Hva skjer med kursen den 15.01 ?
Når fase 1 av avtalen mellom USA og KINA skal undertegnes.
Får vi et løft , eller er det allerede innbakt i kursen ?
Bybonden
Får vi et løft , eller er det allerede innbakt i kursen ?
Bybonden
Redigert 19.01.2021 kl 07:22
Du må logge inn for å svare
BIF78
12.01.2020 kl 14:27
1645
Jeg tror ikke, at der sker så meget. Vi ved vel ikke, om fase 1 har noget poly med sig.
Jeg regner med et kursløft hen over foråret, men jeg tror, at det skal komme med gode resultater fra Butte, konkrete planer om batterieventyr og klarhed over Røkkes planer.
Jeg regner med et kursløft hen over foråret, men jeg tror, at det skal komme med gode resultater fra Butte, konkrete planer om batterieventyr og klarhed over Røkkes planer.
Skalleknarp
12.01.2020 kl 14:28
1638
Optimismen og utsiktene er vel ikke priset inn.? Skulle det bli mer positiv avklaring mht PS og Kinatoll så vil nok dette også hjelpe. Jeg har også et inntrykk av at solenergi kommer til å bli mer benyttet i alle sammenhenger.
fersk1
12.01.2020 kl 15:49
1493
Riktig spørsmål må vel heller være hva skjer etter den 20.jan hvis 57prosenten forsvinner. Den er mere viktig enn selve avtalen.
MorganKane
12.01.2020 kl 16:06
1455
Skalle,
Ikke nødvendigvis solenergi, men råstoffet som brukes til å produsere solenergi. Jeg snakker selvfølgelig om superrent silisium. Det brukes ikke bare i solpaneler, men også alt av elektronikk (hvorav nye biler blir viktigere og viktigere) , chips, batterier osv. Desuten kommer det også nye områder, blant annet kraftnettet, IoT osv.
En avtale med Kina som inkluderer semiconductor industrien er så til de grader ikke priset inn ennå.
Ikke nødvendigvis solenergi, men råstoffet som brukes til å produsere solenergi. Jeg snakker selvfølgelig om superrent silisium. Det brukes ikke bare i solpaneler, men også alt av elektronikk (hvorav nye biler blir viktigere og viktigere) , chips, batterier osv. Desuten kommer det også nye områder, blant annet kraftnettet, IoT osv.
En avtale med Kina som inkluderer semiconductor industrien er så til de grader ikke priset inn ennå.
questi
12.01.2020 kl 17:02
1370
Blir veldig spennende å se Butte-tallene til Q4 :)
Etter en situasjon med press, pleier en avdeling å levere bedre tall når presset tas bort :)
Etter en situasjon med press, pleier en avdeling å levere bedre tall når presset tas bort :)
Redigert 12.01.2020 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
Celsius
12.01.2020 kl 18:59
1218
REC er såvidt i startgropen.
Tross gjenværende klimafornektere i USA, Canada og Australia (OLD Britannia av alle land), er det først og fremst befolkningen av kinesere og indere (og dette i forhold til prosent av innbyggerne i respektive land), som nå står på barrikadene i overbevisning om at vi alle står foran kollaps dersom ikke en ny "revolusjon" for Moder Jord umiddelbart trigges.
Det er derfor REC er multiple penger i lomma for de av oss som forstår utviklingen, og er longstayers i urolig farvann, uten å bry seg om ubetydelige krusninger på veien opp.
Røkke ser naturligvis dette (slik UMOE også gjorde da banken tvangssolgte ham ut av REC fordi alle de øvrige langsiktige hovedaksjonærer ikke tillot billigsalg av Butte som banken krevde fra fattigstakkar JUM).
REC i 40 kroner før 2025.
MorganKane
12.01.2020 kl 20:41
1049
Quest,
Butte tallene for q4 blir ikke noe å rope hurra for. Selg nå hvis du tror det. Det er guidingen videre som blir spennende. Jeg tror den blir mye bedre enn guidingen ved q3 (da guidet de at semi segmentet tok seg opp i 2H 2020).
Det blir også spennende å høre om salgsplanene av Butte er hivd i søpla (det sier i så fall noe om Røkke sine planer).
Butte tallene for q4 blir ikke noe å rope hurra for. Selg nå hvis du tror det. Det er guidingen videre som blir spennende. Jeg tror den blir mye bedre enn guidingen ved q3 (da guidet de at semi segmentet tok seg opp i 2H 2020).
Det blir også spennende å høre om salgsplanene av Butte er hivd i søpla (det sier i så fall noe om Røkke sine planer).