Navarro: I'm really bullish on the Philly Shipyard
https://omny.fm/shows/rich-zeoli/the-usmca-will-help-bring-back-the-success-of-the
Publisert idag
Høres jo rimelig lovende ut =)
Publisert idag
Høres jo rimelig lovende ut =)
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
raven12
08.01.2020 kl 07:48
6144
Selge nå? Hehe det er vel kun nisser truseskvettere og uvitende apekatter som gjør
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
raven12
11.01.2020 kl 20:54
6004
Har alle gitt opp nå? Pleier å stige da :-) skål
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Joystick
13.01.2020 kl 12:31
5893
Kan det komme inn noen penger herfra? :
https://www.marinelog.com/shipyards/shipyard-news/marad-to-make-19-6-million-available-for-small-shipyard-grants/
https://www.marinelog.com/shipyards/shipyard-news/marad-to-make-19-6-million-available-for-small-shipyard-grants/
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
23.01.2020 kl 21:55
5680
Like før , like før nå..
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
10.02.2020 kl 10:07
5469
https://www.forbes.com/sites/lorenthompson/2020/02/07/how-pentagon-weapons-spending-can-help-or-hurt-president-trumps-reelection-prospects/#35abf1e65dd9
"A little farther up the river is the struggling Philly Shipyard, which is almost certain to get increased Navy funding as commercial demand for its skills wanes. The Trump White House has made the shipyard a symbol of its industrial revitalization strategy."
"A little farther up the river is the struggling Philly Shipyard, which is almost certain to get increased Navy funding as commercial demand for its skills wanes. The Trump White House has made the shipyard a symbol of its industrial revitalization strategy."
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
moneymachine
10.02.2020 kl 11:41
5442
Her bør man kanskje ta sin skjerv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
10.02.2020 kl 12:40
5405
Ja dette er penger på gaten. Caset er enkelt.
Kommer forsvarskontrakt i løpet av 1H 2020. Da er vi på 80 - 100 kr
Kommer forsvarskontrakt i løpet av 1H 2020. Da er vi på 80 - 100 kr
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Joystick
11.02.2020 kl 12:57
5323
Spent imorgen å se hva de har fått av inntekter i 2019 på vedlikeholdskontraktene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
raven12
11.02.2020 kl 13:52
5305
Blir bedring her og positiv Outlook tipper jeg, aksjen er billig nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Joystick
12.02.2020 kl 08:12
5233
Resultat 2019
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/9fd68a34-96c4-467b-9a61-6a99d0b3bdfa
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/9fd68a34-96c4-467b-9a61-6a99d0b3bdfa
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
12.02.2020 kl 09:28
5177
Kontraktene kommer. De er bare litt forsinket. Hvorfor kjøper ikke flere denne aksjen? Haha
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
raven12
12.02.2020 kl 13:11
5090
I gen vil ha billige aksjer og ingen vil kjøpe hvis ikke andre kjøper......phly .....100kr før sommeren
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
moneymachine
12.02.2020 kl 17:20
5016
Ser lovende ut dette. Sitter lenge med denne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
chention
12.02.2020 kl 18:41
4980
At det kommer kontrakter ila 1,5 mnd kan ikke sies klarere enn de gjorde idag - da er 100-120kr kjapt realistisk!
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
raven12
16.02.2020 kl 16:46
4808
At ikke flere kjøper denne nå vitner om uvitenhet, denne er den klareste doblings kandidat før sommeren. Hva denne gjør her nede nå er ubegripelig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Alekxxx
25.02.2020 kl 15:38
4564
raven12 skrev Her kan aksjen gå i taket snart. Grisebull dette
Påtide og posisjonere seg😀😀😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
27.02.2020 kl 21:23
4452
Stor kjøper skulle ha aksjer for 2,9 mill kr i dag. Her er det ting på gang!
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
kentove
27.02.2020 kl 23:49
4411
lukter lovende mtp kontrakt, men ser man på usa i ettermiddag så smeller alt ned kraftig i morgen :(
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
moneymachine
27.02.2020 kl 23:58
4396
Rekyl opp på OSE i morgen. Kina og mye av Asia i grønt i natt. OSE falt mer enn US idag, og etter kveldens debatt på NRK, så ble viruset avvepnet litt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
kentove
28.02.2020 kl 01:14
4374
hele viruset virker som oppskrytt mtp nedgangen, men hadde nok godt av en nedgang generelt sett så passet sånn sett bra, ifølge det jeg har lest er det gamle og syke som dør.. litt mer seriøst enn svineinfluensaen er det dog, men den viste jo seg å være mindre farlig enn influensa, og desto mer farlig for de som tok vaksinen, var vel 500 kids som fikk alvorlige bivirkninger for et virus som var mindre skadelig enn influensa :(
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
28.02.2020 kl 14:36
4284
Stor kjøper ligger å lurer. Her er det mest sannsynlig noen som vet mer enn andre.
Vi er ikke langt unna kontrakter. Ventes avgjørelse i Q1.
Vi er ikke langt unna kontrakter. Ventes avgjørelse i Q1.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
28.02.2020 kl 21:40
4221
Tja, det har vel vært sagt at "Vi er ikke langt unna kontrakter" i flere år nå. Det var også ventet avgjørelse i mangt et Qx de siste årene uten at det har skjedd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
raven12
28.02.2020 kl 22:50
4217
Jeg ser veldig mange leser tråden men ingen reagerer, når har dere tenkt til å kjøpe? På 100kr? Nå må dere våkne tiden renner ut.....blir smerte å se på når det smeller .....
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
28.02.2020 kl 22:59
4209
Eller smerte for deg når det må erkjennes at de ikke får noen kontrakter i år heller og kursen raserer...
Kursen er nettopp hva den må være nå - en mellomting av de optimistiskes tro på nye kontrakter og de pessimistiskes frykt for at det ikke kommer noen.
Kursen er nettopp hva den må være nå - en mellomting av de optimistiskes tro på nye kontrakter og de pessimistiskes frykt for at det ikke kommer noen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Pantani
29.02.2020 kl 11:20
4139
Godt noen endelig kan være saklig. Enig, kursen reflekterer usikkerheten rundt nye kontrakter. Innleggene om PHLY her inne er blitt av svært lav kvalitet, med hausing og våsete kommentarer ("Nå smeller det snart", "Her kan aksjen gå i taket når som helst", "grise bull", "penger på gaten", osv). Ja, aksjekursen vil som alle her inne vet øke hvis det skulle komme positive nyheter. Likevel ikke sikkert at de vil drive lønnsomt selv med nye prosjekter (ref. q4). Fakta er at de driver med tap p.d.d og lite har skjedd på to år siden intensjonsavtalen om leveranse av fire nye skip med TOTE gikk i vasken. Ok, de har dette lille prosjektet for FSS med vedlikehold, men selskapet og ledelsen har ikke levert godt nok siden nevnte avtale ble kansellert. Det er forventet en avklaring rundt tildeling av nye kontakter for MARAD og bygging av inntil fem skip (NSMV-program) i løpet av Q1 2020. Fasit får vi den kommende måneden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Garcia
29.02.2020 kl 14:31
4126
Helt enig her , ledelsen leverer ikke en dritt bortsett fra tullprat..
Hadde håpet at de greide å finansiere noen nybygg for videresalg men årene går og de må si opp ansatte...
Greit nok at avtalen med TOTE gikk i dass pga interne forhold på Hawaii men dette er for dårlig..
Noen lunsne kontrakter med marinen er alt for dårlig, lang under hva en burde forvente...
Hadde håpet at de greide å finansiere noen nybygg for videresalg men årene går og de må si opp ansatte...
Greit nok at avtalen med TOTE gikk i dass pga interne forhold på Hawaii men dette er for dårlig..
Noen lunsne kontrakter med marinen er alt for dårlig, lang under hva en burde forvente...
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
d12m
02.03.2020 kl 19:02
3988
Huntington Ingalls og General Dynamics er vel to av de mulige konkurrentene?
"The Navy’s newest Virginia-class submarines are expected to be 10 to 15 months late as contractors General Dynamics Corp. and Huntington Ingalls Industries Inc. try to recover from assembly faults that have dogged recent boats in the $161 billion program."
+
"The latest delay estimates may raise fresh concerns in Congress about whether the companies have the personnel, expertise and shipyard capacity to juggle three major projects: the 10 “‘Block IV” vessels now under construction, as many as 10 more under a “Block V” contract signed in December and the start of construction later this year on the Navy’s new $128 billion Columbia-class submarine program."
Hvis de er usikre på dagens portefølje så vil de kanskje være varsomme for å gi de enda mer jobb..
https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-02-28/delays-on-navy-s-161-billion-virginia-class-subs-hit-15-months
"The Navy’s newest Virginia-class submarines are expected to be 10 to 15 months late as contractors General Dynamics Corp. and Huntington Ingalls Industries Inc. try to recover from assembly faults that have dogged recent boats in the $161 billion program."
+
"The latest delay estimates may raise fresh concerns in Congress about whether the companies have the personnel, expertise and shipyard capacity to juggle three major projects: the 10 “‘Block IV” vessels now under construction, as many as 10 more under a “Block V” contract signed in December and the start of construction later this year on the Navy’s new $128 billion Columbia-class submarine program."
Hvis de er usikre på dagens portefølje så vil de kanskje være varsomme for å gi de enda mer jobb..
https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-02-28/delays-on-navy-s-161-billion-virginia-class-subs-hit-15-months
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
moneymachine
04.03.2020 kl 11:56
4088
Noen som tørr tippe kurs innen utgangen av mars. Jeg tror vi ser en dobling og vel så det med kontrakt. Uten kontrakt i mars tror jeg likevel vi vil krype godt oppover på forventninger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
05.03.2020 kl 20:20
3979
Åpner på 90 kr , etter noen uker... 150 - 200 kr
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Pantani
31.03.2020 kl 00:15
3754
WASHINGTON — The U.S. Coast Guard has awarded eight offshore patrol cutter (OPC) industry studies contracts, the service announced in a release. These awards support the Coast Guard’s strategy to mitigate OPC program risk and establish a new, fair and open competitive environment to complete the OPC program of record.
Industry studies contracts were awarded to:
Austal USA of Mobile, Alabama: $2 million base award ($3 million total potential value)
Bath Iron Works of Bath, Maine: $2 million base award ($3 million total potential value)
Bollinger Shipyards Lockport of Lockport, Louisiana: $2 million base award ($3 million potential value)
Eastern Shipbuilding Group of Panama City, Florida: $1.1 million base award ($1.2 million potential value)
Fincantieri Marinette Marine of Marinette, Wisconsin: $2 million base award ($3 million total potential value)
Huntington Ingalls, Inc. of Pascagoula, Mississippi: $2 million base award ($3 million total potential value)
Philly Shipyard of Philadelphia: $2 million base award ($3 million total potential value)
VT Halter Marine of Pascagoula, Mississippi: $2 million base award ($2.9 million total potential value)
Under their respective contracts, the awardees will assess OPC design and technical data, provided by the Coast Guard, and the program’s construction approach. Based on their analyses, the awardees will recommend to the Coast Guard potential strategies and approaches for the follow-on detail design and construction (DD&C). The awardees will also discuss how they would prepare the OPC functional design for production. The awardees may also identify possible design or systems revisions that would be advantageous to the program if implemented, with strategies to ensure those revisions are properly managed.
The Coast Guard will use the industry studies results to further inform its follow-on acquisition strategy and promote a competitive environment for the DD&C award. Participation in industry studies is not a pre-requisite for submitting a DD&C proposal.
The OPCs will replace the service’s aging medium-endurance cutters, which are becoming increasingly expensive to maintain and operate. The OPCs will bridge the capabilities of the national security cutters, which patrol the open ocean, and the fast response cutters, which serve closer to shore.
The current OPC DD&C contract is for up to four hulls. The contract was adjusted as part of a request made by the incumbent, Eastern Shipbuilding Group, for extraordinary relief. The request was a result of devastation caused when Hurricane Michael made landfall in Panama City, Florida, on Oct. 10, 2018. Hurricane Michael caused extensive damage to the ESG’s shipyard and the Panama City region.
https://seapowermagazine.org/coast-guard-awards-eight-contracts-for-industry-opc-studies/
Industry studies contracts were awarded to:
Austal USA of Mobile, Alabama: $2 million base award ($3 million total potential value)
Bath Iron Works of Bath, Maine: $2 million base award ($3 million total potential value)
Bollinger Shipyards Lockport of Lockport, Louisiana: $2 million base award ($3 million potential value)
Eastern Shipbuilding Group of Panama City, Florida: $1.1 million base award ($1.2 million potential value)
Fincantieri Marinette Marine of Marinette, Wisconsin: $2 million base award ($3 million total potential value)
Huntington Ingalls, Inc. of Pascagoula, Mississippi: $2 million base award ($3 million total potential value)
Philly Shipyard of Philadelphia: $2 million base award ($3 million total potential value)
VT Halter Marine of Pascagoula, Mississippi: $2 million base award ($2.9 million total potential value)
Under their respective contracts, the awardees will assess OPC design and technical data, provided by the Coast Guard, and the program’s construction approach. Based on their analyses, the awardees will recommend to the Coast Guard potential strategies and approaches for the follow-on detail design and construction (DD&C). The awardees will also discuss how they would prepare the OPC functional design for production. The awardees may also identify possible design or systems revisions that would be advantageous to the program if implemented, with strategies to ensure those revisions are properly managed.
The Coast Guard will use the industry studies results to further inform its follow-on acquisition strategy and promote a competitive environment for the DD&C award. Participation in industry studies is not a pre-requisite for submitting a DD&C proposal.
The OPCs will replace the service’s aging medium-endurance cutters, which are becoming increasingly expensive to maintain and operate. The OPCs will bridge the capabilities of the national security cutters, which patrol the open ocean, and the fast response cutters, which serve closer to shore.
The current OPC DD&C contract is for up to four hulls. The contract was adjusted as part of a request made by the incumbent, Eastern Shipbuilding Group, for extraordinary relief. The request was a result of devastation caused when Hurricane Michael made landfall in Panama City, Florida, on Oct. 10, 2018. Hurricane Michael caused extensive damage to the ESG’s shipyard and the Panama City region.
https://seapowermagazine.org/coast-guard-awards-eight-contracts-for-industry-opc-studies/
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Winter
02.04.2020 kl 21:01
3599
Etter hva jeg kan se så har topp 20 aksjonærer økt fra 94.06% av aksjene til 94.51% av aksjene den siste måneden. Hovedsakelig p.g.a Morgan Stanley`s økning fra ca 100k til 157k aksjer. Noen andre har redusert litt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Joystick
02.04.2020 kl 22:27
3561
Skole skip kontrakten skulle ferdigstilles Q1, er vi ute ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Winter
02.04.2020 kl 23:25
3531
Annual rapport 2019 kom igår og på side 9 står det :
"Due to the incredibly hard work of our team, Philly Shipyard is in contention to win the contract for the construction of the National Security Multi-Mission Vessels (NSMV), which will replace up to five aging training ships based at state maritime academies across the United States. We have been pursuing this program for over a year, and we expect the NSMV shipyard contract will be awarded in the near term. If we are successful in winning this award, it would create a significant order backlog over the next few years and help us achieve our strategic goal of broadening and diversifying the markets we serve."
"Due to the incredibly hard work of our team, Philly Shipyard is in contention to win the contract for the construction of the National Security Multi-Mission Vessels (NSMV), which will replace up to five aging training ships based at state maritime academies across the United States. We have been pursuing this program for over a year, and we expect the NSMV shipyard contract will be awarded in the near term. If we are successful in winning this award, it would create a significant order backlog over the next few years and help us achieve our strategic goal of broadening and diversifying the markets we serve."
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Joystick
02.04.2020 kl 23:35
3521
Takk, positivt :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Nugatti
03.04.2020 kl 10:05
3472
Det er mye optimisme i formuleringene her. Tror nok det er kontrakt på gang. Priset til langt under net cash.
2020: Navigating forward
Market outlook
If we are successful with a contract award for the NSMV program, we will provide ourselves the proper foundation for growth in the future.
There is growing interest among ship owners in replacing existing vessels, particularly those which are approaching 20 years of age or older,
and the current interest rate environment is conducive to supporting large capital investments such as ships. I also see opportunities in major
ship conversions and modifications that would be necessary as part of the U.S. Navy’s efforts to recapitalize its sealift capabilities.
2020: Navigating forward
Market outlook
If we are successful with a contract award for the NSMV program, we will provide ourselves the proper foundation for growth in the future.
There is growing interest among ship owners in replacing existing vessels, particularly those which are approaching 20 years of age or older,
and the current interest rate environment is conducive to supporting large capital investments such as ships. I also see opportunities in major
ship conversions and modifications that would be necessary as part of the U.S. Navy’s efforts to recapitalize its sealift capabilities.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Pantani
08.04.2020 kl 18:55
3347
E n d e l i g ! Kontrakt i boks, inntil fem skip.
http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_94/Philly-Shipyard-Wins-Major-Training-Ships-Contract
http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_94/Philly-Shipyard-Wins-Major-Training-Ships-Contract
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
Moffsi
08.04.2020 kl 19:21
3314
Det dro ut, men nå blir det alvor!!! 😁
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
AlanS
08.04.2020 kl 19:23
3308
PHLY går til ATH etter Påske.
God Påske!!!
God Påske!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
d12m
08.04.2020 kl 19:33
3287
ATH virker litt i overkant. OTC-noteringen gir vel en pekepinn så vi får følge med på den. Men dette føles uansett digg!
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
AlanS
08.04.2020 kl 19:42
3268
PHLY går trolig under radaren i USA siden OTC volume er liten. Det kan jo ta tid for å komme opp mot 200, trolig til levering av første båt og utøvelse av opsjon for 3, 4 og 5.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare