NAS vs SAS
NAS og SAS har tilnærmet lik markedsverdi nå. SAS får nå etterhvert bedre fly (airbus som funker) og har bedre infrastruktur enn NAS hva angår slots, allianser/partneravtaler, operasjonalitet osv. NAS har en nyere flåte, billigere drift etter hva jeg forstår, billigere biletter men i en annen modell men også svært høy gjeld. De har et slags skandinavisk duopol. Med friske penger i dag, hva er argumenter for og mot å investere i det ene eller andre? Legger man likt på begge i den tro luftfart stiger i verdi tross klimaspm som vil sette mer og mer agenda, eller tror man den ene vil klare seg vesentlig bedre enn den andre. Kjør debatt :)
Redigert 21.01.2021 kl 09:11
Du må logge inn for å svare
SAS bunnen er nådd og vi er klare for veien tilbake til 25-30kr
Glem SAS. NAS har lagt flere triggere de neste 6 mnd og en milliarderstatning kan være på vei inn hver dag som helst. NAS er sannsynligvis i kr 50-60 innen kort tid.
Fare for ny Sas-streik i vår
Kabinansatte i flere selskaper skal forhandle om tariff i vår. Kamplysten er spesielt høy i Sas, der pilotenes streik rammet rundt 4.000 flyginger i fjor vår.
https://e24.no/naeringsliv/i/BR2XWg/dn-fare-for-ny-sas-streik-i-vaar
Kabinansatte i flere selskaper skal forhandle om tariff i vår. Kamplysten er spesielt høy i Sas, der pilotenes streik rammet rundt 4.000 flyginger i fjor vår.
https://e24.no/naeringsliv/i/BR2XWg/dn-fare-for-ny-sas-streik-i-vaar
Epona
10.01.2020 kl 08:28
942
Det jeg tror og mener å vite er at SAS har gjennom veldig mange år pådratt seg høye pensjonsforpliktelser fra tiden de tilnærmet var alene i Skandinavia og kunne styre billettprisene selv. Arrestér meg om jeg tar feil.