NAS: GODE NYHETER DETTE! NYE LONDON HEATHROW SLOTS TILDELT!
https://simpleflying.com/norwegian-london-heathrow-slots/
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/01/7478593/norwegian-har-fatt-landingsrettigheter-pa-london-heathrow
Bra jeg kjøpte på fredag!
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/01/7478593/norwegian-har-fatt-landingsrettigheter-pa-london-heathrow
Bra jeg kjøpte på fredag!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
tradingstock
01.12.2019 kl 22:58
8844
E24 også. Endelig spiller de på lag med oss!:) de har lastet alt de kan under 40 kr;)
Easyjet kommer til å sluke NAS før 2019 er omme. Emisjonen som ble satt var kun for å gi store aktører mye aksjer før budet kommer! Er en grunn til at volumet og kjøpersiden er så laber. De sitter på innsideinfo så kan ikke kjøpe mer. Snart er kursen det dobbelte merk mine ord!
Easyjet kommer til å sluke NAS før 2019 er omme. Emisjonen som ble satt var kun for å gi store aktører mye aksjer før budet kommer! Er en grunn til at volumet og kjøpersiden er så laber. De sitter på innsideinfo så kan ikke kjøpe mer. Snart er kursen det dobbelte merk mine ord!
Redigert 01.12.2019 kl 23:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock
01.12.2019 kl 23:18
8720
6 slots er verdt 3 milliarder!
Børsverdi NAS under 6 milliarder.
Tro det den som kan!
Selskapet er solgt innen 31.12.2019!
Børsverdi NAS under 6 milliarder.
Tro det den som kan!
Selskapet er solgt innen 31.12.2019!
Redigert 01.12.2019 kl 23:20
Du må logge inn for å svare
Hartepool
01.12.2019 kl 23:39
8603
Så får vi som har tegningsretter løpende til 24 januar glede oss ...sist gang dobblet nesten aksjen seg fra vedtak om rep til tegning, herlig gevinst på 523k
Får håpe eventyret gjentar seg.
Får håpe eventyret gjentar seg.
Nå begynner logikken i avviklingen av Stockholm og København å bli forståelig .
Man forlater « provinsen» og setter inn kapasiteten på en av verdens travleste flyplasser.
Ser ut som Norwegian gjør alle de riktige grepene nå.
Man forlater « provinsen» og setter inn kapasiteten på en av verdens travleste flyplasser.
Ser ut som Norwegian gjør alle de riktige grepene nå.
verdensmester
01.12.2019 kl 23:47
8527
Dette er fantastiske nyheter, kursen burde ende på 50 i morgen mener jeg, hva tror andre utviklingen blir
En av 2019 største børsnyheter, helt sykt. Nå er Norwegian igjen midtpunktet for Europas flyindustri.
Flott førsteside i VG.
Flott førsteside i VG.
Redigert 02.12.2019 kl 00:21
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
02.12.2019 kl 00:29
8343
opp 2% tidlig og modererer seg utover dagen som alltid og ender opp med 1,5% oppgang
Britax
02.12.2019 kl 00:35
8329
Ganske sikker på at du har rett i det. Slutter dagen en plass rundt 41. Hadde vært ypperlig med 50, men det tror jeg ikke er i nærheten av realistisk.
Mange ble godt tatt på sengen igjen fra en ledelse som ikke er redde for å spille litt annerledes.
Det som gleder mest, er den nesten kyniske timingen på dette, søndag, ingen kommentarer og en flunkende ny uke hvor analytikere er tatt tungt på sengen og kan ei uttale annet enn at dette er meget positivt for Norwegian.
Tipper at ca kl 12:00 kommer det en uttalelse fra ledelsen i NAS...
Nå frokost.
WOW... mange nick det har vært stille fra i måneder som nå fikk det travelt med å spre......
Det som gleder mest, er den nesten kyniske timingen på dette, søndag, ingen kommentarer og en flunkende ny uke hvor analytikere er tatt tungt på sengen og kan ei uttale annet enn at dette er meget positivt for Norwegian.
Tipper at ca kl 12:00 kommer det en uttalelse fra ledelsen i NAS...
Nå frokost.
WOW... mange nick det har vært stille fra i måneder som nå fikk det travelt med å spre......
Redigert 02.12.2019 kl 00:42
Du må logge inn for å svare
Restplassno
02.12.2019 kl 00:48
8279
Hans Jørgen elnæs på Twitter for to dager siden:
"Norwegian tar ett strategisk viktig grep gjennom å sentralisere langdistanse rutene i Skandinavia til OSL Gardermoen, på bekostning av å legge ned alle langruter fra STO Arlanda og CPH Kastrup fom 01APR20.
Faktum er at ruteprofitabiliteten fra STO og CPH er meget svak, grunnet begrenset marked, lave billettpriser, store sesongvariasjoner, høye kostnader og til dels tøff konkurranse.
