Estimat Q1 basert på tilgjengelig informasjon
Jeg har satt opp et estimat på hva vi kan vente oss i mai 2020 når q1 resultatene blir offentliggjort. Dette er positiv lesning.
Q4: Q1
Revenue 12381 26350
Net revenue 6640 20500
Vessels days 215 263
TCE 30900 78000
Operating expenses 12094 12900
Operating profit 286 13450
Net profit -470 12750
EPS -0,02 0,55
Dividend 0,09 0,30
Cash flow 3576 17000
Cash position 5306 10700
I et normalt marked ville aksjekursen minmum forsvart kr 30 med yield på 10%. Om vi kommer dit før 1. juni vet ikke jeg, men et utbytte på kr 3 til 3,30 litt basert på usd vekslingskurs og aksjekurs idag på kr 19. Da sier jeg kjøp.
Lykke til
Q4: Q1
Revenue 12381 26350
Net revenue 6640 20500
Vessels days 215 263
TCE 30900 78000
Operating expenses 12094 12900
Operating profit 286 13450
Net profit -470 12750
EPS -0,02 0,55
Dividend 0,09 0,30
Cash flow 3576 17000
Cash position 5306 10700
I et normalt marked ville aksjekursen minmum forsvart kr 30 med yield på 10%. Om vi kommer dit før 1. juni vet ikke jeg, men et utbytte på kr 3 til 3,30 litt basert på usd vekslingskurs og aksjekurs idag på kr 19. Da sier jeg kjøp.
Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 07:56
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
10.04.2020 kl 19:50
4020
Sjukt. Får vi 2 slike er det 50 kr i et poff og et smell. Og noen saftige utbytte kvartaler
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Herlig Struts, takk for at du deler!
Noen FRO damer på 6 mnd eller mer?
Noen FRO damer på 6 mnd eller mer?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 20:28
3985
For ordens skyld. Annet (også velrenommert) firma har nettopp publisert sin ukerapport hvor enkelte av slutningene nevnt er gjengitt. Der er også mye annen interessant (min mening) info:
https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
God påskehelg ønskes!
https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
God påskehelg ønskes!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 20:31
3982
Slettet brukerskrev Herlig Struts, takk for at du deler! Noen FRO damer på 6 mnd eller mer?
Nei, ikke på den oversikten. De har vel klart/forlangt å få slike til å slippe under radaren ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
NOELLE
10.04.2020 kl 20:56
3961
Takk for info, og god påske! 50- tallet og store utbytter i sikte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Takk Struts, ikke ofte det «lekker» noe fra den kanten nei...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
11.04.2020 kl 00:36
3852
Vet ikke om Hunter-slutningen er alment kjent, for ordens skyld: M/T =HUNTER DISEN= 300,000/20 Daewoo sluttet for 18 mnder til Trafigura USD 60,000 pr dag. Releten jeg nevnte tidligere er M/T =AROSA= (sluttet til Koch USD 80,000 1 år).
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
NOELLE
11.04.2020 kl 06:53
3806
ER nok rimelig stor sjanse for at vi får en eller kansje begge på en TC, jo lengre jo bedre :)
Litt klipp og lim fra Twitter :
" By the time the 10m bpd cuts kick in on 1st May all land storage is already going to be full
So the majority of surplus barrels past this point is going to have to find a home on a VLCC
If we are still running a 20m bpd surplus
That's 5 VLCC's a day filled after the cut "
https://twitter.com/trader_ferg/status/1248616647872544770
ht
Litt klipp og lim fra Twitter :
" By the time the 10m bpd cuts kick in on 1st May all land storage is already going to be full
So the majority of surplus barrels past this point is going to have to find a home on a VLCC
If we are still running a 20m bpd surplus
That's 5 VLCC's a day filled after the cut "
https://twitter.com/trader_ferg/status/1248616647872544770
ht
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
11.04.2020 kl 07:14
3792
Enig i det med T/C. For øvrig ser jeg at Hunter-slutningen ble nevnt på Tradewinds 2. april.
Mht q 1, kan man forvente at ADS kommer med noen preliminære tall allerede nå i april? Flåten er jo mer enn oversiktlig, og inntjening/utgifter det samme skulle jeg tro. Føler mer og mer for at Mentira har rett i sine antagelser om utbytte på mellom 3-3,30. Mine følelser/antagelser er som regel helt ute i potetåkeren, men det er da lov å håpe!
Mht q 1, kan man forvente at ADS kommer med noen preliminære tall allerede nå i april? Flåten er jo mer enn oversiktlig, og inntjening/utgifter det samme skulle jeg tro. Føler mer og mer for at Mentira har rett i sine antagelser om utbytte på mellom 3-3,30. Mine følelser/antagelser er som regel helt ute i potetåkeren, men det er da lov å håpe!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
mentira
11.04.2020 kl 10:24
3681
God Påskeaften.
Selskapet har etter min mening en enkel regnskapsstruktur med kun 3 båter. Mye av informasjonen fra selskapet er tatt fra q4 rapporten og justert for nye slutninger.
Jeg har en snitt rate på 78000 dollar i q1 og mener absolutt at selskapet kan utbetale 7 millioner dollar i utbytte. Dette blir 0,3 dollar per aksje som idag tilsvarer ca kr 3.
Tenk dere overskriften på Finansavisen:
ADS øker utbytte med 300% fra q4!
Selskapet har etter min mening en enkel regnskapsstruktur med kun 3 båter. Mye av informasjonen fra selskapet er tatt fra q4 rapporten og justert for nye slutninger.
Jeg har en snitt rate på 78000 dollar i q1 og mener absolutt at selskapet kan utbetale 7 millioner dollar i utbytte. Dette blir 0,3 dollar per aksje som idag tilsvarer ca kr 3.
Tenk dere overskriften på Finansavisen:
ADS øker utbytte med 300% fra q4!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
d12m
12.04.2020 kl 21:24
3508
Tror du har glemt flg to punkter, mentira
i. Cash Sweep – from and including Q1 2020, all liquidity above the Minimum Liquidity (defined as 10% of Financial Indebtedness), on a quarterly basis is paid as prepayment of the New Loan up to a maximum amount of USD 250,000 per vessel per quarter. Applied until outstanding loan balance is USD 30 million.
ii. Dividend Amortization – whereby 50% of any dividend exceeding USD 2 million per quarter, USD 4 million per half-year and USD 6 million per annum is applied towards prepayment of the New Loan. Applied until outstanding loan balance is USD 27 million.
Men nedbetaling av gjeld kommer også aksjonærene til gode, dog ikke før caset avsluttes i 2022.
i. Cash Sweep – from and including Q1 2020, all liquidity above the Minimum Liquidity (defined as 10% of Financial Indebtedness), on a quarterly basis is paid as prepayment of the New Loan up to a maximum amount of USD 250,000 per vessel per quarter. Applied until outstanding loan balance is USD 30 million.
ii. Dividend Amortization – whereby 50% of any dividend exceeding USD 2 million per quarter, USD 4 million per half-year and USD 6 million per annum is applied towards prepayment of the New Loan. Applied until outstanding loan balance is USD 27 million.
Men nedbetaling av gjeld kommer også aksjonærene til gode, dog ikke før caset avsluttes i 2022.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 05:47
3397
Jaja. Ble ikke noe oljerally akkurat. Som forventet.
Halve april igjen med 30 mill fat per dag overproduksjon, uker med stigende inventory tall, konkurser.
Så mai, kuttene er ok de, men alt for lite. Og vil alle kutte som de sa?
Tallene er også blåst opp
Halve april igjen med 30 mill fat per dag overproduksjon, uker med stigende inventory tall, konkurser.
Så mai, kuttene er ok de, men alt for lite. Og vil alle kutte som de sa?
Tallene er også blåst opp
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
CapitaL
13.04.2020 kl 15:04
3101
Kuttene er nok i første rekke ment å rebalansere markedet i siste halvdel av året, ikke dra opp oljeprisen nå. Contangoen er det som drar tanklasset nå.. men hvor lenge varer det? To år med massive oljekutt lover ikke godt for det fremtidige tankmarkedet.. Jeg er litt mer skeptisk til tank nå, enn før denne avtalen, forventet egentlig litt lenger varighet på oljekrigen. Fortsatt en påskenøtt dette her..
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
CapitaL
13.04.2020 kl 15:47
3034
Trump twitrer:
Having been involved in the negotiations, to put it mildly, the number that OPEC+ is looking to cut is 20 Million Barrels a day, not the 10 Million that is generally being reported. If anything near this happens, and the World gets back to business from the Covid 19 disaster, the Energy Industry will be strong again, far faster than currently anticipated. Thank you to all of those who worked with me on getting this very big business back on track, in particular Russia and Saudi Arabia.
Han fikk jo rett i sin forrige tweet om Opec-dealen.. men kan man tro på dette da?
Having been involved in the negotiations, to put it mildly, the number that OPEC+ is looking to cut is 20 Million Barrels a day, not the 10 Million that is generally being reported. If anything near this happens, and the World gets back to business from the Covid 19 disaster, the Energy Industry will be strong again, far faster than currently anticipated. Thank you to all of those who worked with me on getting this very big business back on track, in particular Russia and Saudi Arabia.
Han fikk jo rett i sin forrige tweet om Opec-dealen.. men kan man tro på dette da?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
NOELLE
13.04.2020 kl 16:12
3019
Fro opp nesten nye 10% nå :) Tank går meget sterkt i US nå! Ikke uforventet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 17:30
2955
Bullshit😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Solux
13.04.2020 kl 18:10
2984
Hannisdahl har altså hold på tank sektoren og target price på ADS nå til 28kr. Det var lavt. Ned fra 58kr
Kom nå.
Kom nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 18:21
2977
Der kom soluxen ja. Mister negativ. Hvis du leser hva han skriver så er det basert på 1.5 år frem i tid.
Innen den tid har vell de fleste her byttet beite
Innen den tid har vell de fleste her byttet beite
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
13.04.2020 kl 18:22
2985
Produksjonskuttene er veldig ødeleggende for ADS, som ikke kan drive butikk etter 2022.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 18:22
2987
Der kom enda en ja😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.04.2020 kl 19:13
2918
Cleaves kom med en nedgradering på hele tanksektoren i dag og FRO ble kuttet til Selg. ADS har fortsatt en bra oppside, men target er senket til 28. Har regnet med at dette skulle komme, men litt overrasket over at kuttet er så stort. Ingen grunn til at ikke ADS skal fortsette å være førstevalget mitt i tank også framover.
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1249730656403435521
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1249730656403435521
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 19:27
2904
Bare tull hele greia spør du meg.
Med de kontraktene og det som kommer resten av 2020.
Og utbytte
Med de kontraktene og det som kommer resten av 2020.
Og utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
tuja
13.04.2020 kl 19:34
2894
Får skikkelig gjennomgå på twitterkontoen sin, den godeste Hannisdahl.
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.04.2020 kl 19:34
2905
Synes dette lukter litt. Kun to uker siden han la ut denne. Verden har ikke forandret seg så mye siden det: https://twitter.com/JHannisdahl/status/1244596293067997184
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.04.2020 kl 19:37
2897
For ikke å snakke om denne. Han sier den lave prisen er mindboggling. Da er det snodig å halvere kursmålet kort tid etter.
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1243599349181034496
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1243599349181034496
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 19:47
2898
"US crude oil storage could fill up in May amid lower demand, exports, @S&PGlobal reports, citing @Plains All-American.
https://t.co/KTcgPTvTvN
#tanks #terminals #logistics #gasoline #crude #fuels https://t.co/fSsk9aBYx8
https://t.co/KTcgPTvTvN
#tanks #terminals #logistics #gasoline #crude #fuels https://t.co/fSsk9aBYx8
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 19:49
2897
Aramco Oil prices for May is almost lower than April. maybe we should forget higher price for oil completely.
#WTI #Oil #Brent #OILPRICE #OOTT #CL_F #Swing #USOIL $USO #OPEC
#WTI #Oil #Brent #OILPRICE #OOTT #CL_F #Swing #USOIL $USO #OPEC
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
13.04.2020 kl 20:17
2866
Hann est Dahl aber auch bezahlt. Undres om den gamle sjefen hans som jeg arbeidet sammen med for 30 år siden, POK, fremdeles driver firmaet. Jaja, det gjelder å skifte maske, men en som praler hver eneste dag under headline impliserer (som shipping-analytiker): "Jeg - jeg er underverket", numero uno - er nødvendigvis ikke det i all tid. Men for all del, knapt et halvt millennium siden Miguel de Cervantes viftet med sine eselører osv.
Morgendagen blir litt interessant. Trur eg.
Morgendagen blir litt interessant. Trur eg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
13.04.2020 kl 20:40
2860
Haha, but maybe completely for May?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
hogan
13.04.2020 kl 21:12
2829
Flott, da håper jeg en grei inngang i morgen, nu har jeg halvparten i Ads, all in i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
NOELLE
13.04.2020 kl 22:06
2757
BUY anbefaling på ADS . Tolker det til strong buy sett i lys av dette :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
tuja
13.04.2020 kl 23:07
2682
April 13 Contango & VLCC Spot Rate
The curve is getting steeper 1 year out. May2020 - May2021 contango is almost $15. Spot VLCC rates are excellent at $170,600. VLCC rates above $80,000 are considered very good. This information is as of 4 PM Eastern Daylight Time (EDT).
Most of the Tanker stocks I follow traded up high in early trading in the US and then all the gains evaporated. It seems like short sellers are playing whack-a-mole with these price spikes. All the better to accumulate here before Tanker earnings season begins. The Oil Tanker market just could be the only one in the stock universe that will report explosively good earnings.
The next couple of weeks in the broad markets should be rough as CEO's disclose dismal Q1 earnings and forward looking guidance. I'm betting that the market is going to get a serious dose of reality of how much market damage the virus has caused.
Find Spot VLCC rates here: https://www.tradewindsnews.com/tankers/
The curve is getting steeper 1 year out. May2020 - May2021 contango is almost $15. Spot VLCC rates are excellent at $170,600. VLCC rates above $80,000 are considered very good. This information is as of 4 PM Eastern Daylight Time (EDT).
Most of the Tanker stocks I follow traded up high in early trading in the US and then all the gains evaporated. It seems like short sellers are playing whack-a-mole with these price spikes. All the better to accumulate here before Tanker earnings season begins. The Oil Tanker market just could be the only one in the stock universe that will report explosively good earnings.
The next couple of weeks in the broad markets should be rough as CEO's disclose dismal Q1 earnings and forward looking guidance. I'm betting that the market is going to get a serious dose of reality of how much market damage the virus has caused.
Find Spot VLCC rates here: https://www.tradewindsnews.com/tankers/
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
NOELLE
14.04.2020 kl 07:46
2514
Ole Rikard Hammer forventer et svakere tankmarked til sommeren, men forventer ingen tank krise..
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/13/7517054/fortsatt-knallsterke-tankrater
-------------------------
Nå sånn inn i resultat sesongen blir det veldig mye rødt, mens TANK segmentet blir av de få som kan vise til positive tall for 2020 når dette året er over.. ADS som den beste, tror jeg.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/13/7517054/fortsatt-knallsterke-tankrater
-------------------------
Nå sånn inn i resultat sesongen blir det veldig mye rødt, mens TANK segmentet blir av de få som kan vise til positive tall for 2020 når dette året er over.. ADS som den beste, tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
d12m
14.04.2020 kl 08:01
2479
Vel. Hele ADS-caset varer jo kun rett over 1,5 år frem i tid så hvis H20 og 2021 blir kjipt så er det elendig timing for ADS sin del.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
d12m
14.04.2020 kl 08:06
2477
Men hans estimater har bygget på at korona skal være over til høsten og det virker jo usannsynlig. Han har vært altfor optimistisk mtp de rådende forhold. Jeg ser for meg at hans modeller ikke klarer å ta inn virkeligheten rundt ham og at estimatene i altfor stor grad bygger på historiske kurver og data.
30. mars (altså noen få dager senere) fikk han spm på twitter om han ikke er redd for ratedropp
"The 4Q base is for zero impact from covid. If you believe transportation is still down in 4Q, it is under risk. Current oil inventory builds could also reverse & have a negative effect, while floating storage could offset this. It is our base case, but these are uncertain times.."
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1244600877249449984
Nedgraderingen bør egentlig ikke komme overraskende på oss siden covid neppe har forsvunnet om bare en håndfull måneder..
30. mars (altså noen få dager senere) fikk han spm på twitter om han ikke er redd for ratedropp
"The 4Q base is for zero impact from covid. If you believe transportation is still down in 4Q, it is under risk. Current oil inventory builds could also reverse & have a negative effect, while floating storage could offset this. It is our base case, but these are uncertain times.."
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1244600877249449984
Nedgraderingen bør egentlig ikke komme overraskende på oss siden covid neppe har forsvunnet om bare en håndfull måneder..
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.04.2020 kl 08:36
2446
Jeg er ikke overrasket over at Hannisdahl nedgraderer tanksektoren.. ingen bør egentlig være det?
Mitt innlegg fra 10 april er enda mer aktuelt nå mtp lange TCer :
CapitaL
10.04.2020 kl 10:35
Hva som blir det endelige kuttet er jo fortsatt ikke kjent, men det ligger an til mellom 12-15 mill fat pr dag til sammen. Og det kan pågå i inntil 2 år.. Det er jo om man ser realistisk på det, bull for oljeprisen fremover.. og ikke fullt så bra for tank. Vi ser også tegn til utflating av viruskurvene i en del land nå, hvilket betyr lemping på restriksjoner. Om man da tenker seg at ting begynner å gå riktig vei fra Q3, vil lagertrekket sette inn for fullt. En VLCC tar 2 mill fat, og et kutt på f.eks 12 mill fat tilsvarer 6 fulle VLCC.. pr. dag. Det er mye, så selv om det ikke monner i det korte bildet, er det nok til å gjøre meg litt skeptisk til tank på litt lengre sikt. En årskontrakt på Stratus nå hadde gjort seg..
Mitt innlegg fra 10 april er enda mer aktuelt nå mtp lange TCer :
CapitaL
10.04.2020 kl 10:35
Hva som blir det endelige kuttet er jo fortsatt ikke kjent, men det ligger an til mellom 12-15 mill fat pr dag til sammen. Og det kan pågå i inntil 2 år.. Det er jo om man ser realistisk på det, bull for oljeprisen fremover.. og ikke fullt så bra for tank. Vi ser også tegn til utflating av viruskurvene i en del land nå, hvilket betyr lemping på restriksjoner. Om man da tenker seg at ting begynner å gå riktig vei fra Q3, vil lagertrekket sette inn for fullt. En VLCC tar 2 mill fat, og et kutt på f.eks 12 mill fat tilsvarer 6 fulle VLCC.. pr. dag. Det er mye, så selv om det ikke monner i det korte bildet, er det nok til å gjøre meg litt skeptisk til tank på litt lengre sikt. En årskontrakt på Stratus nå hadde gjort seg..
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
Struts
14.04.2020 kl 08:42
2439
Kursmålet på ADS er vel fremdeles 58.-
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.04.2020 kl 08:45
2427
Kursmålet er sablet ned til 28kr.. Rapporten er her:
https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_f007d7e7189e43ac8cf062fe94b8ab0d.pdf
https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_f007d7e7189e43ac8cf062fe94b8ab0d.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare