Hode skulder formasjon på Osebx

Slettet bruker
OSEBX 17.06.2018 kl 01:03 3178

Hvis man ser på Osebx de siste 15-20 dagene er det i mitt syn en hode skulder formasjon på økende volum siste dagene. Dette er er ett klart salgstegn.

Noe jeg har oversett eller ikke skjønner ved dette signalet ?
Redigert 19.01.2021 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.06.2018 kl 22:31 2983

Personlig har jeg store problemer med å finne noe HS i chartet, men klart.....
....det er vel mange som opp gjennom årene har "sett syner" kl 0100 en natt til søndag.

Hilsen Hammers
Skipssjefen
17.06.2018 kl 22:35 2968

Haha, ler så jeg griner, du har helt rett, Hammers.
Han har nok like god peiling på formasjoner, som AXA :-)

SS
Redigert 17.06.2018 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2018 kl 23:17 2883

Det er alltid kult med gamle gubber som er spydige, fordi de er usikre og tjukke i huet og ikke vil utfordres og helst ha den posisjonen de har. De det gjelder vet at jeg ikke har vært lenge på forumet, så hvis det er pissekonkurranse de er ute etter å vinne, så kjør på, det er sikkert fornuftig å bruke tid på det..

http://goi.nf/?mvziomfpedva

Sjekk linken og se selv. Jeg er ikke erfaren så vet ikke, men for meg ligner det, så da synes jeg det er spennende å skrive og spørre om det. Jeg var ganske spørrende i teksten, så sånn drit kan dere holde dere for gode til.
Slettet bruker
17.06.2018 kl 23:21 2874

http://goi.nf/?xmpxfmyuauzh

Her er linken hvor volum også er med.
Skipssjefen
17.06.2018 kl 23:29 2862

Usikker på hvor uerfaren du egentlig er, for når det kommer til AXA skinte det fort igjennom at du var mer erfaren enn noen mnd på forumet. Uerfaren i akajemarkedet tror jeg ikke du er.

Om ikke Hammers ser noe i chartet, skal du glemme det. Det er mitt tips.

SS
Slettet bruker
17.06.2018 kl 23:36 2844

Takk for det. Jeg har holdt på ca. 2 måneder i 2016, også hatt en pause, med kun indeksfond i DNB frem til april 2018. Deretter begynte jeg daytrading igjen og har holdt på hver dag da i ca. 2 mnd. Så erfaren blir feil å si. Hvis jeg skulle bli belærende og si at jeg da er erfaren, gjør keg sikkert den første og største feilen man kan gjøre, og det er å tro at alt man gjør er ufeilbarlig. Noen gevinster har det blitt, og noen smeller har det blitt. Men rette veien går det.

Supert om du SS sjekker linken og sier hva du mener om det. Jeg er åpen for å ha missforstått hva en slik formajson er, man da vil jeg gjerne lære om hva jeg gjør feil, eller ser feil. Etter hva jeg har skjønt, vil man ut ifra linken og charten kunne gjette at OSEBX faller til ca. 880 på kort sikt. Slik jeg vurderer markedet ville ikke det vært utenkelig med litt gevinstsikring og at en del tar ned litt risiko etter at YTD er ca. 9,94%.
Hammers
17.06.2018 kl 23:38 2839

Bok.
Takk for tilbakemeldingen. Det nye chartet du refererer til viser en "mulig HS" - hvis brudd på halslinja.
MEN.....se på scaleringen i chartet ditt. Må jo nesten benytte forstørrelsesglass for evt å få øye på den i et "normalt chart".

Børsen stiger, og børsen synker. Den H/S din er innenfor en helt naturlig svingning......skulle jeg tro!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
17.06.2018 kl 23:43 2817

Takk for tilbakemeldingen. Alltid kjekt å lære mer. Jeg er enig i at den ikke er super åpenbar. Men basert på markedet og oljepris og laksepris ned, ville jeg ikke bli veldig overrasket med 10 poeng ned, men som du sier, må brudd på halslinjen skje Men det tror jeg skjer fort i morgen tidlig når børsen åpner, med mindre Trump er tvitrer noe da.

Jeg er sjelden lenge i long posisjoner nå, så jeg ser mer på korte trader som gir gevinst, kontra long posisjoner som jeg vil stå i over mange år. Da blir fort brillene og forstørrelsesglasset stilt litt snevrere enn de som ser mer long på ting vil jeg anta.
omans
18.06.2018 kl 08:30 2610

Det er bare konsolidering ifm oppgangen til 900 ble tatt ut. Target fra 840-780=60 ----> 840+60=900.
Får se an fremover, det er jo ikke veldig lenge til q2 rapporteringer, som jo er det som egentlig betyr noe i børs sammenheng, når det kommer til stykket.