404 Not Found

Photocure- Blir Photocure omsider en suksess for eierne?

focuss
PHO 05.06.2018 kl 20:36 16143

Det er ikke langt mellom Photocure aksjonærer som har støttet selskapet i mange år, men som er frustrerte og føler at selskapet ikke gir noe tilbake. Når man ser på chart over kursutviklingen siden selskapet ble etablert så er ikke det å undres over. For de som har gitt opp selskapet er det viktig å være klar over at selskapet har besluttet å gjennomføre en fundamental transformasjon av selskapet. En transformasjon som medfører at når fremtiden til selskapet skal vurderes så er det lite å lære av fortiden. Photocure har tradisjonelt vært et forsknings og utviklingsselskap, men en viss suksess da de faktisk har fremskaffet produkter som er solgt ut for mange 100 millioner. Det kan kanskje vurderes som suksess for et F&U selskap

Nå er imidlertid den tiden historie, selskapet spisser nå sin satsing mot urologi og skal transformeres til et rent kommersielt selskap hvor mål er å maksimere salg og "pay back time" til aksjonærer. Selskapets produkt i denne nisjen er Hexvix/Cysview som lovprises av myndigheter, sykehus, spesialister og pasienter. I USA alene er markedet for Photocures produkt hele 15 milliarder kroner. Det økonomiske potensiale for myndighetene i USA er faktisk mye større da Photocures produkt ikke bare er mer effektivt for pasientene, men også lønnsomt for samfunnet. Photocure sitt produkt er nå anbefalt i alle de guidlines som betyr noe i USA.

Når selskapet transformeres fra F&U til et kommersielt pharma selskap så kunne ikke utgangspunktet vært bedre.Det beste produktet i markedet for en av USA's mest kostnadskrevene kreftformer da har man alt man trenger for å lykkes.

For ordens skyld. Photocure trenger ikke vente med stor usikkerhet om FDA vil godkjenne deres produkt. Det har de gjort, og vel så det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
08.06.2018 kl 21:48 6944

Kort sagt så benyttes de fleksible skopene i usa kun for å observere og kartlegge(surveillance/oppfølging) , mens man fjerner sykt vev med rigide skop(turbt/operasjon).

Så de 113 skopene de hadde ute ved slutten av q1 er rigide.

Photocure på framsiden i dag igjen:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/06/Edison-venter-kurshopp-for-Photocure
Redigert 20.01.2021 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
focuss
08.06.2018 kl 21:55 6928

BenteBazooka.
Har du gjort deg noen tanker om potensiale og markedsandel i det amerikanske markedet?
fjellmann1
08.06.2018 kl 22:01 6910

Er det sånn å forstå at det er null fleksible scope ute pr nå.
Det er jo sikkert en viss leveringstid også på disse? Da er det en stud til det vil påvirke salget?

Det er mye info her som vanlige investorer ikke skjønner, det er nok derfor kursen er så lav vil jeg tro.......?
SørenE
09.06.2018 kl 07:59 6715

Hej Norge

clanz
06.06.2018 kl 19:03

Hvorfor brukes ikke scopoene oftere enn noen få ganger i uken i USA?
Er det fordi at de brukes hovedsakelig til kun WLC? at det tar 1-2 timer ekstra per kunde å bruke BLC?

Hermed svar på dit spørgsmål:
Oversat til dansk med Google
Er blåt lys sikkert? Blå lys cystoskopi med Cysview® er godkendt til brug af FDA, og er også indarbejdet i American Urologic Association Bladder Cancer Guidelines. De seneste retningslinjer anbefaler, at blålyscystoskopi overvejes til brug for alle patienter med mistænkte blæretumorer.

Bliver blå lys cystoskopi øget driftstid? Typisk øges driftstiden med 5-10 minutter; Men den ekstra tid gør det muligt for din urolog at visualisere og kortlægge blæren grundigtere. Vi mener, at denne ekstra tidsforbrug oversætter til færre savnede små tumorer og dermed i sidste ende vil falde tilbagefaldshastigheder.

Hvor ser du de fremtidige anvendelser af blåt lys cystoskopi? Det er meget sandsynligt, at alle patienter i fremtiden vil have deres operative cystoskopier, blærebiopsier og TURBT'er (transurethral resektion af blæretumorer) udført med blåt lys, når teknologien er vedtaget af flere hospitaler og sundhedssystemer. Indtil da har patienterne altid mulighed for at søge en urolog på Mount Sinai til en anden mening og for at se, om blå lyscystoskopi er passende for deres pleje.
Link
https://www.msmc.com/shining-a-blue-light-on-bladder-cancer-advancements-in-technology-improve-diagnosis-and-treatment/

BEMÆRK:
De 5-10 minutter længere behandling, det betyder jo ingen ting !!
At de forventer ALLE patienter kommer til at bruge Blue Light -- Turb

Det kan kun blive en kasse susses -- spørgsmål om tid

Dansken
En forventningsfuld aktionær
Medisinmannen
09.06.2018 kl 09:48 6631

For noen uker siden meldte Photocure at det første kommersielle salget av Cysview til surveillancemarkedet var gjort. Da er der skope ute og aktivt i bruk. Jeg regner med det er de største klinikkene som går i gang. Fra og med nyttår så blir det, med stor sannsynlighet, bred refusjon for dette markedet.
focuss
09.06.2018 kl 09:49 6628

Søren E
Flott link. Registrerer at en av USA`s top cancer doctors mener at i fremtiden vil alle pasientene bli behandlet med BLC Cysview. Da blir min forutsetning på 20% og kurs 1900 svært beskjedent

Where do you see the future applications of blue light cystoscopy? It is very likely that in the future, all patients will have their operative cystoscopies, bladder biopsies, and TURBTs (transurethral resection of bladder tumors) performed with blue light once the technology is adopted by more hospitals and health systems. Until then, patients always have the opportunity to seek out a urologist at Mount Sinai for a second opinion and to see if blue light cystoscopy is appropriate for their care.

Dr. Alan Nieder is the co-chief of the department of urology and an Associate Professor of Urology at Columbia University’s Division of Urology at Mount Sinai Medical Center. He specializes in urologic oncology, laparoscopy and endourology. Dr. Nieder was recognized for his expertise in bladder cancer, laparoscopic surgery, prostate cancer, urologic cancer and prostate benign disease by Newsweek and listed as one of America’s Top Cancer Doctors.

https://www.msmc.com/shining-a-blue-light-on-bladder-cancer-advancements-in-technology-improve-diagnosis-and-treatment/

Medisinmannen
09.06.2018 kl 10:13 7293

Jeg har ikke lest den linken før nå og den velkjente urologen er mer optimistisk på vegne av Photocure enn det focuss er. Skulle vurderingen til urologen slå til så blir det rett og slett ekstremt.

5-10 minutter ekstra behandlingstid er naturlig da de finner flere lesjoner som må fjernes.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
09.06.2018 kl 10:40 7248

Veldig interessant link over!
Dersom dette er i nærheten av å stemme slik Dr. Alan Nieder nevner, har vi "skutt gullfuglen".
Mitt inntrykk har vært at urologer i USA er blitt mye mere oppmerksome på at behandling med BLC/Cysview er kommet langt høyere på dagsorden de siste månedene.
Et normalt oppgående salgskorps har mange gode kort på hånden, når de skal overbevise urologer til å bruke BLC/Cysview. Stikkord som guidelines, medicare, refusjon, fleksible scop, surveilancemarked, økt dokumentasjon, egen salgsorganisajon og slike utalelser som Dr. Alan Nieder med flere gir - gjør at jeg ser svært optimistisk på framtiden for Photocure!
focuss
09.06.2018 kl 10:53 7232

Sjakknøtt
Selgerne til Photocure kan jo ta med seg utskrift av artikkelen fra Dr. Alan Nieder og vise til kundene så kan de selv ta stilling til om de vil være blant de første eller blant de siste.
Legoland
09.06.2018 kl 10:56 7226

Hei Danmark (Sören E),
meldingen om förste fleksible scop solgt i US kom i midten av mai. Vil derfor trolig ikke vises särlig i Q2.
Om/naar bruken kommer opp paa tyske og danske nivaaer kan vi spekulere paa, men jeg ser ingen grunn til at amerikanerne skal gi seg til taals med undersökelser av mindre nöyaktighet enn nevnte land.
At kursen kursen falt tilbake etter et lite löft av styreformannen er symptomatisk for de eierne som tidligere har värt investert i Pho og som har solgt seg ut etter aa ha konkludert med: Pho, aldri mer!
Anser aksjekursen til Pho aa väre et merkelig fenomen, men saa snart selskapet begynner aa tjene penger blir det löp og kjöp for de som ennaa ikke har forstaatt hva velsignelsen av FDA og Medicare innebärer.
Den kommende oppgangen kommer til aa bli drevet av utenlandske investorer som tidligere knapt har hört om Pho eller har brent penger paa selskapet.
Lykke til!
Slettet bruker
09.06.2018 kl 10:59 6354

