<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
tankmarkedet
Småskipene banker VLCC-ene
Vanligvis tjener VLCC-ene langt mer enn de mindre skipstypene. I 2024 har de imidlertid hengt etter både suezmax-er, aframax-er og de største produkttankskipene.
Småskipene banker VLCC-ene
Vanligvis tjener VLCC-ene langt mer enn de mindre skipstypene. I 2024 har de imidlertid hengt etter både suezmax-er, aframax-er og de største produkttankskipene.
Tror tankratene skal firedoble seg i høst
– Man har sett et ganske markant skifte i VLCC-ratene i den seneste tiden, sier analytiker Jørgen Lian i DNB Markets. 
Tror tankratene skal firedoble seg i høst
– Man har sett et ganske markant skifte i VLCC-ratene i den seneste tiden, sier analytiker Jørgen Lian i DNB Markets. 
Tror tankratene skal firedoble seg i høst
– Man har sett et ganske markant skifte i VLCC-ratene i den seneste tiden, sier analytiker Jørgen Lian i DNB Markets. 
Verre og verre i stortank
Høysesongen i tankmarkedet har så langt vært elendig. Mye tyder på at den kan bli enda verre.
Svartebørsmarked styrer tankflåten
I tidenes dårligste tankmarked har tankflåten skutt i været. En av hovedårsakene er ifølge Ole-Rikard Hammer et slags «svartebørsmarked» knyttet til iransk og venezuelansk eksport.