Strong buy anbefaling nå
Viking_I
11.03.2022 kl 10:43
2761
All depends on news
New field in Tunisia acquisition was cancel due to higher oil price (expected in Dec 2021 to reach 1000bopd target)
SLK 22.5% expected in Dec End but postponed
ROB-1 production halt in Jan
Nigeria Deal was expected in Jan 2022 cancelled now ( or postponed till court result)
ROB -3 to start in Dec postponed till June 2022
EZZ side track moved from Dec 2021 to March 2022 now.
------------------------------------------------------------------------
Italian profit margin increase a lot in last 2 months.
Oil sale is confirm Now in April 1st week with at least $11.4 million in bank (half of the market cap)
Some big buyer entered this week.
Tilapia expecting before Easter.
Probable share buy back before Tilapia and oil sale news. (200 million buyback will take course to 0.18)
New field in Tunisia acquisition was cancel due to higher oil price (expected in Dec 2021 to reach 1000bopd target)
SLK 22.5% expected in Dec End but postponed
ROB-1 production halt in Jan
Nigeria Deal was expected in Jan 2022 cancelled now ( or postponed till court result)
ROB -3 to start in Dec postponed till June 2022
EZZ side track moved from Dec 2021 to March 2022 now.
------------------------------------------------------------------------
Italian profit margin increase a lot in last 2 months.
Oil sale is confirm Now in April 1st week with at least $11.4 million in bank (half of the market cap)
Some big buyer entered this week.
Tilapia expecting before Easter.
Probable share buy back before Tilapia and oil sale news. (200 million buyback will take course to 0.18)
Redigert 11.03.2022 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
jantt
11.03.2022 kl 10:30
2799
til jul eller til nytår eller til januar eller februar vil kursen stige voldsomt. Nu er det til påske gaaaaaaaaaaaaap
Gullit
11.03.2022 kl 10:29
2798
Du er nok litt historieløs. Vi har gått fra ett konkursbo til en seriøs produserende og utviklende oljeaktør. Er selv meget fornøyd med det fundamentet som AC har klart å skape. Noen ting kan man ikke råde over, men att det her bør komme andre kurser er en selvfølge. Vi selger jo snart olje til over halvparten av mcap samt det går så det griner i Italia. Tror man har forskjellige formeninger om hvor lang tid man skal bruke for å bli en aktør som tjener milliarder isteden for millioner. Så virker det som om verden forstår att oljeproduksjonen må opp. Da kan det fort løsne flere steder.
Murofen
11.03.2022 kl 10:21
2822
Men hvor er den evige oppturen som er spådd i ett uendelig antall kurser da? bare vente enda litt til så skjer det eller?
Viking_I
11.03.2022 kl 10:13
2851
Next few days big buyer will try to maintain course between 0.11 to 0.12 by buying slowly to eliminate remaining impatient.
Redigert 11.03.2022 kl 10:14
Viking_I
11.03.2022 kl 10:03
2720
Before Easter company will double the share price. so short seller beware and process already started. Tilapia II and Oil sale is the booster including institutional investor in long term. in last 3 days 80% day traders are wipe out now only some are left so price falling processed slow down. it is difficult to take down to 0.1 now.
Redigert 11.03.2022 kl 10:06
Viking_I
11.03.2022 kl 09:56
2735
Short happened around ROB-1 announcement and then new placement happened. It get unnoticed as we will not get notification shares traded on Euronext (it only available on Oslo Børs), As I following Zenith closely from last 2 year you will get hint in many times with previous RNS.
1) how many knows 40% warrant lapsed on 24th Feb which was good for zenith.
2) how many of knows last payment made by Zenith on March 4, 2022 was in loss making deal (convertible loan facility with higher share price).
1) how many knows 40% warrant lapsed on 24th Feb which was good for zenith.
2) how many of knows last payment made by Zenith on March 4, 2022 was in loss making deal (convertible loan facility with higher share price).
Viking_I
11.03.2022 kl 09:47
2750
Slettet brukerskrev Noen som benyttet volumet som var 2 dager siden på å komme seg ut? 😁
This time someone entered, If we get Norwegian Zenith shareholder list we will know who entered may be around 70 to 90 million shares buy by single purchaser.
Barneskirenn
11.03.2022 kl 09:45
2757
Du har i hvert fall ingenting å komme med. Å kalle zenith et luftslott på 9-12øre er bare useriøst. Du lager innlegg kun for å provosere.
Om ca. 20 dager selger de olje for +100mnok. Luftslott.
Om ca. 20 dager selger de olje for +100mnok. Luftslott.
YNWA250505
11.03.2022 kl 09:42
2749
Gullit, hvor ofte har du og dine kompiser her inne sagt dette? Sikkert siden kursen sto minst 100% en nå. Og den kursen dere har ropt om i månedsvis/år har i tillegg vært på oljekursen som er langt under det vi opplever i dag. Og selv med oljepriser langt over $100+ så raser kursen. Er det kun basert på tro håp og en overdose kjærlighet/naivitet eller hva?
Hva er det som holder igjen kursen
Hvorfor er det "ingen" som vil kjøpe Zenith aksjer eller hvorfor er det så mange som kviter seg med Zenith aksjer
Når kommer Talipia i produksjon?
Er CEO en kar å stole på selv om han har kjøpt millioner av aksjer?
Dette er ikke baissing da jeg selv sitter med 1mill+ aksjer og ønsker de seff til himmels. Jeg prøver bare å forstå dere som er så sikre og har vært det i flere måneder, hvorfor tror dere så sterkt på selskapet når de ikke klarer å levere noe som helst i disse eventyrlige energipriser tider.
Hva er det som holder igjen kursen
Hvorfor er det "ingen" som vil kjøpe Zenith aksjer eller hvorfor er det så mange som kviter seg med Zenith aksjer
Når kommer Talipia i produksjon?
Er CEO en kar å stole på selv om han har kjøpt millioner av aksjer?
Dette er ikke baissing da jeg selv sitter med 1mill+ aksjer og ønsker de seff til himmels. Jeg prøver bare å forstå dere som er så sikre og har vært det i flere måneder, hvorfor tror dere så sterkt på selskapet når de ikke klarer å levere noe som helst i disse eventyrlige energipriser tider.
Murofen
11.03.2022 kl 09:36
2787
Ok, ser hva du skriver. Men hvor lenge har den lagt mellom mellom 9 og 12 øre? Hva har trådene her spådd? Nothing happens. Tiden vil vise
Aldara
11.03.2022 kl 09:33
2785
YNWA - Jeg tror noen bevisst med viten og vilje manipulerer og stagger.
Som drivstoff bruker manipulatøren/e ACs forsåvidt tynnslitte tillit da han så irriterende mange ggr tidligere har sagt at ting skal skje-uten resultater-så langt!
Mulig noen innehar en short såpass liten at den ikke synes på FTs sider?
Viking har også tidligere nevnt at der holdes en stor short----kan hende han selv er eieren?
Som drivstoff bruker manipulatøren/e ACs forsåvidt tynnslitte tillit da han så irriterende mange ggr tidligere har sagt at ting skal skje-uten resultater-så langt!
Mulig noen innehar en short såpass liten at den ikke synes på FTs sider?
Viking har også tidligere nevnt at der holdes en stor short----kan hende han selv er eieren?
Gullit
11.03.2022 kl 09:32
2784
Slettet brukerskrev Noen som benyttet volumet som var 2 dager siden på å komme seg ut? 😁
Langt ifra. Det løsner for Zenith no.. bare å glede seg
Noen som benyttet volumet som var 2 dager siden på å komme seg ut? 😁
YNWA250505
11.03.2022 kl 09:20
2853
Det er hele tiden folk som legger ut til dels store poster over 500k. Det ligger kun småkjøpere på kjøp over 0,112. Dere som nå har hausset selskapet i månedsvis om ikke år, hva er det markedet ikke liker med Zena? Det kan vel ikke være normalt med denne lave?? kursen med tanke på all olje som i løpet av 3 uker skal bli solgt forhåpentligvis til en svært høy pris. Dette vil bringe inn enorme summer for denne knotten av et energiselskap, men kursen går bare nedover og nedover. -6,1% nå og synkende. Kan det fortsatt være slik at kjøperne ikke stoler på ledelsen eller evner å se potensialet. Dere her inne er jo 100% overbevist om at selskapet skal gå 5-10 gangeren. Hva er det investorer utenfor Hegnar Forum ikke klarer å se? De fleste sier: bare vent så kommer Talipia og da skal du se. Jeg satt og sitter fortsatt i IOX og venter på deres Talipia. Det er over 5 år siden LLA47 skulle bores opp som en sveitserost. De er fortsatt ikke i gang. Jeg vet ikke om jeg orker et nytt LLA47 i enda et oljeselskap. Men jeg har jo også tro på at Zenith vil levere og vet jo at det kommer inn en haug med millioner snart og derfor sitter jeg fortsatt og venter på godmeldingen som vil ta selskapet over 0,2 i første omgang. Men kursen detter og 9% ned nå på stigende oljepris er flott
olje
11.03.2022 kl 08:32
2960
Tikk Takk...Tikk Takk..kampen om tilværelsen i ZENA er i full gang. Spennende tider!
happi67
11.03.2022 kl 08:30
2980
Blientotre skrev Mest sannsynlig, men umulig å si
Vi får nyte vårsolen og vente. Zenith tjener penger hver dag nå😎. Så kommer nyheter snart,håper jeg
Bull dog
11.03.2022 kl 08:15
3067
Hva kan vi forvente idag? Opp og ned for så å stige på slutten av dagen.
Aldara
10.03.2022 kl 22:50
3344
fylla... Nordnet har passert/ikke passert denne grensen ihvertfall en gang før. Dette betyr nada i det store og hele!
Pessimist1
10.03.2022 kl 21:24
3506
Som vanlig er vi helt enig Svartsyn. Cash is king, få opp produksjonen å solid inntjening før selskapet begynner å spekulere i aksjer.
kaunis
10.03.2022 kl 21:16
3538
Ingenting kan forandre på det du skriver, som vil gi et selskap mulighet til å kunne gjøre et tilbakekjøp av aksjer. For de som ikke forstår sammenhengen, les neste setningene så mange ganger at du forstår det: Når et selskap har så stor inntjening at den kan betale utbytte, er det flere andre valg som må vurderes. Kontantstrømmen må være så stabil og stor at det vil genere overskudd i den nærmeste fremtiden, så kan det vurderes om aksjekursen er for lav i forhold til inntjeningen og en kan da foreta et aksjetilbakekjøp, og slette det antall aksjer som er tilbakekjøpt, men samtidig kan det utdeles utbytte. Det kan også opprettes et reservefond som en sikkerhet for uventede hendelser. Samtidig kan det utstedes obligasjoner (lån som selges til markedet til en fast rente og innløsningsdato) som kan brukes til et enda større tilbakekjøp av aksjer. Det er samtidig viktig å ha lån (gjeld ) som reduserer den frie aksjekapitalen, mindre skatt. Inntjening som gir et godt overskudd er grunnlag for all bruk av kontanter/fri kapital til annet en, vedlikehold, utvikling, tilsetting av flere høyt kvalifiserte medarbeidere og maskineri osv. En skal ikke bruke tilgjengelig kapital når en i en tidligfase ,til gjenkjøp av aksjer, når det er nødvendig ¨å bruk all kapital til videre utvikling for å få lavest mulig renter på nødvendig belåning for å ha tilgang til fri kapital til den daglige driften og å kunne betale renter å avdrag på utviklings lån en har tatt for å få bedriften i gang og til å betale leverandører og materialer samt rigger og utstyr i millionklassen til olje utvinning. For Zena kan det ta flere år før en bruker overskudd/lån til tilbakekjøp av aksjer. Men ser en, at en vil generere store overskudd i nær fremtid, kan en bruke en lånefasilitet til slikt tilbakekjøp for å styrke aksjen i markedet.
fylla12
10.03.2022 kl 20:03
1967
Ref -- https://newsweb.oslobors.no/message/555938
Nordnet AB (pensjon/livsforikring) har kjøpt seg opp i Zenith og passert 5% grensa.
De er nok innforstått med risikoen men sender ett signal om at de tror på Zenith .
Jeg foreslår at du tar kontakt med CEO hos Nordnet og overbevise ham/henne om dette
er ett luftslott. Blir CEO overbevist får du kansje en tilbud om jobb med god lønn...
Nordnet AB (pensjon/livsforikring) har kjøpt seg opp i Zenith og passert 5% grensa.
De er nok innforstått med risikoen men sender ett signal om at de tror på Zenith .
Jeg foreslår at du tar kontakt med CEO hos Nordnet og overbevise ham/henne om dette
er ett luftslott. Blir CEO overbevist får du kansje en tilbud om jobb med god lønn...
Redigert 10.03.2022 kl 20:08
Barneskirenn
10.03.2022 kl 19:48
2022
Enig, Svartsyn! La oss komme over 1000boed først! Da begynner "moroa".
Svartsyn
10.03.2022 kl 19:14
2075
For å si dette veldig enkelt , for en "oljemygg" er det kun en ting som gjelder for videre utvikling for å bli noe større.
Og det ordet er cash-flow ,cash-flow og atter cash-flow.
Og det får vi/Zenith ikke med noe tilbakekjøp av egne aksjer.
For å øke cash-flowen må enhver dollar eller cent investeres i nye prosjekter ,for å øke egen produksjon/cash-flow.
Det er cash-flowen enhver långiver og investor ser på når avgjørelser skal tas, om "caset". Zenith Energy.
Hvis dette selskapet har som første mål og komme over 1000 fat /dagen i egen produksjon. Og lykkes med det.
Da vil dere se noe skjer med aksjekursen som dere vil like.
Ha en flott dag alle som en.
Og det ordet er cash-flow ,cash-flow og atter cash-flow.
Og det får vi/Zenith ikke med noe tilbakekjøp av egne aksjer.
For å øke cash-flowen må enhver dollar eller cent investeres i nye prosjekter ,for å øke egen produksjon/cash-flow.
Det er cash-flowen enhver långiver og investor ser på når avgjørelser skal tas, om "caset". Zenith Energy.
Hvis dette selskapet har som første mål og komme over 1000 fat /dagen i egen produksjon. Og lykkes med det.
Da vil dere se noe skjer med aksjekursen som dere vil like.
Ha en flott dag alle som en.
Pessimist1
10.03.2022 kl 16:35
2267
Helt lov å mene det, skjønner ikke hva du ønsker jeg skal svare deg? Utover at det er fint du har dine egne meninger.
Murofen
10.03.2022 kl 16:29
2286
Jeg tror og mener at denne aksjen er og blir ett luftslott. Her kommer aldri skje særlig mye.
Pessimist1
10.03.2022 kl 15:47
2369
Ja, vi er nok delvis enige. Jeg vil gjerne se begrunnelsen fra selskapet om hvorfor dette eventuelt skal være nødvendig. Er det for lite investeringsmuligheter, er det ikke mulig å utvikle feltene mer, er selskapet overkapitalisert. Okay da er vel dette en metode som kan benyttes, men at et oljeselskap skal gjøre seg altfor avhengig av aksjekursen er jeg ingen fan av.
Vi er helt enige i at selskapet er priset for lavt. Personlig mener jeg at dette sannsynligvis vil snu mot slutten av månden når man får et ordentlig oljeselskap å markedet skjønner at selskapet er tilstrekkelig kapitalisert. Men man har jo også potensiale for at de får i havn noen avtaler som virkelig setter fart på ting. Spennende tider i møte å jeg er relativ trygg på at selskapet har gjort mye rett som vil danne grobunn for videre vekst.
Vi er helt enige i at selskapet er priset for lavt. Personlig mener jeg at dette sannsynligvis vil snu mot slutten av månden når man får et ordentlig oljeselskap å markedet skjønner at selskapet er tilstrekkelig kapitalisert. Men man har jo også potensiale for at de får i havn noen avtaler som virkelig setter fart på ting. Spennende tider i møte å jeg er relativ trygg på at selskapet har gjort mye rett som vil danne grobunn for videre vekst.
YNWA250505
10.03.2022 kl 15:14
2457
Jeg er verken for eller imot tilbakekjøp av aksjer. Men i utbomba aksjer som er ufortjent kjørt i bunn og som har substans så tenker jeg absolutt at selskapet bør kjøpe tilbake egne aksjer. Uten sammenligning så har Meltwater begynt tilbakekjøp av aksjer for 500mill. Aksjer som skal brukes til personale og oppkjøp. Om kursen dette lenger ned og de i tillegg ikke har penger til oppkjøp er det jo med fasit i hånd idiotisk. Jeg velger å tro at selskapet vet best selv og synes de er altfor lavt priset. Men nok om det, det viktigste er at de for opp olje og gassproduksjonen sin.
Pessimist1
10.03.2022 kl 15:04
2488
Nå er det vel slik at selskapet aldri har signalisert at de kommer til å begynne med dette. Jeg er på generell basis motstander av tilbakekjøp da jeg mener overskuddskapital bør betales ut til aksjonærene så kan de selv vurdere hvordan de ønsker å forvalte dette fornuftig. Noen selskaper betaler ut overskuddskapital i form av utbytte og andre kjøper tilbake aksjer. Det er ikke slik at ledelsen i et selskap sitter med den absolutte fasit på hva som er rett å galt å gjøre. For å prøve å svare på spørsmålet ditt, så må jeg vel egentlig se børsmeldingen hvor dette presenteres for å ha en mening om det er fornuftig eller ikke.
Men om det hadde vært så enkelt som mange her mener, kjøp egne aksjer bruk det som cash. Vel da hadde vel flere selskaper benyttet seg av denne strategien? Hvorfor er ikke denne "geniale" løsningen veldig utbredt om det er så enkelt som enkelte her mener?
Men selskapets eksperter/ledelse sitter på noen magisk fasit den må du lengre ut på landet med. Det er ikke unormalt å være uenig med ledelsen i et selskap, jeg har vært uenig med ledelsen til Zenith mange ganger å det har jeg uttrykt direkte til ledelsen ved flere anledninger.
Men om det hadde vært så enkelt som mange her mener, kjøp egne aksjer bruk det som cash. Vel da hadde vel flere selskaper benyttet seg av denne strategien? Hvorfor er ikke denne "geniale" løsningen veldig utbredt om det er så enkelt som enkelte her mener?
Men selskapets eksperter/ledelse sitter på noen magisk fasit den må du lengre ut på landet med. Det er ikke unormalt å være uenig med ledelsen i et selskap, jeg har vært uenig med ledelsen til Zenith mange ganger å det har jeg uttrykt direkte til ledelsen ved flere anledninger.
YNWA250505
10.03.2022 kl 14:28
2604
Om selskapet er så godt så vi vil ha det og vi har sett laaangt høyere priser på selskapet før og med ekstremt mye lavere oljepris så tror jeg kursen vil doble seg minst en gang fremover. Sitter da selskapet på en stor slump med aksjer kan de bruke dette som betaling og har gjort det før. I tillegg kan de knytte til seg nøkkelpersoner ved å tilby de gode opsjoner på svært gunstig innkjøpte aksjer. Jeg sitter ikke med fasiten og er jo også for så vidt enig med deg pessimist1. Men om selskapet går for denne løsningen, vil du da tro på de som kan det eller vil du mene du har rett og selskapets eksperter/ledelse ta feil. Bare spør, for det hadde vært veldig spesielt.
kaunis
10.03.2022 kl 14:28
2572
Enig der, det er slik en driver et børstilknyttet selskap på økonomiske riktige prinsipper. Derfor er det viktigste for Zena å 100% konsentrere seg om virkelige ting og ikke være avhengig at en kongolesisk oljeminister bruker 3mnd i Saudia og ruller seg i luksus med piger vin og sang, mens vi sitter her hjemme og vener på at de får RÆVA i gang og gjør noe nyttig for landet. Når de ENDELIG har fått RÆVA i gang i ZENA og fått utstyr til å få opp ny olje i Tunisia, da har selskapet blitt mer tørr i bleiene og har noe å vise til , når betingelsene for et lån skal diskuteres. Talipia kommer EN gang om den kommer, men vi skal ikke bruke unødvendig på tid på tilfeldigheter og rot uten et fast regime.
Redigert 10.03.2022 kl 14:29
Viking_I
10.03.2022 kl 13:32
2698
It is simple logic, its correct thing to do that. Zenith use it before to make a payment see the following RNS.
https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/sale-of-common-shares-held-in-treasury/14820864
https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/sale-of-common-shares-held-in-treasury/14820864
Aldara
10.03.2022 kl 13:09
2773
Well----Here we stand! Som en kamerat sa til meg en gang jeg var litt nedfor: " Nå eddu falt ned..Nå edde bare en vei---Det flade ut:-D
Vil Zen flate ut på dette nivået?
Forøvrig er jeg enig med pessimisten ovenfor her!
Vil Zen flate ut på dette nivået?
Forøvrig er jeg enig med pessimisten ovenfor her!
Redigert 10.03.2022 kl 13:11
Pessimist1
10.03.2022 kl 13:05
2774
Jeg, er helt uenig, jeg tror ikke det vil gagne selskapet i det hele tatt.
1. "De kan bruke egne aksjer som betaling for flere olje og gassfelt" , dette vil da si at du bare antar at alle villig vil ta imot et større beløp i Zenith aksjer kontra å ta harde kontanter? Problemet med denne teorien er at aksjen har for lav likviditet.
2. "Kjøper de med snitt på 0.15 og kursen går til 0.3 har de doblet pengene til selskapet og det er vel flott", nå har det vel seg slik at selskapet prøver å bygge enn viss form for kredittrating for å få tilgang til lån. Å binde opp mye kapital i egne aksjer vil slå negativt ut for den slags, for risikoen med å sitte med et stort antall egne aksjer er betydelig.
Jeg mener helt enkelt at når selskapet får inn 100 millioner ++ i slutten av denne månden så bør pengene brukes på å finansiere videre vekst. Jeg tror ikke det er spesielt klokt at et oljeselskap også skal fungere som aksjespekulanter. Jeg vil mye heller se at selskapet får opp enn produksjon på godt over 1000 fat å sitter med en solid cash reserve om noe interessant skulle komme.
La meg ta et hypotetisk spørsmål, hva skjer om selskapet sitter på et enormt antall Zenith aksjer å markedet blir ordentlig rufsete? Hva skjer om selskapet da må få taki mye cash på veldig kort tid, en krisesituasjon oppstår, markedet er dårlig, likviditeten tørker opp. Skal du på toppen av dette selge et enormt antall aksjer å rasere egen aksjekurs? Jeg mener risikoen ved å kjøpe å sitte på mye Zenith aksjer for selskapet er for stort.
Når de har utviklet feltene sine, har nok kontanter å solid inntjening. Ja da å først da kan man begynne å diskutere tilbakekjøp, utbytte den slags. Men det er viktig å huske på at for de aller fleste selskaper er utbytte og tilbakekjøp noe man gjør med OVERskuddskapital. Å slik jeg ser det har Zenith mer enn nok steder å anvende kapitalen som vil gi adskillig bedre avkastning enn å kjøpe egne aksjer.
1. "De kan bruke egne aksjer som betaling for flere olje og gassfelt" , dette vil da si at du bare antar at alle villig vil ta imot et større beløp i Zenith aksjer kontra å ta harde kontanter? Problemet med denne teorien er at aksjen har for lav likviditet.
2. "Kjøper de med snitt på 0.15 og kursen går til 0.3 har de doblet pengene til selskapet og det er vel flott", nå har det vel seg slik at selskapet prøver å bygge enn viss form for kredittrating for å få tilgang til lån. Å binde opp mye kapital i egne aksjer vil slå negativt ut for den slags, for risikoen med å sitte med et stort antall egne aksjer er betydelig.
Jeg mener helt enkelt at når selskapet får inn 100 millioner ++ i slutten av denne månden så bør pengene brukes på å finansiere videre vekst. Jeg tror ikke det er spesielt klokt at et oljeselskap også skal fungere som aksjespekulanter. Jeg vil mye heller se at selskapet får opp enn produksjon på godt over 1000 fat å sitter med en solid cash reserve om noe interessant skulle komme.
La meg ta et hypotetisk spørsmål, hva skjer om selskapet sitter på et enormt antall Zenith aksjer å markedet blir ordentlig rufsete? Hva skjer om selskapet da må få taki mye cash på veldig kort tid, en krisesituasjon oppstår, markedet er dårlig, likviditeten tørker opp. Skal du på toppen av dette selge et enormt antall aksjer å rasere egen aksjekurs? Jeg mener risikoen ved å kjøpe å sitte på mye Zenith aksjer for selskapet er for stort.
Når de har utviklet feltene sine, har nok kontanter å solid inntjening. Ja da å først da kan man begynne å diskutere tilbakekjøp, utbytte den slags. Men det er viktig å huske på at for de aller fleste selskaper er utbytte og tilbakekjøp noe man gjør med OVERskuddskapital. Å slik jeg ser det har Zenith mer enn nok steder å anvende kapitalen som vil gi adskillig bedre avkastning enn å kjøpe egne aksjer.
YNWA250505
10.03.2022 kl 12:34
2859
Jeg tror muligens at det vil gagne Zenith å kjøpe tilbake aksjer i selskapet på disse latterligere lave prisene. Får de røsket til seg en hel haug aksjer på 0,12-0,15 så tror jeg disse kan være verdt ekstremt mye mer når flere brikker faller på plass. Da kan de bruke en høyere aksjekurs og bruke egen aksjer som betaling for flere olje og gassfelt. Kjøper de med snitt på 0.15 og kursen går til 0,30 har de doblet pengene til selskapet og det er vel flott?
Barneskirenn
10.03.2022 kl 12:09
2947
Bullfight skrev Hvorfor skriver du på engelsk når du tydeligvis leser norsk ?
Enklere å lese/forstå norsk, enn å formulere setninger. Bedre at det skrives på engelsk, enn google-translate.
Da var vi i pluss:1,63%.
Blir spennende å se innen 30dager om oljesalg og forhåpentligvis tilapia. Har tro på at det er noe på gang nå.
Da var vi i pluss:1,63%.
Blir spennende å se innen 30dager om oljesalg og forhåpentligvis tilapia. Har tro på at det er noe på gang nå.