Mens vi venter på emisjonen! (eller er det Godot)
Der er en absurd teater forestilling, som hedder «Mens vi venter på Godot» av Samuel Beckett.
Forestillingen handler om to menn som venter ved en landevei. De har en avtale med Godot. Mennene venter og venter, uten at noen dukker opp. I mellomtiden småkrangler de om livets små og banale spørsmål. Vente på Godot er kjent som ei forestilling der svært lite skjer. Men dialogen mellom de to byr på svart humor, absurde innfall og viser et varmt vennskap mellom to menn.
Det er lidt samme følelse jeg sidder med nu i forhold til reperasjonsemisjonen. Vi venter og venter og intet sker.
Istedet udsender Norwegian følgende:
Invitation to presentation of Norwegian Air Shuttle's fourth quarter report
Norwegian will release the fourth quarter results on Thursday 13 February 2020. The report and presentation will be made available at 7:00 AM (CET) at norwegian.com and newsweb.no.
The Company will present the results at 8.30 AM (CET) at Felix Conference Center, Bryggetorget 3, Aker Brygge, Oslo. The presentation will be held by CEO Jacob Schram and CFO Geir Karlsen. A live webcast will be available at
Det er nu blevet til absurd teater i mine øjne.
Forestillingen handler om to menn som venter ved en landevei. De har en avtale med Godot. Mennene venter og venter, uten at noen dukker opp. I mellomtiden småkrangler de om livets små og banale spørsmål. Vente på Godot er kjent som ei forestilling der svært lite skjer. Men dialogen mellom de to byr på svart humor, absurde innfall og viser et varmt vennskap mellom to menn.
Det er lidt samme følelse jeg sidder med nu i forhold til reperasjonsemisjonen. Vi venter og venter og intet sker.
Istedet udsender Norwegian følgende:
Invitation to presentation of Norwegian Air Shuttle's fourth quarter report
Norwegian will release the fourth quarter results on Thursday 13 February 2020. The report and presentation will be made available at 7:00 AM (CET) at norwegian.com and newsweb.no.
The Company will present the results at 8.30 AM (CET) at Felix Conference Center, Bryggetorget 3, Aker Brygge, Oslo. The presentation will be held by CEO Jacob Schram and CFO Geir Karlsen. A live webcast will be available at
Det er nu blevet til absurd teater i mine øjne.
Redigert 21.01.2021 kl 09:02
Du må logge inn for å svare
EXTrader
16.01.2020 kl 11:04
2965
Enig med deg resplassno
Grunnen til at jeg spør om en oppdatert aksjonær liste !er at det er rykter om en NY profilert investor som vist har dukket opp.
Grunnen til at jeg spør om en oppdatert aksjonær liste !er at det er rykter om en NY profilert investor som vist har dukket opp.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Artige
16.01.2020 kl 11:04
2952
Ser ikke problemet med å kjøre igang emi ved positive nyheter. Vil det være riktig å avlyse for så å komme med kursdrivende info. Tror mange vil føle seg lurt da.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Restplassno
16.01.2020 kl 10:59
2944
Jeg har lest dette, men har to ankepunkter:
1. Hvorfor skulle det være til selskapets (de får inn sårt trengt egenkapital) og aksjonærene (som får tegne seg til lavere kurs) sitt beste?
2. Hvorfor annonserer man ikke da at emi er avlyst, slik jeg har sett at andre selskaper gjør - gjerne i forkant av planlagt tegningsperiode?
Hvorfor holder man kortene så fryktelig tett til brystet når aksjonærene ringer inn til IR dagen lang og ber om avklaring.
Konklusjonen min blir at:
- de er ikke i økonomiske problemer, da de foreløpig ikke virker interessert i å kjøre emi.
- de har fullmakt til å utsette eller avlyse emi dersom det tjener aksjonærene og selskapet --> de er i en prosess nå, hvor det er mer formålstjenlig å sette de 300 mill fra emi på vent, til fordel for det som nå foregår. Hva det er vet jeg ikke, men noe må det være.
....eller så er prospektet bare ikke godkjent ennå. Vi sitter stadig langs veien og venter på Eliot S sin venn som jeg ikke husker navnet på.
1. Hvorfor skulle det være til selskapets (de får inn sårt trengt egenkapital) og aksjonærene (som får tegne seg til lavere kurs) sitt beste?
2. Hvorfor annonserer man ikke da at emi er avlyst, slik jeg har sett at andre selskaper gjør - gjerne i forkant av planlagt tegningsperiode?
Hvorfor holder man kortene så fryktelig tett til brystet når aksjonærene ringer inn til IR dagen lang og ber om avklaring.
Konklusjonen min blir at:
- de er ikke i økonomiske problemer, da de foreløpig ikke virker interessert i å kjøre emi.
- de har fullmakt til å utsette eller avlyse emi dersom det tjener aksjonærene og selskapet --> de er i en prosess nå, hvor det er mer formålstjenlig å sette de 300 mill fra emi på vent, til fordel for det som nå foregår. Hva det er vet jeg ikke, men noe må det være.
....eller så er prospektet bare ikke godkjent ennå. Vi sitter stadig langs veien og venter på Eliot S sin venn som jeg ikke husker navnet på.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Sheriff_1
16.01.2020 kl 10:58
2892
Hva om de sitter og forhandler om oppkjøp. Mener du da de skulle sette i gang en rep emi. Andre forhold som vil drive kursen kraftig i tegningsperioden som de er klar over ville også utløse at de enten må utsette eller avblåse emi.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Sheriff_1
16.01.2020 kl 10:55
2848
Slik jeg leser GF så er det fullt lovlig. De har på ingen måte forpliktet seg til noen rep emi. Det står tydelig en potensiett rep emi. som kan avblåses dersom styret finner det mest formålstjenlig for selskapet og øvrige aksjonærer. Jeg anser det derfor som relativt sannsynlig at emisjonen kan bli avblåst.
Dette står i punkt 9 under rep emien i referatet fra GF.
Generalforsamlingen gir styret fullmakt til å vurdere og beslutte om den etterfølgende emisjonen skal gjennomføres.Herunder til å avlyse den etterfølgende emisjonen dersom rådende markedsforhold og hensynet til og aksjonærfellesskapet tilsier slik avlysning.
Dette står i punkt 9 under rep emien i referatet fra GF.
Generalforsamlingen gir styret fullmakt til å vurdere og beslutte om den etterfølgende emisjonen skal gjennomføres.Herunder til å avlyse den etterfølgende emisjonen dersom rådende markedsforhold og hensynet til og aksjonærfellesskapet tilsier slik avlysning.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
EXTrader
16.01.2020 kl 10:47
2897
Noen som har en oppdatert aksjonær liste ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Artige
16.01.2020 kl 10:40
2946
Er det positive nyheter de jobber med kunne de bare satt igang emi som planlagt. Ikke bra dette.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
aibo
16.01.2020 kl 10:34
2974
Er "intet nytt alltid godt nytt" inntil det motsette er bevist.
Virker nesten som Nas vil vri seg unna rep.emisjonen.
Er det lovlig ??
Virker nesten som Nas vil vri seg unna rep.emisjonen.
Er det lovlig ??
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Fradrag
16.01.2020 kl 10:31
2954
Norwegian vurderer å melde seg inn i IATA!!! Lover godt.
https://check-in.dk/norwegian-overvejer-optagelse-i-iata/
https://check-in.dk/norwegian-overvejer-optagelse-i-iata/
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
abban
16.01.2020 kl 10:26
2960
Hva kan være så viktig at det forsinker rep. emi?
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Helgej
16.01.2020 kl 10:23
2974
VG i går...
NORWEGIAN MÅ KANSELLERE FLYGINGER GRUNNET BRANN
(Høres ut som fly har tatt fyr)
De kunne skrevet :"Norwagian kansellerer grunnet brann på Alicante flyplass" eller noe lignende, men neida.
Maximum negativitet i overskriften er viktig.
NORWEGIAN MÅ KANSELLERE FLYGINGER GRUNNET BRANN
(Høres ut som fly har tatt fyr)
De kunne skrevet :"Norwagian kansellerer grunnet brann på Alicante flyplass" eller noe lignende, men neida.
Maximum negativitet i overskriften er viktig.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Hartepool
16.01.2020 kl 10:20
2999
Selskapet blir nedringt av utålmodige aksjonærer.
Ingen informasjon tilflyter markedet og emisjonen skulle ha startet nå.
Da er det kun en årsak til dette.
Selskapet er i sluttarbeid med noe som er av stor betydning og som de selvsagt ikke kan si noe om.
At kursen sklir litt er naturlig.
Hadde det vært noe lengre frem ville info vært gitt og emisjon igang.
Det kommer garantert en viktig børsmelding anyday nå,
Ingen informasjon tilflyter markedet og emisjonen skulle ha startet nå.
Da er det kun en årsak til dette.
Selskapet er i sluttarbeid med noe som er av stor betydning og som de selvsagt ikke kan si noe om.
At kursen sklir litt er naturlig.
Hadde det vært noe lengre frem ville info vært gitt og emisjon igang.
Det kommer garantert en viktig børsmelding anyday nå,
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Epona
16.01.2020 kl 10:16
2994
Vi får ta med de opplysninger som omhandler NAS fra andre steder enn Norwegian selv, gode som dårlige som her: https://check-in.dk/norwegian-fly-fanget-i-brand-i-alicante-lufthavn/
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
aibo
16.01.2020 kl 10:07
3058
Virker som vi har gått fra Geir Karlsens "feil" informasjon til Jacob Schram "null" informasjon, hvem vinner på dette fremover tro ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Epona
16.01.2020 kl 09:58
3099
Som TS skriver: Dette blir mer og mer absurd. Taushet er ikke alltid gull.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
16.01.2020 kl 09:52
3112
Får håpe på gode nyheter snart
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
EXTrader
16.01.2020 kl 09:44
3114
Jeg begynner å bli mer og mer overbevist om at de er i oppkjøps forhandlinger ! Dette er ikke NORMAL praksis.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Pitti
16.01.2020 kl 08:45
3308
Ikke noe negativ om Norwegian. Bare sannheten. Det begynner å haster nå for NAS å får tak i erstatningen (i cash!!!!) før Boeing går i dunken. Skjønner ikke hvordan en så stort konsern greier å holder på med over så lang tid. Tydeligvis greier de ikke å sette gamle fly og ny elektronikk ikke i sammen slikt at det funker. Jeg vil sei, tilbake til basis.
For NAS dritt i MAXene og kjøp russisk fly og lår amerikanere fly sin egen dritt. Nyter jo ikke å har verdens "mest moderne å sparsomme fly" i flyparken hvis den ikke flyr.
For NAS dritt i MAXene og kjøp russisk fly og lår amerikanere fly sin egen dritt. Nyter jo ikke å har verdens "mest moderne å sparsomme fly" i flyparken hvis den ikke flyr.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
EXTrader
16.01.2020 kl 08:37
3351
Dette er kjent lese stoff ! så jag kan ikke forstå at dette skulle være noe nytt. Flere fly selskaper har signalisert dette i en stund nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Epona
16.01.2020 kl 08:12
3463
Nå skal nok finanspressen her hjemme sørge for nok et stort negativt oppslag om Norwegian igjen: https://flysmart24.no/2020/01/16/max-flyene-kommer-ikke-i-luften-for-til-sommeren/
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
EliotS
16.01.2020 kl 07:10
3610
EliotS skrev Tik tik tik tik tik tik tik...........
Tik tik tik tik tik tik tik ...........
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
EliotS
15.01.2020 kl 22:06
3995
Er dette dette vi sidder og venter på?
"Dagens aktører som Norwegian samarbeider med er easyJet i Storbritannia og JetBlue i USA. Kjos sa at planene nå foreligger for å utvide alliansen til en langt større enn i dag."
https://www.hangar.no/kjos-norwegian-planlegger-a-danne-storre-allianse-med-andre-flyselskap/
"Dagens aktører som Norwegian samarbeider med er easyJet i Storbritannia og JetBlue i USA. Kjos sa at planene nå foreligger for å utvide alliansen til en langt større enn i dag."
https://www.hangar.no/kjos-norwegian-planlegger-a-danne-storre-allianse-med-andre-flyselskap/
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
_atlas_
15.01.2020 kl 21:33
4087
Nu sätter Trump press på Boeing.
https://www.di.se/live/trump-till-boeing-los-krisen-slar-hart-mot-usas-ekonomi/
https://www.di.se/live/trump-till-boeing-los-krisen-slar-hart-mot-usas-ekonomi/
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
15.01.2020 kl 21:32
4089
Stemmer det. Datoen står der. Men, vi må rett og slett bare vente her😅 det kan jo ikke gå veldig mye lenger iallefall.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.01.2020 kl 21:19
4129
Det som er info fra GF eller hva det nå var som skjedde som ble børsmeldt 27.11 var (etter hva jeg husker, korrigere meg gjerne om noe er feil)
Hvis ikke prospekt er godkjent innen 10.jan skal tegningsperioden utsettes og starte én dag etter at dette er godkjent.
Det står vel også at ledelsen i NAS har fullmakt til å ikke kjøre emi pga rådende markedsforhold eller av hensyn til aksjonærene.
Hvis ikke prospekt er godkjent innen 10.jan skal tegningsperioden utsettes og starte én dag etter at dette er godkjent.
Det står vel også at ledelsen i NAS har fullmakt til å ikke kjøre emi pga rådende markedsforhold eller av hensyn til aksjonærene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
EliotS
15.01.2020 kl 21:07
4174
Tik tik tik tik tik tik tik...........
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.01.2020 kl 21:07
4173
Hvis det er forhandlingene som trekker ut fordi Norwegian stiller krav, er jeg veldig med på laget. Norwegian har nok cash til å ta seg tid til å la det trekke ut inntil de er fornøyd med avtalen, og trenger ikke å forhaste seg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Artige
15.01.2020 kl 21:00
4189
Godt mulig vi overdriver betydningen av dette og at ikke pressen skriver om det tydet på det. Men jeg synes det er respektløst å ikke informere evt om utsettelse. Noe er på gang, men blir mer skeptisk som tiden går. Får håpe på positiv melding.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
LongStockings
15.01.2020 kl 20:57
4201
Såvidt jeg kan se av protokollen fra styremøtet så er datoene for rep emisjon sladdet ut. Noen som har annen info? De er vel ikke forpliktet til noe som helst egentlig, uansett hva protokollen sier... Det er bare uheldig for dem at de skaper uvisshet...
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Buyin85
15.01.2020 kl 20:53
4212
Krangler vel om hvem som skal dekke wetlease kostnader for årets høysesong som det allerede er solgt billetter for, men en mest sannsynlig ikke har tilgjengelig fly for.. GK var vel rimelig klar på at de trengte Max tilbake til påsken..
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Epona
15.01.2020 kl 20:31
4285
Tror absolutt at de er forhindret i å lekke ut info om de prosessene som forhåpentlig snart er ferdigstilt. Dermed er vi inntil videre uvitende, - vi blir stående utenfor og får ikke sjansen til å få vite hvilke prosesser som foregår. At det er noe stort, - dét er jeg rimelig sikker på.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.01.2020 kl 20:25
4232
Ja, men rart de ikke kan bekrefte at den er utsatt når IR sin e-post er full av forespørsler
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
15.01.2020 kl 20:16
4256
Helt utrolig merkelig at reparasjonsemisjonen bare passerer i stillhet. I og med at det ikke skrives noe om det tror jeg det er vi som misforstår.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
EliotS
15.01.2020 kl 17:49
4536
Jeg syntes at den nyhet som Epona bragte frem i dag er blevet litt overset.
Det er interessant at Norwegian overvejet at søge medlemskab av IATA. Dette giver jo adgang til “interlining”, hvor flyselskaberne gensidigt accepterer hinandens dokumenter. Det betyder, at der kan sælges billetter, hvor andre flyselskabers flyvninger også indgår.
Dette kan jo peger jo på tættere samarbejde med andre. Bjørn Kjos har jo oplyst om at han jobber med en stor lavprisallaincen men det vil osgå være relevant hvis Norwegian bliver opkøbt av et andet flyselskap.
Det er interessant at Norwegian overvejet at søge medlemskab av IATA. Dette giver jo adgang til “interlining”, hvor flyselskaberne gensidigt accepterer hinandens dokumenter. Det betyder, at der kan sælges billetter, hvor andre flyselskabers flyvninger også indgår.
Dette kan jo peger jo på tættere samarbejde med andre. Bjørn Kjos har jo oplyst om at han jobber med en stor lavprisallaincen men det vil osgå være relevant hvis Norwegian bliver opkøbt av et andet flyselskap.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.01.2020 kl 17:26
4632
ikkegodkjent skrev Noe rundt JV som er avhengig av USA/Kina signatur i morgen??
Ikke noe som gjelder airbusene, tror jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
ikkegodkjent
15.01.2020 kl 17:24
4645
Noe rundt JV som er avhengig av USA/Kina signatur i morgen??
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.01.2020 kl 17:20
4662
Media har jo innsyn i en del mer enn de kan skrive om, vil jeg tro. Har de fått nyss i noe fra innsiden skal man vel holde tett inntil dette slippes vil jeg tro. Vet dog ikke helt hvordan kulturen er i finansmedia, men vet jo at populærmedia sitter på en del sladder de ikke kan gå ut med feks.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Buyin85
15.01.2020 kl 17:18
4685
Det virker for meg merkelig at ikke e24/dn/fa gjør noe «gravejournalistikk». Rep emi var omtalt forrige uke, og normalt har det jo vært synset på mindre grunnlag en dette tidligere..
Redigert 20.01.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.01.2020 kl 17:05
2861
Slik jeg tolker det er det implisitt at det er noe på gang
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare