For første gang har netthandelgiganten Zalando over 50 millioner aktive kunder, en økning på 8 prosent fra ett år siden.
Driftsinntektene økte med 7,1 prosent til 3,28 milliarder euro i tredje kvartal. Justert EBIT økte til 13,5 millioner euro, opp fra 9,8 millioner euro samme kvartal i 2021.
«Laserfokusert»
Zalando fortsetter å være «laserfokusert» på å beskytte lønnsomheten, skriver de i kvartalsrapporten.
Blant annet har de kuttet i markedsføringsutgifter, gjort tiltak for å forbedre effektiviteten i det europeiske logistikknettverket, og innført en minimum ordreverdi.
«Innføringen av en minimumsbestillingsverdi har oppmuntret kunder til å øke størrelsen på kurven eller betale leveringsgebyret. Som et resultat er bestillinger under minsteordreverdien nå lønnsomme», skriver selskapet.
Holder på guidingen
Zalando holder på guidingen de ga i juni, med en forventet vekst på 3-7 prosent til 14,8-15,3 milliarder euro i 2022.
De forventer at justert EBIT kommer et sted mellom 180-260 millioner euro. Samtidig opplyser de at de forventer å nå det nedre enden av disse områdene.