Tank/Gas aksjene faller i snitt 5% i dag
OET..... Minus 5,31 % På 3 mnd + 9,18% På 1 år + 72,58%
FRO..... Minus 4,91 % På 3 mnd + 0,38 % På 1 år +129,57%
HUNT....Minus 4,73 % På 3 mnd + 12,35% På 1 år + 77,63%
ADS......Minus 6,06 % På 3 mnd + 6,90% På 1 år + 51,57%
A.GAS Minus 6,69 % På 3 mnd + 15,70% På 1 år + 294,19%
FLNG Minus 1,30 % På 3 mnd - 16,20% På 1 år - 32,29%
Redigert 21.01.2021 kl 08:01
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
OZZY
15.01.2020 kl 17:17
5270
det er jo ikke så rart. det kommer jo en armada av nye stortankbåter til markedet i år og neste år og ikke mange i samme tidsrommet blir skrota. kjøp fremtidsaksjer. kjøp grønne aksjer ikke svarte aksjer
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Ole86
15.01.2020 kl 17:24
5208
Du har åpenbart ikke peiling. Det skrotes mer enn det bygges nå.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Skal hugges mellom 280 og 350 VCCL travere de neste 4 årene
Hvor mange er under bygging
Så har en som skriver under navnet Struts gitt oss denne lenken over nye båter som skal leveres i samme periode
Det er lang under halvparten som kommer til i følge hans link
Bare tull det du skriver her
OZZY , er det synonym for JUM ?
https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
Hvor mange er under bygging
Så har en som skriver under navnet Struts gitt oss denne lenken over nye båter som skal leveres i samme periode
Det er lang under halvparten som kommer til i følge hans link
Bare tull det du skriver her
OZZY , er det synonym for JUM ?
https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Nei, det skrotes svært lite, noe som skyldes forventninger om vedvarende høye rater, grunnet et mangfold av av ulike momenter relatert til IMO2020, amerikansk skiferoroduksjon og diverse embargoer iverksatt av USA.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
En stor andel av verdensflåten nærmer seg tidspunkt for skraping, inkludert de tre baljene til ADS.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Ligger inne hos IMO forslag på tekniske beskaffenhet på båtene
Det er ikke spørsmål om det skrapes, bare hvor mye som blir tvunget ut
Det er ikke spørsmål om det skrapes, bare hvor mye som blir tvunget ut
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Varsom
15.01.2020 kl 18:03
5201
Må nok bare regne med at kursene kommer til å falle noen dager fremover, dette pga fallende rater og gevinstsikring!
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Struts
15.01.2020 kl 18:03
5196
Har aksjer (om enn ikke mange) i samtlige (minus Avance dessverre) av de selskapene. At ratene går i bølger (særlig på stortank) vil alltid være tilfellet. Det viktigste er jo å forsøke (noe særlig mer kan man vel ikke) og se på litt lengre sikt. Nå er den første VLCC'en på over et halvt år skrapet, et lite men positivt tegn i så måte. Eneste jeg angrer litt på er investering i FLNG, men som det påpekes - avkastning siste måneder/år for de resterende er ikke å kimse av. For øvrig en god oppsummering mht samme. Minus i dag, hurra i morgen og begravelse på fredag. Eller ikke osv...
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Høye rater kombinert med usikkerhet knyttet til nye miljøkrav, medfører rekordlav skraping - og rekordlav bestilling av nybygg. 20 år gamle skip er moden for skraping. På et eller annet tidspunkt vil skrapingen tilta, uten at det blir tilført tilsvarende antall nye skip. Nåværende syklus kan med andre ord bli langvarig.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
nordnes
15.01.2020 kl 18:08
5149
På Paretopodden (om tank) ble det sagt at det er litt usikkerhet for fremtiden, typer drivstoff etc, og at en reder må tenke 20 år frem i tid når han bygger en båt. Dersom en er usikker på fremtiden så påvirker det bestillinger av nye skip, hvor «færre skip er i bestilling», enn det ellers ville vært. Fikk dere andre som hørte Paretopodden, samme oppfatning om det som ble sagt ang nybyggingsaktivitet ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
En ting er sikkert - og det er at det vil komme strenger krav til utslipp. Om 5-10 år vil kanskje alle nybygg gå på gass. Strenger miljøkrav vil tvinge frem ny teknologi.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Der tror jeg du har veldig rett .
Derfor er det bare å sitte rolig el kan hende bruke denne nedturen til å få billige aksjer
Derfor er det bare å sitte rolig el kan hende bruke denne nedturen til å få billige aksjer
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
nordnes
15.01.2020 kl 19:11
4887
Jeg kjøpte 5 tusen Avance Gas før lunsj i dag.
Ser litt tregt ut i over dammen i kveld, håper det snart snur.
Ser litt tregt ut i over dammen i kveld, håper det snart snur.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Varsom
15.01.2020 kl 19:27
4823
Ratene bare raser nedover:
Most significant #oil #tanker spot movements today:
#VLCC -12% to $62k/d
#Aframax -14% to $38k/d
#LR2 -14% to $18k/d
#shipping #OOTT $FRO $ADSCME $DHT $EURN $TNK $OET $HUNT $NAT $STNG $INSW $TNP
Most significant #oil #tanker spot movements today:
#VLCC -12% to $62k/d
#Aframax -14% to $38k/d
#LR2 -14% to $18k/d
#shipping #OOTT $FRO $ADSCME $DHT $EURN $TNK $OET $HUNT $NAT $STNG $INSW $TNP
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
chention
15.01.2020 kl 19:41
4749
Disse ratene var kjent før børs idag - og er vel en stor del av grunnen til dagens fall..
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Varsom
15.01.2020 kl 19:48
4718
Hannisdahl meldte dette på twitter for ca 22 minutter siden. Når disse tallene ble offentliggjort vet jeg ikke!
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
chention
15.01.2020 kl 20:22
4597
Mulig jeg tar feil - mente at det var disse tallene jeg så tidlig idag, men finner ikke igjen kilde til dette nå... Antar tank skal videre nedover imorra, eller hva tenker man? FRO er godt ned i US pr nå...
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Varsom
15.01.2020 kl 20:44
4523
Stor fare for at det fortsetter ned i morgen ja. Jeg lettet meg for tankaksjer i går, men sitter fortsatt på bittelitt!
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Bello
15.01.2020 kl 20:51
4470
Tror du på det selv👍Alle tror på tank og du greier og selge før nedgangen!
Du er som endel andre her på forumet, når aksjene når ned har du solgt(for 2 dager siden) og går de opp kjøpte for 2 dager siden.👏👍
Du er som endel andre her på forumet, når aksjene når ned har du solgt(for 2 dager siden) og går de opp kjøpte for 2 dager siden.👏👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Det var sikkert smart, du er jo god å time
Brukte det jeg hadde til rådighet i Pareto Bank
I morgen er sikkert en god dag å kjøpe både AVANSE GAS og div TANK
Så veldig mye ned skal det nok ikke
De fleste vet jo at det svinger mye i denne sektoren
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Varsom
15.01.2020 kl 21:00
4414
Du slapp av nå mister! Du er litt vell rask med å dømme her synes jeg! Denne gangen var jeg heldig med timingen og jeg kan ikke akkurat påstå at det skjer hver gang!
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
pasoc
15.01.2020 kl 21:01
4396
Var på nippet til å selge og angrer meg nå. Regnet med at haussingen til FA ville få en kjapp nedgang etterhvert og rett fikk jeg desverre.
Aksjen var for god til å selge tenkte jeg. Vel, det er siste gang jeg tenker slik. Heretter kan alt selges uansett fremtidsutsikter.Er nesten tragikomisk dagens nedgang.
På 3 slutninger har selskapet tjent 3 kroner aksjen. Arbeidstiden er vel normalt 3 uker ? Noen som vet.
Aksjen var for god til å selge tenkte jeg. Vel, det er siste gang jeg tenker slik. Heretter kan alt selges uansett fremtidsutsikter.Er nesten tragikomisk dagens nedgang.
På 3 slutninger har selskapet tjent 3 kroner aksjen. Arbeidstiden er vel normalt 3 uker ? Noen som vet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Bello
15.01.2020 kl 21:31
4310
Det er ikke noe og angre på, i morgen eller fredag er den tilbake. 4.kv. er over med gode rater og utbytte som kommer i mars👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
eplemost
15.01.2020 kl 21:48
4236
Tror det går fint for tank de neste årene:
"according to estimates, china will import US 19.6 billion USD of crude oil in the first year, which approximately 100BPD per day, and requires a VLCC every 2 days. the US-China roundtrip time is 110 days, and a net increase of 55 VLCCs first year,second year to 95 VLCCs"
https://twitter.com/jfree41185737/status/1217540018199097344?s=20
"according to estimates, china will import US 19.6 billion USD of crude oil in the first year, which approximately 100BPD per day, and requires a VLCC every 2 days. the US-China roundtrip time is 110 days, and a net increase of 55 VLCCs first year,second year to 95 VLCCs"
https://twitter.com/jfree41185737/status/1217540018199097344?s=20
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Simo
16.01.2020 kl 08:27
3919
4kv var ikke allverden så tror ikke vi skal forvente allverdens til utbytte fra det kvartalet. Skal betales for scrubber og dokking også
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
FRONT
16.01.2020 kl 09:22
3761
Må si det er bra omsetning i aksjen selv om det er røde tall for min del.
Dette kan bli interessant å følge med på en stund :-)
Dette kan bli interessant å følge med på en stund :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Siste dag med oppgang i ratene er bare 1 uke gammel
9/1 melder Volf om rateøking på 0,2%
Siden har det gått ned
Deler det som vår Tyskland beboer legger ut , det viser at det må bli manko på skip snart
Reserven
I dag kl 00:42
425
Tilbud og etterspørsel.
Vil flere kjøpe en (yngre) brukt båt en kan sende rett inn i fraktmarkedet (istedenfor å vente ca 2 år på å få en bygget), enn de som ønsker å selge, vil normalt sett prisen på brukte båter (assets price) gå opp.
I følge prognoser fra Clarksons, Fearnleys, EIA, IEA, Energy Aspects og Bloomberg (som må tas med riktig antall klyper salt), vil det i løpet av 2020 bli et underskudd på MINUS -45 VLCC i forhold til 2018 og behovet - VLCC supply and market balance:
http://vxz.eu/2019-09-11__HUNT_9,10__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
Både pga antatt øket oljeproduksjon, antatt lengre seilingsdistanser, samt lengre seilingstid fra A til B pga laver fart pga høyere drivstoffpris pga IMO-2020. Se sidene 8 + 18 til 24 i:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d7f91d506acdb7e6f1b3664_20190911_HunterGroup_ParetoO%26O.pdf
9/1 melder Volf om rateøking på 0,2%
Siden har det gått ned
Deler det som vår Tyskland beboer legger ut , det viser at det må bli manko på skip snart
Reserven
I dag kl 00:42
425
Tilbud og etterspørsel.
Vil flere kjøpe en (yngre) brukt båt en kan sende rett inn i fraktmarkedet (istedenfor å vente ca 2 år på å få en bygget), enn de som ønsker å selge, vil normalt sett prisen på brukte båter (assets price) gå opp.
I følge prognoser fra Clarksons, Fearnleys, EIA, IEA, Energy Aspects og Bloomberg (som må tas med riktig antall klyper salt), vil det i løpet av 2020 bli et underskudd på MINUS -45 VLCC i forhold til 2018 og behovet - VLCC supply and market balance:
http://vxz.eu/2019-09-11__HUNT_9,10__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
Både pga antatt øket oljeproduksjon, antatt lengre seilingsdistanser, samt lengre seilingstid fra A til B pga laver fart pga høyere drivstoffpris pga IMO-2020. Se sidene 8 + 18 til 24 i:
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e39366b4c3e118/5d7f91d506acdb7e6f1b3664_20190911_HunterGroup_ParetoO%26O.pdf
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Dersom jeg eide denne så ville den i går røket ut på SL sammen med FRO
Nå er det like før HUNT aksjene ryker ut på SL
Tvi tvi
Nå er det like før HUNT aksjene ryker ut på SL
Tvi tvi
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
16.01.2020 kl 10:22
3545
Jeg vet ikke hvilke forventninger (mål) dere har på egne investeringer for 2020.
Jeg tror at svært få av dere vil klare å slå den avkastningen som ADS vil gi gjennom utbetalinger av utbytte i 2020.
Hvorfor ikke bare sitte stille i båten og fokusere på utbyttene?
Traust, kjedelig og innbringende. Det er vel en god kombo.
Er man litt "vågal" så kan man også pløye utbyttene inn i nye aksjer, så blir 2021 enda hyggeligere. :-)
Jeg tror at svært få av dere vil klare å slå den avkastningen som ADS vil gi gjennom utbetalinger av utbytte i 2020.
Hvorfor ikke bare sitte stille i båten og fokusere på utbyttene?
Traust, kjedelig og innbringende. Det er vel en god kombo.
Er man litt "vågal" så kan man også pløye utbyttene inn i nye aksjer, så blir 2021 enda hyggeligere. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
pasoc
16.01.2020 kl 10:41
3459
Var egentlig heldig med inngang. 31,4 og sitter langsiktig. Jeg synes kjøp og salg hele tiden er slitsomt. Bedre å lene seg tilbake å vente på utbytter. Men FA kunne gitt faen i å skrive om ADS. Burde skjønt at det var et salgssignal. Dette skjer hele tiden. Men regner med å doble cashen på 2 år så det holder for meg. Så kan andre ta 5 gangen om de er heldig. I andre lotto selskaper.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Flussyremannen
16.01.2020 kl 11:12
3367
Selv har jeg inngang på 23 kr og sitter dermed helt stille. Båtene seiler inn 100k dollar dagen på lange kontrakter, så litt vanskelig å se sammenhengen mellom kursnedgangen i denne og fallet i rater. Sånn er det bare i slike volatile aksjer. Gjelder å ha is i magen. Pilene peker uansett oppover på sikt. Hvem vet hva ratene er om 1-2 mnd når disse skal på nye kontrakter. Selv med rater på 25k/d, så hadde selskapet tjent gode penger. Ingen grunn til panikk.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
pasoc
16.01.2020 kl 11:40
3275
Satt desverre i Avance da, så derfor jeg ikke oppdaget Ads tidlig nok:) Helt enig med deg. Hvor stort blir utbytter i år ? Det er det jeg lurer på. Under 12 kroner så er jeg ikke tilfreds.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
CapitaL
16.01.2020 kl 12:00
3188
Tank faller mens etterspørselen etter olje øker :)) Kina forventes å øke importen fra USA iht trade dealen..
LONDON (Reuters) - OPEC expects lower demand for its crude oil in 2020 even as global demand rises, it said on Wednesday, as rival producers grab market share and the United States looks set for another output record.
Link: https://www.reuters.com/article/us-oil-opec/opec-expects-lower-demand-for-its-oil-as-us-hits-new-milestone-idUSKBN1ZE1KG
LONDON (Reuters) - OPEC expects lower demand for its crude oil in 2020 even as global demand rises, it said on Wednesday, as rival producers grab market share and the United States looks set for another output record.
Link: https://www.reuters.com/article/us-oil-opec/opec-expects-lower-demand-for-its-oil-as-us-hits-new-milestone-idUSKBN1ZE1KG
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
nordnes
16.01.2020 kl 12:03
3173
Enig, godt sagt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
FAR100
16.01.2020 kl 12:18
3112
Har inngang på litt over 32 men sitter rolig. denne skal opp. hele børsverdien tjenes på 1 år. det finnes ikke mange selskaper på børsen, billig
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
pasoc
17.01.2020 kl 07:49
2631
Folk glemmer at scrubbere er installert på alle ADS sine båter. Det betyr at ratene er 15000-20000 dollar höyere for dem enn dagens rate.
Gårsdagens rate 60 000 + denne summen, samt at vi vet at OPEX(kostnader til drift) er mye lavere hos ADS enn hos konkurrenter. Det er ca.15 000 dollar.
Blir enorme penger av slikt. Dette er jo bare 20 000 under kanonratene de fikk sluttet i forrige uke for alle 3 båtene da de fikk over 100 000.
http://cqz.eu/2020-01-17__FA_18-19,20-21__Markedet-tar-feil-n%C3%A5r-shippingaksjene-faller
Gårsdagens rate 60 000 + denne summen, samt at vi vet at OPEX(kostnader til drift) er mye lavere hos ADS enn hos konkurrenter. Det er ca.15 000 dollar.
Blir enorme penger av slikt. Dette er jo bare 20 000 under kanonratene de fikk sluttet i forrige uke for alle 3 båtene da de fikk over 100 000.
http://cqz.eu/2020-01-17__FA_18-19,20-21__Markedet-tar-feil-n%C3%A5r-shippingaksjene-faller
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
Varsom
17.01.2020 kl 08:18
2550
Blir vell videre ned i dag med fallende rater...
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
ruda
17.01.2020 kl 08:24
2518
Når ratene er under 20000 pr. dag er det på tide å selge, men det er langt igjen fra dagens rater. Ratene vil ta seg kraftig opp fremover så nå kan man få billige aksjer
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
pasoc
17.01.2020 kl 08:25
2506
75000 - 80 000 dollar pr. Dag. Er det dårlige rater ? ADS har ved 80 000 i rate overskudd 65 000 dollar hver dag. Vi kjører på rate 100 000 dollar enda lenge. Vet ikke når turene ender. De ble sluttet for ca.10 dager siden alle sammen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:32
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »