Passiv-aggressiv adferd...
Jeg sliter litt med en samarbeidspartner som er utpreget p-a av natur. Og jeg prøver svare med samme mynt. Noen som har erfaring med sånt? Hvis jeg prøver å ta opp problemet, møtes jeg av taushet. Hvis jeg er taus møtes jeg av taushet. Og jeg skulle gjerne hatt samarbeidet opp å stå igjen. Er det bare å drite i hele kjerringspetaklet og finne på noe annet? Det er ikke sotahfrua, hun er en trofast lydfontene når det er noe.
Redigert 23.03.2020 kl 20:31
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Fjordgubben
23.03.2020 kl 20:49
792
Må nok gi vedkommende to valg, enten så snakker man ut, ellers er samarbeidet over.
Sotah
23.03.2020 kl 20:54
786
Det spøker for det siste der. Surt, jeg har lagt mye tid og penger i prosjektet. Men jeg har vel tråkka på en tå, da. Det sitter langt inne å gi opp. Men jeg har skrevet fuckyou-mailen. Den ligger klar. Den lille innvortes-hisnen til Havfruen blir på mikronivå i forhold. Jeg er ikke frustrert lenger, jeg begynner å bli skikkelig sur.
Redigert 23.03.2020 kl 20:55
kokkohill
23.03.2020 kl 20:58
779
Når frueprosjektet blir omtalt som « hun er en trofast lydfontene når det er noe.«
Så er ikke ett samarbeide i arbeidslivet slik , unntatt stridende kampstyrker som adlyder blindt....
Så er ikke ett samarbeide i arbeidslivet slik , unntatt stridende kampstyrker som adlyder blindt....
Fine Greier
23.03.2020 kl 21:15
756
Om jeg forstår deg rett så har du tenkt å slå opp med kvinnfolk, via e-post?
D e f@n ikke mulig!?
D e f@n ikke mulig!?
Hr.Suhr
23.03.2020 kl 21:20
749
Hmmm?
Først av alt, ingen hevder seg ustraffet på kvinnfolk.
Har du gått over streken i den ene eller annen retning, vitende eller uvitende, så er det bare
krype til korset og be om unnskyldning,
Er det du som er basen i brakka, så er det bare kort og godt å si det som det er at "dette går ikke lenger, Hilde".
Kanskje er det ikke deg engang, bare noe på hjemmebane.
Det skal ikke være sånn i 2020 at en mann skal være tvunget til å underkaste seg kvinnfolk, mener jeg,
så enten må hun gi en forklaring på oppførselen, ellers så må hun gå.
Først av alt, ingen hevder seg ustraffet på kvinnfolk.
Har du gått over streken i den ene eller annen retning, vitende eller uvitende, så er det bare
krype til korset og be om unnskyldning,
Er det du som er basen i brakka, så er det bare kort og godt å si det som det er at "dette går ikke lenger, Hilde".
Kanskje er det ikke deg engang, bare noe på hjemmebane.
Det skal ikke være sånn i 2020 at en mann skal være tvunget til å underkaste seg kvinnfolk, mener jeg,
så enten må hun gi en forklaring på oppførselen, ellers så må hun gå.
Fine Greier
23.03.2020 kl 21:22
742
Du er kanskje redd for å få storfamilien på nakken. De er jo i bussavstand de også om jeg forstår deg rett her.
Du får evt søke tilflukt i bunkerzen som før. Et lite tips; kutt ned på drikkingen.😜
Du får evt søke tilflukt i bunkerzen som før. Et lite tips; kutt ned på drikkingen.😜
Sotah
23.03.2020 kl 21:30
734
Det skal ikke slås opp. Det skal avsluttes et årelangt samarbeid. Som rammer henne mer enn meg, jeg taper penger. Hun taper mer enn som så. Nå har jeg testa taushet i snart to uker. Som er hennes type spill. Å få istand en samtale har jeg prøvd. Får svar på sms 2 dager etter i beste fall. Tradisjonelt har det blitt svart med en gang. Jeg får vel bare manne meg opp og be dama dra pokkerivold. Og etter det blir det umulig å bygge noen bru over den konflikten. Surt, men det er bare å ta en Sinatra;
https://www.youtube.com/watch?v=KIiUqfxFttM
https://www.youtube.com/watch?v=KIiUqfxFttM
Svare med samme mynt er sjelden konstruktiv. Nå vet jeg ikke hva denne situasjonen startet med, men det er vel en grunn til at samarbeidet skal avsluttes. Skriftlig tilnærming kan være en god start når den muntlige har låst seg. Om personen ikke er god til å snakke for seg er det kanskje lettere å skrive det ned. Du virker å ha en ide om hva som har ført til denne situasjonen med tanke på denne tåen du snakker om. Kanskje begynne å nøste der. Å innrømme feil og tabber er ofte konfliktdempende og ikke minst forløsende for videre samarbeid. Maktforholdet er også en faktor. Hvor står du i forhold til henne? Hun virker å stå svakere enn deg.
Godt mulig hun har andre problemer i tillegg. Økonomisk?
Godt mulig hun har andre problemer i tillegg. Økonomisk?
Sotah
23.03.2020 kl 21:47
710
Jeg har prøvd å løse opp hele greia. Og kanskje er det underliggende problemer ute og går. Men da må det vel gå an å si det? -Jeg har det ræva, ikke mas, er en enkel og grei melding. Men å forholde seg til ingenting er klin umulig for meg ihvertfall. P-A er en bedriten måte å te seg på. Sånn, det var godt å få det ut.
Sotah
23.03.2020 kl 21:55
702
Økonomisk står jeg sterkest. Sånn er det. Og jeg har vært en smule raus underveis. Kanskje dumt å plage forumet med sånt, men jeg kan ikke lufte det på FB eller Twitter heller. Men takk for innspill. Jeg har en dårlig dag.
Mulig du må tørre å spørre hun rett ut. Nå vet jeg ikke hvor godt du kjenner hun. Kanskje du klarer å resonnere deg frem til et par gode spørsmål om du tenker gjennom ellers trivielle episoder, som du kanskje stusset på den gang, men ikke la noe vekt på. Du har vært raus sier du. Ligger det noe der? Raushet kan også oppfattes feil. Selv om den er godt ment. Noen kan oppfatte det ydmykende i gitte situasjoner.
Redigert 23.03.2020 kl 22:06
Sotah
23.03.2020 kl 22:23
739
Å spørre rett ut har vært prøvd. Å prøve å løfte frem problemet har vært prøvd. Jeg har jobba mest i mannsmiljø det meste av livet og mestrer ikke dette spillet, merker jeg. Når folk ikke kan si fra når ting blir gæærn´t så er jeg på bortebane. En helt uforståelig metode, det der. Hatten av for havfruer og sånne. De sier ihvertfall fra, og det går det an å forholde seg til.
imatza
23.03.2020 kl 22:35
727
Dette minner meg om Stockholmsyndromet. Du burde kommet deg vekk med en gang du luktet lunten. Bedre å stå i tapet enn å gå ned med båten.
Sotah
23.03.2020 kl 22:43
725
Kanskje du har rett, imatza. Det sier jeg ikke så ofte. Jeg får vel bare kline til og få det overstått.
Sotah
23.03.2020 kl 22:59
716
Og da sendte jeg den mailen. Dæven, det var godt å få det gjort. Alle bruer er brent, saken er biff, ertesuppe, Lord Nelson og alt det der.
Og da sier jeg det med litt musikk.
https://www.youtube.com/watch?v=rGa70tVYVKo
Og da sier jeg det med litt musikk.
https://www.youtube.com/watch?v=rGa70tVYVKo
Du er åpenbart på bortebane. Stockholm-syndromet har du definitivt ikke nådd. Det virker som du har vært løsningsorientert uten å nå igjennom. En ekte p-a er ikke nødvendigvis interessert i løsninger. Man må på ett eller annet tidspunkt sette strek. Velge å drive forretninger eller hjelpe folk med personlighetsavvik eller andre utfordringer. Da er vel det smartest å gjøre det man er best til. Imatza har et godt poeng. Ikke bli med båten ned.
Og der var det over ja:) hehe.
Forundrer meg ikke om du nå får hele forklaringen.
Og/eller en skyllbøtte tilbake.
Eller bare taushet....
Forundrer meg ikke om du nå får hele forklaringen.
Og/eller en skyllbøtte tilbake.
Eller bare taushet....
Redigert 23.03.2020 kl 23:06
Sotah
23.03.2020 kl 23:16
697
Jeg setter en hundrings på det siste. Jeg skrev en ny mail som var klar, men veldig nøktern. Uten de stygge ordene. Så var det gjort og jeg kan gå videre i livet. Den neste passiv-aggressive jeg møter får en rask karriere. Feige unnasluntrere, det er det de er.
Fjordgubben
23.03.2020 kl 23:16
696
Fæle greier, er slikt som får en til å ligge våken om natta, corona blir bare blåbær mot dette. Nei det er ikke ironi.
Sotah
23.03.2020 kl 23:22
688
Jeg leste en sak fra en økonom for mange år siden. Han mente at det dummeste man kan gjøre økonomisk er å bli glad i et prosjekt eller en forretningsidé. Jeg har gått i baret på det en gang før, den gangen var det virkelig dyrt. Denne gangen er det bare småtterier i forhold. Så jeg har lært.
Sotah
23.03.2020 kl 23:49
670
Jeg har en langsom hjerne. Men den kommer som regel i mål til slutt. Og nå er det bare å tusle videre i livet. Det skal gå greit.
MERLOT
24.03.2020 kl 00:01
657
Humor KAN løse det.
En tanke sublim humor, gjerne der du bruker deg selv som objekt.
Men ikke alltid, kan være vedkommende vil ha deg inn på psykiatrien også....men, men.
En tanke sublim humor, gjerne der du bruker deg selv som objekt.
Men ikke alltid, kan være vedkommende vil ha deg inn på psykiatrien også....men, men.
Sotah
24.03.2020 kl 00:05
647
Gode tips tas imot. Det er for seint denne gangen, Merlot. Men det kan komme til nytte en annen gang.
Betonghue
24.03.2020 kl 11:27
584
Foslag fra oss usympatiske; Hva med metoder benyttet av noen av kompisene dine; Blind Vold ?
Sotah
24.03.2020 kl 11:33
581
Men utøver ikke vold mot damer, betong. Sånn er det bare. Forøvrig resulterte mitt lille takk for meg bare i øredøvende taushet. Selvfølgelig. Men nå er det gjort, og det føles godt.
Betonghue
24.03.2020 kl 12:00
569
Hmmm....mulig nyttig tips til våre muslimske "landsmenn", som banker kjerringa gul og blå dagstøtt ...
Fine Greier
24.03.2020 kl 12:21
559
Ditt lille takk for meg.
Så du sender altså en e-post, og takker for deg?
Jeg skjemmes på vegne av de Norske mannfolkene her i landet!
Du tør f@n ikke å møte damen ansikt til ansikt for å slå opp, men sender altså e-post.
Ikke rart du blir dumpet. Hun har jo avslørt deg.
Og så går du på nett med det på toppen av det hele!
Så du sender altså en e-post, og takker for deg?
Jeg skjemmes på vegne av de Norske mannfolkene her i landet!
Du tør f@n ikke å møte damen ansikt til ansikt for å slå opp, men sender altså e-post.
Ikke rart du blir dumpet. Hun har jo avslørt deg.
Og så går du på nett med det på toppen av det hele!
Larries
24.03.2020 kl 12:27
552
Jeg tror for det første at stempelet PA gir en metal blokkering. For det andre hadde jeg tatt meg selv opp til revurdering.
Fine Greier
24.03.2020 kl 12:32
549
Egoet til snufseguri er for stort til å vurdere egne handlinger. Mitt stalltips, er at dette ikke er første gangen han er blitt dumpet i voksen alder. Men selvfølgelig alltid den andre sin feil.
Fjordgubben
24.03.2020 kl 14:17
514
Eh, når man blir møtt av taushet så er vel et brev, eller en epost omtrent eneste mulighet eller hva?? Alternativt en textmelding.
Fine Greier
24.03.2020 kl 14:59
499
Nei.
Man møter opp personlig og fremfører budskapet sitt.
Om det ikke funker så går man hjem.
Man sender ikke eposter, eller tekstmelding i slike situasjoner. Ikke brevduer heller.
Man møter opp personlig, det avkrever respekt.
Får man ikke den respekten er det bare å labbe videre i livet.
Kanskje innom polet på veien hjem men dog .....
Man møter opp personlig og fremfører budskapet sitt.
Om det ikke funker så går man hjem.
Man sender ikke eposter, eller tekstmelding i slike situasjoner. Ikke brevduer heller.
Man møter opp personlig, det avkrever respekt.
Får man ikke den respekten er det bare å labbe videre i livet.
Kanskje innom polet på veien hjem men dog .....
Redigert 24.03.2020 kl 15:00
Sotah
24.03.2020 kl 16:50
477
Man gjør det som er mest hensiktsmessig. Det er et virus ute og går, og man skal holde seg i heimen. Når telefonanrop ikke blir besvart er det få muligheter igjen. Jeg har ikke brevduer heller.
Fine Greier
24.03.2020 kl 17:00
467
Alltids noe å skylde på.
Du må legge sjelen i d zven!
Voffvoff du!
Du må legge sjelen i d zven!
Voffvoff du!
-
«
- 1
- 2 »