<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Stiller opp for Kina-gigant

I kampen mot e-handelsraketten Temu satser AliExpress på David Beckham og kampanjer til mange millioner under sommerens fotball-EM.

Publisert 27. mai
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 130 ord
MERKEAMBASSADØR: David Beckham skal samarbeide med AliExpress. Foto: Bloomberg

Den kinesiske, Alibaba-eide nettbutikken AliExpress har inngått en avtale med David Beckham som gjør den tidligere fotballstjernen til AliExpress' merkeambassadør, melder Reuters.

Samarbeidet innebærer at Beckham vil være med i en reklamekampanje i forbindelse med sommerens fotball-EM, der forbrukere skal bli oppmuntret til å «score mer med AliExpress».

AliExpress signerte tidligere i år en sponsoravtale med det kommende fotballmesterskapet, der millioner av dollar skal investeres i kampanjer og engasjement.

Ifølge nyhetsbyrået investerer AliExpress nå aggressivt for å styrke det globale salget av billige, kinesiskproduserte varer, ettersom veksten på det hjemlige netthandelsmarkedet bremser opp.

Nettbutikken tar også opp kampen med rivalen Temu, som eies av kinesiske PDD Holdings.

Temu ble lansert i 2022, og allerede året etter dro nettbutikken inn 18 milliarder dollar i inntekter, ifølge estimater fra det kinesiske forvaltningsselskapet CICC.