Boris knuser Corbyn: Globalistskremslene har feilet

Korsar
BBBB 12.12.2019 kl 23:22 1684

Akkurat som Gro prøvde å skremme Norges befolkning til globalistlydighet i EU-avstemningen i 1994 (og ble blodig feilspådd) har globalistene i Labour preket verdens undergang om britene stemte på Brexit gjennom Boris nå.
Tiden vil vise at globalistene bløffer igjen: UK kommer til å gå mye bedre uten EU (akkurat som Norge har gjort):
- Boris vil stramme inn på innvandringen (les: social dumpingen)
- Norge bør velge inn Trygve med over 50% og gjøre det samme

EU er en moralsk søppelbøtte for kyniske politikere og storkapitalister
Vår latterlige venstreside tror det er radikalt å sleppe inn lønnsdumpere gjennom EUs frie flyt av arbeidskraft
Paradokset blir at en konservativ britisk statsminister kommer til å ta mer radikale grep enn venstre-selvskaderne både her og i UK!
Redigert 12.12.2019 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
Bert-Adolf
15.12.2019 kl 13:46 571

Det sier seg jo ekstremt selv at alt av veibygging/vedlikehold skal tas fra skatteinntektene. Slik at alle bidrar på normalt vis, og jævler ikke slipper unna.

Alle i Norge bruker veiene hver eneste minutt av livet sitt. Absolutt ALT av varer og tjenester har på en eller annen måte blitt fraktet på eller laget av noen som er fraktet på en vei. Så alle skal betale for det. Spesielt syklister og gående siden de jævlene har sluppet unna så lenge.

Fossilbil-eiere burde få fritak fra veiskatten i 10 år. Dette underskuddet skal dekkes av syklister og andre ineffektive uten lappen som skylder enorme summer i veiskatt.
jabbadabbato
15.12.2019 kl 13:50 565

Nå argumenterte ikke jeg for eller imot bompenger men effekten av dette. Kanskje du kan prøve å forklare 777 at det medfører mer skatt dersom staten tar hele regningen? Det virker som han ikke forstår dette enkle prinsippet.
- Havfruen -
15.12.2019 kl 14:31 546

Globalistene (Soros) planlegger et nytt fremstøt mot UK?

Amazing Polly 14. des. 2019 - Swift Messages and Pound Sterling - 14 min:
https://www.youtube.com/watch?v=qlZ_oSA2uP4

Will Soros try to crash the bank of England again? What does Taylor Swift have to do with any of it?

Deep State jobber gjennom koder og skjulte meldinger til hverandre! Hmmm… 🤔

Redigert 15.12.2019 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
jabbadabbato
15.12.2019 kl 14:51 535

Havfruen gjenforteller kommunist versjonen av hvordan Soros knekte Bank of England.

Sannheten var at BoE prøvde å manipulere valutaen sin og smarte investorer skjønte at dette ikke ville gå i lengden.

In Britain, Black Wednesday (Sept.16, 1992) is known as the day that speculators broke the pound. They didn't actually break it, but they forced the British government to pull it from the European Exchange Rate Mechanism (ERM). Joining the ERM was part of Britain's effort to help the unification of the European economies. However, in the imperialistic style of old, she had tried to stack the deck.

Although it stood apart from European currencies, the British pound had shadowed the German mark in the period leading up to the 1990s. Unfortunately, the desire to "keep up with the Joneses" left Britain with low interest rates and high inflation. Britain entered the ERM with the express desire to keep its currency above 2.7 marks to the pound. This was fundamentally unsound because Britain's inflation rate was many times that of Germany's.

Compounding the underlying problems inherent in the pound's inclusion into the ERM was the economic strain of reunification that Germany found itself under, which put pressure on the mark as the core currency for the ERM. The drive for European unification also hit bumps during the passage of the Maastricht Treaty, which was meant to bring about the euro. Speculators began to eye the ERM and wondered how long fixed exchange rates could fight natural market forces.

Spotting the writing on the wall, Britain upped its interest rates to the teens to attract people to the pound, but speculators, George Soros among them, began heavy shorting of the currency.

The British government gave in and withdrew from the ERM as it became clear that it was losing billions trying to buoy its currency artificially. Although it was a bitter pill to swallow, the pound came back stronger because the excess interest and high inflation were forced out of the British economy following the beating. Soros pocketed $1 billion on the deal and cemented his reputation as the premier currency speculator in the world.

https://www.investopedia.com/ask/answers/08/george-soros-bank-of-england.asp

Lignende forsøk på statskontrollerte valutakurser har røket med et smell i mange andre land også. Feks i Sveits for 5-6 år siden.

https://www.cnbc.com/2015/01/15/swiss-franc-sours-stocks-tank-as-euro-peg-scrapped.html
Redigert 15.12.2019 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
.777.
15.12.2019 kl 16:40 519

PJATT!!

Det har ALDRI blitt lavere skatt og det vet du. Det kuttes bestandig i statens primæroppgaver som eksempel sykepleiere, politimenn i gatene, Forsvaret, hjelpepleiere, lærere, osv. Men etatene bruker da ikke mindre penger totalt sett av den grunn. Pengene sløses bort i administrasjonen isteden. Akkurat som i andre feilede sosialistregimer som flår innbyggerne sine for å fø på offentlig ansatte.

Norge har verdensrekord i offentlig ansatte. Verdensrekord i sykefravær og offentlig sektor er aller verst, mange jobber jo kun halve året. Verdensrekord i trygdede har vi også.

Jeg er interessert i å kutte utgifter, jeg skulle gjerne lagt ned hele dritten og fått tilbake både fornuften og incentivene for verdiskapning og arbeidsmoralen, men jeg vet jo det at nesten ingen er enig med meg. Selv FrPere forguder jo den sosialistiske velferdsstaten.

Så skal vi først bo i et sosialistisk land med skyhøy totalbeskatning, slik majoriteten ønsker, så skal da for helvete staten i det minste passe sine primæroppgaver, hvis ikke er det jo ingen logisk grunn til å ha en stat i det hele tatt.

Vi trenger å kutte noe helt sinnsykt i offentlig pengesløsing, poengløst byråkrati som også kveler all tiltakslyst, og poengløse offentlige stillinger.

Edit: vi kan begynne med å parkere privatjetten til toppolitikerne og ta fra dem sjekkheftet. Og så kan vi kutte alle flyreisene til offentlig ansatte, det er jo bare noe forbanna tull at de skal reise verden rundt på kurs, seminarer, og opplevelsesturer.

Vi skal kutte ut pisset og bruke pengene på det de egentlig var tiltenkt.
Redigert 15.12.2019 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
jabbadabbato
15.12.2019 kl 16:44 517

"Det har ALDRI blitt lavere skatt og det vet du"

Det er fordi staten tar på seg større og større oppgaver blant annet pga sutrunger som deg.

"Jeg er interessert i å kutte utgifter, "

Det er du såvist ikke. Du er imot alt som er av reformer og pga at det er så mange av dere så blir heller aldri reformene gjort som planlagt.
.777.
15.12.2019 kl 16:55 510

Les hva jeg skriver og tenk deg om før du svarer. Det du kommer med er politiker pjatt.

Det finnes ingen eksempler på en vellykket reform, INGEN, og Nærpolitireformen er siste eksempel. Dette dreier seg kun om interne maktkamper blant toppbyråkratene i systemet, og at de fabler om mer makt, høyere lønninger, større og nyere kontorer, og selvsagt å distansere seg selv mest mulig fra ansvar og ikke minst fra befolkningen som betaler lønna deres.

Kommunereformen kommer til å bli like misslykket som Nærpolitireformen og NAV reformen. Det kommer IKKE til å bli lavere skatt, MEN det kommer til å bli et helvetes mas og masse mer bilkjøring og køer på veiene. Et helvetes tapssluk kommer det til å bli, med masse verdikonsumerende ringvirkninger ala foreldre som må ta seg fri fra jobben for å kjøre barn til og fra skoletannlege.

Fullstendig idioti, og selvsagt en gedigen selvmotsigelse at klimahysterikere tvinger folk til å kjøre mye mer og lenger enn før.

En reform verdig et skikkelig molboland med molboborgere ala deg som trofast stemmer på de samme molbopolitikere gang på gang, og ikke engang skjønner hvor molbo det er.
.777.
15.12.2019 kl 17:01 506

«Det er du såvist ikke.»

Prøv å forstå hva jeg skriver. Jeg har alltid klart meg selv og ønsker egentlig kun å få være i fred fra staten. Jeg har større formue enn de fleste og hadde tjent sinnsykt mye mer hvis velferdsstaten med tilhørende vanvittig skattenivå ble nedlagt.

MEN jeg skjønner jo at ingen er enig med meg, alle er så inntullet i velferdsstaten og illusjonen om den store sterke staten som passer på deg.

Derfor argumenterer jeg fra den erkjennelsen.

OG fra erkjennelsen om at empiri viser at ALLE reformer er misslykkede.

OG at det ALLTID ender med dyrere og dårligere offentlige tjenestetilbud.
jabbadabbato
15.12.2019 kl 18:53 484

Det er ikke poeng å diskutere med deg om du ikke er istand til å regne hjem de enkleste ting og jeg er helt enig med deg om at mange reformer er mislykket, det er fordi politikerne er for feige til å utføre planene når folk begynner å protestere. Du er jo en av dem som protesterer på absolutt alt. Du vil ikke ha forandringer.
jabbadabbato
15.12.2019 kl 18:55 481

"Derfor argumenterer jeg fra den erkjennelsen."

Nope. Du argumenterer utfra ren egoisme. Du vil ikke betale skatt men du vil ha alle tjenestene som er viktig for deg.
.777.
15.12.2019 kl 19:17 471

Hva er jeg ikke istand til å regne hjem?

At det aldri blir lavere skatt uansett hvor mye det kuttes i statens primæroppgaver, fordi pengene sløses bort høyere opp i systemet?

Ja alle reformer er misslykkede, og legg skylden der den hører hjemme, hos idiotene som har med dette å gjøre.

Skylden er nemlig ikke hos meg som du er frekk nok til å påstå (som del av den normale debatt taktikken din). Jeg bare betaler for galskapen og kritiserer den med rette.
.777.
15.12.2019 kl 19:20 468

Standard kommunist debatt taktikk igjen. Du vet mye bedre enn meg hva jeg mener.

Staten kan ta de overprisede og elendige tjenestene sine og stappe dem langt opp der sola aldri skinner. MEN da skal jeg faen ikke tvinges til å betale for dem heller.

OG alle de maktkåte idiotene i offentlig forvaltning kan hives på hue og ræva ut sammen med alle forskriftene og vedtakene og hjul-kjeppene sine.

DA hadde det blitt fart i økonomien i Norge igjen, og krona hadde snudd tvert fra sin ferd mot kjelleren.
Redigert 15.12.2019 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Change14
15.12.2019 kl 20:03 447

Polly IS amazing!
jabbadabbato
15.12.2019 kl 20:35 437

"At det aldri blir lavere skatt uansett hvor mye det kuttes i statens primæroppgaver, fordi pengene sløses bort høyere opp i systemet?"

Jeg kom med et veldig enkelt eksempel som du nekter å akseptere. Om vi ikke betaler bompenger blir regningen til staten større. Det handler om direkte eller indirekte skattelegging.

"Skylden er nemlig ikke hos meg som du er frekk nok til å påstå"

Jeg sa at skylden ligger på feige politikere som ikke tørr å gjennomføre effektiviseringstiltak fordi de er redd for å miste stemmen til idioter som deg.
jabbadabbato
15.12.2019 kl 20:36 435

Change14 skrev Polly IS amazing!
Har du kjøpt deg papegøye?
brahman
15.12.2019 kl 20:50 428

Polly IS amazing.

Hun har ihvertfall vært det de par gangene jeg har hørt hennes framføriunger tidligere.