Siv Jensen risikerer å miste ALT

DavidM
BBBB 17.01.2020 kl 21:12 1418

Dersom Siv Jensen bidrar til å trekke FRP ut av regjeringen risikerer hun å miste sitt lederverv i partiet.

Ikke bare mister hun posisjonen som finansmister og mye makt, men partiledervervet står også i potten.
Det spillet og spetakkelet som er satt i gang pga en enkeltsak, kan få uante konsekvenser både for FrP og partilederen.

Allerede åpner flere i partiet opp for en debatt om Siv Jensen etter en eventuell regjerings-exit.
En rekke kilder forteller dette til Aftenposten nå. Til våren står partilederen til valg.

Vil Siv Jensen ofre både partiet og seg selv en sentral posisjon - bare for å få innsatt Støre og de rødgrønne i stedet...?
FRP risikerer fullstendig splittelse og full oppløsning, uten å ha noen formening om veien videre.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/opznVj/regjeringskrise-kan-utloese-lederdebatt-i-frp
Redigert 17.01.2020 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
DavidM
17.01.2020 kl 21:20 1018

Bidrar Siv Jensen til å trekke FRP ut av regjeringen, så er det hun som kan være den neste til å måtte trekke seg.
Flere FRPere står altså klare til å skifte partileder, dersom hun trer ut av regjeringen. Da er hun fritt villt blant FRPerne.
*JBJB`
17.01.2020 kl 21:28 1002

Hei david/folkens:))

Og...det er bare 17 måneder til Stortingsvalget 2021, David - Sverigedemokraterna har nesten 30% oppslutning ved å stå oppreist mot de andre araberpartiene - ved ikke å handle kan FRP havne på sperregrensa - tiden frem til september 2021 må brukes effektivt for å gjenoppbygge partiet med vekt på verdier folk flest liker - da er hvilke privilegier Siv Jensen går glipp av helt underordnet...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
DavidM
17.01.2020 kl 21:35 996

OK JBJB, men uten Siv vil FRP rakne fullstendig.

Å tre ut av regjeringen vil kunne bety langt større problemer for FRP enn de har rukket å tenke gjennom etter sine hysteriske utfall det siste døgnet. FRP er mer opptatt av 1 ord enn den lille guttens ve og vel. FRP tåler ikke at andre kaller en spade for en spade og går helt i harnisk.

Umiddelbart kan det se ut som de har en "god sak" - internt - men gjør FRP alvor av sine trusler kan partiet ende opp i uante problemer og fremstå som den store taperen på sikt. Å handle på impuls og sinne, nei det lønner seg aldri...
*JBJB`
17.01.2020 kl 21:39 988

Hei David/folkens:))

Og...å sette nasjonens sikkerhet foran terroristers rettigheter er ikke en impulshandling, David - det hjelper lite å omskrive de faktiske forhold slik media og arabermedløperne prøver på inn og utpust...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
HanVann
17.01.2020 kl 21:41 982

Litt sent ute med sivkultusbygging men sant nok. Uten siv rakner det fullstendig. For deg også?
https://www.youtube.com/watch?v=BN1WwnEDWAM
The Clash - Should I Stay or Should I Go (Official Audio)
Redigert 17.01.2020 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Pappsatan78
17.01.2020 kl 22:09 958

Jeg tror ikke Frp rakner uten Siv. Snarere tvert imot tror jeg Frp vil styrke seg med Sylvi Listhaug som leder.
HanVann
17.01.2020 kl 22:11 955

Sylvi er vel ikke partileder type. Langt ifra.
Sylvi er lyset, retorikken og sannheten. Ikke mer.
Redigert 17.01.2020 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
polemiker
17.01.2020 kl 22:13 952

Dette handler ikke om frøken Jensen! Hennes tid er forbi, og det tror jeg har minst 90% av Frp velgerne bak meg på.

Kort sagt, alle de tre fete kvinnene må gå, og han siste kan blir forfremmet til en pastor i en eller anen obskur menighet. Det er naturligvis ekstremt kort tid frem til valget, så det må nærmest et under til om de borgelige igjen skal erobre makten.

Vi får telle opp etter valget, men etter alle soltegn vil både V og KRF ryke ut av Stortinget, og da åpner det seg en plass i sentrum. Den vil SP ta og kan velge hvilken fløy de vil samarbeide med. Min magefølelse tilsier at de da vil velge høyresiden, og spesielt om SP blir det største partiet og Storebror kan bli Statsminister....
DavidM
17.01.2020 kl 22:13 949

Tror ikke Listhaug vil fungere så bra som partileder, slik noen tror.
Hun er god som stortingspolitiker. FRP har egentlig ingen andre enn Siv.
HanVann
17.01.2020 kl 22:14 946

En partileder må kunne gå på akkord med sannheten om det skal bli til noe. Sylvi svikter der.
Slettet bruker
17.01.2020 kl 22:26 923

"uten Siv vil FRP rakne fullstendig."

--------

Nei, å gå ut av regjering, kvitte seg med Siv og andre Bilderberger globalister og så fronte seg som et nasjonalistisk parti er FRP's eneste sjans for å ikke bli en fotnote i politikken. Slik det er nå er SP det eneste partiet av størrelse (over sperregrensa), som taler Norges og nasjonalstatens (altså nordmenns) sak. FRP er pokka nødt til å kvitte seg med alle globalister og så gjenstår utrolig mye arbeid for å bygge opp igjen tillit, for intet parti har vel sveket velgerne sine slik som FRP har gjort de siste årene i Regjering og under Bilderberger-Siv.
kokkohill
17.01.2020 kl 22:26 927

Siv har mistet alt for lenge siden , finnes ikke troverdig lenger , spør dere meg. Noe ingen gjorde 😜
DavidM
17.01.2020 kl 22:29 969

Hvis Siv trur det er lurt å gi fra seg makt i denne situasjonen, så har hun tapt alt.
HanVann
17.01.2020 kl 22:33 967

Kan vi samle sammen litt feriepenger da? Hvorfor så fokusert på siv?
DavidM
17.01.2020 kl 22:35 957

Hvem er det som spiller en nøkkelrolle da...
HanVann
17.01.2020 kl 22:40 948

Grandios Nøkkelost pizza du svir da.
DavidM
17.01.2020 kl 22:44 943

Siv kan være i ferd med å gi fra seg alle nøklene sine.
Hun kommer nok greit ut av det med ny jobb osv, det er verre med FRP som vil rakne fullstendig.
Okulus
17.01.2020 kl 22:45 940

Skal nasjonen og genuine nordmenns etterkommere få en anstendig fremtid må tydeligvis nåværende femikvartett (inkl. FrP) erstattes med MANNFOLK (unnskyld Ottar) som tydelig kan markere "Nordmenn først". Deres krav på trygghet må overskygge alle andre hensyn. Så får vi heller geleide femikvartetten, under Ernas ledelse, til et egnet lysthus i en paradishage. Både bondepartiet, FrP og H besitter egnede høvdingemner med rak rygg og stolt hode, tilstrekkelig til å reise nasjonen fra underkastelser og ryggsleiking. Men det krever selvsagt en våken velgerskare. Der ligger det egentlige problemet.
HanVann
17.01.2020 kl 22:47 935

Forsiktig hva du ber om. Svjv var både bondevik jonas hareide gro lysbakken og solheim innvalgt som mannfolk.
Zorin
17.01.2020 kl 22:48 934

For det første, går FrP ut av regjering så er det fortsatt den borgelige siden som må danne regjering på nytt. AP og Støre vil nok ha makta, men ikke før valget! Skulle likevel regjeringsmakta gå til AP FØR VALGET så er det fordi de borgelige ikke greier å styre eget hus. Da har de ikke noe i regjering å gjøre i utgangspunktet.

Dette er prisen alle partier betaler for å sitte i regjering. Så kan ikke FrP tåle prisen, ja da er det bare en ting å gjøre: pakk sammen for godt!
*JBJB`
17.01.2020 kl 22:56 921

Hei folkens:))

Og...FRP vil ikke aktivt støtte en regjering de selv ikke er med i, folkens - derfor vil det være strategisk riktig å avvente med å felle Hoire, Åker Grande, og Baptistpresten til den rette saken dukker opp - gjerne en sak der neste bølge av angivelig syke barn og Is mødre banker på grensen ved Svinesund eller ber om hjelp for å komme til Norge, og det vil jo skje snart - da vil nok velgerne våkne og Erna må kvoteres inn i EU eller FN, for i Norge har hun liten fremtid...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 17.01.2020 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
polemiker
17.01.2020 kl 23:09 913

Vel, tror nok ikke jeg er alene om å kunne forutse at at Sylvi Listahaug blir den neste partilederen i FRP. Håper hun tar med seg CTG i ledergruppen. Det vil bringe partiet opp til gamle høyder igjen, og Høyre vil falle under 10%. Erna har begått en megatabbe som vil bli hennes endelikt. Hun har klart og tydelig bevist at hun setter terroristenes rettigheter foran det det norske folk.

Hva om denne hjernevaskede kvinnen, rent hypotetisk, sprenger seg selv og et par dusin nordmenn i luften om noen år? Er det sannsynlig? Når vi ser på hva de bedrev nede i dette kalifatet, er det vel slettes ikke så usannsynlig som vi liker å tro. Hvordan står det til med moralen da?

Ville det vært mest moralsk å la både kvinnen og avkommet hennes dø i Syria, slik at norske borgeres liv hadde blitt spart? Alt har tilsynelatende dreid som om denne "angivlige" dødssyke gutten, som ikke engang er norsk statsborger eller født i Norge.

Slik jeg ser det, er dette starten på Ernas fall og exit fra norsk politikk. Hun styrer nå basert på feministiske følelser og frikoblet fra rasjonell tenkning. Samme gjør de andre to fete kvinnene. På tide med et skifte nå.
franzgreger
17.01.2020 kl 23:12 905

Den som klamrer seg til makten har allerede tapt.
polemiker
17.01.2020 kl 23:23 896

Ja, tilbøyelig til å være enige, men litt avhengig av hva de klarer å presse ut av innrømmelser fra feministregjeringen. Om ikke det blir kraftige innstramminger på musliminnvandringen, så er det best å kaste håndkle nå, Husk det er en runde med "revidert" til våren også, som gir visse politiske muligheter.

Skal FRP bli et styringsparti på sikt, må noe gjøres NÅ, før svensketilstandene blir alt for tydelige her også.

For mitt vedkommende er jeg nå partiløs. Er ikke noe tema å stemme på FRP så lenge Siv er partileder. Er vel ingen andre parti som frister heller.. Høyre er fullstendig uaktuelt.
Redigert 17.01.2020 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
dirken
17.01.2020 kl 23:38 885

Det virker å være en kritisk masse i FrP som nå er dritt lei hele regjeringsprosjektet med V og KrF. Siv har malt seg inn i et hjørne der FrP på den ene siden argumenterer med at det står om nasjonens sikkerhet, men på den andre siden at de kan godta det om de får noen seiere.

Men hva i all verden skal de få gjennomslag for, som gjør det greit å godta å aktivt importere skyldige IS terrorister fra fjerne himmelstrøk? Full kompensasjon for pelsdyrbøndene? En reduksjon av drivstoffavgiften tilbake til fjorårets nivå? Er det da greit å gi etter for terrorister liksom?

Hvor ofte kan de proklamere at begeret er fullt og fortsatt ha troverdighet? Hvor mange ganger skal de gå gjennom disse liksomforhandlingene med de andre partiene, for så å propagandaselge ett eller annet utfall som om det er en kjempeseier, selv om ingen egentlig er fornøyd med det uansett?

De sliter på målingene og vil trolig berge flere stemmer ved å stå utenfor regjeringen opp mot valget neste år, enn om lankene fremdeles er bundet av Venstre extremistene Grande, Raja, Elvestuen.

Jeg tror FrP trer ut av regjeringen.
polemiker
18.01.2020 kl 00:11 869

Hmm, godt beskrevet Dirken! Du har kommet deg.

Er vel enig i omtrent det meste, men vi får avvente litt for å se hvilke krav de stiller. Om fasiten etter denne runden blir at vi slipper å få tusenvis av muslimer inn til landet, vil jeg beskrive det som en stor seier.

Som du og de fleste andre vet, vil økning av drap, overfallsvoldtekter, ran, bilranner osv øke proposjonalt med antall muslimer som kommer inn i landet. Det er et statistisk faktum som ikke lar seg skjule lengere. Så om nå FRP kan få fjernet incestekteskap, krav til familieinnvandring, redusere FN kvoten osv, kan denne IS kvinnen være verdt det.

dirken
18.01.2020 kl 00:15 861

Tviler på at Venstre og KrF går med på store innrømmelser på innvandringsfeltet. For meg virker det som de har bundet seg til masten allerede - regjeringsplattformen ligger fast for dem. Da gjenstår det bare ett alternativ slik jeg ser det. Men jeg er uenig med David. Jeg tror ikke Siv Jensen av den grunn forsegler sin skjebne. FrP utenfor regjeringen har et større potensialet enn innenfor. Hvorfor kaste Siv om hun gjør det som med størst sannsynlighet gir FrP bedre muligheter?

Men en siste ting: Alle sier at gutten «antagelig» er syk. Er ikke dette sjekket??
Redigert 18.01.2020 kl 00:16 Du må logge inn for å svare
investMidt
18.01.2020 kl 00:15 857

Ketil Solvik Olsen blir den nye leder, han er samlende, og ingen har til dags dato klart å sette han til veggs, han er også populær blant svært mange som så langt ikke har stemt Frp.
Redigert 18.01.2020 kl 00:16 Du må logge inn for å svare
dirken
18.01.2020 kl 00:17 851

KSO er forsåvidt et alternativ...
CapitaL
18.01.2020 kl 10:00 775

Å trekke Frp ut av regjeringen er det samme som å gi Krf og Venstre mer makt og svekke egen innflytelse på politikken.. Ikke glem at uten Frp i regjering hadde det vært kanskje 50-70.000 flere innvandrere i Norge enn det er nå. Det bør jo være et tankekors for de som anser det som viktig... Om man som Frp-velger ikke liker politikken som føres med Frp i regjering, er man i beste fall naiv om man tror det blir bedre med Frp utenfor.

Selv om man kan mene hva man vil om å hente hjem medlemmer av IS, så er det et faktum at FRP vil bli holdt ansvarlig om et uskyldig barn dør.. Det vil være vanskelig for ganske mange velgere å akseptere det.. Lik det eller ei, men sånn er det. Jeg tror heller ikke det nødvendigvis vil løfte Frp inn til valget i 2021 om de går ut nå og får et stempel som et uansvarlig og ikke styringsdyktig parti.. Med den grønne bølgen som skyller over landet nå, så blir det ikke borgerlig flertall i 2021 uansett, og det kan man i første rekke takke Høyres " Ta fra de fattige, gi til de rike" politikk, samt den evinnelige kranglingen innad for..

leifTM
18.01.2020 kl 10:12 765

FRP må riste av seg globalistene og liberalistene, deretter legge seg på et konservativt og nasjonalistisk spor.

At ingen parti har kjørt den nasjonalkonservative linjen fullt ut med dagens motstand mot globalisme og utarming av nasjonalstaten er for meg et mysterium. Sleng på noe hippie vissvas om miljøet også, så har du en vinner.
Redigert 18.01.2020 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
dirken
18.01.2020 kl 10:45 753

50.000-70.000 flere innvandrere?

Nettoinnvandringen har gått ned totalt sett, fra rundt 39.000 i året under Stoltenberg til rundt 26.000 under denne regjeringen. Men det er fordi arbeidsinnvandringen fra Europa har gått ned. Nettoinnvandring fra Asia, Afrika og Tyrkia har vært på rundt 16.000 i året med FrP i regjering, mens den var 13.000 i året under den forrige regjeringen.
Redigert 18.01.2020 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Larries
18.01.2020 kl 10:49 746

Det er med en viss beklemmende følelse en leser at kollektivistene i Aftenposten benytter retorikk om individets forgodtbefinnende som retorisk bløff for å så splid.
Jeg bli både svett og kvalm av Aftenposten.
CapitaL
18.01.2020 kl 10:56 738

Har du glemt massehysteriet rundt krisen i 2015? Erna ville ha inn 30.000 flyktninger i året, APs landsmøte trampeklappet inn 10.000 ekstra osv.. som man selvsagt må gange opp med 1,7 som er familiegjenforeningsmultiplikatoren.. Jeg tror faktisk anslaget mitt på 50-70.000 er svært konservativt.
Frp har enkelt og greit holdt globalistErna i ørene.
dirken
18.01.2020 kl 11:07 728

Du har et poeng, men det der med alt kunne vært verre begynner å bli et tynnslitt argument ifølge målingene. Avgiftene KUNNE vært enda høyere sier dem, mens de øker og øker og øker avgiftene. Innvandringen KUNNE vært høyere, samtidig som det kommer flere og flere og flere. Osv. Osv. Jeg tror de hadde tjent på å gå ut det siste året før valg, og ikke risikere at venstre kommer dem i forkjøpet.
*JBJB`
18.01.2020 kl 11:39 705

Hei folkens:))

Og...hehehe - feivalg folket representert ved skap araberen Audun Lysbakken i SV hyller Hoire og kebab Erna for et godt valg, folkens - når de som setter terroristenes rettigheter foran folkets og landets beste klapper er det game over - brekkstangen med det angivelig syke barnet ruler landets fremtid - registrer med undring og en smule skepsis at Hoires Utenriksminister Titten Tei har begynt å bruke retorikken "det muligens syke" barnet...ZnageZz...

SV-leder Audun Lysbakken hyller regjeringen for å ha hentet hjem den IS-siktede kvinnen og hennes barn fra Syria. – Helt riktig og nødvendig, sier Lysbakken ra talerstolen på SVs landsstyremøte lørdag.
https://www.nrk.no/nyheter/barn-av-is-krigere-1.14530078

-TaKK-

Lykke til

Hilsen
Tille Lulla
Redigert 18.01.2020 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
HanVann
18.01.2020 kl 11:39 705

Dirken har du fått mer enn nok? Krever mer innstramming, ingen flere?
Har dirken blitt sånn Sverigedemokrat? Da ble jeg glad.

sinna dirken I dag kl 11:07 22
det kommer flere og flere og flere.
CapitaL
18.01.2020 kl 12:38 668

Mulig det er et tynnslitt argument, men det er for folk som ikke vet bedre. Jeg må bare le av folk som tror de rødgrønne hadde tatt grep for å redusere asyltilstrømmingen mer enn det regjeringen faktisk har gjort.. Tror du på det Dirken? og tror du virkelig at det blir borgerlig flertall til neste år?
Ernas regjering kommer til å ryke ut så det synger etter, og ansvaret for det hviler på Høyre. Velgerne liker ikke en regjering som helt unødvendig sparker de som ligger nede med sine innsparinger og kutt som kun rammer de svakeste i samfunnet.. samtidig som Erna tar en Gro og reiser jorda rundt og skriver ut blankosjekker til alskens mer eller mindre gode formål.
dirken
18.01.2020 kl 13:11 651

Nei, jeg tror ikke borgerlig flertall vil holde. I alle tilfeller ikke hvis regjeringen blir sittende uten endringer. Så nå er det hver mann for seg selv. Alle partiene har tapt velgere som de må forsøke å lokke tilbake, og det vil de ikke klare i regjeringen. Enten går FrP ut nå, ellers kommer Venstre dem i forkjøpet ved en senere anledning. Hva gir deg mest troverdighet? Derfor tror jeg FrP går nå.
HanVann
18.01.2020 kl 13:14 647

Hvor engasjert opprørt er du over at det kommer for mye islam inn dirken?
Før var du bare en liten pirk under Grande i venstre.
Er du blitt heltent Svenskedemokrat?
Hva går du for nå?