SOFTOX - Jeg tok en titt på regnskapet......!
Jeg er pinlig blank på regnskap og slikt, men siden det er en del skarpskodde rundt om vil jeg i kveld stå her med lua i hånden og spørre om det virkelig er slik at; https://soft-ox.com/wp-content/uploads/2020/04/SoftOx-Report-Fourth-Quarter-2019.pdf
- Selskapet omsetter jevnlig de siste 2 år for 4 millioner NOK pr år?
- Selskapet taper 12-20 mill NOK pr år.
- CASH-andelen har økt siste år pga emisjon......for ellers renner jo pengene ut!
- ELLER - er det andre summer når man scroller nedover? Blir litt forvirret over at det står (NOK1,000) i venstre hjørne v/regnskapet.
Hilsen Hammers.......som i så fall lurer på hvorfor et slikt selskap skal ha en børsverdi på 770 mill?
Ja, jeg lurer........fordi dyrebutikken nede på hjørnet omsetter årlig for 3,5 mill og går med bra overskudd.
Bør jeg tipse den hyggelige eieren om at han bør gå på børs med markedsverdi på 1 MRD?
Kanskje jeg kan få kjøpt meg inn først.......og bli STEINRIK - slik de gutta i SOFTOX trolig har blitt pga hypen rundt Korona?
- Selskapet omsetter jevnlig de siste 2 år for 4 millioner NOK pr år?
- Selskapet taper 12-20 mill NOK pr år.
- CASH-andelen har økt siste år pga emisjon......for ellers renner jo pengene ut!
- ELLER - er det andre summer når man scroller nedover? Blir litt forvirret over at det står (NOK1,000) i venstre hjørne v/regnskapet.
Hilsen Hammers.......som i så fall lurer på hvorfor et slikt selskap skal ha en børsverdi på 770 mill?
Ja, jeg lurer........fordi dyrebutikken nede på hjørnet omsetter årlig for 3,5 mill og går med bra overskudd.
Bør jeg tipse den hyggelige eieren om at han bør gå på børs med markedsverdi på 1 MRD?
Kanskje jeg kan få kjøpt meg inn først.......og bli STEINRIK - slik de gutta i SOFTOX trolig har blitt pga hypen rundt Korona?
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Elcheffe
21.04.2020 kl 12:06
4560
Som en SoftOx investor likte jeg bull og bear casen din:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
KalleAnka123
21.04.2020 kl 12:06
4601
Produksjonen blir økt til 45 000 flasker hver dag fra 1.juni, 15 000 flasker hvert øyeblikk. Blir feil å regne med 5000 flasker når man ser på fremtidig inntjening i aksjemarkedet.
Greit å legge dagens situasjonen til grunn, i alle fall for bear/base-case. Selskapet må bevise mye, bare på dagens produksjonsnivå, så blir urealistisk å bruke 15/45k. Det er altfor høy usikkerhet her, så er egentlig meningsløst å bruke tid på å tippe fremtiden, når man ikke vet hvor i nærheten det ender engang.
bj111
21.04.2020 kl 12:20
4559
Legge dagens situasjon til grunn, Fint nok men det er i så tilfelle rart at MCAP er over null på alle selskapene på OSE ettersom nesten ingen der går med overskudd. Noe du kanskje ikke fikk med deg når du tok aksjeskolen for nybegynnere.......
Helt greit at du ikke evner å diskutere eller holde en saklig tone.
Ha en fin dag videre.
Ha en fin dag videre.
Hammers
21.04.2020 kl 21:29
4468
Et par kommentarer;
Denne tråden ble startet den 9.april. Den samme dato som KRIGEN kom til Norge! Kursen sto da i 100.
I ettertid har KRIGEN blusset opp på denne uskyldige tråden - der jeg forteller hva regnskapene forteller en som normalt ikke skjønner slikt.
- Insider solgte + at de øvrige innløste sine billige opsjoner og nå kan selge når som helst.
- Senere massevis av internt rot med feilmerkede meldinger + en Koronaepedimi som virker å være på hell.
- "Kalle Anka" nevner noen tall for produksjon. Har Kalle link til disse - eller er de fri fantasi? Har produktene noen mottakere?
- Uten mottakere går det i verste fall som med den amerikanske olja. Produsentene må betale for å bli kvitt produktene.
- Sistemann ut er denne Kristian Almås. Fratrer styret - og sender et "brev som børsmelding til aksjonærene" ang eget aksjesalg.
- Skulle tro "det brevet" var en sketsj i en russerevy. Gjennom MANGE år på børs har jeg ALDRI opplevd makan.
- Hva er det slags selskap det her?
- I dag sluttet kursen på 84,50.
Leser man fra starten av kan man se "hvem som sa hva"!
FLERE innlegg som OGSÅ kunne passet inn i en russerevy når man ser på tåpelighetene som sies.
Hilsen Hammers
Denne tråden ble startet den 9.april. Den samme dato som KRIGEN kom til Norge! Kursen sto da i 100.
I ettertid har KRIGEN blusset opp på denne uskyldige tråden - der jeg forteller hva regnskapene forteller en som normalt ikke skjønner slikt.
- Insider solgte + at de øvrige innløste sine billige opsjoner og nå kan selge når som helst.
- Senere massevis av internt rot med feilmerkede meldinger + en Koronaepedimi som virker å være på hell.
- "Kalle Anka" nevner noen tall for produksjon. Har Kalle link til disse - eller er de fri fantasi? Har produktene noen mottakere?
- Uten mottakere går det i verste fall som med den amerikanske olja. Produsentene må betale for å bli kvitt produktene.
- Sistemann ut er denne Kristian Almås. Fratrer styret - og sender et "brev som børsmelding til aksjonærene" ang eget aksjesalg.
- Skulle tro "det brevet" var en sketsj i en russerevy. Gjennom MANGE år på børs har jeg ALDRI opplevd makan.
- Hva er det slags selskap det her?
- I dag sluttet kursen på 84,50.
Leser man fra starten av kan man se "hvem som sa hva"!
FLERE innlegg som OGSÅ kunne passet inn i en russerevy når man ser på tåpelighetene som sies.
Hilsen Hammers
Lazz
22.04.2020 kl 08:37
4373
Er et fair regnestykke ved opprinnelig produksjon, men er en del småting her..
Det som er viktig å vite er at de "Andre kostnadene" du refererer til er tatt med inn i marginbildet.. Så vi kan trekke fra de 15 millionene du har der. Lønnskostnadene, lønssøkning etc på 20 millioner er fair, brukte vel ca det samme selv.
Synes du tar i litt vel lite når selskapet sier at de kommer til å øke produksjonen til 45.000 flasker i utgangen av mai. Hvis vi tar et veldig forsiktig estimat, så blir det vel strengt tatt solgt 10.000 flasker om dagen som gir 2,4 millioner i inntekter. Med tanke på at ledelsen håper og tror 45.000 må 10.000 være i det minste laget å anta.
Selskapet har mye i utsatt skattefordel, bruker det samme som deg ellers, men kan fjerne litt skatt
32*2,4=124,8
80% Bruttofortjeneste = 100 mill
lønnskost= 20 mill
Resultat før skatt 80 mill
Resultat etter skatt=75 mill
Multippel P/E 30
Mcap lik 2,250 MRD
P/E 20: 1,5 MRD
Skjønner ikke helt hvordan du kan kalle det der best case når du legger til grunn 5000 flasker som er opprinnelig produksjon? De har jo kommet med børsmeldinger om økning til 15.000 i løpet av april og 45.000 ved utgangen av mai.. Risikoen knyttet til estimatene dine der er veldig lave.. Se for deg at selskapet innfrir det de har sagt de skal klare med 45.000 flasker om dagen.. Da snakker vi helt sinnsyke tall.
Veldig viktig å påpeke at her tar vi ikke med inntekter fra overflatedesinfeksjon med VESO og sårbehandling av dyr som skal på markedet i løpet av året. Som nevnt flere ganger tidligere, de virkelig store pengene er ment å komme fra sårbehandling, ikke SafeDes, men ser ut til å forsvare kursen mere enn greit nok alene..
Det som er viktig å vite er at de "Andre kostnadene" du refererer til er tatt med inn i marginbildet.. Så vi kan trekke fra de 15 millionene du har der. Lønnskostnadene, lønssøkning etc på 20 millioner er fair, brukte vel ca det samme selv.
Synes du tar i litt vel lite når selskapet sier at de kommer til å øke produksjonen til 45.000 flasker i utgangen av mai. Hvis vi tar et veldig forsiktig estimat, så blir det vel strengt tatt solgt 10.000 flasker om dagen som gir 2,4 millioner i inntekter. Med tanke på at ledelsen håper og tror 45.000 må 10.000 være i det minste laget å anta.
Selskapet har mye i utsatt skattefordel, bruker det samme som deg ellers, men kan fjerne litt skatt
32*2,4=124,8
80% Bruttofortjeneste = 100 mill
lønnskost= 20 mill
Resultat før skatt 80 mill
Resultat etter skatt=75 mill
Multippel P/E 30
Mcap lik 2,250 MRD
P/E 20: 1,5 MRD
Skjønner ikke helt hvordan du kan kalle det der best case når du legger til grunn 5000 flasker som er opprinnelig produksjon? De har jo kommet med børsmeldinger om økning til 15.000 i løpet av april og 45.000 ved utgangen av mai.. Risikoen knyttet til estimatene dine der er veldig lave.. Se for deg at selskapet innfrir det de har sagt de skal klare med 45.000 flasker om dagen.. Da snakker vi helt sinnsyke tall.
Veldig viktig å påpeke at her tar vi ikke med inntekter fra overflatedesinfeksjon med VESO og sårbehandling av dyr som skal på markedet i løpet av året. Som nevnt flere ganger tidligere, de virkelig store pengene er ment å komme fra sårbehandling, ikke SafeDes, men ser ut til å forsvare kursen mere enn greit nok alene..
Klimbull
22.04.2020 kl 10:13
4302
Foreløpig dannes et pent bullflagg i Softox som kan trigge en oppgang på ca. 50 NOK ved brudd opp.
Hvis dette stemmer er det nok mange som skal løpe fort etter.
Kan det være produksjonsøkningen eller godkjenning som kan trigge dette?
Hvis dette stemmer er det nok mange som skal løpe fort etter.
Kan det være produksjonsøkningen eller godkjenning som kan trigge dette?
OnkelSkrue73
22.04.2020 kl 10:46
4265
Siden det var du som startet tråden den 9 April så kan vi anta at du er fienden?
Du kommer til å vinne mange slag med dine tekniske analyser av historiske data men vi vet jo alle hvem som vant krigen til slutt.!
SOFTOX har følgende arsenal;
- Sår-behandling på dyr og mennesker med dokumentert 100% effekt på blant annet antibiotika resistente bakterier.
- Hånd- og overflate renseprodukt som tar knekken på ALLE kjente virus som HIV, NORO, CORONA og alle andre forkjøleses-virus som måtte dukke opp i fremtiden.
- + + et par andre våpen som er tidlig i utviklingsfase....
Hvem tror du "vinner krigen om kundene" med slike våpen på bakrommet?
Hilsen Onkelskrue som har stor TRO på at SOFTOX har funnet en løsning som har potensiale til å vinne krigen om ALLE mulige fremtidige virus enten de kommer fra griser, flaggermuser eller andre skapninger.
Du kommer til å vinne mange slag med dine tekniske analyser av historiske data men vi vet jo alle hvem som vant krigen til slutt.!
SOFTOX har følgende arsenal;
- Sår-behandling på dyr og mennesker med dokumentert 100% effekt på blant annet antibiotika resistente bakterier.
- Hånd- og overflate renseprodukt som tar knekken på ALLE kjente virus som HIV, NORO, CORONA og alle andre forkjøleses-virus som måtte dukke opp i fremtiden.
- + + et par andre våpen som er tidlig i utviklingsfase....
Hvem tror du "vinner krigen om kundene" med slike våpen på bakrommet?
Hilsen Onkelskrue som har stor TRO på at SOFTOX har funnet en løsning som har potensiale til å vinne krigen om ALLE mulige fremtidige virus enten de kommer fra griser, flaggermuser eller andre skapninger.
Første gang i historien at et selskap børsmelder en uttalelse fra et fratrådt styremedlem (altså et individ uten formelle tilknytninger til selskapet)?
Meget spesielt og sier noe om nivået innad i selskapet, i alle fall IR-ansvarlig.
De feilmerket også nok en børsmelding:
IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER
https://newsweb.oslobors.no/message/501264
"Changes to the board of SoftOx
Kristian Almås has decided to step down from the Board of Directors, due to priorities related to other parts of his business operations. The successor will be elected at the next general meeting. We would like to take this opportunity to thank Kristian Almås for an important contribution to the development of the company."
Kanskje på tide at noen med litt peiling tar styringen her. Mye jalla her, selv for Merkur.
Meget spesielt og sier noe om nivået innad i selskapet, i alle fall IR-ansvarlig.
De feilmerket også nok en børsmelding:
IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER
https://newsweb.oslobors.no/message/501264
"Changes to the board of SoftOx
Kristian Almås has decided to step down from the Board of Directors, due to priorities related to other parts of his business operations. The successor will be elected at the next general meeting. We would like to take this opportunity to thank Kristian Almås for an important contribution to the development of the company."
Kanskje på tide at noen med litt peiling tar styringen her. Mye jalla her, selv for Merkur.
konkelimonke
22.04.2020 kl 13:27
4192
Enig. De har egenhendig slakta 30kr på kursen. Helt idiotisk.
Birgerd
07.05.2020 kl 09:10
3827
Denne kommentaren står seg ikke spesielt godt nå.
Hammers med pølseklypa, hva tenker du nå. Må ikke glemme denne tråden helt....
Hammers med pølseklypa, hva tenker du nå. Må ikke glemme denne tråden helt....
Klimbull
08.05.2020 kl 07:19
3785
Ser ut som det ordner seg regnskapsmessig....
"I en børsmelding fra 1. april skrev selskapet at den nye produksjonslinjen ville være klar innen utgangen av mai, men denne er altså klar allerede nå. I tillegg jobbes det med en ny produksjonslinje som skal ha en kapasitet på rundt 30.000 flasker om dagen"
"Almås vil ikke si noe om salgstallene foreløpig, men regner med at de vil gå ut med bruttotall før kvartalsrapporten for andre kvartal. Dette er fordi selskapet har fått en drøss med henvendelser med investorer som etterspør informasjon.
– Vi kommer til å fortsette å øke produksjonskapasiteten ytterligere, men kontantstrømsmessig, så vil vi få til et solid overskudd med den produksjonen vi har nå. Med denne produksjonen vil vi raskt få til en lønnsom bedrift."
https://www.dn.no/marked/softox-solutions/oslo-bors/koronaviruset/oker-produksjonen-pa-nytt-desinfeksjonsmiddel-det-hadde-jeg-ikke-dromt-om-i-det-hele-tatt/2-1-804160
"I en børsmelding fra 1. april skrev selskapet at den nye produksjonslinjen ville være klar innen utgangen av mai, men denne er altså klar allerede nå. I tillegg jobbes det med en ny produksjonslinje som skal ha en kapasitet på rundt 30.000 flasker om dagen"
"Almås vil ikke si noe om salgstallene foreløpig, men regner med at de vil gå ut med bruttotall før kvartalsrapporten for andre kvartal. Dette er fordi selskapet har fått en drøss med henvendelser med investorer som etterspør informasjon.
– Vi kommer til å fortsette å øke produksjonskapasiteten ytterligere, men kontantstrømsmessig, så vil vi få til et solid overskudd med den produksjonen vi har nå. Med denne produksjonen vil vi raskt få til en lønnsom bedrift."
https://www.dn.no/marked/softox-solutions/oslo-bors/koronaviruset/oker-produksjonen-pa-nytt-desinfeksjonsmiddel-det-hadde-jeg-ikke-dromt-om-i-det-hele-tatt/2-1-804160
investMidt
08.05.2020 kl 23:59
3607
Har du fått noe hjelp med regnskapet Hammers ? Du er merkverdig fraværende, du er vel ikke typen som skriver under andre nick...
Hammers
09.05.2020 kl 00:18
3563
Jeg er ikke interessert i SOFTOX og skriver normalt ikke om dem.
At produksjonen nå skal øke betyr ikke at bunnlinja øker.
Kanskje selskapet øker salget fra 4 millioner til 15 millioner - og likevel taper så det synger?
Er det ikke om det blir OVERSKUDD i et selskap som er interessant?
Ikke hva produksjonstallene er - eller hvor mange patenter som finnes.
Slikt er en fullstendig avsporing fra det VIKTIGSTE: OVERSKUDD!
Hilsen Hammers.......som tipper at neste Q blir ca like rødt som alle andre. Nei, jeg vet ikke - men TIPPER!
Som f.eks NEL; Har ALDRI omsatt for så mye som i dag - og ALDRI tapt så mye som i dag (ca 68% av omsetningen).
Et evigvarende dilemma. Likevel øker kursen i NEL! Ref Børsens galskap (se dagens sending på FA TV).
At produksjonen nå skal øke betyr ikke at bunnlinja øker.
Kanskje selskapet øker salget fra 4 millioner til 15 millioner - og likevel taper så det synger?
Er det ikke om det blir OVERSKUDD i et selskap som er interessant?
Ikke hva produksjonstallene er - eller hvor mange patenter som finnes.
Slikt er en fullstendig avsporing fra det VIKTIGSTE: OVERSKUDD!
Hilsen Hammers.......som tipper at neste Q blir ca like rødt som alle andre. Nei, jeg vet ikke - men TIPPER!
Som f.eks NEL; Har ALDRI omsatt for så mye som i dag - og ALDRI tapt så mye som i dag (ca 68% av omsetningen).
Et evigvarende dilemma. Likevel øker kursen i NEL! Ref Børsens galskap (se dagens sending på FA TV).
Aaleby
09.05.2020 kl 00:25
3547
😂
SafeDes har en bruttomargin på ca 80%. Du må gjerne forklare hvordan et selskap som i fjor hadde plussminus 20 mill i utgifter skal klare å brenne så mye penger at det blir null overskudd selv med en forventet omsetning fra midten av juni på oppimot 18 mill i uken.
Forøvrig blir neste Q helt korrekt like rødt som alle andre iom at inntektene fra salget av SafeDes først kommer med i Q2-rapporten.
SafeDes har en bruttomargin på ca 80%. Du må gjerne forklare hvordan et selskap som i fjor hadde plussminus 20 mill i utgifter skal klare å brenne så mye penger at det blir null overskudd selv med en forventet omsetning fra midten av juni på oppimot 18 mill i uken.
Forøvrig blir neste Q helt korrekt like rødt som alle andre iom at inntektene fra salget av SafeDes først kommer med i Q2-rapporten.
investMidt
09.05.2020 kl 00:37
3535
Du var såpass interessert at du opprettet en egen tråd, og nå presterer du å komme med ytterligere svada, noe som bare forsterker ditt eget utsagn om at du ikke har peiling på regnskap. Jeg regner med du klarer å få slettet dette også, akkurat det er du dyktig til, du har jo imponert stort i en VOW-tråd også, der du fikk slettet bevis på din uredelighet. Håper og tror at flere merker seg din aktivitet.
Hammers
09.05.2020 kl 01:24
3521
Nei, ingen inngående kunnskap om regnskap og slikt, men;
- Jeg klarer å se forskjellen på 4 millioner i omsetning og 40 millioner
- Jeg klarer også å se forskjellen på PLUSS og MINUS!
- Jeg klarer også å se om penger akkumuleres - eller om de renner ut av et selskap!
Hilsen Hammers...........som opp gjennom årene har sett mange tilsvarende eksempler.
Bl.a. eksempler fra selskaper som i dag ikke finnes.
- Jeg klarer å se forskjellen på 4 millioner i omsetning og 40 millioner
- Jeg klarer også å se forskjellen på PLUSS og MINUS!
- Jeg klarer også å se om penger akkumuleres - eller om de renner ut av et selskap!
Hilsen Hammers...........som opp gjennom årene har sett mange tilsvarende eksempler.
Bl.a. eksempler fra selskaper som i dag ikke finnes.
investMidt
09.05.2020 kl 02:02
3507
Hva med TA, du er jo selvutnevnt verdensmester på det området, egen ticker og greier. Du har vel en ny spådom å komme med, håper det går bedre enn sist, du husker vel hvordan det gikk ?
Kenny
09.05.2020 kl 02:07
3555
Bare å bite i det sure eplet hammers. Gi seg mens leken er god ish. Du har mange gode innlegg og grei treffprosent men her kan du ikke ha lest børsmeldinger på en måned?
Rwgner du fortsatt på de 2 siste år når du verdsetter selskapet?
Rwgner du fortsatt på de 2 siste år når du verdsetter selskapet?
HP17
09.05.2020 kl 03:26
3534
Vil denne tråden stå igjen som tiårets bomskudd på hegnar online når en oppsummerer i 2030?
investMidt
09.05.2020 kl 11:03
3377
Ja hvis ikke Hammers har fått slettet den, det jobbes nok iherdig med den saken.
Computum
09.05.2020 kl 11:22
3343
Hei Hammers
Ser du har mange år bak deg i aksjemarkedet uten å ha oppdaget at selskaper prises på framtidig inntjening. En annen pussig ting du sier er at selskaper burde bli lønnsomme før de ble børsnoterte. Aksjemarkedet er til for å finansiere selskaper som enda ikke er blitt lønnsomme eller som skal ekspandere.
At du setter spørsmålstegn ved dagens prising av Softox er derimot legitimt. Det gjør de fleste. Derfor er kursen aldri en eksakt vitenskap. Noen mener verdien er høy nok,og selger, mens andre mener det er mer å hente, og kjøper.
Jeg vet ikke hvilke avanser Softox har på sine produkter, men dersom de kan selge 45.000 enheter pr. dag og tjener f.eks. 10 kroner pr. enhet, blir det fort penger på bunnlinjen.
Ser du har mange år bak deg i aksjemarkedet uten å ha oppdaget at selskaper prises på framtidig inntjening. En annen pussig ting du sier er at selskaper burde bli lønnsomme før de ble børsnoterte. Aksjemarkedet er til for å finansiere selskaper som enda ikke er blitt lønnsomme eller som skal ekspandere.
At du setter spørsmålstegn ved dagens prising av Softox er derimot legitimt. Det gjør de fleste. Derfor er kursen aldri en eksakt vitenskap. Noen mener verdien er høy nok,og selger, mens andre mener det er mer å hente, og kjøper.
Jeg vet ikke hvilke avanser Softox har på sine produkter, men dersom de kan selge 45.000 enheter pr. dag og tjener f.eks. 10 kroner pr. enhet, blir det fort penger på bunnlinjen.
onuk
09.05.2020 kl 11:34
3503
Særlig når vi allerede i slutten av juni snakker om 75000 enheter daglig. Almås lovte i forgårs oppstart av enda en ny linje til midten av juni, kapasitet 30000 per dag. Jeg tviler ikke på at selskapet klarer det, akkurat som de har klart en ni dobling så langt, nesten 1 måned før den opprinnelige tidsskjema.......
Londonmannen
09.05.2020 kl 12:13
3447
Sett i relasjon til når dagsproduksjonen skulle være på 45k flasker, så tror jeg nok at vi ser en dagsproduksjon på 75k fl i gang allerede i månedsskiftet mai/juni og at det er meldt om ytterligere produksjonsøkning når vi kommer uti juni. Fir denne utviklingen skjer langt raskere enn noen av oss evner å innse.
Pølsmannen
09.05.2020 kl 12:33
3415
Er det flere som tror enn meg at emisjonsspøkelse fordufter med "solid fortjeneste"?
Billyjojimbob
09.05.2020 kl 12:43
3393
Som småaksjonær må en være forberedt på alt,sist info og først ofret&blåst,ingenting overrasker i dagens markedet ei heller emi med fet rabatt for fattige menn med penger,rikinger altså.😀
Noen henter penger når de må,andre mens de kan...
Fantastisk utvikling anyway.🍻
Noen henter penger når de må,andre mens de kan...
Fantastisk utvikling anyway.🍻
Aaleby
09.05.2020 kl 13:07
3363
Har aldri eksistert et emisjonsspøkelse tilknyttet Softox i 2020. Skulle inhalatoren ha livets rett derimot vil nok dette fort bli et issue, men da vil også oppsiden være tilnærmet uendelig.
investMidt
09.05.2020 kl 13:30
3346
Noen ser "spøkelser" på høylys dag, regner med du kan opplyse om hva som skjedde sist det var emisjon ? Glem heller ikke at vi da var i en helt annen situasjon.
Londonmannen
09.05.2020 kl 13:48
3317
Hammers
Mener du at alle selskapene på OSE prises etter overskuddet? Da er det mye du skal få lov til å forklare meg. For det finnes en haug selskaper der som ennå har til gode å vise en blå bunnlinje.
Mener du at alle selskapene på OSE prises etter overskuddet? Da er det mye du skal få lov til å forklare meg. For det finnes en haug selskaper der som ennå har til gode å vise en blå bunnlinje.
moneymachine
10.05.2020 kl 10:59
3062
Fatter du ikke at med slike tråder så mister du all kredibilitet? Nå fremstår du jo bare som en tufs. Som at alle selskaper du har hausset har hatt overskudd å vise til...god bedring!
Hammers
16.05.2020 kl 00:10
2752
Har ikke kikket på denne på en ukes tid, men noen kjappe svar kan jeg alltids presse inn i en smekkfull timetabell;
- MP17; Neppe.
- Comp; HVILKEN inntjening tenker du på i SOFTOX?
- London; Nei, ikke mange børsselskaper med overskudd. Som f.eks SOFTOX!
- Money; All troverdighet? Javel! DET gjenstår å se!
SE hovedinnlegget;
- Hvor store ekstrautgifter blir det med større produksjon?
- De siste 2 årene har det vært omsatt for 4 mill pr år - og UNDERSKUDDET har ligget på 12-20 pr år!
- Hva blir underskuddet hvis det nå skal selges for f.eks 10 mill? Noen fortjeneste blir det uansett IKKE!
Hilsen Hammers.......som registrerer at Korona (selskapets hoveddriver) virker å være på retur i Norge og i den vestlige verden!
- MP17; Neppe.
- Comp; HVILKEN inntjening tenker du på i SOFTOX?
- London; Nei, ikke mange børsselskaper med overskudd. Som f.eks SOFTOX!
- Money; All troverdighet? Javel! DET gjenstår å se!
SE hovedinnlegget;
- Hvor store ekstrautgifter blir det med større produksjon?
- De siste 2 årene har det vært omsatt for 4 mill pr år - og UNDERSKUDDET har ligget på 12-20 pr år!
- Hva blir underskuddet hvis det nå skal selges for f.eks 10 mill? Noen fortjeneste blir det uansett IKKE!
Hilsen Hammers.......som registrerer at Korona (selskapets hoveddriver) virker å være på retur i Norge og i den vestlige verden!
Maalselv
16.05.2020 kl 05:26
2630
Læregutten på regnskapskontoret står på stedet hvil ser jeg, helt som forventet, dette blir noe for historiebøkene.
sirwin
16.05.2020 kl 07:37
2581
Gjør du deg så dum i frykt for å bli glemt?
tynnidioten
16.05.2020 kl 08:15
2545
Gjengangeren er at de selskapene som Hammers forsøker å snakke ned - går kraftig opp.
Klimbull
16.05.2020 kl 12:31
2431
Der tar du feil Hammers og antall nye smittede vil nå globalt trolig passere 100k daglig i midten av neste uke.
Ta en titt på NASDAQ Biotechnology Index og utvid grafen til Maks.
Du vil da se at indexen er i ferd med å bryte opp av flagg som har vart siden 2015. Deretter vurderer du hvor lang flaggstangen er....
Du kan også sjekke diverse BioTech selskap i Norge og se at de fleste nå har flagg i det kortere bildet og at noen av de er i ferd med å bryte opp slik som BGBIO.
Dette kan være starten på en ny megatrend som varer i flere år, men du kan jo holde deg på sidelinjen.
Mitt laveste kjøp på NVAX var 7,20. Den står nå i 44..... Hvor langt går den? 50, 86, 150 eller 800?
Softox er mest trolig inn i en tilsvarende trend slik som NVAX og vil ha store svingninger.
Ta en titt på NASDAQ Biotechnology Index og utvid grafen til Maks.
Du vil da se at indexen er i ferd med å bryte opp av flagg som har vart siden 2015. Deretter vurderer du hvor lang flaggstangen er....
Du kan også sjekke diverse BioTech selskap i Norge og se at de fleste nå har flagg i det kortere bildet og at noen av de er i ferd med å bryte opp slik som BGBIO.
Dette kan være starten på en ny megatrend som varer i flere år, men du kan jo holde deg på sidelinjen.
Mitt laveste kjøp på NVAX var 7,20. Den står nå i 44..... Hvor langt går den? 50, 86, 150 eller 800?
Softox er mest trolig inn i en tilsvarende trend slik som NVAX og vil ha store svingninger.
Klimbull
16.05.2020 kl 14:42
2357
Når det gjelder VOW ser det ut som flaggstangen er større enn kursen om aksjen skulle bryte under bearflagg