<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Mener ambassadør motarbeider norsk lov

Utenriksdepartementet har fått Bellona og gjenvinningsbransjen på nakken etter å ha anbefalt skipsopphugging i Bangladesh.

Publisert 10. apr.
Oppdatert 11. apr.
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 388 ord
Article lead
lead
OMSTRIDT METODE: Den tradisjonelle måten å resirkulere skip på ved opphuggingsanleggene i Bangladesh har vært å kjøre skipene opp på land og demontere dem der. På bildet en av Golden Ocean Groups capesize-carriere, «Channel Alliance»», som ble hugget i Chittagong i 2015. Foto: The Shipbreaking Platform
OMSTRIDT METODE: Den tradisjonelle måten å resirkulere skip på ved opphuggingsanleggene i Bangladesh har vært å kjøre skipene opp på land og demontere dem der. På bildet en av Golden Ocean Groups capesize-carriere, «Channel Alliance»», som ble hugget i Chittagong i 2015. Foto: The Shipbreaking Platform