Tre insidere kjøpte aksjer i dag

TEG
FLNG 26.02.2020 kl 23:14 4254

CEO, CFO og head of shipping and operations kjøpte aksjer i dag.
https://newsweb.oslobors.no/message/496460
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
26.02.2020 kl 23:50 4207

US close på 64 kr... Tror nok vi så bunnen i FLEX i dag. Går en uke nå så kommer kjøpsanbefalingene på en snor. Når man har så mye elendighet som nå, lavsesong (varm vinter) og coronavirus frykt og Q1 guiding på nær 70.000 dd... Kursen er allerede utbombet! Handles på 0,4 NAV! Det er vanvittig!
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 09:45 4000

Det ser ikke ut til at det hjelper på kursen at insidere kjøper. Gikk opp i går men fallet tilbake igjen i dag tidlig. FLEX trenger å vise til solide resultater før kursen går mot NAV igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
04.03.2020 kl 18:33 3852

Nesten 700K aksjer ble omsatt etter børs Idag, og Shorten øker igjen. Når stopper nedturen? Prisingen er jo som om selskapet er konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
really
04.03.2020 kl 22:41 3716

Ratenedgangen kom tidligere i år enn i fjor. Det betyr at etter et noenlunde greit Q1 kommer det sannsynligvis 2 begredelige kvartaler før det svinger litt opp igjen i Q4. Men alle skipene som leveres i år og neste år, kombinert med at etterspørselen ikke holder tritt med tilbudet av LNG lover ikke godt for resten av dette året og 21. Det blir sannsynligvis verre før det blir bedre. Men holder rederne seg i skinnet er det sannsynligvis lite risiko å kjøpe på dagens nivå om en kan vente et par år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Volf
05.03.2020 kl 09:08 3569

Fra DNB Engelske annalyser i dag.

LNG SECTOR REPORT Coronavirus drives lower forecasts We have lowered our sailed-in TFDE LNG shipping market rate for 2020e by ~25% to USD45k/day (USD61k/day) – now on a par with 2018 and 2019. This is due to the coronavirus outbreak, which has led to low LNG prices (down 45% YOY YTD after a 45% YOY drop in 2019) and reduced Asian demand growth.
2020e LNG shipping rates to be on a par with 2018–2019 then decline in 2021e. TFDE sailed-in spot rates averaged USD44k/day in 2018 and 2019. Based on our updated utilisation estimates, we now forecast TFDE rates of USD45k/day for 2020 (USD61k/day), USD41k/day for 2021 (USD52k/day) and USD35k/day for 2022 (USD39k/day). We forecast two-stroke (modern vessels) sailed-in spot rates of USD65k/day (USD84k/day) for 2020, USD61k/day (USD73k/day) for 2021 and USD54k/day (USD58k/day) for 2022.
No increase in LNG rates YOY despite 50% higher volumes. The LNG market saw a 50% YOY increase in 2019, or 36m tonnes of new LNG volumes entering the market, which exceeded our forecast of 30m tonnes by 20%. This has led us to lower our volume forecast for 2020 by ~27% to 22m tonnes (down from 30m tonnes), while for 2021 we forecast 19m tonnes (unchanged) and for 2022 15m tonnes (new).
Average sailing distance fell by 4% in 2019; we forecast +2% for 2020. 2019 saw the first decline in average LNG market sailing distances since 2016, to 4,091 nautical miles, down 4% YOY, as the top four Asian buyers (China, India, Korea and Japan) imported only 2% of the incremental growth compared to 70% of the incremental growth in 2016–2018. We forecast modest 2% growth in average sailing distance in 2020 (down from 4%), due to the coronavirus hitting Asian LNG demand in 2020.
Asian LNG prices fell 45% YOY in 2019 and are down another 45% YOY YTD. In 2019 Asian LNG prices declined by 45% YOY from USD9.8/mmBtu in 2018 to USD5.4/mmBtu, and are down another 45% YOY YTD. The last reported quote is USD3.1/mmBtu, which is below the USD5.7/mmBtu required in Asia (Henry Hub USD1.7/mmBtu, liquefaction USD2.5/mmBtu, shipping USD1.5mm/Btu (USD75k/day, which is the level of most long-term contracts)). Hence, for 2020e we believe Asian LNG market growth could suffer from not only coronavirus but also LNG market oversupply resulting from an expensive value chain from the US to Asia.
Utilisation set to peak in 2020, marginally above 2019, before declining. We estimate 2019 fleet utilisation was 73% (we expected 76%); we see this rising to 75% (previously 80%) in 2020 and remaining at that level in 2021 (78%), before falling to 73% in 2022. We now forecast tonne-mile demand growth of 7% for 2019 (11%), 9% for 2020 (13%), 10% for 2021 (7%) and 6% for 2022 (new). We have made only negligible changes to our fleet growth assumptions, resulting in forecasts of 7% for 2020 (2019 ended at 8%), 10% for 2021 and 8% for 2022.
BUY recommendations reiterated, but target prices cut by ~30%, leaving ~30% upside potential on average across our peer group. Höegh LNG Holdings: BUY, TP NOK24 (43); Golar LNG: BUY, TP USD19 (21); Flex LNG: BUY, TP NOK80 (108); and GasLog: BUY TP USD7 (13).
Shipping
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
CapitaL
05.03.2020 kl 10:01 3497

Flex trenger kontrakter for skipene, det er ikke verre enn det;)

Det ser ut som ingen har fått med seg at BW Group fortsetter å kjøpe seg opp.. de er nå 3. største aksjonær.. Klart de kjøper, skipene selges jo med over 50 % rabatt og de er ikke ferdigbygd engang...
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
05.03.2020 kl 10:08 3482

Kan jo være at BW Group vil kjøpe hele Flex, JF har jo uttalt at han ønsker at andre overtar da døtrene ikke vil drive med shipping. Men aksjonærene gir jo bort aksjene, må jo være med tap de selger på disse nivåer. Det er bare å ligge aksjene i skuffen og ta de frem om et par år, verden ser jo ut å ha full panikk pga.corona viruset.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
CapitaL
05.03.2020 kl 10:37 3437

DNB med oppdatering, Flex LNG får et kursmål på 80 kroner, ned fra 108 kroner..

Ser at ny CCO har kjøpt 10k, kurs 61,70.. den 27/2.. men det hjelper jo ikke stort, det shortes med begge hender nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
bernes
05.03.2020 kl 11:13 3388

Frykten som råder og da stopper det ikke før alle er ute.

HLNG betaler 23 øre per kvartal i utbytte. Kursen 18 og det gir en rente på over 5%.
Alle båtene på kontrakter. Bør vel snart bunne ut der.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
05.03.2020 kl 17:16 3157

Flng med et postitivt q4 resultat og q1 indikert at de har rater på ca 70k$/d, mange av selskapene på børsen tener ikke penger men aksjen skyter i været for eks NEL og for ikke å snakke om Tesla som er hinsides priset. Slik som robotene og shortingen herjer på OB så kommer det til å bli ferre småaksjonærer som setter pengene i aksjer.
Jeg har stor tro på Flng med en nøktern og dyktig ledelse og forhåpentligvis så vil det bli en god utbytte aksje med årene, har vært med på nedturen og burde vel ha solgt meg ut. Men sitter fremdeles og det kommer jeg til å gjøre og håpe at fornuften seirer til slutt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
06.03.2020 kl 08:31 2961

Bør leses før panikken tar dere.
https://www.flexlng.com/wp-content/uploads/2020/03/FLNG_Investor_Deck_March_2020.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
06.03.2020 kl 17:21 2822

JF kjøpte 100K i Flex Idag.
Geveran Trading Co. Limited ("Geveran"), a company indirectly controlled by
trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate
family, has on 6 March 2020 acquired 100,000 shares in Flex LNG Ltd ("Flex LNG")
at a purchase price of NOK 52.5002 per share. Following the acquisition, Geveran
will own 24,233,811 shares in Flex LNG which will constitute 44.79% of the
shares and votes in Flex LNG. Geveran controls in addition TRS agreements with
exposure to totally 825,000 shares in Flex LNG Ltd. The foregoing calculations
are based on 54,110,584 outstanding shares in Flex LNG. This information is
subject to the disclosure requirements set out in section 4-2 of the Norwegian
Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
really
07.03.2020 kl 00:01 2684

Denne presentasjonen belyser ikke flere av hovedutfordringene med FLNG nå. To av de viktigste er relativt kortsiktige, 2020 og 2021.

Det er for mange skip under bygging i forhold til etterspørselen etter LNG om ikke etterspørselen øker mer enn det presentasjonen viser, kombinert med bedre ton/miles. Øker China kjøpene fra US noe vil det hjelpe, men neppe nok at vi unngår vesentlig dårligere rater de neste to årene enn de siste to. Tilbudet av LNG øker raskere enn etterspørselen, det er svært tydelig om vi ser på prisene.

Og skal etterspørselen fra China øke mer en presentasjonen viser må myndighetene der kreve mer overgang fra kull til gass enn de gjør i dag. Hvor sannsynlig er det om corona fører til laver GBP økning?

I sum er det ikke lystig ut for 2020/21, men fortsetter ikke rederne å bygge kan det bli bra etter det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
07.03.2020 kl 08:30 2563

Hvorfor kjøper innsidere aksjer da? Fredriksen kjøper 100k.. Det er jo ikke slik at de ønsker å gjøre en dårlig handel heller..? Dessuten er ratene for 2021 forventet å gi fortjeneste for FLNG. Og hvis man ser lenger frem i tid enn et kvarter kan jeg ikke skjønne annet enn at dette må nærme seg et gullkjøp..
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
really
07.03.2020 kl 20:14 2372

Hvorfor kjøper folk lodd i Lotto? Ledelsen vet jo hva som foregår av sonderinger og vurderer åpenbart mulighetene som gode på litt sikt. Kontrakter kan ikke være nært forestående, da kunne de ikke kjøpt. De forholdene som jeg pekte på er relativt kortsiktige og på lengre sikt er det mer positive utsikter om ikke markedet bygges i hjel. Slik jeg vurderer det er mulighetene for å unngå elendigevresultater de neste kvartalene å inngå litt lengre kontrakter på en større del av flåten. Men spørsmålet er om ikke det vinduet er i ferd med å lukkes.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
09.03.2020 kl 18:35 2145

JF kjøper i Flex, nye 310k Idag
Geveran Trading Co. Limited ("Geveran"), a company indirectly controlled by
trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate
family, has on 9 March 2020 acquired 310,000 shares in Flex LNG Ltd ("Flex LNG")
at a purchase price of NOK 49.7048 per share. Following the acquisition, Geveran
will own 24,543,811 shares in Flex LNG which will constitute 45.36% of the
shares and votes in Flex LNG. Geveran controls in addition TRS agreements with
exposure to totally 825,000 shares in Flex LNG Ltd. The foregoing calculations
are based on 54,110,584 outstanding shares in Flex LNG. This information is
subject to the disclosure requirements set out in section 4-2 of the Norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
10.03.2020 kl 16:51 1957

Nytt kjøp av JF , nye 135K Idag.
Geveran Trading Co. Limited ("Geveran"), a company indirectly controlled by
trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate
family, has on 10 March 2020 acquired 135,000 shares in Flex LNG Ltd ("Flex
LNG") at a purchase price of NOK 50.1465 per share. Following the acquisition,
Geveran will own 24,678,811 shares in Flex LNG which will constitute 45.61% of
the shares and votes in Flex LNG. Geveran controls in addition TRS agreements
with exposure to totally 825,000 shares in Flex LNG Ltd. The foregoing
calculations are based on 54,110,584 outstanding shares in Flex LNG. This
information is subject to the disclosure requirements set out in section 4-2 of
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Triton
10.03.2020 kl 21:57 1844

LNG aksjer var opp mellom 15-30% i US, så forhåpentligvis så vil Flex begynne å bevege seg nordover igjen. JF har iallfall troen og har hamstret aksjer de siste dagene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare