Er umiddelbart litt skeptisk til ny oljefondsjef.
https://www.dn.no/marked/oljefondet/statens-pensjonsfond-utland/koronaviruset/nicolai-tangen-blir-ny-sjef-for-oljefondet/2-1-781718
Hvis han har så mye penger, hvorfor da ta lønnet arbeid hos Norges bank ?
Og dette er mannen med den mildt sagt svært omstridte siloen på havna i Kristiansand.
Et mildt sagt overraskende valg av sjef.
Lukter det litt "One Canada Plaza" i Docklands av dette ?
Når dette er sagt, burde Oljefondet bli flinkere til å selge. Ha bedre strategi og operativitet mht. å selge aksjer.
Kjøp er noe annet. Da ligger det grundige analyser bak, og foretatt timing av kjøpet helt eller trinnvis.
Hvis han har så mye penger, hvorfor da ta lønnet arbeid hos Norges bank ?
Og dette er mannen med den mildt sagt svært omstridte siloen på havna i Kristiansand.
Et mildt sagt overraskende valg av sjef.
Lukter det litt "One Canada Plaza" i Docklands av dette ?
Når dette er sagt, burde Oljefondet bli flinkere til å selge. Ha bedre strategi og operativitet mht. å selge aksjer.
Kjøp er noe annet. Da ligger det grundige analyser bak, og foretatt timing av kjøpet helt eller trinnvis.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Karybdis
19.04.2020 kl 23:52
1775
Tror ikke vi trenger noen i oljefondet med en voldsom «track record»; alminnelig sundt bondevett og ikke minst en solid porsjon habilitet
er vel det som trengs. Denne saken lukter ikke godt; hadde han ikke vært søker til en betrodd stilling så måttet han jo bare bruke så mye egne penger han bare ønsket. Skjønner jo at det er mange her inne som lett lar seg blende av en sådan «self made man»; som regel vil der da også
fort være en del lik i skapet / uansett betydelig risiko for at noe sånt kan foreligge.
Uansett for Tangen kan gjerne en del millioner investert i smøretur fort kaste av seg i lønn og bonusordninger og ikke minst status som sjef i et av verdens større investeringsfond.
er vel det som trengs. Denne saken lukter ikke godt; hadde han ikke vært søker til en betrodd stilling så måttet han jo bare bruke så mye egne penger han bare ønsket. Skjønner jo at det er mange her inne som lett lar seg blende av en sådan «self made man»; som regel vil der da også
fort være en del lik i skapet / uansett betydelig risiko for at noe sånt kan foreligge.
Uansett for Tangen kan gjerne en del millioner investert i smøretur fort kaste av seg i lønn og bonusordninger og ikke minst status som sjef i et av verdens større investeringsfond.
Redigert 20.01.2021 kl 20:09
fabian2
20.04.2020 kl 01:32
1750
........ "Alminnelig sundt bondevett"....enig......da går vi for Trygve Slagsvold Vedum ...
Mr. Goldfinger
20.04.2020 kl 03:38
1721
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-19/ceo-of-norway-s-wealth-fund-faces-probe-after-luxury-jet-use
Bloomberg med ganske lang og inngående omtale av den norske kontroversen rundt dette.
Bloomberg med ganske lang og inngående omtale av den norske kontroversen rundt dette.
fabian2
20.04.2020 kl 08:07
1673
Bloomberg forteller også at den nye sjefen frivillig får "Drastic pay cut" ved å bytte jobb............dette er fullstendig ukjent tanke for amerikanere...
Fluefiskeren
20.04.2020 kl 10:33
1628
Kanskje fordi du er en ufyselig person. Du kaller meg tilbakestående og karakteriserer folk her for feiginger, hyklere og drittsekker.
Uggen type.
Uggen type.
Thinky
20.04.2020 kl 11:06
1607
Jeg er ikke en ufyselig person. Her oppsto det mistanke om at et mørkleggingsspill var på gang.
Det oppstår av og til. Sånt er det på sin plass å kjefte litt på.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xg7mbm/sentralbank-sjefen-vet-ikke-hvordan-oljefond-tangens-navn-kom-opp?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Nå har VG bedret seg. Og det virker som VG prøver å opplyse saken. Jeg var først ute på hele forumet med å vise skepsis,
allerede 26 mars. Kun 1 time etter at den nye stillingsstilsettelsen var pressemeldt, med budskap som lyn fra klar himmel.
VG har nå rettet tilbake til det de opprinnelig skrev om at ideen om å være kandidat til oljefondsjef jobben oppstå i Tangens
hode i desember 2019.
VG skildrer nå med ordet frøet (ordet VG brukte i sin første omtale) at dette oppsto under en lunsj i London i desember.
Jeg tror ikke dette kan stemme. Planen om oljefondsjef jobben stammer antagelig fra langt tilbake. Fra før Philadelphia-turen
ble påtenkt.
Det er ikke til å unngå nesten at det kan oppstå litt rabalder rundt slike kritiske faser i opplysning av en sak. Nå begynner
sakens opplysning å komme på rett spor. At vi kanskje kan få en ordentlig god opplysning av ulike forhold og elementer her.
Det er flere spørsmål jeg ønsker svar på.
Tråden hadde stått stille i 10 dager inntil i går. Jeg løftet den etter 10 dager. Dette med tilbakestående skal jeg se nærmere
på. Det var vel tåpelig det du kom med der. Og det må være tillatt å spørrre om du er Londonbasert fluefiskeren ?
Får håpe alle gode krefter bidrar til å opplyse denne saken godt. Her er det mye som trenger å bli opplyst.
Det oppstår av og til. Sånt er det på sin plass å kjefte litt på.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xg7mbm/sentralbank-sjefen-vet-ikke-hvordan-oljefond-tangens-navn-kom-opp?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Nå har VG bedret seg. Og det virker som VG prøver å opplyse saken. Jeg var først ute på hele forumet med å vise skepsis,
allerede 26 mars. Kun 1 time etter at den nye stillingsstilsettelsen var pressemeldt, med budskap som lyn fra klar himmel.
VG har nå rettet tilbake til det de opprinnelig skrev om at ideen om å være kandidat til oljefondsjef jobben oppstå i Tangens
hode i desember 2019.
VG skildrer nå med ordet frøet (ordet VG brukte i sin første omtale) at dette oppsto under en lunsj i London i desember.
Jeg tror ikke dette kan stemme. Planen om oljefondsjef jobben stammer antagelig fra langt tilbake. Fra før Philadelphia-turen
ble påtenkt.
Det er ikke til å unngå nesten at det kan oppstå litt rabalder rundt slike kritiske faser i opplysning av en sak. Nå begynner
sakens opplysning å komme på rett spor. At vi kanskje kan få en ordentlig god opplysning av ulike forhold og elementer her.
Det er flere spørsmål jeg ønsker svar på.
Tråden hadde stått stille i 10 dager inntil i går. Jeg løftet den etter 10 dager. Dette med tilbakestående skal jeg se nærmere
på. Det var vel tåpelig det du kom med der. Og det må være tillatt å spørrre om du er Londonbasert fluefiskeren ?
Får håpe alle gode krefter bidrar til å opplyse denne saken godt. Her er det mye som trenger å bli opplyst.
Karybdis
20.04.2020 kl 11:12
1599
Tror ikke han heller stod på søkerlisten; bare til orientering.
konkelimonke
20.04.2020 kl 11:55
1562
https://www.nrk.no/norge/nicolai-tangen-ba-om-tjeneste-i-epost-til-yngve-slyngstad-etter-luksustur-1.14988213
KORRUPSJON!!!!!!!!!!
KORRUPSJON!!!!!!!!!!
freetexx
20.04.2020 kl 19:03
1504
Hvor mange katter har Tangen i sekken sin? Tror pressen lytter etter om de kan høre flere som vil ut.
fabian2
21.04.2020 kl 11:09
1439
Tangen vil bli et yndet misunnelses-objekt for mange nordmenn. Vi hater folk som er extra flinke.
konkelimonke
21.04.2020 kl 12:25
1412
Nå begynner ballen å rulle! Aldri likt korrupte rikinger.
konkelimonke
21.04.2020 kl 22:27
1372
Sinna kronikk i Dagbladet.
Bare å laste opp med Tangen Bear X3!!!!
Penger på gata (der den korrupte rikingen snart befinner seg).
Bare å laste opp med Tangen Bear X3!!!!
Penger på gata (der den korrupte rikingen snart befinner seg).
Thinky
23.04.2020 kl 17:11
1302
Slyngstad skal lede Oljefondets portefølje for fornybare infrastrukturinvesteringer, med base i London.
Dette skal omfatte ca 1 % av fondets samlede verdi.
Dette skal omfatte ca 1 % av fondets samlede verdi.
freetexx
23.04.2020 kl 17:25
1287
Hvem vil du skal bygge formuen vår? Skei Grande, Bård Hoksrud eller kanskje Røkke?
Sikker på at Tangen kommer til å klare over halvparten av index
Sikker på at Tangen kommer til å klare over halvparten av index
Thinky
24.04.2020 kl 11:14
1246
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xg7mbm/sentralbank-sjefen-vet-ikke-hvordan-oljefond-tangens-navn-kom-opp
Det begynner å utkrystallisere seg.
Slyngstad gjorde et relativt godt inntrykk igår under utspørring på TV. Han løftet seg litt i min standing.
Olsen har rett og slett blitt lurt.
Jeg er glad for å ane konturene av at vi kan stole på Slyngstad og Olsen.
Men den nyinkomne er en astronaut. Nå skal siloen bort også. Bort altså.
Norge har nok av kunst i lagre å stille ut i det nye spektakulære bygget
i verdensklasse. Som integrerer Odderøya i seg. Ruster opp hele Odderøya
rekreasjonsområde (jeg kommer til å kreve at det blir gjort - en nasjonal oppgave).
Og bringer Kristiansand inn på kartet.
Videre et flott utfluktsmål for hele det norske folk.
Ser det som en selvfølge at den inkomne bidrar til å slippe dette frem, og trekke
seg selv tilbake. På så måte kan det bli mulighet for en happy ending i bredere
forstand her.
Det begynner å utkrystallisere seg.
Slyngstad gjorde et relativt godt inntrykk igår under utspørring på TV. Han løftet seg litt i min standing.
Olsen har rett og slett blitt lurt.
Jeg er glad for å ane konturene av at vi kan stole på Slyngstad og Olsen.
Men den nyinkomne er en astronaut. Nå skal siloen bort også. Bort altså.
Norge har nok av kunst i lagre å stille ut i det nye spektakulære bygget
i verdensklasse. Som integrerer Odderøya i seg. Ruster opp hele Odderøya
rekreasjonsområde (jeg kommer til å kreve at det blir gjort - en nasjonal oppgave).
Og bringer Kristiansand inn på kartet.
Videre et flott utfluktsmål for hele det norske folk.
Ser det som en selvfølge at den inkomne bidrar til å slippe dette frem, og trekke
seg selv tilbake. På så måte kan det bli mulighet for en happy ending i bredere
forstand her.
Thinky
24.04.2020 kl 11:38
1220
Jeg føler faktisk litt med deg TobbeR. Kjenner deg ikke.
La oss prøve å få til en happy ending på alt dette.
Vi nordmenn er ganske tolerante. Har man gjort feil,
kan man bli tilgitt. Norge er basert på høy grad av tillit.
Det har vokst frem ganske mye imploderende tillit
de senere årene. Dette må vi stanse og snu.
La oss prøve å få til en happy ending på alt dette.
Vi nordmenn er ganske tolerante. Har man gjort feil,
kan man bli tilgitt. Norge er basert på høy grad av tillit.
Det har vokst frem ganske mye imploderende tillit
de senere årene. Dette må vi stanse og snu.
Enig i at heksejakten snart må endes.
Vi har fått en fantastisk kompetent og suksessfull forvalter inn som sjef for NBIM. Hvilken gave og positiv nyhet for landet vårt! Vi burde sprette champagnen.
Håper granskningen går fort og smertefritt, for jeg er tørst på litt bobler;)
Vi har fått en fantastisk kompetent og suksessfull forvalter inn som sjef for NBIM. Hvilken gave og positiv nyhet for landet vårt! Vi burde sprette champagnen.
Håper granskningen går fort og smertefritt, for jeg er tørst på litt bobler;)
Sølvrev1
24.04.2020 kl 11:50
1207
Du får håpe til du bobler over. Den fantastisk kompetente og suksessfulle forvalteren din kommer aldri til å starte i jobben han feilaktig har blitt tildelt. Så du kan se frem til å drukne sorgene dine i enda mer bobler når det går opp for deg at nordmenn flest ikke liker korrupt smøring og at landet er bygd på andre verdier enn de du sitter og hyller her.
La oss ikke forhåndsdømme. Bra å være skeptisk og kreve grundig gransking. Så får vi se hva det resulterer i. Ingenting tilsier korrupsjon. Tangen har i mine øyne veldig gode verdier, noe som det at han aksepterer jobbtilbudet beviser. Han får en sterkt negativ lønn av å ta denne jobben.
-
«
- 1
- 2 »