Norwegian iverksetter nå operasjon "Festung OSL" som ett mot punkt til SAS på CPH, men jeg tror ikke vi vil se noe annet enn svak til moderat vekst på langrutene fra OSL med Norwegian, hjemmemarkedet er for begrenset til å ta mer vekst mot vest (Amerika).
Derimot kommer tilgangen til Sibir korridoren på plass, vil Norwegian raskt slå til med nye ruter til Kina, Japan og andre land i Sør-øst Asia.
Det er iflg ubekreftede opplysninger forhandlinger på gang med russiske Sukhoi for kjøp av opptil 50 fly som skal inn i JV leasing selskapet (China Construction Bank og Norwegian), en del av Sukhoi dealen er å gi Norwegian tilgang til Sibir korridoren på flyruter fra OSL Gardermoen, uavhengig om at SAS har denne rettigheten på Skandinavisk basis"
https://mobile.twitter.com/hjelnaes/status/1200367989813440512
"Norwegian tar ett strategisk viktig grep gjennom å sentralisere langdistanse rutene i Skandinavia til OSL Gardermoen, på bekostning av å legge ned alle langruter fra STO Arlanda og CPH Kastrup fom 01APR20.
Faktum er at ruteprofitabiliteten fra STO og CPH er meget svak, grunnet begrenset marked, lave billettpriser, store sesongvariasjoner, høye kostnader og til dels tøff konkurranse.
Norwegian iverksetter nå operasjon "Festung OSL" som ett mot punkt til SAS på CPH, men jeg tror ikke vi vil se noe annet enn svak til moderat vekst på langrutene fra OSL med Norwegian, hjemmemarkedet er for begrenset til å ta mer vekst mot vest (Amerika).
Derimot kommer tilgangen til Sibir korridoren på plass, vil Norwegian raskt slå til med nye ruter til Kina, Japan og andre land i Sør-øst Asia.
Det er iflg ubekreftede opplysninger forhandlinger på gang med russiske Sukhoi for kjøp av opptil 50 fly som skal inn i JV leasing selskapet (China Construction Bank og Norwegian), en del av Sukhoi dealen er å gi Norwegian tilgang til Sibir korridoren på flyruter fra OSL Gardermoen, uavhengig om at SAS har denne rettigheten på Skandinavisk basis"
https://mobile.twitter.com/hjelnaes/status/1200367989813440512
Epona
02.12.2019 kl 07:32
7944
Mer positivt om Norwegian: "Der er ingen tvivl om, at det grå, danske vejr får danskerne til at rejse sydpå, hvilket vores vækst på ferierejsende er et tydeligt tegn på. Vi kan også se, at væksten blandt andet er båret af Norwegians to nye solruter til Gran Canaria og Malaga,” siger Billund Lufthavns administrerende direktør Jan Hessellund."
https://check-in.dk/tocifret-vaekst-i-billund-lufthavn/
https://check-in.dk/tocifret-vaekst-i-billund-lufthavn/
Tigeren
02.12.2019 kl 08:57
7650
Fantastisk. 6 slots er verdt kr 3 milliarder. Finansavisen skriver i dag :
Det at Norwegian nå får tilslag på seks «slots» på en av verdens største flyplass er nær en sensasjon. For med dette sender Norwegian en tydelig melding til British Airways og Virgin Atlantic om at lavpristilbud over Atlanteren vil være tilgjengelig fra London Heathrow.
Det at Norwegian nå får tilslag på seks «slots» på en av verdens største flyplass er nær en sensasjon. For med dette sender Norwegian en tydelig melding til British Airways og Virgin Atlantic om at lavpristilbud over Atlanteren vil være tilgjengelig fra London Heathrow.
Redigert 02.12.2019 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Proletar
02.12.2019 kl 09:16
7520
3 milliarder? Jorda ringte og ville ha dere ned på bakken igjen.
Redigert 02.12.2019 kl 09:17
Du må logge inn for å svare
omac
02.12.2019 kl 09:29
7448
https://e24.no/naeringsliv/i/XgOpJB/norwegian-faar-seks-avgangstider-paa-london-heathrow
Faktisk er avgangstidene på London-flyplassen blant det mest verdifulle inventaret et flyselskap kan eie. Tidligere har det blitt betalt over 50 millioner pund, tilsvarende like under 600 millioner kroner for å få tak en av de ettertraktede avgangstidene, skrev The Independent tidligere denne uken.
Faktisk er avgangstidene på London-flyplassen blant det mest verdifulle inventaret et flyselskap kan eie. Tidligere har det blitt betalt over 50 millioner pund, tilsvarende like under 600 millioner kroner for å få tak en av de ettertraktede avgangstidene, skrev The Independent tidligere denne uken.
Proletar
02.12.2019 kl 09:32
7428
Det er prisen for et daglig slotpar ja. NAS har fått 3 ukentlige til litt knotete tider. Den ene innebærer et 8 timer langt bakkeopphold midt på dagen.
kan ikke akurat si at desse tidene er verdifulle.
An arrival at 11:00 and departure at 19:00 on Tuesday
An arrival at 13:50 and departure at 16:30 on Saturday
An arrival at 11:45 and departure at 14:45 on Sunday
An arrival at 11:00 and departure at 19:00 on Tuesday
An arrival at 13:50 and departure at 16:30 on Saturday
An arrival at 11:45 and departure at 14:45 on Sunday
SjonkelRolf
02.12.2019 kl 10:01
7282
Ser at ekspertisen her inne ikke synes slotene har verdi😂. Jævlig rart da , at så mange søkte.
gbkvinlog
02.12.2019 kl 10:29
7166
Litt skuffende utvikling. Synes kanskje selskapet bør på banen når det er både nye slots og rykter i Argentina. Vi får bare se:-)
EXTrader
02.12.2019 kl 10:33
7138
Rykter om oppkjøp av Norwegians argentinske virksomhet
– Sommerprogrammet for virksomheten i Argentina er ennå ikke klart, sier presseansvarlig Charlotte Holmbergh Jacobsson i Norwegian.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/02/7478617/rykter-om-oppkjop-av-norwegians-argentinske-virksomhet
– Sommerprogrammet for virksomheten i Argentina er ennå ikke klart, sier presseansvarlig Charlotte Holmbergh Jacobsson i Norwegian.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/02/7478617/rykter-om-oppkjop-av-norwegians-argentinske-virksomhet
hvem er inntresert i å ha flyene på bakken i 8t,2,5t og 3t.
SjonkelRolf
02.12.2019 kl 10:54
7217
Vi får vel svaret på dette etterhvert.-) er vel litt forskjell på LH og SH uten at jeg er ekspert på dette. Du er tydeligvis ekspert
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
02.12.2019 kl 10:57
7189
hango skrev Når kommer traffikk tallene?
5 des 0800
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
er nok heller ingen ekspert,men ser jo at heller ikke markede blei så veldigt imponert.men ser jo her inne at enkelte faktisk spåde kursen i 50
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
02.12.2019 kl 11:38
7005
Burde komme kommentarer fra selskapet på dette synes jeg. Ryktene er kommentert, men veldig rart å holde munn om slot-tildelingen.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
hango
02.12.2019 kl 11:52
6942
gbkvinlog skrev 5 des 0800
Takker..
Hva kan man forvente av tallene?
Er 15-20% økning fra fjorårets, realistisk?
Hva kan man forvente av tallene?
Er 15-20% økning fra fjorårets, realistisk?
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
02.12.2019 kl 12:03
6879
Vet ikke, umulig å spå:-) men aksjen er ganske tung. Klarer ikke heve seg. Lurer på hva som gjør den så seig.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
Restplassno
02.12.2019 kl 12:17
6816
Det mener jeg er svært urealistisk. 5-8% rask-øknkng bør være et fint mål som er verdt å feire.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
02.12.2019 kl 12:27
6764
Hvilket måltall snakker dere om?
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
EXTrader
02.12.2019 kl 13:02
6649
Ser at nas blir holdt kunstig nede, hvem er det som holder den nede og hamstrer ? Dette er ikke normalt ! Har noen en oversikt på om det har dukket opp noen nye på Topp 10 listen ?
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
Kantarell
02.12.2019 kl 13:15
6598
Hvordan får ledelse råd til å investere når selskapet er nærmest konkurs på grunn av gjeld? Jo, enkelt. Utvanne små aksjonær.
Jeg har sittet lenge i Nas og tålmodighet og penger bør man ha hvis man skal sitte enda lengre.
Jeg har sittet lenge i Nas og tålmodighet og penger bør man ha hvis man skal sitte enda lengre.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
Epona
02.12.2019 kl 13:24
6559
Det er gode nyheter som kom i helgen, dog ikke nok til å kunne stoppe shorterne og tunge investorer som vil holde aksjen under 40 fram til emisjonsperioden er over. Da kan de selv bare skuffe på og laste opp etterhvert som små aksjonærer kaster korta.
Take it or leave it.
Jeg sitter uansett.
Take it or leave it.
Jeg sitter uansett.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
02.12.2019 kl 15:51
6193
Rart at den er så svak. Det er jo masse positivt som skjer. Veldig forunderlig.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
Artige
02.12.2019 kl 16:04
6150
Tror ikke her skjer noe før emisjonen er ferdig eller avlyst. Får håpe på en ketchup effekt etterpå.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
02.12.2019 kl 16:12
6120
Synes det alene virker rart at skal holde så mye igjen...
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare
Epona
02.12.2019 kl 16:24
6064
Det er nok av de som ikke vil ha aksjen høyere og presser på det motsatte: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Antar likevel at aksjen kan få en skikkelig boost førstkommende torsdag, den 5. desember.
Antar likevel at aksjen kan få en skikkelig boost førstkommende torsdag, den 5. desember.
Redigert 20.01.2021 kl 18:59
Du må logge inn for å svare