De eldre er et problem i følge Jan Tore Sanner
HanVann
02.02.2020 kl 19:55
1195
Merkelig fra en apparatpolitiker som tidlig ble gammeldags som ung for lenge siden og nå er blittt historisk potethøyreprat maskin som kan alle bortforklaringene utenatt som lekser fra gamle dager.
kokkohill
02.02.2020 kl 20:16
1159
Hva mere kunne de gamle gjort ?
Bygget landet opp etter krigen og overlevert en pengepung på 12 000:Milliarder til tullballen Sanner ?
Han bør gå inn å vaske munnen sin , før han prøver å snakke om dette neste gang.
Bygget landet opp etter krigen og overlevert en pengepung på 12 000:Milliarder til tullballen Sanner ?
Han bør gå inn å vaske munnen sin , før han prøver å snakke om dette neste gang.
Redigert 02.02.2020 kl 20:18
Du må logge inn for å svare
MERLOT
02.02.2020 kl 20:17
1156
Pragmatisk...
Dette ordet er alltid blitt brukt av Høyrefolk for å beskrive sin egen politikk.
Pragmatisk..hva betyr det egentlig?
Tydeligvis et såkalt plussord.....men: "Det motsatte av idealistisk er pragmatisk , et ord som beskriver en filosofi om å "gjøre det som fungerer best." Fra gresk pragma "gjerning" har ordet historisk beskrevet filosofer og politikere som var mer opptatt av virkelig bruk av ideer enn abstrakte forestillinger. En pragmatisk person er fornuftig, jordet og praktisk."
Det ligger en iboende defensivitet i dette som jeg ikke liker.
Politikk må ha i seg en idealisme, en fremtidstenking, noe å strebe mot....
I pragmatisme er det risiko for at engasjement og entusiasme blir trykket ned, det blir grått og det blir kjedelig.
Om en utfordring blir møtt med pragmatisme kan en være bortimot aldeles sikker på at den beste løsningen ikke vil bli oppnådd.
Idealisme må en ha, ikke det motsatte.
Og utfordringer blir det nok av.
Høyre er ikke noe for meg. 👎
Dette ordet er alltid blitt brukt av Høyrefolk for å beskrive sin egen politikk.
Pragmatisk..hva betyr det egentlig?
Tydeligvis et såkalt plussord.....men: "Det motsatte av idealistisk er pragmatisk , et ord som beskriver en filosofi om å "gjøre det som fungerer best." Fra gresk pragma "gjerning" har ordet historisk beskrevet filosofer og politikere som var mer opptatt av virkelig bruk av ideer enn abstrakte forestillinger. En pragmatisk person er fornuftig, jordet og praktisk."
Det ligger en iboende defensivitet i dette som jeg ikke liker.
Politikk må ha i seg en idealisme, en fremtidstenking, noe å strebe mot....
I pragmatisme er det risiko for at engasjement og entusiasme blir trykket ned, det blir grått og det blir kjedelig.
Om en utfordring blir møtt med pragmatisme kan en være bortimot aldeles sikker på at den beste løsningen ikke vil bli oppnådd.
Idealisme må en ha, ikke det motsatte.
Og utfordringer blir det nok av.
Høyre er ikke noe for meg. 👎
Alf K
11.02.2020 kl 20:50
919
Norge har ikke politikere som vil noe godt for landet sine innbyggere
De politikerne er død og begravet alle som en
De politikerne er død og begravet alle som en
Okulus
11.02.2020 kl 23:22
877
Jeg ble ikke kvalm av Sanner. Ikke før han åpnet munnen. Nå er det nok å se ham på TV. Men han blir kvalm av meg, sier han. Kan det være fordi jeg er gammel, og hele livet har bidratt til landets oppbygging. (Bortsett da fra 5 års studieopphold utenlands). Og med 6 års innsats i forsvaret under den kalde krigen. Blir han ikke berørt når han ser nykommede "landsmenn", oppflasket med Koranen i morsmelken, drive gatelangs, mens de underholdes av våre skattepenger. De skal jo også, en gang, pensjoneres. Det koster, minst like mye som "eldrebølgen". Ja, jeg leser Resett og Dokument. Så får han heller opprettholde kvalmen.
Nuka
12.02.2020 kl 22:59
798
Selvfølgelig er vi gamlinger et problem. Vi lever for lenge, og i tillegg koster vi helsevesenet millioner på millioner.
Søppel Hele, saken.
Ja vil lever.
Bad thinks.
Har du ikke noe mere krutt.
Fuck
Ja vil lever.
Bad thinks.
Har du ikke noe mere krutt.
Fuck
Sotah
13.02.2020 kl 07:41
750
Dette så vi ville komme allerede når jeg gikk på barneskolen. Etterkrigskullene var enormt store, og nå blir de pensjonister etterhvert. Lite å hisse seg opp over.
Load
13.02.2020 kl 13:31
721
Faen ta disse helvetes pensjonistene, kommer her og tar penga fra innvandrerne som lever på fattigdomsgrensa i trange leiligheter!
*JBJB`
13.02.2020 kl 14:05
714
Hei Zoten/folkens:))
Og...innvandrerkullene pluss familiegjenforente blir vel også gamle, Zoten - de går rett inn på full pensjon uten å ha bidratt med ei krone til folketrygden, resten går stort sett på NAV frem til pensjonsalder, den ene timen i uka som SSB registrerer som arbeidsdeltakelse blir det lite opptjening av, vettu - det skal de ha...ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Og...innvandrerkullene pluss familiegjenforente blir vel også gamle, Zoten - de går rett inn på full pensjon uten å ha bidratt med ei krone til folketrygden, resten går stort sett på NAV frem til pensjonsalder, den ene timen i uka som SSB registrerer som arbeidsdeltakelse blir det lite opptjening av, vettu - det skal de ha...ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Betonghue
13.02.2020 kl 14:17
710
Som medlem av Bolletykks Møkkalass er klysa Sanner et stort Problem for de eldre !! "Dårligere tider" skyldes den vanvittige asyl- og innvandringspolitikken Sanner & Co. har stått for, og som langsomt utarmer dette land!
Eksempel: Sett 1000 Nav-ende somaliere på båten til Mogadishu og befolkningen langs hele Møre-kysten med omegn kan reise gratis med ferje i uoverskuelig fremtid!
Helvetes "politikere" vi har pådratt oss !!
Eksempel: Sett 1000 Nav-ende somaliere på båten til Mogadishu og befolkningen langs hele Møre-kysten med omegn kan reise gratis med ferje i uoverskuelig fremtid!
Helvetes "politikere" vi har pådratt oss !!
convert
13.02.2020 kl 14:24
705
De ansvarlige har selvsagt også sørget for å skjule konsekvensene av sitt forræderi. Som vi vet, er pakistanere født av pakistanere registrert som nordmenn, såfremt en av foreldrene er født i Norge. Men de er mer hardcore muslim enn noen andre. Disse trygdesnylterne vil fremstå som norske i statistikken, og svikerne har dermed sørget for at de aldri blir stilt til ansvar.
Fjordgubben
13.02.2020 kl 14:24
704
Han blir vel litt misforstått her, klart det er et problem at det blir flere eldre, og at det koster enormt å gi de som er eldre et verdig liv.
Det er vel ikke dermed sagt at han anklager de eldre for noe, annet enn at han påpeker at det er en stor økonomisk hemsko for landet å betale for alt som er nødvendig, er jo ikke bare de eldre som koster mye, barn og ungdom, de som er kronisk syke, de som er arbeidsledige, de kriminelle etc.
Når det er sagt så syns jeg ikke noe om Sanner i det hele tatt da han er er verktøy for PK-globalistene sammen med de andre kjerringene i Høyre.
Det er vel ikke dermed sagt at han anklager de eldre for noe, annet enn at han påpeker at det er en stor økonomisk hemsko for landet å betale for alt som er nødvendig, er jo ikke bare de eldre som koster mye, barn og ungdom, de som er kronisk syke, de som er arbeidsledige, de kriminelle etc.
Når det er sagt så syns jeg ikke noe om Sanner i det hele tatt da han er er verktøy for PK-globalistene sammen med de andre kjerringene i Høyre.
Betonghue
13.02.2020 kl 14:35
695
Pakistanere er det verste avskum som har sluppet inn i det som en gang var mitt land! En villet katastrofe - og du trenger ikke trø langt over dørstokken for å se resultatet !
Helvete !!
Helvete !!
*JBJB`
13.02.2020 kl 14:35
693
Hei fjord/folkens:))
Og...Sanner fremstår som eventyrforteller i HC Andresens keiserens nye klær både denne gang og da han skulle forsvare falsum regjeringens begrunnelse for å importere Is kvinnen og det "antatt syke barnet" som nå hopper frisk og fornøyd rundt, fjord - hele settingen er satt opp for å begrunne harde økonomiske tider for folk flest - for å fremstå med et snev av troverdighet ville det vært naturlig å belyse utgiftene med elefanten i rommet - men i god Hoire stil feiget han ut i frykt for rasismespøkelset...ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Og...Sanner fremstår som eventyrforteller i HC Andresens keiserens nye klær både denne gang og da han skulle forsvare falsum regjeringens begrunnelse for å importere Is kvinnen og det "antatt syke barnet" som nå hopper frisk og fornøyd rundt, fjord - hele settingen er satt opp for å begrunne harde økonomiske tider for folk flest - for å fremstå med et snev av troverdighet ville det vært naturlig å belyse utgiftene med elefanten i rommet - men i god Hoire stil feiget han ut i frykt for rasismespøkelset...ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
kokkohill
13.02.2020 kl 14:47
686
Nå får denne Sanner gå inn til sukkercandiserna og si det som det er : Vi kan ikke redde verden , vi må faktisk gi de eldre og syke ett verdig liv .