Var arbeidsledig og blakk - kjøpte eiendom.
https://finansavisen.no/lordag/profil/2020/01/11/7487547/nordlands-profet
"Det var en tid med høye renter og høy arbeidsledighet, men det var også en tid da det var mye enklere å få seg boliglån."
"Det var en tid med høye renter og høy arbeidsledighet, men det var også en tid da det var mye enklere å få seg boliglån."
lol2k
11.01.2020 kl 22:08
1391
En del som er stor innen eiendom har slått seg opp i en periode der boligene kunne fullfinansieres av bankene. Med dagens krav om 15% egenkapital og maks fem ganger brutto årsinntekt er dette fortsatt mulig?
Skulle likt å høre om mannen/kvinnen i gaten som er arbeidsledig og har null i egenkapital i 2020 og klarer å gjøre det stort innen eiendom.
Var det lettere før?
Skulle likt å høre om mannen/kvinnen i gaten som er arbeidsledig og har null i egenkapital i 2020 og klarer å gjøre det stort innen eiendom.
Var det lettere før?
Ingen tvil om at mye var lettere før - for mange - etter min mening....Lokalt fikk man til mye i den lokale banken om man hadde et godt slektsnavn - og feks. en far som var respektert - idag kan du bare glemme slike poenger .... og det er kanskje greit ?
baltuz
12.01.2020 kl 19:39
1108
Det har aldri vært slik at mannen i gata som er arbeidsledig og har null i egenkapital har fått lån i banken slik helt uten videre under vanlig omstendigheter? Banken krever og krevde betjeningsevne og sikkerhet. I tilfellet i artikkelen hadde han kausjonist som sikkerhet og kom riktignokn inn i markedet på tidenes mest gunstige tidspunkt.
Men med hard jobbing, risikovilje og teft er det nok fortsatt fult mulig å gjøre det "stort" innen eiendom /utvikling vil jeg påstå.
Men med hard jobbing, risikovilje og teft er det nok fortsatt fult mulig å gjøre det "stort" innen eiendom /utvikling vil jeg påstå.
Redigert 12.01.2020 kl 19:40
Du må logge inn for å svare
Enig i det - uten mors kausjon hadde han ikke kommet i gang......jeg tror ikke du får til fullfinansiering med kun kausjon idag. Men har ikke vært i bank på noen år.