Dagfinn Høybråten forstod at forbud alltid er den beste veien.
En fantastisk mann som fikk forbud mot tobakkrøyk på offentlige steder med loven i hånden. Et vern mot de forferdelige egoistene som tidligere var så dumme at det røyk ut av fletta på dem. Det er nemlig forbud vi må ha mye mer av. Vi må forby og skape absolutte forbud gjennom lover.
Krona
06.08.2018 kl 20:52
1114
Påbud blir for vagt. Folk må styres og det har vist seg at klare linjer er best. Et forbud basert på et helt detaljert lovverk er alltid det beste. Da kan ikke folket gjøre som de vil uten straff. Det viser seg gang på gang at avgifter, påbud, bøter og andre ordninger for represalier ikke er tilstrekkelig. Forbud er derfor fantastisk. Det er så absolutt.
Krona
06.08.2018 kl 21:53
1100
Det er helt klart vi må få forbud mot mobiltelefoner i skolen. Der må vi ha et forbud.
CS_invest
06.08.2018 kl 22:05
1095
Nett kommt heim fra Cote d’Azur. Samme regler - men du verden så annerleis end i Norge! Hørte ikke et eneste «tut» på veien, medtrafikkanter hensynsfulde og høflige. Hellere hjalp deg «inn» i rundkjørsel end at presse seg selv og eget ego frem. Javel kunne du røyke også.
0,5 promille var grensen - men primært praktisert om du kom i ulykke.
Dagfinn Høybråten tok det norske kompleks, pirkefiseriet og «nazi-mentaliteten» til et nytt nivå. Tankekors iøvrig at denne pirkefisementalitet sendte norske jøder til gasskamrene - men de gikk fri i Danmark (Tyske kommandanten lekkede ordren, politiet lekkede videre til modstandsbevegelsen og jaktede ikke (var ikke pirkefiser) på de som smuglede jødene ut)
0,5 promille var grensen - men primært praktisert om du kom i ulykke.
Dagfinn Høybråten tok det norske kompleks, pirkefiseriet og «nazi-mentaliteten» til et nytt nivå. Tankekors iøvrig at denne pirkefisementalitet sendte norske jøder til gasskamrene - men de gikk fri i Danmark (Tyske kommandanten lekkede ordren, politiet lekkede videre til modstandsbevegelsen og jaktede ikke (var ikke pirkefiser) på de som smuglede jødene ut)
Niks. Forbud er totalskadelig. Hver gang det innføres nye forbud og restriksjoner så bryter jeg loven enormt. Og bedriver utstrakt virksomhet for at andre også skal gjøre det. Jobb ALLTID for å ødelegge forbud.
Okulus
07.08.2018 kl 11:31
1044
Nå må vi få et skikkelig forbud mot kollektivtrafikk og syklister på veiene. Som kjent er det de som skaper kaos og farlige trafikksituasjoner.
Akkurat de forbudene er fornuftige.
artig
07.08.2018 kl 12:12
1033
Helt klart, forbud mot biler, syklister og kollektivtrafikk.
Da blir det mye mindre forurensning, og mye tryggere for motorsyklister og joggere/ turgåere.
Støttes 100%
Da blir det mye mindre forurensning, og mye tryggere for motorsyklister og joggere/ turgåere.
Støttes 100%
Blåveisen
07.08.2018 kl 15:11
1023
Høybråten møtte mye motstand,men passiv røyking plager andre og uskyldige.Da er forbud greit,for man plager ikke andre.
Jeg husker godt hylekoret av røykere som heretter ikke skulle spise på restauranter, reise med fly eller delta i andre sosiale aktiviteter når de ikke kunne røyke og plage andre.....
Hvor feil de tok!
Jeg husker godt hylekoret av røykere som heretter ikke skulle spise på restauranter, reise med fly eller delta i andre sosiale aktiviteter når de ikke kunne røyke og plage andre.....
Hvor feil de tok!
artig
07.08.2018 kl 15:19
1017
Dieseleksos plager meg mer. Hundretusener av mennesker plages av det, daglig.
Når skal det forbys?
Det er jo beviselig dødelig også.
Når skal det forbys?
Det er jo beviselig dødelig også.
Krona
07.08.2018 kl 17:18
1007
Jeg tror artig er inne på noe helt vesentlig. Diesel er så farlig at et forbud må komme, men myndighetene tør ikke og det ville være å innrømme udugelighet siden de anbefalte diesel for 10 år siden. Nå har nye forskning vist at diesel ikke bare er helseskadelig, men også helsefarlig. Mennesker dør av diesel.
Nå er det en veldig endring i befolkningen. Folk kvitter seg med dieselbilene og kjøper el.biler som er mye bedre. Dieselbiler skal dø og det ser vi på prisene som stuper nå.
Nå er det en veldig endring i befolkningen. Folk kvitter seg med dieselbilene og kjøper el.biler som er mye bedre. Dieselbiler skal dø og det ser vi på prisene som stuper nå.
artig
07.08.2018 kl 17:24
1002
De politikerne som lurte folket til å kjøpe diesel, skulle vært stilt til ansvar.
Røyking er farlig, yeah right, morsomt...
Innføring/ luring for å få folk til å kjøpe diesel. Det er mord.
De visste hva de gjorde.
Røyking er farlig, yeah right, morsomt...
Innføring/ luring for å få folk til å kjøpe diesel. Det er mord.
De visste hva de gjorde.
Niks. Ikke forbud mot biler. Privatbilisme er det største spranget for personlig frihet som er skjedd siden 1750.
Bra at prisene stuper. Da ska je kjøpe opptil flere dieselbiler.
CS_invest
08.08.2018 kl 14:36
958
Diesel bra for miljø på landet pga myr mer effektiv energiutnyttelse (effektivitet i forbrenningsmotor er direkte proporsjonal med kompresjon som typisk i diesel er 20-23 mot bendin 8-12, desværre er også dannelse av NOX kompresjonsproporsjonal). Så avgiften burde vere avhengig av hvor du nytter bilen - om det skulle vere noe fornuft.
Viktigste princippet bør uansett vere at forbud og avgifter skal betinges viten og ikke vere en kompulsjon for personlige komplekser. Slike bør håndteres på personlig plan og ikke ved at iverksette lover som plager andre (uten et klinkende klart vitenskapelig grunnlag).
Røyking i åpen luft og dieselkjøring på Finnmarksvidda er typiske eksempler på at fanatismen er større end vett og gangsyn!
Viktigste princippet bør uansett vere at forbud og avgifter skal betinges viten og ikke vere en kompulsjon for personlige komplekser. Slike bør håndteres på personlig plan og ikke ved at iverksette lover som plager andre (uten et klinkende klart vitenskapelig grunnlag).
Røyking i åpen luft og dieselkjøring på Finnmarksvidda er typiske eksempler på at fanatismen er større end vett og gangsyn!
.777.
08.08.2018 kl 14:40
955
Overmotoriserte dieselbiler er en fantastisk oppfinnelse. Skikkelig skyv OG lavt forbruk !
.777.
08.08.2018 kl 14:45
952
What’s this?
More car than you will ever need. Too much car, quite frankly, in the best possible way. It’s the all-wheel drive, bi-turbo V8, 627lb ft, 177mph Porsche Panamera 4S Diesel. The fastest diesel road car in history. All five metres, 2,125kg and £91,788 of it.
Where to start?
With the performance, partly because this is a Porsche capable of 0-62mph in 4.3 when specced with the Sport Chrono package that, naturally, the test car has on board. But also because this is a Porsche that delivers its performance in such an uncanny, alien way, even compared to the new turbocharged 911s, or any hybrids we’ve yet come across from Stuttgart.
Six-hundred-and-twenty foot-pounds of torque at 1,000rpm, transmitted through a new eight-speed dual-clutch gearbox. That’s a quite barmy recipe. But off-the-line grunt, the way the Panamera gets from 0-30, or 50, or 70, isn’t the optimum showcase for this tidal surge of torque. There’s a hesitation detectable as some very clever electronics clearly calibrated by some fiendishly powerful brains marshal boost, gear change, and drive distribution between the axles. You can watch this happening in real-time on one of the displays that bookend the rev counter clockface.
Where the 4S diesel’s muscularity really comes into its own is the force it’ll generate accelerating in fifth or sixth gear. Most cars are settling into a dawdle in fifth or sixth. The Panamera Diesel feels like it could tear a hole through a hot hatchback giving all it’s got in second. The thing accelerates in a vacuum, impeded by the quantity of air it has to push out of its way, or the gravitational pull of its 2.2-tonne mass. The only other diesel road car that has such a laugh-out-loud over endowment of punch is the wonderful Audi SQ7 which, hey presto, uses the same engine.
https://www.topgear.com/car-reviews/porsche/40-v8-diesel-4s-4dr-pdk/first-drive-0
Oversatt: 843 NM fra tomgang !
F a n t a s t i s k !
More car than you will ever need. Too much car, quite frankly, in the best possible way. It’s the all-wheel drive, bi-turbo V8, 627lb ft, 177mph Porsche Panamera 4S Diesel. The fastest diesel road car in history. All five metres, 2,125kg and £91,788 of it.
Where to start?
With the performance, partly because this is a Porsche capable of 0-62mph in 4.3 when specced with the Sport Chrono package that, naturally, the test car has on board. But also because this is a Porsche that delivers its performance in such an uncanny, alien way, even compared to the new turbocharged 911s, or any hybrids we’ve yet come across from Stuttgart.
Six-hundred-and-twenty foot-pounds of torque at 1,000rpm, transmitted through a new eight-speed dual-clutch gearbox. That’s a quite barmy recipe. But off-the-line grunt, the way the Panamera gets from 0-30, or 50, or 70, isn’t the optimum showcase for this tidal surge of torque. There’s a hesitation detectable as some very clever electronics clearly calibrated by some fiendishly powerful brains marshal boost, gear change, and drive distribution between the axles. You can watch this happening in real-time on one of the displays that bookend the rev counter clockface.
Where the 4S diesel’s muscularity really comes into its own is the force it’ll generate accelerating in fifth or sixth gear. Most cars are settling into a dawdle in fifth or sixth. The Panamera Diesel feels like it could tear a hole through a hot hatchback giving all it’s got in second. The thing accelerates in a vacuum, impeded by the quantity of air it has to push out of its way, or the gravitational pull of its 2.2-tonne mass. The only other diesel road car that has such a laugh-out-loud over endowment of punch is the wonderful Audi SQ7 which, hey presto, uses the same engine.
https://www.topgear.com/car-reviews/porsche/40-v8-diesel-4s-4dr-pdk/first-drive-0
Oversatt: 843 NM fra tomgang !
F a n t a s t i s k !
Redigert 08.08.2018 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
Krona
08.08.2018 kl 16:56
937
Det er tydelig flere her ikke forstår hvor helsefarlig diesel og dens utslipp er. Nyere forskning har påvist direkte dødelighet mellom menneskenes karsystem og dieseleksos NOX. Et forbud er realt og rett nå. Myndighetene må bare innrømme feil for 10 år siden og svelge disse daværende alvorlige forledelsene av befolkningen. En årlig oppmuntring til alle som vraker dieselbilen og forblir uten bil på noen tusen hvert år eller en engangs oppmuntring til de som vraker dieselbilen og kjøper elbil. Det har landet råd til og vil være et fantastisk fint incitament for hvordan dette kan håndteres nå.
.777.
08.08.2018 kl 17:11
933
Overmotoriserte dieselbiler er fantastiske som hverdagsbiler.
Til rekreasjon, kos, og hobby anbefaler jeg alltid bensinbiler, helst med 8 sylindre eller flere, og med størst mulig motorvolum. Jo mer lyd og bensinlukt jo bedre damemagnet er de også ?
Til rekreasjon, kos, og hobby anbefaler jeg alltid bensinbiler, helst med 8 sylindre eller flere, og med størst mulig motorvolum. Jo mer lyd og bensinlukt jo bedre damemagnet er de også ?
Redigert 08.08.2018 kl 17:12
Du må logge inn for å svare
artig
08.08.2018 kl 17:13
930
Kristin Halvorsen var godt informert, og visste meget godt hva den rødgrønne regjeringen. Med henne i førersetet satte i gang.
artig
08.08.2018 kl 17:13
929
Kristin Halvorsen var godt informert, og visste meget godt hva den rødgrønne regjeringen. Med henne i førersetet satte i gang.
Krona
08.08.2018 kl 18:16
921
Legg merke til hvor genial den oppfordringen med en sum penger til alle de uten bil hvert år er. Da vil de tenke seg om når de får lyst på bil igjen hvilket vil bety aldri.
Så har har jeg gått langt i innrømmelsen om at forbud ikke alltid er tilstrekkelig eller det aller beste. Likevel ser vi stor behov for voksenopplæring av typer som 777 som tror diesel har lang tid igjen. Ser man på finn.no i dag vil mange bli sjokkert over bruktprisene på diesel. Det kommer av at det ikke er noen kjøpere og de få som blir kjøpt til langt under lave forlangende går rett til Øst-Europa eller Afrika som utrangert.
Jeg har valgt å sykle i denne perioden vi nå lever i og det har vært helt rett. Verditapene er enorme og fossildrivstoffprisene har gått til værs (de skal enda høyere 20-25 kroner literen). I år har jeg syklet 8000 km totalt. Miljøet, klimaet og pengepungen har spart unevnelige summer.
Så har har jeg gått langt i innrømmelsen om at forbud ikke alltid er tilstrekkelig eller det aller beste. Likevel ser vi stor behov for voksenopplæring av typer som 777 som tror diesel har lang tid igjen. Ser man på finn.no i dag vil mange bli sjokkert over bruktprisene på diesel. Det kommer av at det ikke er noen kjøpere og de få som blir kjøpt til langt under lave forlangende går rett til Øst-Europa eller Afrika som utrangert.
Jeg har valgt å sykle i denne perioden vi nå lever i og det har vært helt rett. Verditapene er enorme og fossildrivstoffprisene har gått til værs (de skal enda høyere 20-25 kroner literen). I år har jeg syklet 8000 km totalt. Miljøet, klimaet og pengepungen har spart unevnelige summer.
Redigert 08.08.2018 kl 18:17
Du må logge inn for å svare
.777.
08.08.2018 kl 18:40
916
Masse kjøpere på overmotoriserte dieselbiler. Jeg har både solgt og kjøpt i år.
Men det sitter mange stalinister i styre og stell så jeg tviler ikke på at de strammer skrustikka helt til alle normale folk rømmer landet.
Men det sitter mange stalinister i styre og stell så jeg tviler ikke på at de strammer skrustikka helt til alle normale folk rømmer landet.
Redigert 08.08.2018 kl 18:46
Du må logge inn for å svare