<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Solid inntektsvekst for SmartCraft

SmartCraft er i oppkjøpsmodus, men leverer likevel solid organisk vekst.

Publisert 7. mai 2024 kl. 08.17
Oppdatert 7. mai 2024 klokken 09.07
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 191 ord
MER PROGRAMVARE: Adm. dir. Gustav Line ser inntektene øke. Foto: Iván Kverme

SmartCraft melder om solid inntektsvekst i første kvartal. Årlige gjentakende inntekter (AAR) havnet på 401 millioner kroner, som er en vekst på 16 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Driftsinntektene i første kvartal var på 110 millioner kroner, også det en økning på 16 prosent. Kontantstrømmen holder seg stabilt på 74 millioner kroner. Justert EBITDA er nå på over 40 prosent. 

SmartCrafts webcast er å finne her.

Inntekstveksten skjer samtidig som selskapet er ute på et aldri så lite oppkjøpsraid. I går kunne Finansavisen melde at selskapet på under en måned har gått til innkjøp av to selskaper utenfor Norge – svenske Locka, og britiske Clixifix.

«Til tross for de svake markedsforholdene for byggebransjen, er vi i stand til å oppnå god vekst. Vi fokuserer først og fremst på små og mellomstore virksomheter som hovedsakelig arbeider innenfor renovering. Dette segmentet er større enn nybyggingsdelen av bransjen og har vist seg å være mye mindre volatilt», uttaler adm. direktør Gustav Line i en børsmelding.

Det finansielle målet er 15 til 20 prosent organisk vekst og økende marginer som følge av skalerbarhet, heter det i den samme meldingen.