PHLY ansetter
Jeg vet ikke om dette er for å erstatte andre eller for å øke bemanning, men det er jo litt kjekk timing på at de søker prosjekt-innkjøper osv
Jeg velger å tolke det positivt, les: for å styrke organisasjon for NSMV. Tiden vil vise om jeg får rett i det.
http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/5-26/Employment
Jeg velger å tolke det positivt, les: for å styrke organisasjon for NSMV. Tiden vil vise om jeg får rett i det.
http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/5-26/Employment
Redigert 20.01.2021 kl 01:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
11.03.2020 kl 09:57
2564
Lurer bare på om Philly kunne bygge skip til offshore winds industri som kommer til å vokse mye i USA?
Nugatti
11.03.2020 kl 10:36
2535
Legg merke til denne:
DoD / Government Contracting experience preferred
PREFERRED EDUCATION AND EXPERIENCE
Bachelor's Degree in Accounting required
CPA certification
6+ years of accounting experience in a fast-paced environment, preferably experience with multi-year construction projects
6+ years of Public accounting experience
DoD / Government Contracting experience preferred
Solid knowledge of US GAAP, IFRS, Technical Accounting, and ability to research given topics
Proficiency with Microsoft Office
Experience with SAP preferred
DoD / Government Contracting experience preferred
PREFERRED EDUCATION AND EXPERIENCE
Bachelor's Degree in Accounting required
CPA certification
6+ years of accounting experience in a fast-paced environment, preferably experience with multi-year construction projects
6+ years of Public accounting experience
DoD / Government Contracting experience preferred
Solid knowledge of US GAAP, IFRS, Technical Accounting, and ability to research given topics
Proficiency with Microsoft Office
Experience with SAP preferred
AlanS
24.03.2020 kl 12:50
2334
Er dette nytt lån? https://maritime.dot.gov/grants/title-xi/pending-applications
Pending Applications
Applicant Shipyard Requested Loan Amount Status
Matson Navigation Company, Inc. Philly Shipyard, Inc. Philadelphia, PA $413,000,000 Letter commitment issued; awaiting guarantee closing
No. of Ships: 2
Types of Vessels/Projects: Containerships
Actual Cost to Applicant: $472,000,000
Requested Term: 25 yrs
Application Received and Accepted: Not Available
Pending Applications
Applicant Shipyard Requested Loan Amount Status
Matson Navigation Company, Inc. Philly Shipyard, Inc. Philadelphia, PA $413,000,000 Letter commitment issued; awaiting guarantee closing
No. of Ships: 2
Types of Vessels/Projects: Containerships
Actual Cost to Applicant: $472,000,000
Requested Term: 25 yrs
Application Received and Accepted: Not Available
Joystick
24.03.2020 kl 14:24
2277
Tror dette er gammelt, de 2 containerskipene til Hawai som ble kansellert?
Joystick
24.03.2020 kl 14:25
2271
Bare 1 uke igjen av Q1 hvor tildeling av skoleskipene skulle skje, sikkert ytterlige utsettelser?
Bare for å ha sagt det, det er ikke sikkert PHIL vil tjene penger på denne kontrakten. Og da blir utbyttet 0 og kontrakten verdiløs for aksjonærene. Men bevares , det kan bli ganske bra også...
Redigert 14.04.2020 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
d12m
14.04.2020 kl 09:28
1917
Serboss skrev 100 kr... Skal den mere opp?
Hvilken horisont spør du om? På lengre sikt føler jeg meg trygg på at den skal godt opp
Det der ble for enkelt. Det handler om å holde hjulene i gang i påvente av bedre tider hvor en samlet kontraktmengde vil gi dividende. Alternativet er vel ganske mye verre for aksjonærene? Ref. nas...
Da er du enig med meg. Man holder jula i gang
Det eneste som kan gi fortjeneste av betydning for aksjonærene er salg av verftet til en rimelig god pris
Jeg ville solgt nå, men dere gjør som dere vil
Det eneste som kan gi fortjeneste av betydning for aksjonærene er salg av verftet til en rimelig god pris
Jeg ville solgt nå, men dere gjør som dere vil
Redigert 14.04.2020 kl 14:13
Du må logge inn for å svare
d12m
14.04.2020 kl 15:54
1414
Aker har vel tidligere uttalt at vurderer salg av verftet?
Det bør også være kapasitet på verftet til et prosjekt ved siden av så jeg er optimitisk mtp ytterligere byggekontrakt på sikt. Kanskje AMSC, f.eks.?
Det bør også være kapasitet på verftet til et prosjekt ved siden av så jeg er optimitisk mtp ytterligere byggekontrakt på sikt. Kanskje AMSC, f.eks.?
Mafiosol
14.04.2020 kl 16:11
1370
Spennende tider for Philly nå. Ja lave renter og kapitalinnsprøytninger i økonomien, sammen med lavere materialkostnader kan få private aktører som har sittet på gjerdet til å kjøre på nå. Men viktigere er US navy's CHAMP program som kan bety 60+ skip som skal produsere eller settes i stand over en 10 års periode. Philly er et av 4 verft som har fått i oppgave å komme opp med et utkast. Situasjonen i USA nå kan kanskje sett fart på beslutningene. Skal man ha skoleskip hvor man lærer om moderne skip, så må man jo ha moderne skip å jobbe på etterpå. Nå er mange av disse skipene CHAMP programmet er ment å erstatte 50 år gamle og på vei ut.