Ocean yield - Solstad Offshore
With reference to Ocean Yield ASA’s (“Ocean Yield”) press release on 31 March 2020, subsidiaries of Ocean Yield have agreed to extend the standstill period with certain subsidiaries of Solstad Offshore ASA for the vessels Far Senator and Far Statesman up to and including 8 May 2020.
I nattt kom nyheten fra Solatsad shipping - de går inn i nye avtaler :)
8. The leasing agreements for two vessels owned by a subsidiary of Ocean Yield
ASA, F-Shiplease AS will be replaced by new lease agreements on amended terms.
Claims under the existing lease agreements will be converted into shares in the
Company. The charter rate payable under the new lease agreements shall be a
reference rate equal to the average per vessel EBITDA in a pool of seven similar
vessels. F-Shiplease AS will carry all upside/downside from the operation of its
vessels during the charter period.
Ref også:
https://newsweb.oslobors.no/message/505102 ( meldingen fra solstad i natt)
I nattt kom nyheten fra Solatsad shipping - de går inn i nye avtaler :)
8. The leasing agreements for two vessels owned by a subsidiary of Ocean Yield
ASA, F-Shiplease AS will be replaced by new lease agreements on amended terms.
Claims under the existing lease agreements will be converted into shares in the
Company. The charter rate payable under the new lease agreements shall be a
reference rate equal to the average per vessel EBITDA in a pool of seven similar
vessels. F-Shiplease AS will carry all upside/downside from the operation of its
vessels during the charter period.
Ref også:
https://newsweb.oslobors.no/message/505102 ( meldingen fra solstad i natt)
Redigert 20.01.2021 kl 17:36
Du må logge inn for å svare
eriksj
09.05.2020 kl 10:25
4176
8. The leasing agreements for two vessels owned by a subsidiary of Ocean Yield
ASA, F-Shiplease AS will be replaced by new lease agreements on amended terms.
Claims under the existing lease agreements will be converted into shares in the
Company. The charter rate payable under the new lease agreements shall be a
reference rate equal to the average per vessel EBITDA in a pool of seven similar
vessels. F-Shiplease AS will carry all upside/downside from the operation of its
vessels during the charter period.
ASA, F-Shiplease AS will be replaced by new lease agreements on amended terms.
Claims under the existing lease agreements will be converted into shares in the
Company. The charter rate payable under the new lease agreements shall be a
reference rate equal to the average per vessel EBITDA in a pool of seven similar
vessels. F-Shiplease AS will carry all upside/downside from the operation of its
vessels during the charter period.
desirata
09.05.2020 kl 12:34
3913
Det betyr at OCY ikke får noen penger. Hverken fra tidligere, eller i framtida. Tydelegere kan det ikke sies. Heller ingen vits i å overta båtene, Dei er ikke verdt noenting. Pest - kolera ?
Ta med DH1. Connecter. Høegh og MSC, så blir det dårleg utbytter framover. Risky å kjøpe OCY dette året.
Ta med DH1. Connecter. Høegh og MSC, så blir det dårleg utbytter framover. Risky å kjøpe OCY dette året.
Longsitinbulk
09.05.2020 kl 12:35
3906
freetexx skrev Hva betyr dette for OCY?
At dividende kapasiteten i Ocy faller ytterligere og at aksjen skal ned.
Dette er snart ikke et Yield selskap,men snarere et selskap med store utfordringer og forpliktelser.
huffameg
Dette er snart ikke et Yield selskap,men snarere et selskap med store utfordringer og forpliktelser.
huffameg
Redigert 09.05.2020 kl 12:43
Du må logge inn for å svare
Silberman
09.05.2020 kl 13:45
3802
freetexx skrev Hva betyr dette for OCY?
At OCY lar seg rane. De skal altså få en leie for de to nye og bra ankerhåndteringsskipene sine, basert på gjennomsnittlig inntjening fra hele røkla av gamle skip Solstad eier. Her blir dere skrudd av Røkke-systemet.
Redigert 09.05.2020 kl 14:03
Du må logge inn for å svare
Matsern
09.05.2020 kl 14:03
3758
Tullprat. Connector drar inn penger as we speak og FAR skipene kommer til å gå fra null inntekter til litt inntekter. 22 minutt ut i presentasjonen, så snakkes det om FAR skipene. https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200506_1
Redigert 09.05.2020 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Janusen88
09.05.2020 kl 14:05
3736
Ja og det med solstad må vere priset inn og, de har slete i ,3 år no🤗
Longsitinbulk
09.05.2020 kl 14:13
3711
Vi får vente å se reaksjonen mandag, tipper det blir full jubel:-))
Redigert 09.05.2020 kl 14:18
Du må logge inn for å svare
Matsern
09.05.2020 kl 14:19
3690
Hadde du lest mine poster om FIVEPG og kjøpt aksjen, ville du fått 256% avkastning på 1 mnd.
Lykkeligamator
09.05.2020 kl 14:21
3677
Mye rart / feil over i tråden. Disse båtene 2x har ikke tjent hyre på lang tid for ocy. Nå får de inn noe, hyre er vel basert på ebitda i en pool for tilsvarende skip (på langt nær hele flåten), mener å huske 8x skip inngår i poolen. I tillegg blir uoppgjort hyre utbetalt i askjer i soff til ocy for hva det er verdt (i det minste mer enn 0)
Redigert 09.05.2020 kl 14:24
Du må logge inn for å svare
Lykkeligamator
09.05.2020 kl 14:25
3663
At dividendekapasiteten faller når innbetalinger øker må du gjerne forklare? Ocy har ikke fått innbetalinger på disse båtene på over et år hvis jeg husker riktig. Noe er vel bedre enn null?
Siderius
09.05.2020 kl 15:11
3552
Tror ikke det blir enkelt, kan ikke bare kreve det. OCY har en eierandel på 4%? av SOFF som gjør det litt vanskeligere i den situasjonen. For hvis de ikke aksepterer slike betingelser så går SOFF konk og de mister verdien av aksjene de eier også. Nå får de flere aksjer, men usikker hva det gjør med eierandelen siden det sikkert blir en utvanning.
desirata
09.05.2020 kl 16:40
3415
Suderius.
Du glemmer at Aker/ Røkke bare sitter og.dijterer OCY hva dri skal gjøre. OcY må bare gjøre Slik dgi får beskjed om.
Bare glem disse 2 Solstad båtene. Om Dei mottar noen småpenger er det negliable. Båtene har heller ingen markedsverdi. Så bare fortsett på feie under teppet, så slipper OCY p nedskrive verdiene på disse neste 4 år.
Du glemmer at Aker/ Røkke bare sitter og.dijterer OCY hva dri skal gjøre. OcY må bare gjøre Slik dgi får beskjed om.
Bare glem disse 2 Solstad båtene. Om Dei mottar noen småpenger er det negliable. Båtene har heller ingen markedsverdi. Så bare fortsett på feie under teppet, så slipper OCY p nedskrive verdiene på disse neste 4 år.
Silberman
09.05.2020 kl 17:04
3360
Både Far Senator og Far Statesman er på lengre kontrakter utenfor Australia. Det jeg har hørt, er at ratene er OK.
Men disse pengene skal altså OCY ikke få.
Men disse pengene skal altså OCY ikke få.
Redigert 09.05.2020 kl 17:06
Du må logge inn for å svare
Siderius
09.05.2020 kl 19:40
3159
OCY skal få "rate equal to the average per vessel EBITDA in a pool of seven similar vessels" F-Shiplease vil motta mellomlegget, tjener båtene bedre enn average får F-Shiplease overskuddet, tjener de mindre enn denne average så taper F-Shiplease AS.
Eller er dette helt feil?
Eller er dette helt feil?
Matsern
10.05.2020 kl 14:59
2552
Fokus rettes nå mot nye skip på langtidskontrakter. OCY er i kontinuerlig vekst.
Redigert 10.05.2020 kl 15:00
Du må logge inn for å svare
Kenevil
10.05.2020 kl 15:51
2453
Endelig får de betalt for disse skipene igjen, og det bør føre til kursøkning.
fersk1
10.05.2020 kl 18:41
2155
Mange som er livredde for at kursen skal stikke,så alt er jo negativt nå. På dette bør kursen fortsette oppover. Dette var jo ikke dårligere enn det var.