Tankperlen med mest utbytte
Ser at mange har fokus på FRO, HUNT og OET her inne og at en tankaksje glemmes litt. Skal ikke si mye svada, men la tallene gjøre jobben.
Eier 3 scrubberinstalerte VLCC med break-even 15 000 usd day.
La oss si at gjennomsnittlig rater for 2020 er 50 000 usd day.
(50000-15000)*3*365*9,15=350 000 000 NOK.
Antall aksjer 23 390 300
Potensielt utbytte per aksje i år 2020 er 350 000 000/23 390 300=15 NOK.
Dagens kurs 25 NOK, dvs 60% direkteavkastning i 2020, dvs kursen antakelig på et helt feil nivå.
Anbefaler alle tankfrelste og IMO2020 opplyste til å ta en ekstra god titt på denne.
Eier 3 scrubberinstalerte VLCC med break-even 15 000 usd day.
La oss si at gjennomsnittlig rater for 2020 er 50 000 usd day.
(50000-15000)*3*365*9,15=350 000 000 NOK.
Antall aksjer 23 390 300
Potensielt utbytte per aksje i år 2020 er 350 000 000/23 390 300=15 NOK.
Dagens kurs 25 NOK, dvs 60% direkteavkastning i 2020, dvs kursen antakelig på et helt feil nivå.
Anbefaler alle tankfrelste og IMO2020 opplyste til å ta en ekstra god titt på denne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:28
Du må logge inn for å svare
Helt enig, rater på over 100k er definitivt ikke priset inn i denne aksjen, så her er det mye å gå på. Tipper vi ser 40-tallet før påske 👌🚀
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
02.01.2020 kl 17:46
5959
Er vel 140k/dag
$ADS Page on subs again, now to CPC at even higher rate than emerged earlier (failed). $140k/d for a 41-day RV equals EBITDA of $5.7m. Hypothetically, the 3 VLCCs could return annualized EBITDA of $154m & Net Profit of $131m vs EV ~$110m & m.cap of $81m. Wow!
https://twitter.com/jhannisdahl/status/1212770398871465984?s=21
$ADS Page on subs again, now to CPC at even higher rate than emerged earlier (failed). $140k/d for a 41-day RV equals EBITDA of $5.7m. Hypothetically, the 3 VLCCs could return annualized EBITDA of $154m & Net Profit of $131m vs EV ~$110m & m.cap of $81m. Wow!
https://twitter.com/jhannisdahl/status/1212770398871465984?s=21
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
stemmer, bare jeg som er usikker på hvilken man egentlig regner på. om det er inkludert eller uten idle days.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
02.01.2020 kl 18:46
5890
Ratene er uansett helt ville. Om de får seile med alle 3 båtene på disse ratene i et helt kvartal vil de ha en inntjening tilsvarende ca. halve markedsverdien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Et enkelt (men dog veldig gøy 🤩) regnestykke basert på Q3-presentasjonen til ADS Crude Carriers:
ADS har en break-even på USD15000/dag.
En årlig snittrate på USD25000/dag gir en fortjeneste per aksje (EPS) på kr 4,23,- (ved 1USD=9 NOK).
En årlig snittrate på USD85000/dag gir en EPS på kr 29,50,-. Det tilsvarer nesten hele dagens aksjekurs!!!🥳🥳 Dette er selvsagt i den øvre delen av forventningsskalaen, men det er faktisk ikke umulig hvis IMO2020 sparker i gang oppgangssyklusen for fullt. 💪
Og bare for gøy; hvis de opprettholder en snittrate på USD140000/dag ville det gitt en EPS på 53 kr! 🤪🚀
Minner om at dagens aksjekurs er kr 30,60,- 🤷♂️🤓 Føler meg trygg på at det kommer en reprising her de neste månedene, når de to andre skipene også får lastet til rater over USD100 👏👏👏
ADS har en break-even på USD15000/dag.
En årlig snittrate på USD25000/dag gir en fortjeneste per aksje (EPS) på kr 4,23,- (ved 1USD=9 NOK).
