de forskellige produkter trænger
*de kan producere idag og har 1 mindre kontrakt der nok passer fint til produktion kapacitet p.t.
*de har produktet verificeret over mange omgange, så deres produktionsmetode virker
*de har et miljø venligt produkt som har enorm efterspørgsel ifht virksomheders klima regnskab af deres produkter
- i vindmølle branchen betaler kunder gerne ekstra premium (flere penge) for vinger man kan re-cycle
*BCS de har en ret klar aftale (target) med Inabata om at indfase Eco CNF. Vi kender ikke hvad mængder de trænger
*de kæmpe store mængder der trænges i batteri verden ligger BCS ideelt positioneret til at adressere store dele af ( markedet i Vesten )
Så hvad er det der skal gå i fisk her...?
*Man lander for lidt kontrakter over tid...? -næppe. Selvfølgelig vil der være konkurrence, men markedet er enormt
*Man kan ikke lykkes med at bygge en fabrik og etablere produktion i den...? -næppe
*Man kan ikke lykkes med deres containere...? -har nok ik den store betydning, men arbejdet pågår med BIIR, som er stor aktionær.
Rule
30.06.2022 kl 13:50
3671
bare faller og faller er en sandhed med store modifikationer - BCS ligger med +80% siden ipo. ! ! ! Det er +80% på 1 år. ! ! !
Det forhold kan aktien selvfølgelig også slide lidt med i disse dage hvor børs klima er helt i sort. Har man brug for at frigøre kapital har pilen nok hurtigt peget på BCS, men omsætningen er nu nede på nærmest 0, så jeg tænker den periode/fase er ved at være slut.
Det forhold kan aktien selvfølgelig også slide lidt med i disse dage hvor børs klima er helt i sort. Har man brug for at frigøre kapital har pilen nok hurtigt peget på BCS, men omsætningen er nu nede på nærmest 0, så jeg tænker den periode/fase er ved at være slut.
rockpus
30.06.2022 kl 13:45
3374
"Jeg har ikke, og skal ikke kjøpe BCS aksjer. En kniv som bare faller og faller."
Da er det jo litt merkelig at det absolutt eneste selskapet du har skrevet om helt siden slutten av mars, er BCS?!
Da er det jo litt merkelig at det absolutt eneste selskapet du har skrevet om helt siden slutten av mars, er BCS?!
Black Peter
30.06.2022 kl 13:23
3366
I stedet for å kaste bort tiden på nettroll, bør dere heller lese FA i dag. Batterifabrikk i Rana(dette er 9 mil fra Mosjøen) skal produsere 200 gwh og får soft funding på 4 milliarder fra eksportfinansiering.
Næringsminister Jan Christian Vestre:
«Vi har en klar ambisjon om at Norge skal bli en ledende nasjon innen hele batteriverdikjeden»
«Gitt privat funding og lønnsomme prosjekter er vi klar til å rigge virkemiddelapparatet»
Uklart for meg om de (BCS) venter på funding eller ikke, men de er åpenbart i kontakt med kunder for å tilpasse produkt med etterspørsel. Sagmo er forut sin tid men, nå er det altså 2 gigantfabrikker på vei i Norge, det er bare å bli enig om hva de vil kjøpe og tilpasse produksjonsformelen, så kommer avtalene. Vær tolmodig, her kommer det til å skje ting snart.
Se også fra artikkel at styret i Freyr er fornøyd med gjeldsgrad på 60-70%, så all nettrollvissvass om emi er selvsagt bullshit!
Næringsminister Jan Christian Vestre:
«Vi har en klar ambisjon om at Norge skal bli en ledende nasjon innen hele batteriverdikjeden»
«Gitt privat funding og lønnsomme prosjekter er vi klar til å rigge virkemiddelapparatet»
Uklart for meg om de (BCS) venter på funding eller ikke, men de er åpenbart i kontakt med kunder for å tilpasse produkt med etterspørsel. Sagmo er forut sin tid men, nå er det altså 2 gigantfabrikker på vei i Norge, det er bare å bli enig om hva de vil kjøpe og tilpasse produksjonsformelen, så kommer avtalene. Vær tolmodig, her kommer det til å skje ting snart.
Se også fra artikkel at styret i Freyr er fornøyd med gjeldsgrad på 60-70%, så all nettrollvissvass om emi er selvsagt bullshit!
Redigert 30.06.2022 kl 13:29
Takwe
30.06.2022 kl 13:21
3352
GemeFattern skrev "Takwe & upsidedown's baisse-tråd"
Geme
Vær så snill! Dette handler ikke om baissing, men om realitetsorientering. Jeg har ikke, og skal ikke kjøpe BCS aksjer. En kniv som bare faller og faller. Når stopper den? Dersom BCS blir så bra som mange mener, så er det mye bedre å kjøpe seg inn på vei oppover. Der er vi langt fra i dag. Alle som har latt seg lokke av haussingen til deg og spesielt fra tidligere SS, nå Ingolf, de sitter nå med skjegget i postkassen. Ja, BCS kan bli bra om noen måneder/år men husk - Skyhøy risiko!
Forelskelse i en aksje er uansett ikke bra, Forsett med å fremsnakke BCS så dere ikke misser troen, det er viktig. Jeg trodde jeg skulle balansere haussingen, det gikk ikke. Det går heller ikke å være kritisk til bilen Tesla i et Tesla forum, men artig er det. Til det sier jeg halleluja, over og ut. Jeg skal garantert ikke kommentere her mer, men jeg skal følge med.😊
Vær så snill! Dette handler ikke om baissing, men om realitetsorientering. Jeg har ikke, og skal ikke kjøpe BCS aksjer. En kniv som bare faller og faller. Når stopper den? Dersom BCS blir så bra som mange mener, så er det mye bedre å kjøpe seg inn på vei oppover. Der er vi langt fra i dag. Alle som har latt seg lokke av haussingen til deg og spesielt fra tidligere SS, nå Ingolf, de sitter nå med skjegget i postkassen. Ja, BCS kan bli bra om noen måneder/år men husk - Skyhøy risiko!
Forelskelse i en aksje er uansett ikke bra, Forsett med å fremsnakke BCS så dere ikke misser troen, det er viktig. Jeg trodde jeg skulle balansere haussingen, det gikk ikke. Det går heller ikke å være kritisk til bilen Tesla i et Tesla forum, men artig er det. Til det sier jeg halleluja, over og ut. Jeg skal garantert ikke kommentere her mer, men jeg skal følge med.😊
Redigert 30.06.2022 kl 13:38
Rule
30.06.2022 kl 13:13
3341
I teorien så vil de stadig holde deres lovender med en en melding i aften eller imorgen først på dagen. De har meldt at de vil tage en beslutning i Juni. Bliver beslutning taget iløbet af idag skal der laves en børs melding herom og den skal udsendes vel senest imorgen tidlig eller med rigtig god viljo i løbet af imorgen, hvis man skal have udredt og godkendt formuleringer osv..
Alternativt kan tanken være at man har meldt at det her vil foregå og hvis det så faktisk foregår, så er der ingen grund til at opdatere markedet. Så som udgangspunkt er ingen melding vel egentlig positivt. :-) ...?
Alternativt kan tanken være at man har meldt at det her vil foregå og hvis det så faktisk foregår, så er der ingen grund til at opdatere markedet. Så som udgangspunkt er ingen melding vel egentlig positivt. :-) ...?