Om 1/2 år 7 båter og dagrater på 43.000$ gir ca 1 kr i utbytte

Alf K
HUNT 20.02.2020 kl 09:11 6589

Om 1/2 år har disse 7 båter i drift
Et moderat anslag med rater på 43.000$ pr dag vil gi 1 kr i utbytte pr år .
Man får da betalt inn hele aksjen kostnad på 4 år
Ser nå at viruset i Kina er på retur og da bør jo maskinen og ting starte opp der snart
I Shanghai er det alt nesten full fart igjen og det er den største motoren i Kina
Denne kursen bør være attraktiv for de fleste
Lykke til alle HUNT aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.02.2020 kl 10:56 6420

Hunt har lagget Fro i flere dager nå, så jeg flytter litt mer over i Hunt. Hører rykter om at et investeringersfirma har måttet selge seg ut fordi de stenger dørene. Dette har sikkert lagt et press på kursen, men de skal visst være ute nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
canarias
20.02.2020 kl 13:40 6153

Vi er tungt inne her nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Alf K
20.02.2020 kl 15:29 5958

Du har rett i begge dine utsagn
Håper det snart drar seg til med litt høyere kurser
Denne aksjen er man uansett trygg i så lenge Fredly styrer dette
Skulle han begynne å selge seg ut bør vi alle passe på
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Alf K
20.02.2020 kl 17:07 5769

Ja det er nå man bør kjøpe mer
Ser ut til dette tar tid
Skal vel forhåpentligvis meldes om et resultat og kan hende et lite utbytte her
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
20.02.2020 kl 18:22 5441

Billigere enn de 3 første båtene rror jeg. Bull.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.02.2020 kl 18:32 5373

Hørte på Nordnet-podcasten i går hvor de snakket om shipping og sa at en av grunnene til at det var så få nye skip på vei ut i markedet var at det var historisk vanskelig å få finansiering. Så dette må jo være veldig betryggende for Hunt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.02.2020 kl 18:53 5248

En annen grunn er usikkerhet rundt hva slags fremdrift skipene skal ha i årene fremover. Levetiden er jo tross alt 20 år for nye skip og scrubberløsningen er jo ingen varig løsning.. mer som å pisse i buksa for å holde varmen..

Limer inn denne fra ADS- tråden:

Det kan se ut som om fordelen med scrubber blir mindre etter hvert. Da er det bra at ADS har hatt fordelen fra begynnelsen av året..

- pressure from potential Chinese VLSFO supply has had a similar impact on the spot VLSFO-HSFO spread, with it falling from a high of US$290/t late last year to around US$165/t currently. Obviously, these narrower spreads increase the payback period for a scrubber, making the economics of an installation not as attractive as it looked last year.
As we see more scrubber fitted ships coming online, it will increasingly eat into the advantage of burning HSFO. Therefore, we believe the spreads are unlikely to trade back out to the highs seen last year.
Source: ING

Link: https://www.hellenicshippingnews.com/the-surprising-move-in-marine-fuel-spreads/

Jeg tenker at dette er med og øker usikkerheten mht bestilling av nybygg.. Næh, vi utsetter ordren av nybygg et par år til liksom;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Alf K
20.02.2020 kl 19:22 5109

Ja det er mye usikkerhet til å bestille nye båter
Usikkerhet om hva type fremdrift
Usikkerhet om hvem som får finansiering etc etc
Vi får se om dette får følge for kursen, vi får håpe det blir opp snart
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.02.2020 kl 19:23 5098

Ser jo bra ut dette som er sakset fra presentasjonen :
Dynamic and opportunistic investment strategy • Open to outright asset sales, M&A, ship for shares long-term time charters, etc. • Shareholder distributions a top priority

Nybyggpris på 86 musd inkl scrubbere.. høres jo ut som en veldig bra deal?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.02.2020 kl 19:54 4941

Har du link til denne presentasjonen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Stock-dumb
21.02.2020 kl 10:23 4240

Med en spread på 150$ tar det under 1,5 år før scrubberen er tilbakebetalt. Det var vel i utgangspunktet ingen som hadde for seg at spread skulle holde seg på 290$ over lang tid, eller?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
CapitaL
21.02.2020 kl 11:01 4142

Poenget var jo helst at skip med scrubbere fra årsskiftet av, har fått en fordel kontra de som får det senere i år. Bedre å tjene inn en scrubber på 5 mnd enn på 18 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Stock-dumb
21.02.2020 kl 11:08 4116

Helt klart CapitL, da Hunter får levering av resterende flåte de neste 6 mnd. Men slik jeg har forstått det har spread kommet ned pga økt produksjon av VLSFO i kina? Vil ikke dette på et tidspunkt føre til lavere etterspørsel og større tilbudsside av HSFO (lavere pris) og hvis scenarioet med at samtlige venter med å installere scrubbere øke etterspørselen av VLSFO og presse prisen opp? Og dermed er spread bedere?

Jeg er helt ny i tank og shipping btw.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
23.02.2020 kl 21:43 3353

tesch skrev Innlegget er slettet
Jaja, i hvilken aksje skal man skru på lyset?, tesch
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.02.2020 kl 21:50 3312

Ikke det at jeg har noe ønske om å bli uvenn med absolutt ALLE har inne, men også i HUNT ser selvagt bildet like shaky ut som i FRO.
https://www.tradingview.com/x/oNOvENhB/
Skummelt hvis brudd under den markerte formasjonen og inn i den horisontale korridoren - så PASS PÅ!

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
AnnaLyst
24.02.2020 kl 12:42 2496

Det ser verre ut enn for FRO! Kan gå ned til NOK 1,-
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
OsloInvest
24.02.2020 kl 13:21 2387

Skipene som bygges kommer vel til å bli forsinket fra verft nå som Corona-viruset herjer og arbeiderne må holde seg hjemme
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Campfire
24.02.2020 kl 13:39 2332

Mulig du har rett at de blir forsinket, men såvidt jeg vet, bygges de i Sør-Korea. I så fall kunne det vært verre! (viktig å se de få positive sidene i en ellers rød hverdag hehe)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
kelle
24.02.2020 kl 14:30 2200

At de siste skipene som skal leveres i juli blir et par måneder forsinket er ikke noe minus. Fra sept. og utover kan en vel forvente ar ratene er på vei nordover og det skulle passe bra å tilføre markedet med et par nybygg.
Handlet en del i dag underkant av 3,80 og sitter nå med et snitt på på vel 4 kroner. Tror disse vil gi en bra gevinst når vi nærmer oss år skiftet.
Hva som skjer de nærmeste ukene er vanskelig å forutse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare