Hvilken Merc er beste kjøpet ?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172759974
Basert på en totalvurdering
Jeg kan vel ikke handle uten å spørre ekspertene?
Redigert 08.05.2020 kl 12:16
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Fjordgubben
06.05.2020 kl 09:28
2837
Ser at du vurderer C-klasse, grei bil det, men syns selv at E-klasse er et vesentlig bedre valg. Vil anbefale at du kjører begge før du kjøper. Dersom du er under 1.80 kan det hende du vil trives med en C-klasse, personlig klarer jeg ikke å trives i en C-klasse da jeg syns den blir «trang», litt rart egentlig for den er jo på samme størrelse som BMW 3-serie og den syns jeg er helt ok.
I en E-klasse kan man lene seg tilbake og nyte turen, i C-klassen ser man bare fram til turen er over, som sagt dette er slik jeg føler det. Men personlig ville jeg som sagt valgt en 3-serie framfor en C-klasse....
I en E-klasse kan man lene seg tilbake og nyte turen, i C-klassen ser man bare fram til turen er over, som sagt dette er slik jeg føler det. Men personlig ville jeg som sagt valgt en 3-serie framfor en C-klasse....
Tøff
06.05.2020 kl 10:46
2778
Det er vel et spørsmål om ny eller brukt MB? Jeg kjøper bare brukt. E-klassen er et klart førstevalg. Nydelig kjørefølelse og en god solid hverdagsbil. Veldig kurant å serve.
pengex
06.05.2020 kl 10:55
2822
Kjøp noe med riktige Mercedes deler ikke noe nissan og renault drit.
Vel, jeg har hatt både C og E -klasse tidligere og jeg syns ikke det var den helt store forskjellen. Dette som du opplever har kanskje noe med seteinnstillingen og dekk å gjøre?
Nå har jeg en kurant høyde på 182 og normal overkropp. Samt at jeg trolig ikke vil kjøre mer enn 8000 i året siden jeg bor halve året ved Middelhavet.
Tenker derfor økonomi mer enn komfort. Og jo mer utstyr en bil har jo mer kan sikkert svikte. Takk for vurderingene i alle fall
Nå har jeg en kurant høyde på 182 og normal overkropp. Samt at jeg trolig ikke vil kjøre mer enn 8000 i året siden jeg bor halve året ved Middelhavet.
Tenker derfor økonomi mer enn komfort. Og jo mer utstyr en bil har jo mer kan sikkert svikte. Takk for vurderingene i alle fall
Redigert 06.05.2020 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
mishka
06.05.2020 kl 16:06
2714
Ville uten tvil gått for E-klasse fremfor C-klasse. Har selv benyttet disse Coronatider til å bytte min BMW 530E mot en E-klasse 350e, Og da var jeg endelig "hjemme igjen". Ikke noe særlig vondt å si om BMW,en, men den er mye mer direkte i både styring og fjæring enn mercedesen. Jeg skal ha en "cruiser" og da var Merca mye mer å satse på enn BMW,en. Den var utsyrt med komfortfjæring og det er faktisk kjempebehaglig sammenlignet med BMW,en. Nesten som airmatic. Eneste minuset er at den har "mischbereifung" med noen fjollete AMG-felger og Pirelli P7 19 tommere runflat. Man kan ikke få alt når man kjøper brukt. Runflat hadde BMW,en også. Bare grensene åpner går turen rett tilbake til Berlin igjen hvor jeg kjøper et sett nye hjul hos reifen.com i størrelse 245/45-18 som ikke er runflat. Da blir det stille i bilen også.
Redigert 06.05.2020 kl 16:33
Du må logge inn for å svare
Papa Doc
06.05.2020 kl 16:55
2681
Smaken er ulik, men jeg støtter argumentet om at E-klasse er en vesentlig bedre bil enn C'en, er jo en større bil så det har vel endel med det å gjøre, men vil si at spesielt på langtur så er E-klassen "i en klasse for seg" når det gjelder komfort.
mishka
06.05.2020 kl 18:40
2640
Helt enig, men EN TING skal man være veldig obs. på med E-klasse W213 (nåværende modell). Langt de fleste bilene som er i markedet, spesielt de litt mer motorsvake variantene, er uten MULTIKONTURSETER. Standard-setene i både C-klasse og E-klasse er rimelig trange. Dvs. sidevangene klemmer sideflesket ganske heftig. Man skal være ganske slank for ikke å merke dette. Det samme gjelder sidestøtten i seteputa. Kjøper man derimot multikontiurseter er dette stillbart elektrisk. I tillegg får man massasje som for de fleste bare er fjas. Den jeg la labben på hadde dette og det var helt avgjørende. Da får man den suverene "vielfahrer"-kvaliteten som Mercedes omtrent er alene om. Et annet viktig moment er at nåværende E-klasse er en nyere bil enn C-klasse. Det er fortsatt 3 år til ny modell selv om det kommer facelift i juni. Kjøper man W212 så behøver man ikke tenke på dette, da setene er vide som bare fy, og det er vel alternativet til bilen TS har sett på.
Redigert 06.05.2020 kl 18:46
Du må logge inn for å svare
xenon78
06.05.2020 kl 20:13
2581
Har ikke kjørt noen C klasse, så skal ikke uttale meg om den. Men jeg har selv en E klasse w212 E350 diesel. En fantastisk kjøremaskin. Bilen har gått ca 200k km og 100k km i mitt eie. Drivlinjen virker utrolig solid. Har kun måttet bytte termostat og en airmatic sensor så langt. Men den har muligens noen svakheter i interiøret. Jeg har byttet varme element i begge forsetene og måtte reparere lekasje i multikontour setene. Sjekk at disse funksjonene fungerer før eventuelt kjøp. Jeg fikset dette i Tyskland for en ganske rimelig penge. Tør ikke tenke på hvor mye dette koster her i Norge.. Lykke til med bilkjøp.
investMidt
06.05.2020 kl 20:16
2572
En rustfri W124 300D er et godt kjøp, som ikke vil synke i verdi ;-)
Da har jeg tatt konsekvensen av innvendinger mot C-klasse , og funnet et bra alternativ
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172238615
Litt mye kjørt kanskje , men Mercedes tåler det. De to ande har vært villige til å sende bilen, så da får jeg hør med Halvorsen. Orker ikke å reise og hente den . Alderen gjør sitt!
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172238615
Litt mye kjørt kanskje , men Mercedes tåler det. De to ande har vært villige til å sende bilen, så da får jeg hør med Halvorsen. Orker ikke å reise og hente den . Alderen gjør sitt!
PSI- Investor
07.05.2020 kl 22:48
2376
Du vil altså kjøpe en 10 år gammel bil som har gått 250.000 km uten å prøve den?
pengex
08.05.2020 kl 00:39
2326
investMidt skrev En rustfri W124 300D er et godt kjøp, som ikke vil synke i verdi ;-)
Det spørs om du har en 603 eller 606 under panseret.
PSI- Investor skrev Du vil altså kjøpe en 10 år gammel bil som har gått 250.000 km uten å prøve den?
Dette kjøpet blir trolig ikke aktuelt da de ikke vi bringe den . Klart det er en risiko, men jeg tror forhandlere er blitt sitt ansvar bevisst med tiden.
Den fra Bergen ville de kjøre oppover, og det blir en test bare det ;)
Den fra Bergen ville de kjøre oppover, og det blir en test bare det ;)
PSI- Investor
08.05.2020 kl 09:55
2156
Det trenger jo ikke å være noen god reklamasjonsgrunn til at man ikke liker en bil noen ganger.
Kanskje føles den ikke så tight som man ønsker, kanskje liker man ikke setene eller sittestilling, eller man mister lysten av en eller annen mer ubestemmelig grunn.
Da tar forhandler neppe bilen tilbake.
Nå er muligens dette en så fin bil at den ikke har peilepinne, men jeg ville jo sett olja med egne øyne, sjekka at det er nok vann, at dekka ikke er skjevt slitt, at det ikke er lyder jeg ikke liker. Den har jo gått et stykke, de tåler det, men de skal jo vedlikeholdes riktig.
Kantkjørte felger synes vel ikke på bilder, hvordan gikk det i så fall med hjullageret, det er jo masse greier en bør se med egne øyne.
Synes nå jeg da.
Ellers så er det moro å lese Mischa's beskrivelser som vanlig, gratulerer med ny bil, endelig den du har ønska deg i noen år tenker jeg, det blir nok bra!
Kanskje føles den ikke så tight som man ønsker, kanskje liker man ikke setene eller sittestilling, eller man mister lysten av en eller annen mer ubestemmelig grunn.
Da tar forhandler neppe bilen tilbake.
Nå er muligens dette en så fin bil at den ikke har peilepinne, men jeg ville jo sett olja med egne øyne, sjekka at det er nok vann, at dekka ikke er skjevt slitt, at det ikke er lyder jeg ikke liker. Den har jo gått et stykke, de tåler det, men de skal jo vedlikeholdes riktig.
Kantkjørte felger synes vel ikke på bilder, hvordan gikk det i så fall med hjullageret, det er jo masse greier en bør se med egne øyne.
Synes nå jeg da.
Ellers så er det moro å lese Mischa's beskrivelser som vanlig, gratulerer med ny bil, endelig den du har ønska deg i noen år tenker jeg, det blir nok bra!
Bra poeng. PSI. Normalt sett ville jeg gjort det, i hvert fall hvis jeg kunne se på bilen i nærområdet eller hvis det var en mer ukurant bil
Men der er en solid historikk på bilene . Se f.eks på den fra Bergen. At bilen har tatt en omfattende rep. er vel også betryggende
Ellers så virker dette tilbudet å være det beste med klart lavest km-stand
Men der er en solid historikk på bilene . Se f.eks på den fra Bergen. At bilen har tatt en omfattende rep. er vel også betryggende
Ellers så virker dette tilbudet å være det beste med klart lavest km-stand
Redigert 08.05.2020 kl 10:54
Du må logge inn for å svare
mishka
08.05.2020 kl 12:19
2067
Den C-klassen ser nok ut som et tryggere kjøp. Denne utgavene av C-klasse er regnet som omtrent uslitelig. Et av de tyske bilbladene, (husker ikke om det var AMS eller Autobild) har en slik i stallen som nå har gått over 500k.km. på samme motor og gearkasse. De har innimellom reportasjer om hvordan det går med bilen.
Skulle du gått for E-klasse W212 la jeg merke til denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92009654
Og grunnen er enkel: Det er en ELEGANCE. Det betyr MYK fjæring sammelignet med dette Avantgarde-tøvet. Bilen er bruktimportert ved ca 17k.km. og selges "for kunde" av et bilpleiefirma. Det betyr sef. at km. stand og ellers alt teknisk må sjekkes nøye for det er som å kjøpe privat. Og til det kjøper man en Carly OBDI plugg med tilhørende app med et abonnement for Mercdes.
Gjorde det samme selv før jeg overtok min nåværende MB som var 1,5 år gammel. den var bare gått 30k.km. og så ut som ny men man tar INGEN sjanser på km. fusk. Heldigvis var alt OK.
https://www.mycarly.com/brands/mercedes/
Skulle du gått for E-klasse W212 la jeg merke til denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92009654
Og grunnen er enkel: Det er en ELEGANCE. Det betyr MYK fjæring sammelignet med dette Avantgarde-tøvet. Bilen er bruktimportert ved ca 17k.km. og selges "for kunde" av et bilpleiefirma. Det betyr sef. at km. stand og ellers alt teknisk må sjekkes nøye for det er som å kjøpe privat. Og til det kjøper man en Carly OBDI plugg med tilhørende app med et abonnement for Mercdes.
Gjorde det samme selv før jeg overtok min nåværende MB som var 1,5 år gammel. den var bare gått 30k.km. og så ut som ny men man tar INGEN sjanser på km. fusk. Heldigvis var alt OK.
https://www.mycarly.com/brands/mercedes/
PSI- Investor skrev finner ikke noen link til bil fra bergen?
Like ved . Jeg vil ikke kalle det Strilelandet ;)
Helt enig mishka
Hadde jeg hatt bruk for bil daglig og bodd i Norge mesteparten av året hadde den du har funnet vært et klart alternativ
Svaret jeg fikk fra Halvorsens var ikke særlig imøtekommende
Så den grå C-klassen er den som tilfredstiller mitt bruk best. Og de tilbød seg å kjøre den til meg inkl i prisen. Virker som en god serviceinstilling
Interessant link du la inn, Skal se på den senere
Hadde jeg hatt bruk for bil daglig og bodd i Norge mesteparten av året hadde den du har funnet vært et klart alternativ
Svaret jeg fikk fra Halvorsens var ikke særlig imøtekommende
Så den grå C-klassen er den som tilfredstiller mitt bruk best. Og de tilbød seg å kjøre den til meg inkl i prisen. Virker som en god serviceinstilling
Interessant link du la inn, Skal se på den senere
Klodrik
09.05.2020 kl 23:42
1848
Ikke å undres over at klagesaker domineres av klager på bruktbilkjøp. Denne bruktbilkunden er altså villig til å kjøpe en 11 år gammel bruktimportert bil som på speedometeret viser 250k kilometer. Han er villig til å kjøpe den usett fra et bakgårdsfirma i Lier. Dette er en teknisk avansert (men utdatert) bilmodell som det fort vil koste det samme som kjøpsprisen å reparere dersom vesentlige komponenter svikter. Du snakker om å be om trouble! Trist at rettsapparatet belastes med saker som helt åpenbart skyldes total mangel på vurderingsevne fra bilkjøpernes side.
Redigert 09.05.2020 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
RLB76
10.05.2020 kl 09:11
1770
Har selv hatt en 212 350 med over 250k på telleren, sier bare att dette kan bli en sykt dyr bil å eie.
mishka
10.05.2020 kl 10:55
1702
Jeg er bare delvis enig med Klodrik. Det å kjøpe en bil usett er sef. helt på trynet. Har man ikke litt kompetanse selv bør bilen sjekkes opp av NAF eller et uavhengig verksted FØR kjøp. Ikke minst med henblikk på kjørte km. 250k.km. høres mye ut for de fleste, men om bilen er mye langkjørt er det ikke all verden for en slik bil.
Ja, vedlikeholdet kan bli dyrt hvis man er avhengig av et norsk verksted for den minste ting. At hovedkomponenter som girkasse og motor kneler fullstendig er ikke spesielt stor og en W212 er ganske "rett fram" å skru. Forsto det slik at merida1 oppholder seg halve året ved middelhavet. Går ut fra at bilen gjør det også og da koster verksteder en brøkdel av i høykostlandet Norge. Har litt erfaring med dette fra solfylte Spania og verkstedene i Albir. Faktisk enda litt rimeligere enn i Tyskland.
Klart man må regne med rustne bremseskiver, bærekuler, stabstag, og en og annen sensor som tar kvelden. Hvis dette hele tiden skal fikses i Norge hos BOS skal kortet fort gå varmt, men det er vel ingen som kjøper en W212 og gjør dette.
Har akkurat hatt min E350e på 2 års service hos BOS. 8 lapper kom det på. Hehe, det var for olje/ filterskift, kupefilter samt skifte bremsevæske og såkalt stor punktsjekk. Det betyr at de leser av event. feilkoder på OBDI porten og flyr under bilen med en lommelykt og sjekker at bremsebelegget er OK og at det ikke lekker noe sted. Hadde dette vært en W212 utenfor all garanti hadde oljeskiftet blitt gjort på Macoil eller oljeskiftexpressen for under en tusing og resten fikset selv. Nå har BOS laget et system hvor de ikke en gang vil snakke med kunden. De har plassert en automat i døra som ser ut som en minibank. Der både leverer og henter du nøkkel. Kvittering kommer i posten. Kunden er m.a.o. bare en forstyrrelse i arbeidet og ikke verkstedets viktigste person.
Systemet er jo helt flott for den som ikke rekker innom i arbeidstiden da det er tilgjengelig døgnet rundt.
I Tyskland er det helt motsatt: Der har de det som kalles "dialogannahme". Der kjøres bilen opp på en bukk og mesteren og kunden tar sammen en tur under for en foreløpig inspeksjon med kunden tildstede.
Om man ikke skrur selv er det typiske verkstedet for slike biler et lite uavhengig verksted med folk som er problemløsere og ikke bare deleskiftere.
Disse blir det færre og færre av i høykostlandet Norge, men i Tyskland finnes disse i annenhver bakgård og er svært populære.
Faktisk så populære at en av disse i Køln har blitt Youtubere og har sin egen kanal med 441.000 følgere. Artig serie om livet på et uavhengig verksted.
Der er en W212 for "ung" å regne. Die Autodoctoren:
https://www.youtube.com/channel/UCcnmNzv0yEEYPM6Oa86unhQ
Ja, vedlikeholdet kan bli dyrt hvis man er avhengig av et norsk verksted for den minste ting. At hovedkomponenter som girkasse og motor kneler fullstendig er ikke spesielt stor og en W212 er ganske "rett fram" å skru. Forsto det slik at merida1 oppholder seg halve året ved middelhavet. Går ut fra at bilen gjør det også og da koster verksteder en brøkdel av i høykostlandet Norge. Har litt erfaring med dette fra solfylte Spania og verkstedene i Albir. Faktisk enda litt rimeligere enn i Tyskland.
Klart man må regne med rustne bremseskiver, bærekuler, stabstag, og en og annen sensor som tar kvelden. Hvis dette hele tiden skal fikses i Norge hos BOS skal kortet fort gå varmt, men det er vel ingen som kjøper en W212 og gjør dette.
Har akkurat hatt min E350e på 2 års service hos BOS. 8 lapper kom det på. Hehe, det var for olje/ filterskift, kupefilter samt skifte bremsevæske og såkalt stor punktsjekk. Det betyr at de leser av event. feilkoder på OBDI porten og flyr under bilen med en lommelykt og sjekker at bremsebelegget er OK og at det ikke lekker noe sted. Hadde dette vært en W212 utenfor all garanti hadde oljeskiftet blitt gjort på Macoil eller oljeskiftexpressen for under en tusing og resten fikset selv. Nå har BOS laget et system hvor de ikke en gang vil snakke med kunden. De har plassert en automat i døra som ser ut som en minibank. Der både leverer og henter du nøkkel. Kvittering kommer i posten. Kunden er m.a.o. bare en forstyrrelse i arbeidet og ikke verkstedets viktigste person.
Systemet er jo helt flott for den som ikke rekker innom i arbeidstiden da det er tilgjengelig døgnet rundt.
I Tyskland er det helt motsatt: Der har de det som kalles "dialogannahme". Der kjøres bilen opp på en bukk og mesteren og kunden tar sammen en tur under for en foreløpig inspeksjon med kunden tildstede.
Om man ikke skrur selv er det typiske verkstedet for slike biler et lite uavhengig verksted med folk som er problemløsere og ikke bare deleskiftere.
Disse blir det færre og færre av i høykostlandet Norge, men i Tyskland finnes disse i annenhver bakgård og er svært populære.
Faktisk så populære at en av disse i Køln har blitt Youtubere og har sin egen kanal med 441.000 følgere. Artig serie om livet på et uavhengig verksted.
Der er en W212 for "ung" å regne. Die Autodoctoren:
https://www.youtube.com/channel/UCcnmNzv0yEEYPM6Oa86unhQ
Redigert 10.05.2020 kl 11:06
Du må logge inn for å svare
Jeg ser du er totalt ukjent med regler og reklamasjon. Og jeg satte som krav å få den brakt til mitt hjemsted der jeg får sett den før endelig kjøp. Lær deg å lese eller hold deg til tegneseriene og de andre paranoide tankene dine ;)
Du har tydeligvis så lite greie på bil at du sikkert ikke ville ha noe utbytte av å få se hele fremstillingsprosessen av bilen
Ps
Hvor mange av besserwisserne her har jobbet som bilmekaniker. Det har tross at jeg gjort . Før jeg utdannet meg til maskining. Jeg kan tenke meg at de fleste ville hatt problem med å skifte f.eks calipere og bremseklosser
Du har tydeligvis så lite greie på bil at du sikkert ikke ville ha noe utbytte av å få se hele fremstillingsprosessen av bilen
Ps
Hvor mange av besserwisserne her har jobbet som bilmekaniker. Det har tross at jeg gjort . Før jeg utdannet meg til maskining. Jeg kan tenke meg at de fleste ville hatt problem med å skifte f.eks calipere og bremseklosser
Redigert 10.05.2020 kl 11:14
Du må logge inn for å svare
mishka
10.05.2020 kl 11:20
1672
Har du jobbet som mekaniker er selv en gammel W212 null stress. Har selv sluttet helt å skifte f.eks. bremseskiver / klosser på verksted. Kjøper alt i Berlin eller på bildeler.no og garasjejekk, bukker og verktøy har jeg kjelleren full av. Artig hobby er det også. Eneste grunnen med den nye Merca til å oppsøke BOS er garantien. Når den tar slutt gjør besøkene på merkeverksted det samme. I dag ligger det dessuten så mye videoer om det meste av mekking ute på Youtube at man skal ha mange tommeltotter og null interesse for å ikke fikse mye selv.
Redigert 10.05.2020 kl 11:21
Du må logge inn for å svare
Klodrik
10.05.2020 kl 12:10
1634
Og i tillegg er nok denne bruktbilkjøperen overbevist om at denne bruktimporterte lørja som han vil kjøpe usett fra en bakgårdsbutikk i Lier kun er kjørt 250k kilometer. Og slik naivitet må altså domstoler og klagenemder bruke mesteparten av sin tid på - makan!
mishka
10.05.2020 kl 12:44
1605
Det norske bilmarkedet blir mer og mer delt i to leire. De som har liten interesse og tid å bruke på en bil og samtidig har fullstendig skrekk for verkstedutgifter og styr. Den andre delen er de som mekker litt selv og plukker opp gode bruksbiler brukt og ikke får hjerteinnfarkt av en knekt fjær.
De først nevnte er så slitne av alt styret at disse nye bilabbonementene er midt i blinken. De betaler gjerne 6-7 tusinger i måneden for å kjøre rundt i leid bruktbil bare de ikke behøver å tenke på vedlikehold. For dem er det nye tilbudet til Sullandgruppen midt i blinken. Alle de andre store importørene har allerede slike ordninger.
https://www.sulland.no/blogg/nyheter/shft
De først nevnte er så slitne av alt styret at disse nye bilabbonementene er midt i blinken. De betaler gjerne 6-7 tusinger i måneden for å kjøre rundt i leid bruktbil bare de ikke behøver å tenke på vedlikehold. For dem er det nye tilbudet til Sullandgruppen midt i blinken. Alle de andre store importørene har allerede slike ordninger.
https://www.sulland.no/blogg/nyheter/shft
RealEst
10.05.2020 kl 20:50
1504
Du er virkelig ute å kjøre med dine konspirasjonsteorier her, Klodrik!
Om du er overbevist om at bilen har gått mye lengre enn hva som står på kilometertelleren, så har nok bilen blitt skrudd tilbake i Norge. Da bilen ble godkjent hos Statens Vegvesen i 2010, så hadde den gått 10.737km. Ikke mye for en 3/4 år gammel Mercedes, men gir heller intet grunnlag for å spekulere i at km.standen må ha blitt tuklet med.
Kjenner forøvrig ikke til forhandleren i Lier, men han må uansett forholde seg til akkurat det samme lovverket som merkeforhandleren du handler bil av. Og i en del tilfeller kan det være enklere å forholde seg til en liten merkeuavhengig forhandler, kontra en stor merkeforhandler i forhold til reklamasjoner/garantisaker. Prøv f.eks. å reklamere til Møller på fukt i hovedlyktene på en nyere Skoda. Utrolig hvilke bortforklaringer man kan få servert for hvorfor det ikke er en garantisak.
Om du er overbevist om at bilen har gått mye lengre enn hva som står på kilometertelleren, så har nok bilen blitt skrudd tilbake i Norge. Da bilen ble godkjent hos Statens Vegvesen i 2010, så hadde den gått 10.737km. Ikke mye for en 3/4 år gammel Mercedes, men gir heller intet grunnlag for å spekulere i at km.standen må ha blitt tuklet med.
Kjenner forøvrig ikke til forhandleren i Lier, men han må uansett forholde seg til akkurat det samme lovverket som merkeforhandleren du handler bil av. Og i en del tilfeller kan det være enklere å forholde seg til en liten merkeuavhengig forhandler, kontra en stor merkeforhandler i forhold til reklamasjoner/garantisaker. Prøv f.eks. å reklamere til Møller på fukt i hovedlyktene på en nyere Skoda. Utrolig hvilke bortforklaringer man kan få servert for hvorfor det ikke er en garantisak.
Maalselv
10.05.2020 kl 21:06
1485
Det beste er å kjøpe en fra 80-tallet, eller en 290 W210, hvis du er så heldig å finne en som ikke er fullstendig markspist.
mishka
10.05.2020 kl 21:41
1436
Om denne bilforhandleren i Lier vet jeg ingenting om, men man skal i dag være litt mer obs. enn tidligere. Mange av de som averterer på finn.no er knøttsmå. Ofte drevet hjemmefra "på kjøkkenbenken" av våre nye landsmenn. Den siste trenden er at de kaller seg bilformidlere. De inngår avtale med folk som ikke gidder å selge bilen sin selv og legg merke til at man alltid må avtale tid for å få sett bilen. Dette fordi eieren har den i bruk hver dag. Dette synes nå jeg virker som om man skulle kjøpe av en privatperson. I alle fall er det veldig i grenseland. Da ville jeg heller foretrekke å kjøpe av en privatperson som virker seriøs. Faren for skrudd km.stand øker med antall tidligere eiere og alder på bilen. I dag finnes det fin rimelig software for bruk av hvermansen for å avsløre dette. Se et av mine innlegg lenger opp. Kjøper man av en forhandler kan det i disse tider også være lurt å sjekke ut firmaet på proff.no for å danne seg et bilde av størrelse, økonomi og seriøsitet. Om et par måneder ligger tallene for 2019 ute og det blir ikke hyggelig lesing. For oss som følger meldingene fra brreg daglig så går det omtrent ikke en dag uten at det er noen bruktbilsjapper som konker. De som er i vekst og er seriøse er disse firmaene som selger brukte leasingbiler som f.eks. carnext.com
De beskjeftiger seg aldri med 10 år gamle biler som har rundet 200k.km. Der finner man bare 3-4 år gamle biler som har gått som leasingbiler. Er vel rimelig trygge greier vil jeg tro.
De beskjeftiger seg aldri med 10 år gamle biler som har rundet 200k.km. Der finner man bare 3-4 år gamle biler som har gått som leasingbiler. Er vel rimelig trygge greier vil jeg tro.
Redigert 10.05.2020 kl 21:43
Du må logge inn for å svare
Klodrik
10.05.2020 kl 21:43
1426
Noe av mitt poeng er at hvis ditt budsjett er på 120k til kjøp av bil så bør du undertrykke statusbehovet og ikke kjøpe en bil som er kjørt 250k km og som fort vil doble prisen når du snart må foreta klart forutsigbare reparasjoner.
PSI- Investor
10.05.2020 kl 22:20
1400
Sitter og leser bilannonser og en kar skriver at bilen ble eu- godkjent i fjord.
Nå tar jeg meg i å lure mer og mer på hvilken fjord det var, og om det ble noen vannskader
Jeg får kanskje sende en mail og spørre
Nå tar jeg meg i å lure mer og mer på hvilken fjord det var, og om det ble noen vannskader
Jeg får kanskje sende en mail og spørre
Klodrik
10.05.2020 kl 23:24
1349
"Hvilken Merc er beste kjøpet ?" Overskriften på denne trådstarten signaliserer jo veldig tydelig at denne bruktbilkjøperen er blendet av statusen han mener det gir å kjøre med Mercedes-stjernen i front og hekk. Fint skal det være om halve bukseræva henger utenfor. Det beste kjøpet for deg kjære venn er en Toyota Yaris eller lignende med 50k km på telleren? Du har rett og slett ikke økonomi til en Mercedes i den forfatning som beskrives i annonsen.
oljesmurf
12.05.2020 kl 15:30
1189
Personlig har jeg kjøpt meg A35 AMG, men om den passer deg vet ikke jeg
Tøff
12.05.2020 kl 17:44
1142
Den beste Mercedesen ble lavet på 1980-tallet. 123-serien, 230E eller 280E. Lite utstyr, helst manuelt gearskift. En bil med lite rust og lav kilometer. Da har du bil for livet.:)
Mr Lupo
12.05.2020 kl 17:45
1140
Selv gikk jeg for en '95 124 300 diesel. Den feirer 25 år i daglig bruk i år og skal gå 25 år til før den går over til å bli 'søndagsbil'. Etter det vet jeg ikke.
Redigert 12.05.2020 kl 17:48
Du må logge inn for å svare
Tigerberget
15.05.2020 kl 18:59
979
Jeg synes denne er griselekker.
Ser ut som den koster over millionen og er ganske lik S klassen i formen.
https://www.finn.no/177372443
Ser ut som den koster over millionen og er ganske lik S klassen i formen.
https://www.finn.no/177372443
-
«
- 1
- 2 »