ADS - E24 - ADS Crude Carrier kan tjene inn verdien i år, hvor?

HP17
ADS 22.04.2020 kl 12:24 113101

Sjekk E24 nå!
Slår stort opp om Tankaksjen ADS Crude Carrier som kan tjene inn børsverdien i år.
Dette er meget godt nytt og hvor høyt går det nå fremover?

https://e24.no/boers-og-finans/i/naxq9m/aksjen-som-kan-tjene-inn-boersverdien-i-aar
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Struts
23.04.2020 kl 11:25 4171

Ja, helt utrolig - men han må da kunne ombestemme seg en gang til?
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 11:27 4162

På Twitter ja. Vent bare til alle utenlandske investorene skal inn. Da ryker disse 10 000 postene som snøfnugg på en varm sommerdag
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
NOELLE
23.04.2020 kl 11:27 4182

Uansett så viset dette bare hvor ekstremt heldig/godt timet dette er for ADS. Dette kan sikre oss enorme inntekter, og meget store utbytter. I laaang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
hogan
23.04.2020 kl 11:28 4182

174 vlcc er på lagring dvs oljen er på shipet pr 20 april, sies at over 300 vlcc har nu kontrakt for lagring og dette tallet er økende.
Ser vi snart halvparten av vlcc flåten på lagring?
Serr sånn ut
Ads har nok dette i boks nu
6 mnd lagring 120000 us
Her lempes det ut på harde livet på 29-tallet
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
NOELLE
23.04.2020 kl 11:29 4172

Storage crunch for oil is leading to a bonanza for tanker owners: Jefferies

https://www.youtube.com/watch?v=99jtMgBK-08
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 11:50 4095

Ja det lempes ut på 29 når vi skal over 50🤦‍♂️ men hadde ingen solgt hadde ikke vi fått kjøpt her📈

Er jo enkelt å se at aksjen jobber med å komme seg opp, pluttselig er det slutt på aksjer under 30 kr så smeller det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 12:05 4048

Hvilke suppehoder som drev å solgte for harde livet i går på 29🤦‍♂️amatører 😂😂 30 brytes snart så starter ferden mot 40

Stabil aksje.. Spiser seg oppover dag for dag📈
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Struts
23.04.2020 kl 13:03 3911

Vel, hvis man kom inn på eksempelvis 22, er ikke over 30% avkastning så ille. Og en realisert gevinst er nettopp det. Men jeg er ganske enig, har ingen intensjon om å selge denne uken. Om det vil vise seg å være smart eller stupid gjenstår å se!
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 13:06 3896

Joda. Men når du ser aksjen jobber med å gå opp, lite i salg og store triggere som kommer kansje neste uke. Da selger man ikke slik som gjøres her🙈
Du sprer salg oppover for ikke hindre oppgangen som gjør at fortjenesten blir større. Her er det amatører som selger, proffene kjøper

Den vil jo opp, det er så tydelig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 13:13 3863

Der røyk 30...bare å se fram mot 40 kr neste target
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
CapitaL
23.04.2020 kl 13:13 3869

Hannisdahls analyse går jo på utsiktene fremover for tank.. og de er ikke særlig lystige, om man klarer å se litt forbi contangoen;) Han skrev jo også at Q2 støttes av contangoen, men klart, han må nok justere opp ADS i løpet av meget kort tid uansett. ADS er ikke som de andre selskapene, fordi de har bare 3 skip og hele caset vil regelrett avgjøres i løpet av kort tid. Mitt tips er at det jobbes med 2 stk 1-års avtaler mellom 65-80k. Da er det bare å finne frem kalkulatoren;)
I skrivende stund har kursen rundet 30 kr...
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Met1976
23.04.2020 kl 13:21 3829

Jeg prøvde å regne på hva det betydde for utbytte (altså inntekter minus drift og gjeld?) med 2 båter på 1års kontrakt til 75k men ble svimmel av tallene-fort gjort å rote med nullene for en stakkar nøysom vestlending. Jeg kan ikke forstå annet enn at dersom bebbe båtene får rater på ca 75k ut året snakker vi minst 15kr utbytte 2020, 3.båten har jo ok inntjening til langt utpå høsten allerede.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
23.04.2020 kl 13:26 3806

Uansett om man antar at spotprisene i 2021 og 2022 er 25k/d må man ta opp estimatene når 2020 blir så bra. Før han halverte kursmålene på de fleste tankaksjer, la han til grunn en snittrate på 50k de neste tre år. Nå kan man jo inngå toårskontrakt til den raten. Da henger det ikke på greip å ta ned estimatene når hans tidligere spådommer blir bekreftet ved at tankselskap kan låse inn framtidige inntekter til hans tidligere optimistiske estimat.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
23.04.2020 kl 13:29 3787

Jeg er enig i at ADS er i en særstilling og har langt mindre risiko enn andre tankaksjer. Men Hannisdahl er jo selv bull på perioden fra 2023, så da bør også selskap som FRO og Hunt ligge godt an, selv om det blir et par dårlige år i mellomtiden. De kan jo også inngå lange kontrakter nå og langt på vei fjerne usikkerheten knyttet til 2021.

Her er analysen fra Cleaves fra 22. mars. Litt usikker på om dere får den opp uten abonnement, men dere kan jo prøve.
https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_a58fb4ad02d44a8684337a2f84854f2e.pdf

Det de skriver her er jo enda mer gyldig i dag.

I innledningen skriver han:
Our top pic is ADS Crude Carriers (BUY/N58), where current spot rates could generate net cash flow similar to 32% of the current market cap each month and add equity equal to 29% of the market cap.

(Vet ikke hvordan man kopierer fra en pdf, så må skrive det inn. Hvis noen forklarer meg hvordan jeg kopierer kan jeg legg inn mer)
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 13:38 3748

Frontline skyter opp📈
Er det roboter som styrer salg i denne aksjen eller? Folk kan jo ikke være så dumme som jeg ser nå😂😂🤦‍♂️🤦‍♂️

Men de lyttet.. Postene er nå på 4000 spredt utover. Flinke gutter
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
hogan
23.04.2020 kl 13:39 3749

Vlcc in this marked can earn more cash flow in a single route for 60-80 days than in nearly five years of normal operations.
Ikke nødvendig å bekymre seg for mye for 2021-22 med denne inntjeningen
Er mye gamle vlcc, så skulle markedet bli veldig dårlig har de råd til å skrape for å få flåten i balanse.
Tror det kan bli bra i fank mange år framover da man er skeptisk til å bestille nye ship pga klima
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
HP17
23.04.2020 kl 13:42 3730

Nå er 30 brutt og en melding om kontrakt kan komme når som helst. Det aller beste er at ADS blir en utbytteaksje det ikke finnes maken til på OSE og mange investorer ønsker å sitte med aksjer som gir solide utbytter. Mitt tips er at det flere investorer vil få øynene opp for ADS fremover og da er kurser på 30 tallet også historie.
ADS er "safe heaven" og en pengemaskin
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 13:54 3688

Hvis det blir 15 kr i utbytte så prater vi 150 000 i utbytte + kursøkning på en 300 000 kroners investering. (10000aksjer)Det bare i 2020!
Finner ikke det mange plasser
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Pih
23.04.2020 kl 14:09 3631

betaler ADS utbytte kvartalsvis? veldig spennende case, har tatt en fin post, åpnet Rosevinen og så er det bare å vente:)
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 14:20 3576

Hvert kvartal ja:)

Ser dessuten ECO er opp 20% i dag på en kontrakt de fikk på 1 båt .
ECO er litt større enn ADS.. Hva tror dere 2 nye kontrakter gjør med lille ADS?
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 14:40 3502

“The shipping market is now the main bottleneck,” said Torbjorn Tornqvist, head of commodity trading giant @Gunvor. “We are fast approaching the crunch point whereby it will be hard to find any ships, and shipping rates are currently​ stratospheric,” he added | #OOTT https://t.co/mwAP3YZeE9
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
NOELLE
23.04.2020 kl 14:46 3475

Her vil man se 40, og sågar 50 innen kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
HP17
23.04.2020 kl 14:46 3490

Les denne en gang, legg den fra deg, gå og hent en kopp kaffe også leser dere denne linjen en gang til

" be hard to find any ships, and shipping rates are currently​ stratospheric,"

Og det er jo perfekt for ADS som er i sluttforhandlinger for 2 avtaler. Fortsatt mulig å få kjøpt til kr 30, men det kan være den siste muligheten?
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
23.04.2020 kl 15:00 3431

Er helt latterlig at vi er på 30 kr når analytikere hadde target på 58 kr før denne priskrigen på tankere startet.
Da viste de ingenting om at 66% av flåten til ADS kan havne på synsyke rater. Hva blir targets da? 70? 80?
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
tuja
23.04.2020 kl 15:11 3392

Da har jeg vært en tur på konkurssalg hos Ricco vero. Kommer tilbake og ser vi fortsatt er over 30kr. Men kommer det 2 gode slutninger i løpet av neste uke, er det kun den spede begynnelse(tror jeg). ADSC har plassert seg midt i smørøyet med sine 2 tankere klar for nye oppdrag. Helt utrolig god timing.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Met1976
23.04.2020 kl 15:16 3371

Jeg har en Nøgne Ø-Dark Horizon stående klar om det blir over 75k/år eller over 100k/6mnd for første kontrakten nå :-D

Og det er nesten så sannsynlig at jeg har funnet frem glassene...
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
NOELLE
23.04.2020 kl 15:17 3370

14, Januar var kursen i ASDC 33 kr. Just sayin. Nå i tidenes tankmarked, og supertreff på timingen for to skip nå burde vi være MYE høyere, men det kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
nordnes
23.04.2020 kl 19:43 3124

jeg skjønte ikke tweeten til Hannisdahl, hva mente han om Vlcc ? Var det omtrent han mente ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Treidar
23.04.2020 kl 20:44 3038

-16%, + på de andre. Bare en liten pølsefinger. Syns jo uansett bra på grafen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 23:08 2837

Spennende å følge denne. Er begge båtene fully fixed innen mai ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 07:55 2520

Kansje kansje🎉 uansett tror jeg på at vi ligger over 30kr før kontraktene kommer, muligens 30 ryker i dag hvis ikke day Tradere bremser oppgangen og minimerer profitten de prøver å oppnå
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:19 2406

https://e24.no/boers-og-finans/i/Op9wow/tankselskapene-med-mest-lagringsplass-i-flaaten

Overflod av olje har ført til at oljetankskip blir brukt til å lagre overskuddsoljen. Det kan være gull verdt for selskapene som har skip ledig til å utnytte det. Her er tankselskapene på Oslo Børs med mest lagringsplass.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
HP17
24.04.2020 kl 09:23 2406

Vil du være med så heng på!¨
Er det virkelig noen som nå ikke har posisjonert seg før kontraktsmeldignene i ADS, så bør en benytte anledningen før helgen og til kurs under kr 30.
Neste uke kan gi en meget pen avkastning på investeringen og det er spennende dager da en vet at det nærmer seg melding om kontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
24.04.2020 kl 09:53 2364

CHAOS in the crude sector is spilling over into the clean markets as the shortage of land-based commercial storage for transport fuels ignites record-busting rates for product tankers, with earnings now above $150,000 daily for aframax-sized vessels.

https://t.co/fjfFt6tzeN
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
tuja
24.04.2020 kl 09:55 2381

09:53:47
TDN Direkt
Tror på langvarig virkning for rederiene: – Det vil transformere den finansielle posisjonen

Den pågående styrken i markedet på tvers av tank-segmentene vil etter Clarksons Platou Securities' syn ikke bare lede til høyere inntjening, men er satt til å transformere rederiers finansielle posisjon med langvarige virkninger.

Det skriver meglerhuset i sin sektorrapport "Transformative Cash Flow Generation", fremlagt fredag.

Clarksons-analytikerne påpeker at de høye spotratene for VLCCer åpenbart ikke er bærekraftige og vil sannsynligvis falle drastisk når oljemarkedene begynner å vise tegn på balanse, men legger til at tank-rederiene som kommer ut av denne oppturen vil ha noe å vise til.

"Høyere kontantposisjoner, lavere gjeldsnivå og rikelig fleksibilitet er utfallet av dagens tank-marked", skriver meglerhuset.

En av de beste illustrasjonene på dette er ifølge analytikerne at tank-aksjene meglerhuset dekker gikk inn i 2020 med en gjennomsnittlig gjeldsgrad på 46 prosent, og at de vil gå ut av 2020 med 25 prosent i snitt.

"Forrige gang tank-rederiene genererte så mye fri kontantstrøm var i 2004, den tidlige delen av den forrige oppsykelen", heter det.

Clarksons estimerer nå VLCC-rater på 79.000 dollar pr dag i 2020, fra tidligere estimat på 60.000 dollar pr dag, fallende til 30.000 pr dag i 2021 (50.000), mens ratene for 2022 estimeres til 40.000 dollar pr dag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare