fattigstakkar
25.03.2020 kl 18:24 4434

NAT er et selskap som har steget voldsomt de siste dagene. Først vedtok de å starte tilbakekjøp av aksjer pga rekordinntekt. Så vedtok de å doble utbyttet. Og til slutt kom et stort innsidekjøp. Regner med at ADSC er like godt stilt i dette markedet, så her får man benyttet muligheten til å kjøpe under 20 mens man kan. For et par uker siden var ADSC oppe i 23 kr. Da var FRO ca 90. Nå er FRO tilbake på 89.

https://finansavisen.no/forum/thread/13212/view
Redigert 25.03.2020 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.03.2020 kl 18:49 4400

NAT, FRO, TNK er gamle ringrever og store tankrederier som vet hva de holder på med for å maxe toppene. Jeg tror slike selskaper som ADSC og Hunter aldri vil komme på samme nivåene når det kommer til aksjepris vs inntekt vs verdi på skip. Mulig de klarer like bra utbytte. Som siste eksempel, Tanker Investments som tnk kjøpte i sin tid. De klarte aldri maxe ut forholdet mellom aksjepris, inntekt og skipsverdier i 2015. Det har vært flere slike selskaper og eksempler de siste 20 årene.

Altså, ikke misforstå meg, kursen i adsc kommer til å stige jevnlig. Og husk at dagens rater ikke blir priset inn i kursen før q1-tallene kommer, det vi ser nå er kun forventninger (normalt sett har det fungert slik). Men personlig tror jeg det er mer å hente fra selskapene NAT, FRO og TNK.

Redigert. Nå er kronekursen skakkjørt, så det er mulig det er noe å hente her ved å handle norsk. Vil tro kronen henter seg gradvis inn når krisen går over. Da blir det en liten "dytt" der også.
Redigert 25.03.2020 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
CapitaL
25.03.2020 kl 19:45 4325

Har du i det hele tatt satt deg inn i caset ADS?
Selskapet bak ble etablert ca 130 år før Frontline, bare for å nevne det.. er også lite imponert over at du faktisk presterer å sammenligne ADS med gjeldsberget Hunter...
Slettet bruker
25.03.2020 kl 19:50 4326

Poenget er at du som aksjonær ikke vil tjene like mye i ads som fro,nat og tnk. :-) Men lykke til.
fattigstakkar
25.03.2020 kl 20:03 4254

Stemmer sikkert det. Kjøper ikke ADSC for raske kursgevinster, men primært med tanke på utbytte. Ser likevel at ADSC har fulgt FRO ganske greit over tid, selv om FRO svinger mye mer både opp og ned. Tok derfor sjansen på å shorte FRO i dag for begrense risikoen da jeg kjøpte enda mer ADSC og Hunt. Er forberedet på å sitte på denne hedgen lenge om det skulle være nødvendig, men siden FRO faller en god del i USA kan det bli at jeg dekker inn noe alt i morgen. Krona styrker seg også. 3% etter at OSE stengte.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
CapitaL
25.03.2020 kl 21:02 4178

Hannisdahl:
Most significant #oil #tanker spot movements today:

#VLCC +25% to $111k/d
#Suezmax +11% to $47k/d
#MR +13% to $24k/d

Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
parson
25.03.2020 kl 21:20 4153

Keneid: Har du i det hele sett deg inn i ADS? Det er Frontline som drifter disse skipene for ADS..
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
NOELLE
26.03.2020 kl 06:55 3966

SAY NO MORE

" Tankbaronen
@RjanTerdal
·
22t
$ADSCME booked 70% (193d) vessel days Q1 at an average 85,000USD. To put thing in perspective. Times three ships, will generate a staggering $49,000,000 earnings. Company dept $30,000,000!"


Så kan KENEID styre med sine funderinger, mens verdens beste tank analytiker har ADS som sitt absolutte TOP PICK.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Ratta
26.03.2020 kl 08:11 3886

Eller ca 2 $ pr aksje , ikke ille.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Baltisk
26.03.2020 kl 08:49 3825

NOELLE, Nå er jeg spent på hvordan han karen der regner, 193 vessel days må jo inkludere for hele flåten.
193 dager * 85000 = 16 405 000 $ det. Så må du trekke ifra break even selvfølgelig.

Du kan ikke akkurat gange 193 dager for q1 også gange det igjen med 3 skip, slik som han har gjort. Frontline tjente til sammenligning med sine 77 skip i q4 104 000 000 $, ADS har kun 3 skip. 49 000 000 $ er hvertfall bullshit i følge min track.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
zefal
26.03.2020 kl 10:20 3739

Hehe han har nok misforstått litt der ja. 193 dager representerer da alle 3 skipene på 70% av dagene i Q1. 193/3=64 ca.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
zefal
26.03.2020 kl 10:22 3732

Var det siste del av nedsalget som gikk kl 10.13? 373 000 aksjer i et jafs. I går gikk det flere 50 og 75000 poster mener jeg, så da snur nok denne skuten snart oppover til riktig kurs. Selv om jeg er her for de saftige utbyttene så er det jo hyggelig med en kurs sikring også :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
nordinvestor
26.03.2020 kl 10:26 3720

hvem har solgt seg ut/ned? ikke fått med meg
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
GrusKnut
26.03.2020 kl 10:51 3669

Kanskje var/er det shipfinance som selger seg ned.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Kjelrensaren
26.03.2020 kl 10:52 3666

ADS opp 10% på noen minutter. Siste på 21 kr i skrivende stund.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 10:54 3651

Solgte en del Hunter på 3,94 i dag og kjøpte mer ADS, til 18,80. Usedvanlig god timing til meg å være :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
zefal
26.03.2020 kl 10:55 3637

Nei det vet jeg ikke, men som jeg har sagt tidligere så har det virket veldig tungt på 18-20kr nivåer. Og noen dager har vi sett noen store poster i ordreboken. Derfor foreslår jeg at det var siste rest som gikk nå, siden det virker som det løsnet litt :) Kanskje vi kan se endringer på topp 20 listen når den tid kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
26.03.2020 kl 10:56 3626

Han regner nok hele flåten ja. Med tre skip består ett kvartal av ca. 276 vesseldays. 70% av 276 vesseldays blir 193. Disse er booket til en snittrate på $85,000 per dag per skip noe som vil generere en inntekt på $255,000 per dag * 193 dager, som da blir $49,000,000. Alt dette er jo før utgifter, som med en break-even på 15k blir ca $8,600,000 for disse tre skipene i same periode, altså et netto resultat på $40,400,000. Sånn cirka, sånn han har regnet hvert fall. Jeg vet ikke om 85,000/d er for hele flåten, da kan du i så fall bare dele 40,4 mill på 3.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
zefal
26.03.2020 kl 11:10 3570

hehe blir ikke dette også feil? du må bruke 85 000$ per dag hvis du skal gange med 193 dager. Og 255 000 per dag hvis du skal gange med 64 dager.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
26.03.2020 kl 11:17 3548

Det blir jo nett det samme, vet bare det står:
«Backlog estimated for around 70% of vessel days in Q1 2020 booked at an average TCE per day of approximately USD 85,000»

I Q4 2018, som nå, var hele flåten i drift og endte da på 276 vessel days. Nå er 70% (ca 193) av disse er booket til USD 85,000/d. Så visst det er per skip blir det USD 255,000/d totalt for alle tre skipene, men 85,000 er kanskje regnet for alle tre skipene, eller? Nå går jeg bare ut i fra hva han regnet seg frem til.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
26.03.2020 kl 11:19 3532

Ja men du ganger jo med tre to ganger. Først for å få 276 dager, og så ganger du 85.000 med tre etterpå og får 255.000
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
26.03.2020 kl 11:26 3501

Ja, jeg skjønner hva du mener, regner bare med hva han er kommet frem til. Hvert skip vil jo tjene 85,000/d * i 64 dager. Så da kommer du frem til 16,4000,000 USD som er riktig. Men jeg sa isted at dersom du bare deler det han har regnet seg frem til på tre så får man riktig svar.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
onuk
26.03.2020 kl 11:26 3499

Pussig regnemåte etter min mening.
Hvis 193 vesseldays er booket til 85000 dollar dagen, så blir regnestykke slik:
193 x 85000 dollar = 16,4 millioner dollar.
I tillegg kommer de resterende vesseldays som vi/han ikke kan tallfeste, så kommer breakeven til fradrag.
Dette er nå min måte å regne på det, under forutsettning at 85000 dollar stemmer. Jeg synes det høres veldig høyt ut for første kvartal.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
zefal
26.03.2020 kl 11:27 3499

Med din regnemåte nå så blir raten PER skip 255 000$ x193 dager (64 dager per skip). Du ganger med 3 på begge sidene, både ratene og skipene. Kanskje enkleste er å si at ratene per skip er 85 000$ x 64 dager Q1 for et skip = 5,4mill$: ganger 3 skip =16,3 mill$ :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.03.2020 kl 11:31 3475

85k for 70% av dagene.. Det er jo guidet fra selskapet. og så blir det noen slanter for de resterende vesseldays.. Kommer kanskje opp i $18m for kvartalet?
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
26.03.2020 kl 11:34 3479

Ja, jeg vil tro vi kommer opp i ca. $18-20 mill for kvartalet. Selskapet skal også betale resten av scrubberene og klassingen dette kvartalet.
«Further cash payments totaling USD 9.0 million are expected to be paid in Q1 2020, while all estimated costs related to the vessel upgrades have been capitalized in the balance sheet as
at 31 December 2019.»
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Baltisk
26.03.2020 kl 11:36 3472

Det er riktig som Zefal sier. I henhold til mitt regneark, hvor jeg noterer ned alle kontraktene ads så stemmer ikke 49 mill på noen måte.

Hvor mange dager er det i et kvartal? 90, hvor mange skip er det i flåten? - 3 skip. Hva er max vessel dayse mulig for q1 totale flåten? jo 270. Hvor mange dager er et vlcc skip i operasjonell drift iløpet av et år? 300 dager.

I henhold til hva selskapet har registrert, er at 3 skip har totalt sett vært i drift 193 dager. Altså 64 dager pr skip, disse har fått en rate på 85000 pr dag pr skip. Dermed blir dette 85 000 dollar *64= 5,4 musd for q1 pr skip. Ganget med 3 skip, som blir 16,3 mill usd.

At ADS skal tjene 49 000 000 mill for q1 er på ingen omstendigheter mulig.

Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
26.03.2020 kl 11:42 3454

Nei, da må i så fall Saudi-Arabia booke hele flåten 100% av vessel days til 300k/d ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
26.03.2020 kl 11:47 3435

Når forventer man ny kontrakt på ADS Serenade? Skulle vert ankommet Vietnam innen nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.03.2020 kl 11:54 3411

Har vært i Vietnam et par dager allerede.. Venter å se Serenade "on subs" i løpet av ca en ukes tid.. Spent på den;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
trutta
26.03.2020 kl 12:31 3344

Hannisdal har lagt ut tabellen på twitter og de har kontrakt i +/- 222 dager og inntekt på, ca 17.5 mill
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
tuja
26.03.2020 kl 14:53 3238

XI SAYS CHINA TO STEP UP IMPORTS, INCREASE FOREIGN INVESTMENT, CONTRIBUTE TO STABILITY OF WORLD ECONOMY - STATE MEDIA
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.03.2020 kl 15:32 3215

20% opp.. Hadde vært morsomt med en kommentar fra Keneid nå;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.03.2020 kl 18:16 3137

Serenade har losset lasten i Vietnam og er mest sannsynlig på vei til Singapore for å bunkre.. Da er det bare å vente på ny slutning;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
26.03.2020 kl 20:17 2960

Hannisdahl på Twitter:
Serenade fixed AG/China at undisclosed rate. Looking at #VLCC DHT Lake w similar timing & specs could indicate a TCE of ~$83k/d. Although uncertain, any rate around this level is just fantastic & adds $70k/d above cash break-even, or 5.5% of m.cap on a single voyage!
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.03.2020 kl 20:32 2966

Det tok jaggu ikke lang tid :))
Synd raten er ukjent, men det ligger nok i området Hannisdahl nevner.. Meget gode nyheter for oss aksjonærer;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
26.03.2020 kl 21:13 2898

Gøy å være ADS-aksjonær om dagen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare