PHLY ansetter

d12m
PHLY 07.03.2020 kl 20:13 2794

Jeg vet ikke om dette er for å erstatte andre eller for å øke bemanning, men det er jo litt kjekk timing på at de søker prosjekt-innkjøper osv
Jeg velger å tolke det positivt, les: for å styrke organisasjon for NSMV. Tiden vil vise om jeg får rett i det.

http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/5-26/Employment
Redigert 20.01.2021 kl 01:30 Du må logge inn for å svare
Nugatti
07.03.2020 kl 21:55 2757

Hysj.. sikkert ingenting på gang
AlanS
11.03.2020 kl 09:57 2564

Lurer bare på om Philly kunne bygge skip til offshore winds industri som kommer til å vokse mye i USA?
Nugatti
11.03.2020 kl 10:36 2535

Legg merke til denne:

DoD / Government Contracting experience preferred


PREFERRED EDUCATION AND EXPERIENCE

Bachelor's Degree in Accounting required
CPA certification
6+ years of accounting experience in a fast-paced environment, preferably experience with multi-year construction projects
6+ years of Public accounting experience
DoD / Government Contracting experience preferred
Solid knowledge of US GAAP, IFRS, Technical Accounting, and ability to research given topics
Proficiency with Microsoft Office
Experience with SAP preferred
AlanS
24.03.2020 kl 12:50 2334

Er dette nytt lån? https://maritime.dot.gov/grants/title-xi/pending-applications

Pending Applications
Applicant Shipyard Requested Loan Amount Status
Matson Navigation Company, Inc. Philly Shipyard, Inc. Philadelphia, PA $413,000,000 Letter commitment issued; awaiting guarantee closing
No. of Ships: 2
Types of Vessels/Projects: Containerships
Actual Cost to Applicant: $472,000,000
Requested Term: 25 yrs
Application Received and Accepted: Not Available
Joystick
24.03.2020 kl 14:24 2277

Tror dette er gammelt, de 2 containerskipene til Hawai som ble kansellert?
Joystick
24.03.2020 kl 14:25 2271

Bare 1 uke igjen av Q1 hvor tildeling av skoleskipene skulle skje, sikkert ytterlige utsettelser?
Serboss
14.04.2020 kl 09:16 2014

100 kr...
Skal den mere opp?
Slettet bruker
14.04.2020 kl 09:27 1932

Bare for å ha sagt det, det er ikke sikkert PHIL vil tjene penger på denne kontrakten. Og da blir utbyttet 0 og kontrakten verdiløs for aksjonærene. Men bevares , det kan bli ganske bra også...
Redigert 14.04.2020 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
d12m
14.04.2020 kl 09:28 1917

Hvilken horisont spør du om? På lengre sikt føler jeg meg trygg på at den skal godt opp
Slettet bruker
14.04.2020 kl 09:41 1812

Det der ble for enkelt. Det handler om å holde hjulene i gang i påvente av bedre tider hvor en samlet kontraktmengde vil gi dividende. Alternativet er vel ganske mye verre for aksjonærene? Ref. nas...
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:59 1551

Da er du enig med meg. Man holder jula i gang
Det eneste som kan gi fortjeneste av betydning for aksjonærene er salg av verftet til en rimelig god pris
Jeg ville solgt nå, men dere gjør som dere vil
Redigert 14.04.2020 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
d12m
14.04.2020 kl 15:54 1414

Aker har vel tidligere uttalt at vurderer salg av verftet?
Det bør også være kapasitet på verftet til et prosjekt ved siden av så jeg er optimitisk mtp ytterligere byggekontrakt på sikt. Kanskje AMSC, f.eks.?
Mafiosol
14.04.2020 kl 16:11 1370

Spennende tider for Philly nå. Ja lave renter og kapitalinnsprøytninger i økonomien, sammen med lavere materialkostnader kan få private aktører som har sittet på gjerdet til å kjøre på nå. Men viktigere er US navy's CHAMP program som kan bety 60+ skip som skal produsere eller settes i stand over en 10 års periode. Philly er et av 4 verft som har fått i oppgave å komme opp med et utkast. Situasjonen i USA nå kan kanskje sett fart på beslutningene. Skal man ha skoleskip hvor man lærer om moderne skip, så må man jo ha moderne skip å jobbe på etterpå. Nå er mange av disse skipene CHAMP programmet er ment å erstatte 50 år gamle og på vei ut.