En årlig snittrate på USD85000/dag gir en EPS på kr 29,50,-. Det tilsvarer nesten hele dagens aksjekurs!!!🥳🥳 Dette er selvsagt i den øvre delen av forventningsskalaen, men det er faktisk ikke umulig hvis IMO2020 sparker i gang oppgangssyklusen for fullt. 💪
Og bare for gøy; hvis de opprettholder en snittrate på USD140000/dag ville det gitt en EPS på 53 kr! 🤪🚀
Minner om at dagens aksjekurs er kr 30,60,- 🤷♂️🤓 Føler meg trygg på at det kommer en reprising her de neste månedene, når de to andre skipene også får lastet til rater over USD100 👏👏👏
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
ruda
03.01.2020 kl 10:51
5597
Ingen tvil om at dette er et godt investeringsobjekt. Det er bare å bli med på oppturen
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
03.01.2020 kl 11:37
5546
Med urolighetene i midtøsten vil nok ratene bare eskalere videre oppover. Blir spennende å se hva de to siste skipene får på neste slutning.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
03.01.2020 kl 12:01
5495
TANK: ØKT MIDTØSTEN-URO KAN FØRE TIL RATEØKNING PÅ KORT SIKT -ANALYTIKERE
Oslo (TDN Direkt): De geopolitiske spenningene i Midtøsten har nådd et nytt høydepunkt etter USAs luftangrep som drepte to høyprofilerte iranske tjenestemenn. Analytikere ser mulighet for ytterligere rateoppgang i tankmarkedet på kort sikt.
Det fremgår av oppdateringer fredag.
Analytikerne Espen Landmark Fjermestad og Peder Nicolai Jarlsby i Fearnley Securities skriver at videre gjengjeldelse fra Iran virker sannsynlig.
"Selv om en stenging av Hormuz-stredet er usannsynlig i vårt syn, er risikopremiene selvfølgelig løftet, noe som potensielt trigger etterspørsel for lagerbygging. Som et resultat kan vi se ytterligere volumer i spill de kommende månedene, noe som vanligvis betyr høyere tankrater", skriver analytikerne i en kommentar fredag.
Pareto Securities-analytikerne Eirik Haavaldsen og Wilhelm Flinder skriver videre at den initielle påvirkningen på tankmarkedet bør være positiv, men at kombinasjonen av høyere oljepriser og høye fraktrater over tid vil bli en trussel for oljeetterspørselen i Asia.
Analytikerne skriver at dette antar økte spenninger, flere ineffektiviteter som vil øke havn- og steaming-tiden, men ingen vesentlige forstyrrelser i oljeeksporten fra Persiabukten.
"På marginene bør dette føre til høyere flåteutnyttelse, og muligens også økt tonnmil samtidig som at atlantisk råolje blir enda mer attraktivt", skriver analytikerne i en rapport fredag.
Meglerhuset understreker derimot at det er et "tipping point", med høyere oljekostnader for asiatiske raffinerier som muligens kan bli en byrde som kan redusere aktiviteten.
I en kort kommentar til TDN Direkt skriver administrerende direktør Robert Hvide Macleod i Frontline at de opprettholder et svært høyt sikkerhetsnivå på de skipene de opererer i regionen.
DNB Markets skriver at hovedspørsmålet for oljemarkedet fremover er hvorvidt Iran vil sikte sin gjengjeldelse på spesifikke amerikanske interesser og personell, eller om man vil se en bredere eskalering som involverer oljefasiliteter og -infrastruktur i Midtøsten.
"Det er nærmest umulig å vurdere implikasjonene på mellomlang sikt for oljeprisen, men vår første tanke er at Iran vil sikte på spesifikke amerikanske interesser, og ikke oljeinstallasjoner eller -infrastruktur i vertsland", skriver meglerhuset i en oppdatering fredag.
Oslo (TDN Direkt): De geopolitiske spenningene i Midtøsten har nådd et nytt høydepunkt etter USAs luftangrep som drepte to høyprofilerte iranske tjenestemenn. Analytikere ser mulighet for ytterligere rateoppgang i tankmarkedet på kort sikt.
Det fremgår av oppdateringer fredag.
Analytikerne Espen Landmark Fjermestad og Peder Nicolai Jarlsby i Fearnley Securities skriver at videre gjengjeldelse fra Iran virker sannsynlig.
"Selv om en stenging av Hormuz-stredet er usannsynlig i vårt syn, er risikopremiene selvfølgelig løftet, noe som potensielt trigger etterspørsel for lagerbygging. Som et resultat kan vi se ytterligere volumer i spill de kommende månedene, noe som vanligvis betyr høyere tankrater", skriver analytikerne i en kommentar fredag.
Pareto Securities-analytikerne Eirik Haavaldsen og Wilhelm Flinder skriver videre at den initielle påvirkningen på tankmarkedet bør være positiv, men at kombinasjonen av høyere oljepriser og høye fraktrater over tid vil bli en trussel for oljeetterspørselen i Asia.
Analytikerne skriver at dette antar økte spenninger, flere ineffektiviteter som vil øke havn- og steaming-tiden, men ingen vesentlige forstyrrelser i oljeeksporten fra Persiabukten.
"På marginene bør dette føre til høyere flåteutnyttelse, og muligens også økt tonnmil samtidig som at atlantisk råolje blir enda mer attraktivt", skriver analytikerne i en rapport fredag.
Meglerhuset understreker derimot at det er et "tipping point", med høyere oljekostnader for asiatiske raffinerier som muligens kan bli en byrde som kan redusere aktiviteten.
I en kort kommentar til TDN Direkt skriver administrerende direktør Robert Hvide Macleod i Frontline at de opprettholder et svært høyt sikkerhetsnivå på de skipene de opererer i regionen.
DNB Markets skriver at hovedspørsmålet for oljemarkedet fremover er hvorvidt Iran vil sikte sin gjengjeldelse på spesifikke amerikanske interesser og personell, eller om man vil se en bredere eskalering som involverer oljefasiliteter og -infrastruktur i Midtøsten.
"Det er nærmest umulig å vurdere implikasjonene på mellomlang sikt for oljeprisen, men vår første tanke er at Iran vil sikte på spesifikke amerikanske interesser, og ikke oljeinstallasjoner eller -infrastruktur i vertsland", skriver meglerhuset i en oppdatering fredag.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
awkward
03.01.2020 kl 14:59
5577
Skjult selger på 32 tom nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
abben
03.01.2020 kl 15:32
5553
ADS Serenade On subs 138 997 $
Helt utrolig hva regnearkene gir av PE på disse nivåene
Helt utrolig hva regnearkene gir av PE på disse nivåene
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
er serenade kommet på subs nå? hvilken side ser du på ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
03.01.2020 kl 16:18
5475
Vises på VLCC Fixtures app
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Får de sluttet disse ratene så blir det fart på kasseapparatet i Arendal! 💰💰😂😂
Helt vilt hvor stor inntjeningen er i forhold til selskapets verdi. Regner med flere snart finner ut det samme... 🚀🚀
Helt vilt hvor stor inntjeningen er i forhold til selskapets verdi. Regner med flere snart finner ut det samme... 🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Og der kom plutselig Page også med WS130, USD127.000 incl idle days.
Måtte de bare gå gjennom! 🙏🙏
Måtte de bare gå gjennom! 🙏🙏
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
03.01.2020 kl 17:17
5388
Synd med krig i Gulfen, men historisk så medfører det høye rater i lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Page oppdatert med nye rater, nå USD102.000 incl idle days. Fortsatt on subs vel og merke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
kentove
03.01.2020 kl 20:33
5189
easy money, ads og fro gir utbytter nå, oet og hunter kommer mer og mer utover året med eco+scrubbere... lpgmarkedet er også helt sinnsykt, er vel bare bulk som sliter litt for tiden av shipping
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Simo
04.01.2020 kl 09:29
4968
Serenade også ned til $113k dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
awkward
04.01.2020 kl 10:20
4901
Om det er det som sikrer avtalene så tas det imot med stor takk! Enorme rater for ADSC det her.
FCF tett på 3,3 USD per aksje gjennom et år.
FCF tett på 3,3 USD per aksje gjennom et år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
d12m
04.01.2020 kl 10:22
4915
Simo skrev Serenade også ned til $113k dagen.
113 tilsvarer ca 1 mill kroner pr dag. Skuffer inn penger. Very Large Cash Creator
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Det ryktes på TekInvestor at Page-dealen er fixed! 🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
ruda
05.01.2020 kl 11:32
4492
Nå blir det virkelig fart i sakene. Utbyttet blir stort fremover
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
epsa
06.01.2020 kl 09:59
4171
ser at det har vert utbetalt utbytte 2 ganger sist i september..Kvartalsvise så skulle det vel ha kommet et i desember ??
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
epsa
06.01.2020 kl 10:01
4164
ser at det har vert utbetalt utbytte 2 ganger sist i september..Kvartalsvise så skulle det vel ha kommet et i desember ??
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
06.01.2020 kl 10:10
4151
Var ikke utbytte i Q3 pga utgifter med scrubbere. Blir utbytte hvert kvartal i 2020 med slike rater vi ser nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
epsa
06.01.2020 kl 10:17
4139
takker for svar lamps
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
epsa
06.01.2020 kl 10:19
4140
corr.geoinvestor
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Met1976
06.01.2020 kl 18:09
3978
Slutningene ligger i 130-140k området ser jeg
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
NOELLE
07.01.2020 kl 10:16
3688
Dette blir fantastisk med store utbytter utover i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
07.01.2020 kl 10:26
3663
ADS Stratus er fremme i Taiwan, ikke lenge til vi får en monsterslutning til :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
facinerende hvor mange aksjer de har å selge på 32kr. Kjøpersiden plukker jo opp alt sammen uten å gå ned i pris, men likevel undrer jeg over at de ønsker å selge når prisingen av aksjen er såpass lav. jaja, mer til oss andre :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Met1976
07.01.2020 kl 10:45
3622
Hva betyr "on subs" i den appen? Spennende å følge med men kjenne rikke begrepene helt :-)
Supert hvis noen gidder forklare begrepene litt :-)
Kjøpte meg inn på 19,95 i juli og har ikke fulgt så mye med utenom selvsagt å følge med på scrubber/rate diskusjonene.
Supert hvis noen gidder forklare begrepene litt :-)
Kjøpte meg inn på 19,95 i juli og har ikke fulgt så mye med utenom selvsagt å følge med på scrubber/rate diskusjonene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
pasoc
07.01.2020 kl 18:09
3437
Har sittet i ganske lang tid i Avance men solgte nå på nyåret det meste av beholdningen der. Ble faktisk ikke klar over denne aksjen för nyttår. Har lest rapporter og de siste nyheter. Dette ser da nesten for godt ut til å väre sant! Fikk i dag handlet på 31,6 og synes det er rart at den synker svakt når dagens utsikter.....og to av båtene har rater på over 110 000 dollar dagen.(noe ned). Har steget mye så kan väre noen som vil sikre seg. Er uhyre spennende å fölge båtene og det er enkelt siden det bare er 3 skip :) Liker tanken på mest mulig utbytte her og så heller skrape skipene når syklus er over. Alle skip har installert scrubbere og det er da supert med dagens kanonrater.
Er for tiden kun i aksjer innen gass eller oljefrakt og det har värt en fin reise:) Håper bare at det fortsetter her. Antydninger om 3,3 USD pr aksje på ett år er vilt!
Meget bra med så lave driftskostander som 15 000 dollar om dagen.
Denne kom på twitter akkurat nå av Joakim Hannisdahl
Most significant #oil #tanker spot movements today:
#VLCC +6% to $107k/d
#Aframax -5% to $52k/d
#LR2 -5% to $24.2k/d
#LR1 -11% to $14.0k/d
Er for tiden kun i aksjer innen gass eller oljefrakt og det har värt en fin reise:) Håper bare at det fortsetter her. Antydninger om 3,3 USD pr aksje på ett år er vilt!
Meget bra med så lave driftskostander som 15 000 dollar om dagen.
Denne kom på twitter akkurat nå av Joakim Hannisdahl
Most significant #oil #tanker spot movements today:
#VLCC +6% to $107k/d
#Aframax -5% to $52k/d
#LR2 -5% to $24.2k/d
#LR1 -11% to $14.0k/d
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
reveneven
07.01.2020 kl 18:32
3410
On subs betyr at det er inngått en intensjonsavtale om frakt med visse conditions som må oppfylles. Subs er kort for subjects (conditions). Det betyr at avtalen er "subject to" visse krav som må oppfylles og partene kan trekke seg hvis ikke dette blir oppfylt. Det innebærer derfor en risiko for at slutningen ikke blir noe av eller at avtalt rate blir endret frem mot "firm" slutning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
NOELLE
07.01.2020 kl 20:55
3292
ADS vil kunne utbetale opptil 15 kroner utbytte dersom disse ratene holder seg bare noenlunde. Noe alle solemerker tyder på for 2020-2021. Et røverkjøp nå med andre ord. Ser nå helt bort i fra mye annet og plassert og plasserer pengene i oljefrakt. ADS, er min soleklare favoritt, deretter HUNT og FRO. Sinnsykt store utbytter i vente, og det blir alltid premiert kursmessig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
nordnes
07.01.2020 kl 21:56
3215
Finansavisen har et skriftstykke om tank i morgen og der står det, sitat;
«ADS Crude Carriers’ styreleder Bjørn Tore Larsen er i likhet med Hunter-sjefen ordknapp:
– Jeg kan ikke kommentere eller bekrefte enkeltslutninger, men kan generelt si at ADS Crude Carriers nyter godt av det høye fraktmarked, i likhet med andre VLCC-operatører.»
«ADS Crude Carriers’ styreleder Bjørn Tore Larsen er i likhet med Hunter-sjefen ordknapp:
– Jeg kan ikke kommentere eller bekrefte enkeltslutninger, men kan generelt si at ADS Crude Carriers nyter godt av det høye fraktmarked, i likhet med andre VLCC-operatører.»
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
alvor
07.01.2020 kl 22:16
3175
ADS gir utbytte og usikker residualverdi, mens HUNT gir utbytter, høy gearing ved økning i skipsverdiene, potensiale ved mulig lange gode kontrakter samt mulig oppkjøpspremie. Det spørs altså hva man ønsker. Jeg satser 100% på HUNT
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
ruda
08.01.2020 kl 07:35
3074
ADS Crude Carriers, som eier tre VLCC-skip, skal være nær ved å sikre spotoppdrag til to av disse til en rate som ligger rundt 100.000 dollar dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare