Hvorfor er det alltid vi muslimer som ikke er gode nok?
Det store flertallet av oss er vanlige mennesker som gjør akkurat som andre nordmenn. Vi er født i Norge, gått på skolen og lært oss norsk like godt som noen, og er hardtarbeidene. Det er noe vi ikke gjør som jeg husker opprørte mine norske venner, jeg drakk ikke alkohol. Ellers kunne jeg være med på festen men det var liksom ikke godt nok, uten alkoholen ble jeg på en måte satt utenfor.
Slik føler jeg vi på samme måte blir satt utenfor i det norske samfunnet også. Er det noen som kan gi meg en god forklaring på dette?
Slik føler jeg vi på samme måte blir satt utenfor i det norske samfunnet også. Er det noen som kan gi meg en god forklaring på dette?
nabai
03.05.2020 kl 16:21
989
Det er dessverre du som tar feil. Man hevder alltid at man skal respektere norske lover, og da synes jeg du skal lære deg disse lovene før du skjemmer deg ut. Jeg er like norsk som deg, og hvis du mener noe annet, før bevis for dine påstander. Vis hvor i Norges lover det står at du er norsk, og jeg ikke.
Vi har også egne barn, og vi vil også at de får vokse opp i et land uten fordommer og rasisme. Hvis du ikke fatter dette, da er det for sent for deg. Med slike holdninger som du og flere viser her, er det rart at noen unge muslimer er sint og føler de blir sett ned på fordi de er muslimer? Det som skjer her er akkurat det som skjedde i Tyskland da man sa at alle jøder var skyld i problemene landet hadde. Det eneste vi ikke har fått enda er en regjering som støtter lystene dine og påsydd halvmåne på klærne. Jeg håper vi aldri kommer der.
Vi har også egne barn, og vi vil også at de får vokse opp i et land uten fordommer og rasisme. Hvis du ikke fatter dette, da er det for sent for deg. Med slike holdninger som du og flere viser her, er det rart at noen unge muslimer er sint og føler de blir sett ned på fordi de er muslimer? Det som skjer her er akkurat det som skjedde i Tyskland da man sa at alle jøder var skyld i problemene landet hadde. Det eneste vi ikke har fått enda er en regjering som støtter lystene dine og påsydd halvmåne på klærne. Jeg håper vi aldri kommer der.
*JBJB`
03.05.2020 kl 16:33
984
Hei folkens:))
Og...hehehe - nå mangler vi bare Zyklon B - zånn er det med den saken - ZnageZz...
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Og...hehehe - nå mangler vi bare Zyklon B - zånn er det med den saken - ZnageZz...
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Fine Greier
03.05.2020 kl 16:43
978
Hehe, du er ikke sann.
Har du kontakt med slekta?
Hjernekirurgen
Kanskje du kan få "special price for you my friend"
Du driter deg loddrett ut med det du poster,men kanskje slektningen kan røre litt rundt i topplokket ditt å få deg på plass?
Jeg kunne ha skrevet "igjen",men jeg tror at du aldri har vert "der"vi andre er.
Har du kontakt med slekta?
Hjernekirurgen
Kanskje du kan få "special price for you my friend"
Du driter deg loddrett ut med det du poster,men kanskje slektningen kan røre litt rundt i topplokket ditt å få deg på plass?
Jeg kunne ha skrevet "igjen",men jeg tror at du aldri har vert "der"vi andre er.
fabian2
03.05.2020 kl 16:48
975
Det står vel så mye rart i denne tråden at jeg gidder ikke lese gjennom alt. Ikke er jeg mot , og ikke jeg for "muslimer"......men akkurat religionen med dens tusen absolutte regler virker vonde og vanskelig å forstå. Sånn herjet kristne prester med folk i Europa for noen hundre år siden , men det er gudskjelov over nå. Og så har jeg lagt merke til noe "spesielt" : Når det er noe skikkelig fandenskap som er utført i Europa , så hører man aldri om at det er buddister eller hinduister som sprenger og skyter.
Redigert 03.05.2020 kl 17:10
Du må logge inn for å svare
convert
03.05.2020 kl 17:18
966
Mest sannsynlig et troll som vil fremprovosere innlegg som så skal vises fram i MSM. Det er likevel noe ved den infantile språkføringen som tyder på at vedkommende ikke er norsk. Nabai etterlyser forklaring på at muslimer føler seg satt utenfor. Det er enkelt; Islam er en fascistisk ideologi og denne ideologiens tilhengere er rett og slett uønsket her i landet.
nabai
03.05.2020 kl 17:26
959
Vi i Norge hørte heller ikke om norske massemordere i USA som, "Brynhild Størset ".
Det betyr ikke at dette ikke skjer. Ja, det er dessverre mange forferdelige terroraksjoner begått av misledet muslimer. Jeg og andre muslimer er ikke mer skyldig i dette enn du er over drapene til Brynhild Størset. Ikke er du skyldig i den grusomme tortureringen av mennesker og drap ved brenning, drukning osv. som kristne ledere begikk under inkvisisjonen.
Man må skille mellom snørr og barter.
Det betyr ikke at dette ikke skjer. Ja, det er dessverre mange forferdelige terroraksjoner begått av misledet muslimer. Jeg og andre muslimer er ikke mer skyldig i dette enn du er over drapene til Brynhild Størset. Ikke er du skyldig i den grusomme tortureringen av mennesker og drap ved brenning, drukning osv. som kristne ledere begikk under inkvisisjonen.
Man må skille mellom snørr og barter.
Pappsatan78
03.05.2020 kl 17:28
960
nabai
"Slik føler jeg vi på samme måte blir satt utenfor i det norske samfunnet også"
Vi kan jo sende en vaskeekte nordmann til "Muslimland". Når det er gjort kan du svare på følgende spørsmål: Hvorfor blir denne vaskeekte nordmannen satt utenfor det muslimske samfunnet?
"Slik føler jeg vi på samme måte blir satt utenfor i det norske samfunnet også"
Vi kan jo sende en vaskeekte nordmann til "Muslimland". Når det er gjort kan du svare på følgende spørsmål: Hvorfor blir denne vaskeekte nordmannen satt utenfor det muslimske samfunnet?
nabai
03.05.2020 kl 17:32
957
Siden du etterlyser at man skal ta bedre vare på hverandre uansett hvor man opprinnelig kommer fra, så er det flott, det støtter jeg deg i. La oss vise at vi alle er gode nordmenn og ikke se på hverandre som forskjellige.
convert
03.05.2020 kl 18:59
935
Hvis du er muslim, blir du aldri nordmann. Du kan ha lurt deg til norsk pass, men du blir aldri nordmann. De fleste nordmenn ønsker at du drar hjem igjen. Det er viktig at du er klar over dette, og at du forteller det til dine trosfeller.
Brande_n
03.05.2020 kl 21:04
921
En god muslim er en død muslim.
Da er han/hun hjemme hos allah i helvete som de har lengtet etter å komme til hele livet
Da er han/hun hjemme hos allah i helvete som de har lengtet etter å komme til hele livet
Redigert 03.05.2020 kl 21:04
Brande_n
03.05.2020 kl 21:15
918
Da Gud skapte verden tok han til seg menneskene.
Restene overlot han til allah
muslimer er tapere, de damene du har hatt har du enten voldtatt eller kjøpt på gata. Akkurat som i arabistan
Restene overlot han til allah
muslimer er tapere, de damene du har hatt har du enten voldtatt eller kjøpt på gata. Akkurat som i arabistan
Redigert 03.05.2020 kl 21:19
børst
03.05.2020 kl 23:31
905
Trådstarter er ikke representativ for muslimer. Statistikker over flere år viser negativ tendens for økonomisk deltakelse, stønadsmottak, kriminalitet, sykelighet - alt som er negativt for et samfunn Ta bare somalierne, som er en av de største innvandrergruppene i Norge. Når man inkluderer kvinnene, er under 50% i jobb. Tyrkere er også svært lite deltakende i samfunnet.
nabai
03.05.2020 kl 23:38
898
Jeg representerer ikke alle muslimer, kun meg selv, men kan legge til at de fleste i min omgangskrets og familie er hardarbeidene mennesker som arbeider mye mer enn hva som er gjennomsnittet til andre nordmenn, og betaler derfor mye mer skatt enn gjennomsnittet i landet. Forøvrig er det like stor forskjell på en muslim fra Iran eller Somalia som det er på kinesere og samer.
Fjordgubben
04.05.2020 kl 00:53
889
Statistikk handler om gjennomsnitt, og da spiller det ingen rolle at «alle du kjenner» betaler massevis av skatt,
Tallene viser at muslimer i gjennomsnitt har en ekstremt lav yrkesdeltagelse blant kvinner, at langt flere er trygdet og at gjennomsnittet av inntekt og skatt er langt lavere enn f.eks innvandrere fra Polen, Italia, Spania eller andre siviliserte land.
Statistikken viser også at kriminaliteten er langt høyere, norske fengsel er fulle av muslimer, og at antall muslimer overgår sitt representative antall i Norge mange ganger,
Det er fakta.
Tall på hvor kriminelle muslimer egentlig er blir ikke offentliggjort da man er redde for at muslimer blir hetset.
Men det finnes tall fra f.eks USA, der er 9% av de som sitter i fengsel muslimer, på tross av at kun 1% av befolkningen er muslimer, det er en overrepresentasjon på 900%......!
https://www.npr.org/2019/07/25/745226402/muslims-over-represented-in-state-prisons-report-finds
At det er omtrent samme forhold i Norge er temmelig sikkert, iallfall i de største byene.
Leser jo om knivbruk og skyting i hovedstaden daglig, at nesten alt dette er utført av muslimer vet vi også.
Tallene viser at muslimer i gjennomsnitt har en ekstremt lav yrkesdeltagelse blant kvinner, at langt flere er trygdet og at gjennomsnittet av inntekt og skatt er langt lavere enn f.eks innvandrere fra Polen, Italia, Spania eller andre siviliserte land.
Statistikken viser også at kriminaliteten er langt høyere, norske fengsel er fulle av muslimer, og at antall muslimer overgår sitt representative antall i Norge mange ganger,
Det er fakta.
Tall på hvor kriminelle muslimer egentlig er blir ikke offentliggjort da man er redde for at muslimer blir hetset.
Men det finnes tall fra f.eks USA, der er 9% av de som sitter i fengsel muslimer, på tross av at kun 1% av befolkningen er muslimer, det er en overrepresentasjon på 900%......!
https://www.npr.org/2019/07/25/745226402/muslims-over-represented-in-state-prisons-report-finds
At det er omtrent samme forhold i Norge er temmelig sikkert, iallfall i de største byene.
Leser jo om knivbruk og skyting i hovedstaden daglig, at nesten alt dette er utført av muslimer vet vi også.
Redigert 04.05.2020 kl 01:01
nabai
04.05.2020 kl 02:38
874
Hvordan kan du skrive at norske fengsler er fulle av muslimer, når du på den andre siden sier du ikke har tall på hvor kriminelle muslimer egentlig er da de ikke er offentliggjort. Du gjetter, men det kan jeg også, så hvis jeg gjetter at du snakker nå av erfaring om din tid som fange i et norsk fengsel, er jeg langt fra sannheten da?
Mikkel-engel
04.05.2020 kl 10:35
849
Jeg skjønner ikke denne diskusjonen. Det ser ut som om nabai og hans debattanter mener at muslimer er en ensartet gruppe. Det stemmer jo ikke. Dersom dere ikke skiller mellom ortodokse muslimer på den ene siden og moderate eller sekulariserte muslimer på den andre, vil dere fortsette å snakke forbi hverandre.
Zorin
04.05.2020 kl 10:53
841
Problemet er en ting: kammen! Alle skjærer alle over en kam! Og det er idioter - store idioter - i begge leire!
Load
04.05.2020 kl 14:58
823
Det er godt å høre at du og din familie jobber og bidrar, det er det altfor mange som ikke gjør og jobb er en svært viktig del av integreringen og tilhørigheten i det norske samfunnet.
Det neste steget er å droppe sosial kontroll, noe som dessverre sitter langt inne for veldig mange muslimer.
Vil du f.eks latt din søster eller datter ha en norsk kjæreste?
Hvis ja, så begynner du å nærme deg noe, hvis nei, så bekrefter det noen av fordommene mange nordmenn har til muslimer.
Det neste steget er å droppe sosial kontroll, noe som dessverre sitter langt inne for veldig mange muslimer.
Vil du f.eks latt din søster eller datter ha en norsk kjæreste?
Hvis ja, så begynner du å nærme deg noe, hvis nei, så bekrefter det noen av fordommene mange nordmenn har til muslimer.
imatza
04.05.2020 kl 15:12
811
Dette var et dårlig poeng. Du kan ikke arrestere innvandrere for noe massevis av oss nordmenn også gjør. Mange av dem jeg snakker med, og det begynner å bli mange i min jobb, vil nekte sin datter å date en afrikaner eller en muslim. Hvorfor tier vi om denne rasismen? Greit nok at de fleste norske ikke vil høre på sine foreldre, men det er det samme med innvandrerbarn også.
Jeg har stilt spørsmålet til noen av disse foreldrene som ikke vil at datteren skal date afrikanere eller muslimer om hva de vil gjøre hvis datteren gjør dette likevel, og har fått ganske like svar, hvis de gifter seg med dem, slår vi hånden av dem, de vil ikke få arve noe etter oss.
Så da blir mitt spørsmål, er ikke dette rasisme?
Jeg har stilt spørsmålet til noen av disse foreldrene som ikke vil at datteren skal date afrikanere eller muslimer om hva de vil gjøre hvis datteren gjør dette likevel, og har fått ganske like svar, hvis de gifter seg med dem, slår vi hånden av dem, de vil ikke få arve noe etter oss.
Så da blir mitt spørsmål, er ikke dette rasisme?
Redigert 04.05.2020 kl 15:14
nabai
04.05.2020 kl 15:33
803
Jeg takker deg for dette korrekte svaret. Jeg har selv truffet foreldre som klart har sagt akkurat det samme til meg, og de har brukt forskjellige grunner til sitt standpunkt, men essensen er meget lik den jeg hører i innvandrermiljø også. Hva som er rart er at når en "norsk" jente treffer en som meg som kanskje arbeider som kirurg eller eier et stort firma og er meget rik, da er alle dører åpne med en gang. Dette er jo dobbelmoral.
Fjordgubben
04.05.2020 kl 16:52
790
Dersom man ikke kan skjære alle muslimer over en kam så burde det vært minst et muslimsk land i verden der man har ok menneskerettigheter og samtidig en grei økonomi, ikke basert på 90% oljeutvinning men på vanlig virksomhet.
Et slikt land finnes ikke, og man kan derfor konkludere med at den muslimske kulturen/religionen ikke er forenlig med hverken menneskerettigheter eller økonomisk velstand.
DET er fakta, så kan dere diskutere med dere selv så lenge dere gidder.
Ut fra det kan man også konkludere med at dess mer muslimer det er i et land dess dårligere er det, enkelt og greit.
Et slikt land finnes ikke, og man kan derfor konkludere med at den muslimske kulturen/religionen ikke er forenlig med hverken menneskerettigheter eller økonomisk velstand.
DET er fakta, så kan dere diskutere med dere selv så lenge dere gidder.
Ut fra det kan man også konkludere med at dess mer muslimer det er i et land dess dårligere er det, enkelt og greit.
vicktor
04.05.2020 kl 17:32
775
Forstår godt de som ikke vil la sine barn gifte seg med hvem de vil.
Hvorfor er det slik at hunderasene ikke skal blandes, for å unngå at rasene egenart ødelegges.
Burde det vært slik for oss mennesker også ?
Hvorfor er det slik at hunderasene ikke skal blandes, for å unngå at rasene egenart ødelegges.
Burde det vært slik for oss mennesker også ?
Fine Greier
04.05.2020 kl 17:41
771
Finnes sikkert mange ok muslimer, negre også.
Men det finnes så mange som ikke er ok, at hvorfor skal man ta sjansen på at ungene gifter seg med en av dem?
En måte å unngå problemstillingen på, er å ta ungene med på ferie til et muslimsk land.
De blir fort pisselei av innpåslitne muslimer som skal dytte på dem allslags fake greier.
Det er et inntrykk som fester seg hos dem.
Så nå vet dere hvor dere skal ta ungene med på ferie, folkens!
😎
Men det finnes så mange som ikke er ok, at hvorfor skal man ta sjansen på at ungene gifter seg med en av dem?
En måte å unngå problemstillingen på, er å ta ungene med på ferie til et muslimsk land.
De blir fort pisselei av innpåslitne muslimer som skal dytte på dem allslags fake greier.
Det er et inntrykk som fester seg hos dem.
Så nå vet dere hvor dere skal ta ungene med på ferie, folkens!
😎
nabai
04.05.2020 kl 18:06
764
Hvordan kan du sitte der og sammenligne mennesker med hunder?
Vi har en menneskerase, har du ikke gått på skolen? Kan du ingenting?
Menneskerase er en gruppe av arten menneske (Homo sapiens) De siste tiår har genforskning gjort det mulig å kartlegge menneskers arvemateriale i detalj slik at folkegruppers opphav kan studeres ut fra andre kriterier enn utseendemessige.
Det fins imidlertid ingen allment akseptert inndeling, noe som har minst to årsaker. For det første finnes det ingen allmenne kriterier for inndeling i raser, for det andre har rasebegrepet blitt misbrukt ideologisk og politisk. Begrepet rase brukes i liten grad i vitenskapen i dag, og naturvitenskapelige studier av menneskegrupper fokuserer mer på folkevandringer og evolusjon.
Med andre ord, du og jeg er prikk like, det eneste som skiller oss er din gråbleke farge og min lett finere brune farge. :-)
Vi har en menneskerase, har du ikke gått på skolen? Kan du ingenting?
Menneskerase er en gruppe av arten menneske (Homo sapiens) De siste tiår har genforskning gjort det mulig å kartlegge menneskers arvemateriale i detalj slik at folkegruppers opphav kan studeres ut fra andre kriterier enn utseendemessige.
Det fins imidlertid ingen allment akseptert inndeling, noe som har minst to årsaker. For det første finnes det ingen allmenne kriterier for inndeling i raser, for det andre har rasebegrepet blitt misbrukt ideologisk og politisk. Begrepet rase brukes i liten grad i vitenskapen i dag, og naturvitenskapelige studier av menneskegrupper fokuserer mer på folkevandringer og evolusjon.
Med andre ord, du og jeg er prikk like, det eneste som skiller oss er din gråbleke farge og min lett finere brune farge. :-)
Fjordgubben
04.05.2020 kl 18:28
757
Nevn ET muslimsk land med ok leveforhold nabai?
Bare ET???
Det fins mange muslimske land å velge mellom, men du kan ikke finne et eneste et, fordi muslimer klarer skape et normalt fungerende land.
Bare ET???
Det fins mange muslimske land å velge mellom, men du kan ikke finne et eneste et, fordi muslimer klarer skape et normalt fungerende land.
Fjordgubben
04.05.2020 kl 18:57
752
Spiller ikke så veldig stor rolle, men nåtid takk,
Regner ikke med at du klarer å nevne noe land uansett så hvorfor spør du?
Og hold deg unna unaturlige ministater som pumper olje til frokost takk.
Kan jo hjelpe deg litt, det rikeste og mest vellykkede muslimske landet i verden er Tyrkia, med GDP som ligger mellom 50 og 54 i verden mht BNP pr innbygger, et land der man sliter endel med menneskerettigheter, ganske dårlig på det meste.
Regner ikke med at du klarer å nevne noe land uansett så hvorfor spør du?
Og hold deg unna unaturlige ministater som pumper olje til frokost takk.
Kan jo hjelpe deg litt, det rikeste og mest vellykkede muslimske landet i verden er Tyrkia, med GDP som ligger mellom 50 og 54 i verden mht BNP pr innbygger, et land der man sliter endel med menneskerettigheter, ganske dårlig på det meste.
Redigert 04.05.2020 kl 19:06
nabai
04.05.2020 kl 19:58
742
Forskning og historien viser at rikdom ikke gir lykke. Mange fattige samfunn som har nok mat, hus og ellers alt de trenger er lykkelige mennesker, så hvordan kan du regne rikdom og velstand inn i dette? Er mennesker mer vellykket med penger og et stadig jag etter mer, enn dem som er lykkelig som liten?
Jeg tror du skal reise litt ut i verden. Reis gjerne til fattige land, det er en ting de ikke er fattige på er, hjelpsomhet, latter og godt humør. Dette finner du midt inne i jungelen i Afrika og Sør-Amerika, i mange muslimske land, og blant beduinene i ørkenen.
Jeg tror du skal reise litt ut i verden. Reis gjerne til fattige land, det er en ting de ikke er fattige på er, hjelpsomhet, latter og godt humør. Dette finner du midt inne i jungelen i Afrika og Sør-Amerika, i mange muslimske land, og blant beduinene i ørkenen.
vicktor
04.05.2020 kl 20:34
730
" Rikdom ikke gir lykke "
Hvorfor kommer dere til oss da, når det ikke er rikdom og lykke dere er ute etter ?
Når du ber til din gud, hva ber du om da ?
Dersom dere muslimer ønsker et bedre liv, med mer økonomisk velstand .
Så må dere slutte med å ligge på alle fire og be til denne guden, flere ganger om dagen.
For den guden vil ikke gi deg noen ting, annet enn utgifter. Regner med at dere betaler kollekt.
Vi i vesten har sluttet med det og bruker heller dagene på å arbeide og skaffe oss velstand.
Hvorfor kommer dere til oss da, når det ikke er rikdom og lykke dere er ute etter ?
Når du ber til din gud, hva ber du om da ?
Dersom dere muslimer ønsker et bedre liv, med mer økonomisk velstand .
Så må dere slutte med å ligge på alle fire og be til denne guden, flere ganger om dagen.
For den guden vil ikke gi deg noen ting, annet enn utgifter. Regner med at dere betaler kollekt.
Vi i vesten har sluttet med det og bruker heller dagene på å arbeide og skaffe oss velstand.
nabai
04.05.2020 kl 20:43
724
Ja, det var det våre landsmenn gjorde når de stakk til Sverige 1940-1945, eller til Shetland og England.
Derfor kommer mange til Norge også, de liker heller ikke krig, men du er så ung at du kanskje ikke vet ikke hva en krig er, du har kanskje ikke opplevd å få bomber i hodet eller måtte løpt mellom knuste kropper?
En annen ting du glemmer, nesten 800 000 reiste fra fattigdom og elendighet i Norge til USA, og det er ikke lenge siden historisk. Da var Norge mye verre enn Tyrkia idag.
Derfor kommer mange til Norge også, de liker heller ikke krig, men du er så ung at du kanskje ikke vet ikke hva en krig er, du har kanskje ikke opplevd å få bomber i hodet eller måtte løpt mellom knuste kropper?
En annen ting du glemmer, nesten 800 000 reiste fra fattigdom og elendighet i Norge til USA, og det er ikke lenge siden historisk. Da var Norge mye verre enn Tyrkia idag.
Promperen
04.05.2020 kl 20:54
711
Jeg blir skeptisk til folk med innvandrerbakgrunn av å lese tingene du skriver, nabai. Tror ikke jeg er den eneste. Hva er det du prøver å få frem? At etniske nordmenn er usympatiske rasister og innvandrere er uskyldige engler?
fabian2
04.05.2020 kl 22:58
693
Hadde Mohammed levd i Norge i dag , hadde han blitt tiltalt for grov pedofili. Men han levde i en annen tid. Likevel neppe noe å se opp til.
fabian2
04.05.2020 kl 23:05
705
Noen hevder at Mohammeds interesse for 12-åringer gav opphavet til ordet mus-lim
vicktor
04.05.2020 kl 23:34
694
" Våre landsmenn" ? Du er ikke nordmann , fordi om du har norsk pass.
Vi rømte til vårt naboland, mens dere snyltere reiser hele jorden rundt for å finner et land
med gode økonomiske vilkår.
Vi rømte til vårt naboland, mens dere snyltere reiser hele jorden rundt for å finner et land
med gode økonomiske vilkår.
nabai
05.05.2020 kl 00:14
684
Mitt innlegg var et svar til vicktor I går kl 20:34
Svar meg heller på mine svar til deg, men jeg skjønner at det kan være uforståelig å lese andres post.
Svar meg heller på mine svar til deg, men jeg skjønner at det kan være uforståelig å lese andres post.
Okulus
05.05.2020 kl 00:15
683
Dersom du trenger forklaring på ditt spørsmål så vises det til følgende sitater fra Koranen, din lovbok, angivelig skapt av Allah, din gud, til Profeten fvmh via engelen Gabriel, og som sådan overstyrer enhver menneskeskapt lov, også våre Som muslim har du fått dens ånd sammen med morsmelken. Og likevel spør du hvorfor vi ikke-troende ikke ønsker innflytelse derfra i vårt relativt velfungerende samfunn, som er utviklet av oss og våre forfedre gjennom generasjoner. I en iskaldt steinrøys langt mot nord. Med det levesettet det krever.
:
«De som forkaster islam må drepes. Hvis de vender seg bort [fra islam], pågrip dem og drep dem der dere finner dem.» «Ta dem aldri som venn eller hjelper.» (sure 4:89)
«De vantro er en klar fiende for dere.» (sure 4:101)
«“Si, ‘dere Skriftens folk [jøder og kristne][…]’, som han gjorde til aper og svin og avgudsdyrkere!» (sure 5:60)
«Ta ikke jøder eller kristne som auliya [venner/beskyttere/hjelpere].» (sure 5:65)
«Kast terror i de vantros hjerter, og fjern deres hoder og fingre.» (sure 8:12)
«Det var ikke dere som hugget dem [de vantro] ned, det var Allah som gjorde det!» (sure 8:17).
«Og kjemp mot dem til det ikke lenger er noe fitnah (vantro) og all religion vil være rettet mot Allah.» (sure 8:39)
«De verste krek overfor Allah er de som er vantro, og ikke vil tro.» (sure 8:57)
«Og gjør deg klar til å kjempe mot dem [vantro] med all din kraft.» (sure 8:60)
«Profeten oppfordrer de troende til krig. 20 av dere skal overvinne 200, og hvis det er 100 av dere skal dere overvinne 1000 av dem som ikke tror, fordi de ikke har fått forstand.» (sure 8:65)
«Drep da hedningene og avgudsdyrkerne hvor dere enn finner dem, omring dem og ligg på lur etter dem, og ta dem til fange på ethvert sted som er egnet til bakhold.» (sure 9:5)
«Bekjemp dem [de vantro]! Så Allah kan straffe dem ved dine hender, og gjøre dem til skamme.» (sure 9:14)
«Kjemp mot dem som ikke tror på Allah, vis ingen nåde.» (Sure 9:29)
«Strid mot de vantro og hyklerne! Vær hard mot dem! Helvete blir deres herberge.» (sure 9:74)
«Bekjemp de vantro som bor nær dere, og la dem finne hardhet i dere. Vit at Allah er med dere.» (sure 9:123)
«Så når dere møter de vantro, slå hardt ned på dem til dere har drept og såret mange av dem.» (sure 47:4)
«Dere vantro (kristne og jøder) har deres Gud, og vi har vår. De vil aldri være den samme.» (sure 109:6)
«De kristne sier: Isa [Jesus] er Guds sønn. Det er galt, det de hevder. Måtte Allah drepe dem.» (sure 113:7)
:
«De som forkaster islam må drepes. Hvis de vender seg bort [fra islam], pågrip dem og drep dem der dere finner dem.» «Ta dem aldri som venn eller hjelper.» (sure 4:89)
«De vantro er en klar fiende for dere.» (sure 4:101)
«“Si, ‘dere Skriftens folk [jøder og kristne][…]’, som han gjorde til aper og svin og avgudsdyrkere!» (sure 5:60)
«Ta ikke jøder eller kristne som auliya [venner/beskyttere/hjelpere].» (sure 5:65)
«Kast terror i de vantros hjerter, og fjern deres hoder og fingre.» (sure 8:12)
«Det var ikke dere som hugget dem [de vantro] ned, det var Allah som gjorde det!» (sure 8:17).
«Og kjemp mot dem til det ikke lenger er noe fitnah (vantro) og all religion vil være rettet mot Allah.» (sure 8:39)
«De verste krek overfor Allah er de som er vantro, og ikke vil tro.» (sure 8:57)
«Og gjør deg klar til å kjempe mot dem [vantro] med all din kraft.» (sure 8:60)
«Profeten oppfordrer de troende til krig. 20 av dere skal overvinne 200, og hvis det er 100 av dere skal dere overvinne 1000 av dem som ikke tror, fordi de ikke har fått forstand.» (sure 8:65)
«Drep da hedningene og avgudsdyrkerne hvor dere enn finner dem, omring dem og ligg på lur etter dem, og ta dem til fange på ethvert sted som er egnet til bakhold.» (sure 9:5)
«Bekjemp dem [de vantro]! Så Allah kan straffe dem ved dine hender, og gjøre dem til skamme.» (sure 9:14)
«Kjemp mot dem som ikke tror på Allah, vis ingen nåde.» (Sure 9:29)
«Strid mot de vantro og hyklerne! Vær hard mot dem! Helvete blir deres herberge.» (sure 9:74)
«Bekjemp de vantro som bor nær dere, og la dem finne hardhet i dere. Vit at Allah er med dere.» (sure 9:123)
«Så når dere møter de vantro, slå hardt ned på dem til dere har drept og såret mange av dem.» (sure 47:4)
«Dere vantro (kristne og jøder) har deres Gud, og vi har vår. De vil aldri være den samme.» (sure 109:6)
«De kristne sier: Isa [Jesus] er Guds sønn. Det er galt, det de hevder. Måtte Allah drepe dem.» (sure 113:7)
nabai
05.05.2020 kl 00:26
680
Ingen blir klokere av kun å sitere andre, klokskap kommer av innsikt og det har ikke du når det gjelder Koranen. Sorry, ble du skuffet nå?
Okulus
05.05.2020 kl 00:41
678
Min klokskap skriver seg fra en annen verden enn din. Den vil du ALDRI KUNNE TRENGE INN I!
fabian2
05.05.2020 kl 06:54
668
Kjemp mot dem som ikke tror på Allah , de må drepes , vis ingen nåde. Minner mistenkelig mye om IS-ideologien.
Redigert 05.05.2020 kl 06:56