Tøffe dager ligger foran styret og ledelsen i NAS
Innkallingen til obligasjonseiermøte og ekstra ordinær generalforsamling er umulig å ta stilling til før styret redgjør og dokumenterer status på en rekke forhold.
Her må det fremlegges en svært detajert statusoversikt pr. møte tidspunktene, inkludert en plan for hvordan selskapet skal driftes resten av 2020 og 2021.
Selskapet ber om svært mye og kravene til dokumentasjon før en emisjon må dokumenteres og opplyses.
Helt kostnadsfritt har jeg sammenfattet en rekke punkter som er fremkommet i media fra interessenter i NAS hva gjelder ønske om utdyping av manglende informasjon:
1. Selskapet må legge frem revisorbekreftet årsrapport for 2019
2. Selskapet på legge frem Q1 2020 rapporten
3. Selskapet må legge frem en oversikt over størrelsen på forfalte fordringer pr. møtetidspunktene, inkludert en detajert oversikt over forfalte beløp over kr. 1.000.000
4. Selskapet må gi en redgjørelse på status på erstattning fra RR, er beløpet utbetalt og hvilke ytterligere skritt gjøres mot RR
5. Selskapet må gi en redgjørelse på status på erstattning fra Boeing er beløpet utbetalt og hvilke ytterligere skritt gjøres mot Boeing
6. Selskapet må gi en redgjørelse på status på de fly skom skulle vært motatt i Q1 2020 og fremtidige forpliktelser på kjøp fra Boeing og Airbus
7. Selskapet må gi en status på forhandlinger med øvrige kreditorer inkl. leasing selskapene
8. Selskapet må fremlegge en plan for hvordan de skal drifte inkl. burnrate for resten av 2020 og 2021
9.Selskapet må gi en status over hvilken kurs det vil være for konvertering av fordringer og evnt. emisjon
Her må det fremlegges en svært detajert statusoversikt pr. møte tidspunktene, inkludert en plan for hvordan selskapet skal driftes resten av 2020 og 2021.
Selskapet ber om svært mye og kravene til dokumentasjon før en emisjon må dokumenteres og opplyses.
Helt kostnadsfritt har jeg sammenfattet en rekke punkter som er fremkommet i media fra interessenter i NAS hva gjelder ønske om utdyping av manglende informasjon:
1. Selskapet må legge frem revisorbekreftet årsrapport for 2019
2. Selskapet på legge frem Q1 2020 rapporten
3. Selskapet må legge frem en oversikt over størrelsen på forfalte fordringer pr. møtetidspunktene, inkludert en detajert oversikt over forfalte beløp over kr. 1.000.000
4. Selskapet må gi en redgjørelse på status på erstattning fra RR, er beløpet utbetalt og hvilke ytterligere skritt gjøres mot RR
5. Selskapet må gi en redgjørelse på status på erstattning fra Boeing er beløpet utbetalt og hvilke ytterligere skritt gjøres mot Boeing
6. Selskapet må gi en redgjørelse på status på de fly skom skulle vært motatt i Q1 2020 og fremtidige forpliktelser på kjøp fra Boeing og Airbus
7. Selskapet må gi en status på forhandlinger med øvrige kreditorer inkl. leasing selskapene
8. Selskapet må fremlegge en plan for hvordan de skal drifte inkl. burnrate for resten av 2020 og 2021
9.Selskapet må gi en status over hvilken kurs det vil være for konvertering av fordringer og evnt. emisjon
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
ksandal
17.04.2020 kl 09:31
3750
Tipper vi får se nok en emisjon her. blir den på 1kr eller 2kr kanskje? Ja jeg er som vanlig short :-) https://etoro.tw/2KKAHR3 anbefaler folk og få seg en etoro konto for trading. MYE god info om aksjer der fra alle børser verden.
Lag deg en gratis konto og følg med. her kan du også shorte alle aksjer. , Er for tiden short i DNB og NAS, Long i EQNR, Bitcoin og Tesla
Lag deg en gratis konto og følg med. her kan du også shorte alle aksjer. , Er for tiden short i DNB og NAS, Long i EQNR, Bitcoin og Tesla
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
_of_osebx
17.04.2020 kl 10:04
3645
Håper det blir gjort på langt under 1 krone. Blir fint når fokuset skifter over til oppsiden etterhvert. Håper du har noe godt å komme med da Mr Burg
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
17.04.2020 kl 10:29
3573
Personlig tror jeg at vi snart er stabilt over 6 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
_of_osebx
17.04.2020 kl 10:33
3540
Frem til å nå har det vært mye usikkerhet om NAS har noe EK igjen. Men etter at de gikk ut og sa at de ikke klarte å betale lønn så må vi bruke den infomasjonen. NAS er verdt 0 akkurat nå.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Zaih
17.04.2020 kl 10:36
3523
Nas har aldri gått ut og sagt de ikke kan betale lønn det er kun pressen som har om du leser reportasjene e24 skrev dette men fjernet den overskriften når jeg påpekte dette.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
_of_osebx
17.04.2020 kl 10:59
3449
potato, potata. om de betaler lønn gjennom en faktura, eller direktebetaling burde da være likegyldig. De er i den situasjon at de ikke har nok penger til å utbetale/betale noe som skal til lønn. Spør piloten i England om han bryr seg om nyansene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
HP17
17.04.2020 kl 11:05
3425
Er det virkelig noen som tør å sitte i NAS over helgen?
Hvem kjøper på kurser over kr 5 når analytikere har kursmål kr 1 og kr 0?
Det er 500% over kursmålet på kr 1
Hvem kjøper på kurser over kr 5 når analytikere har kursmål kr 1 og kr 0?
Det er 500% over kursmålet på kr 1
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Ukjent1
17.04.2020 kl 11:39
3354
De siste dagers handel kan vel umulig bare være trading? Hva sier listene?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Zaih
17.04.2020 kl 11:50
3316
Det er en vesentlig forskjell 😂😂
Lønnsutbetaling er fult lovlig
Betale 1 kreditor nå er ikke lov når de er i forhandling
Om de så betalte ville dette ende opp med krav om tilbakebetaling fra mottaker ved konkurs.
Lønnsutbetaling er fult lovlig
Betale 1 kreditor nå er ikke lov når de er i forhandling
Om de så betalte ville dette ende opp med krav om tilbakebetaling fra mottaker ved konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
_of_osebx
17.04.2020 kl 12:17
3209
"1.400 piloter og kabinansatte i Storbritannia har blitt varslet om at hverken Norwegian eller bemanningsbyrået OSM har midler til å betale lønnen deres for april."
Skjønner heller ikke hva du mener med at de er i forhandling. Pr dags dato er ikke NAS begjørt konkurs. Hvilken rett har en kreditor til å kreve tilbake penger fra en lverandør som har fått pengene i den daglige driften. Før du håner og ler, må du forklare dette.
Skjønner heller ikke hva du mener med at de er i forhandling. Pr dags dato er ikke NAS begjørt konkurs. Hvilken rett har en kreditor til å kreve tilbake penger fra en lverandør som har fått pengene i den daglige driften. Før du håner og ler, må du forklare dette.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Mr Burgundy
17.04.2020 kl 19:45
3001
Nok en dag haster mot kveld og helg.
Ingen nyheter fra styret og ledelsen i NAS, regner med at det blir helgejobbing på hele gjengen for å fremskaffe etterspurt materiale.
Ingen nyheter fra styret og ledelsen i NAS, regner med at det blir helgejobbing på hele gjengen for å fremskaffe etterspurt materiale.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Zaih
17.04.2020 kl 20:31
2903
Om du legger tid i å lese deg opp på vesentlige ting så vil du finne ut at dette
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
_of_osebx
17.04.2020 kl 20:53
2834
Leser avisen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
aibo
19.04.2020 kl 12:35
2573
Er verden stengt ut 2020 ?
Heller kaldt vann i årene på turistbransjen - kan trolig glemme Syden-sesongen
https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2020/04/19/195671669/heller-kaldt-vann-i-arene-pa-turistbransjen-kan-trolig-glemme-syden-sesongen?fbclid=IwAR3mB-ThFP97Q9vm3wsjlzK2SqOOD9DGL8eXhgIfq-OsF807IOaHA4mZBrc
Heller kaldt vann i årene på turistbransjen - kan trolig glemme Syden-sesongen
https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2020/04/19/195671669/heller-kaldt-vann-i-arene-pa-turistbransjen-kan-trolig-glemme-syden-sesongen?fbclid=IwAR3mB-ThFP97Q9vm3wsjlzK2SqOOD9DGL8eXhgIfq-OsF807IOaHA4mZBrc
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Maalselv
19.04.2020 kl 13:31
2509
Ser bra ut,håper flere vil verdsette vårt vakre land, tar seg en skikkelig bilferie,og støtter lokal turistnæring. Det er selvsagt også et gode for miljøet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Mr Burgundy
20.04.2020 kl 14:26
2208
Nu brenner det under føttene på styret.
NAS svekker sin mulighet for å komme til enighet med sine kreditorer når datterselskaper slås konkurs og bemanningsavtaler med OSM sies opp.
Hvem vil sitte med aksjer i et selskap uten flyvere og crew?
NAS svekker sin mulighet for å komme til enighet med sine kreditorer når datterselskaper slås konkurs og bemanningsavtaler med OSM sies opp.
Hvem vil sitte med aksjer i et selskap uten flyvere og crew?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 14:30
2174
Svar: Småaksjonærer med hodet i sanden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Zaih
20.04.2020 kl 14:44
2071
Det er forskjell på å begjære seg konkurs kontra bli begjært konkurs.
I denne situasjonen er det fornuftig men om de ble begjært konkurs ville det vært en litt dårligere sak
I denne situasjonen er det fornuftig men om de ble begjært konkurs ville det vært en litt dårligere sak
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Mr Burgundy
20.04.2020 kl 14:48
2033
Helt fantastisk, hva er positivt med at NAS slår seg konkurs i Sverige og Danmark og sier opp avtalen om leie av piloter med OSM Aviation.
Jeg kan love deg at for kreditorer som Obligasjonseiere og Leasing selskaper er dette svært negativt, tror du de de vil konvertere fordringer til et selskap uten aktivitet og ansatte?
Jeg kan love deg at for kreditorer som Obligasjonseiere og Leasing selskaper er dette svært negativt, tror du de de vil konvertere fordringer til et selskap uten aktivitet og ansatte?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Zaih
20.04.2020 kl 15:01
1984
Om dette tar 3 mnd eller lengre tid så er dette en kraftig besparelse fram til den tid som ingen kjenner.
Den dagen flytrafikken starter opp vil behovet være liten med så mye mannskaper og den dagen det er tilbake så er der nok av piloter og mannskaper som er klar til å komme tilbake.
Med sikkerhet flere enn behovet i lang tid fram.
Om de var mulig å permiterte så er det nok det som ville bli gjort.
Når selskapene kun driver bemanning så er der ingen inntekter og dermed helt rett å begjære konkurs.
Den dagen flytrafikken starter opp vil behovet være liten med så mye mannskaper og den dagen det er tilbake så er der nok av piloter og mannskaper som er klar til å komme tilbake.
Med sikkerhet flere enn behovet i lang tid fram.
Om de var mulig å permiterte så er det nok det som ville bli gjort.
Når selskapene kun driver bemanning så er der ingen inntekter og dermed helt rett å begjære konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
20.04.2020 kl 15:07
1942
Tror kursen får seg en smekk i dag før børsslutt
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 15:11
1920
Det er en besparelse vs. hvordan reglene er i Norge ja, på ansattsiden. Men det blir mange fly til overs... Kanskje asap få ansatt noen som kan selge fly som er til overs, de står jo bare der og har jo ikke noen til å fly dem senere. Blir som å selge høns i regnvær, er ikke flyselskap å oppdrive nå som vil kjøpe fly uten skikkelig rabatt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Zaih
20.04.2020 kl 15:24
1845
Ja PR i dag er jo det et stort marked.
Det som er gjort i dag er noe som reduserer kostnader nå når det gjelder salg av fly er nok tiden litt feil om jeg ikke har gått glipp av noe: )
Det som er gjort i dag er noe som reduserer kostnader nå når det gjelder salg av fly er nok tiden litt feil om jeg ikke har gått glipp av noe: )
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 15:28
1806
Ja, tiden er litt feil, og legger du til grunn en nedskrivning av flyparkens verdi, så er det nok lite positiv egenkapital igjen pr nå..
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Zaih
20.04.2020 kl 15:32
1775
Der har vel NAS en fordel med nyere fly kontra konkurrenter med gamle fly så er ikke så sikker på at det er helt rett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 15:45
1719
Det hjelper ikke, når ikke fly skal i luften, da er de foreløpig bare en kostnad.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
20.04.2020 kl 15:50
1692
Nas har brukt milliarder på å bygge opp sine ruter.
Hva er igjen som kan forsvare inntekter.
Oslo- Trondheim??
Blir vel litt tynt kaskje.
Hva er igjen som kan forsvare inntekter.
Oslo- Trondheim??
Blir vel litt tynt kaskje.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
FunTrade
20.04.2020 kl 16:02
1627
Det blir vel noe snaut, kanskje dra opp om Tromsø i alle fall annen hver avgang?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare