Clas Ohlson økte salget i januar med 7 prosent fra samme måned i fjor, til 606 millioner svenske kroner. Organisk salgsvekst var på 4 prosent, viser nye tall fra den svenske butikkjeden.
Ifølge Nyhetsbyrån Direkt var det på forhånd ventet en ordinær salgsvekst på 5,1 prosent og en organisk salgsvekst på 2,0 prosent.
Den norske virksomheten bidro med en salgsvekst på hele 12 prosent, til 266 millioner svenske kroner. Hjemme i Sverige økte selskapet salget med 3 prosent til 270 millioner.
Salget i sammenlignbare enheter og lokal valuta var opp 3 prosent.
Clas Ohlsons omsetning via nettbutikken steg også 3 prosent. Denne var imidlertid ventet å være opp 6,6 prosent.
Ved utgangen av januar hadde Clas Ohlson 229 butikker, to flere enn på samme tid i fjor.
I en kommentar til salgstallene peker Clas Ohlson-sjef Kristofer Tonström på at coronarestriksjoner var synlige i selskapets kundetrafikk også i januar.