Innen utgangen at 2019 vil PHO sannsynligvis ha passert ATH, og videre utvikling blir muligens enda heftigere.
I løpet av de neste månedene er det all grunn til å tro at mange investorer vil se på dette caset med nye øyne, og mange års ørkenvandring og skuffelser vil på det nærmeste være glemt for de gamle aksjonærene.
Personlig har jeg snart det antallet jeg hadde satt meg som mål, og jeg tror timingen er ekstremt god.
BenteBazooka
09.06.2018 kl 11:18 6333

Focuss, om Dr. Alan Nieder får rett så er potensialet insane :)
Mer kortsiktig så tror jeg at de klinikkene som i dag tilbyr BLC med rigide skop, kommer til å kjøpe inn fleksible skop ganske fort, for også å kunne tilby BLC for oppfølging.

På Q1 sa Hestdal at de første pasientene allerede hadde fått BLC med fleksible skop som en del av deres regulære oppfølging, og at tilbakemeldingene fra pasientene og urologene var positive. Han sa vel også at starten var lovende.

Tror ikke vi skal ha de helt store forventingene til salg fra surveillance markedet allerede på Q2, men en lite bidrag fra der er nok med. Edison skriver ivertfall: "The commercial launch officially began in mid-May so there should be a small impact on Q2 revenues and a greater impact in the second half of the year."

Blir ivertfall utrolig spennende å se utplassering av de fleksible skopene:)

Jeg tror snøballen har begynt å rulle i usa, og er også derfor full lastet :)
Jadaok
09.06.2018 kl 11:29 6318

Beta var mye bedre enn VHS, men beta kassettene ble aldri suksess. For pho er det show us the money som gjelder
bravi
09.06.2018 kl 11:51 6294

focuss, gitt at Dr. Nieder får rett, BLC brukes 100% i alle undersøkelser med rigide og flexible skop.
Hva blir kursmålet ditt da?
Slettet bruker
09.06.2018 kl 13:23 6227

Tror vi tar denne igjen.
Ved bruk av Photodynamic Diagnosis (PDD) med fleksibelt cystoskop kan en pasient med blærekreft undersøkes og behandles poliklinisk for mindre kreftsvulster, fremfor full innleggelse og operasjon.
Prinsippet er at både diagnostikk og behandling nærmest kan skje samtidig, og kun med lokalbedøvelse.
Vi kan så ta både biopsier (vevsprøver) av svulsten(e) og/eller destruere dem ved hjelp av diatermi eller laser. Vi brenner rett og slett vekk kreftvevet mens vi ser hva vi gjør på skjermen med blålyset,

Dette er vad de nye Flexiscopen kan gjøre og dermed kommer de erstatte det meste av behandling med rigide skap.
Det kan naturligtvis og gjøres med flexiscope som bare har hvitt lys, men da med sæmre resultat.
Og Medicare kommer att kreve att den behandling som kan utføres poliklinisk også blir gjort det.

Eg kan ikke se nåt annet en de da går til innkjøp av Karl Storz sine Flexiscope med Blå/hvitt lys, der de kan
gjøre undersøkelser og fjerne svulster med samme scope.
De scopen kommer att bli brukt i Europa og snart, de blev innført i Norden førre året.

Det er en betydligt bedre behandling for pasienten og gir bedre resultater. Men hvor lang tid det tar innen de tar
behandlingen i bruk vet eg ikke. Men antar det går fort nær leger forstår att den behandlingen de gir i dag
er utdatert.
Og i USA blir vel cysview brukt nær de enda har blålys i nye scopet, og Medicare betaler det.

De 10 minuter ekstra i undersøkelsen er for att de først gjør en i hvitt lys og seden samme i blålys. Så de kan skille
ut infeksjoner fra kreft. Og undvike overbehandlig. Dermed er alle argumenter vekke fra att ikke bruke blålys
da de har både deler i samme scope.

Inntektsestimatene på 200,9 og 288,8 millioner kroner for henholdsvis 2018 og 2019 opprettholdes.

Og Edisons estimater tror eg er for lave, du kan plusse på 50 mil i år og 150 mil neste år.
Men det er og lavt om leger innser hvor bra blålys er.
Medisinmannen
09.06.2018 kl 13:23 6226

Jadaok, elendig sammenligning. I pharma så er det dokumentasjon på effekt, bivirkningsprofil, guidelines og refusjon aom gjelder.

Nå er guidelines og refusjon på plass. Effekt og bivirkninger har vært bra hele tiden.
Den tro tjener
09.06.2018 kl 13:32 6211

MM
Naivt og blåøyd. I beste fall.

I pharma, som overalt ellers, er det en ting som gjelder. Penger.
Hvis BigPharma ikke vil det slik, blir det oftest utfallet. Uavhengig av kliniske resultater.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 13:52 6200

En sak skall vi gi rett i DTT Penger betyr mye.
Medicare spar 20 milliarder i året om cystoscope behandlingen blir utført poliklinisk.
Og da blir det blålys om man ikke er blåøyd.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 14:00 6184

Legoland

Til de grader enig!!

Titredes
trigger1
09.06.2018 kl 14:03 6171

Fantastisk artikkel fra Mt Sinai. I lys av Dr. Nieders skamrosing av Cysview, bl.a. at han mener at Cysview kan ta all diagnostisering og behandling av blærekreft i fremtiden, er det enerverende at Pho har den guidingen de har pr 2020. Og at selgerne der borte ikke har greit å utplassere skop på mer en 3 facilities i Florida. Miami, Jacksonville, Tampa og Orlando er ikke småbyer, og de har ikke klart å dekke disse engang. Good work. Men hjelpen kan komme fra det medisinske establishment - fra typer som Dr Nieder. Så om ikke salgskorpset med Bellete i spissen strekker til, kan Cysview meget vel bli en kanonsuksess, men da "on its own merits".
BenteBazooka
09.06.2018 kl 14:22 6156

BP er vel ikke en konkurrent i markedet til Cysview. Olympus sin NBI som er nærmeste konkurent fikk jo avslag på refusjonsøknaden sin, når cysview fikk. I tillegg er jo Cysview er overlegen på de kliniske resultatene og i guidelines. Om jeg ikke tar feil er de også mye dyrere på innkjøp?

Photocure har etablert skop i andre større byer iht strategien om å fokusere på top25 MSAs, så de gjør jo noe riktig. Men det vil fortsatt ta tid.

De har jo ikke kunnet gått ut "all guns blazing" i usa heller, for da hadde de brent opp cashbeholdingen med en gang.
SørenE
09.06.2018 kl 14:28 6145

Hej Norge

Legoland: tillykke med jubilæum (50 år) :-)

Link mener jeg er fra den 21 maj, altså få dage efter at vi havde fået refusion på Sullivance -- så nok derfor der "kun" refereres til TURB, han mener vel det samme om sullivanc markedet, når det bliver mere kendt i markedet :-)

Focus: Du må revidere dit kursmål 1900 -----opad -- ha ha

Dansken
En optimistisk aktionær
focuss
09.06.2018 kl 14:37 6137

Bravi
Om Photocure tar hele markedet så er kursmålet 9523kr og 80 øre.
SørenE
09.06.2018 kl 14:49 6114

Hej Norge

Focuss: ha ha -- på øre -- hvad skal vi bruge alle de penge til -- tidlig pension :-)

MM: selv du virker mere optimistisk nu :-) -- dejligt, tror vi skal give salget og markedet i USA et par kvartaler

Dansken
En optimistisk aktionær
Slettet bruker
09.06.2018 kl 15:24 6080

Focuss ser endelig ut til å få rett i sitt kursmål på 1900, og jeg tenker det vil skje på 5 års sikt.
I mellomtiden håper jeg det blir minst like morsomt å være aksjonær i PHO som det var å være det i PanFish på 90-tallet.
focuss
09.06.2018 kl 15:41 6060

For alle praktiske forhold så kan kursmålet avrundes til 10000
focuss
09.06.2018 kl 15:56 6023

Årlig utbytte på 490 kr per aksje
focuss
09.06.2018 kl 16:08 6001

Søren E
Vi får gjøre som Georg Best
focuss
09.06.2018 kl 16:53 5952

For de som ikke vet hva fotball stjernen George Best svarte når han ble spurt hva han hadde brukt alle pengene sine på.Han sa at pengene var brukt på damer, sprit og raske biler. Resten hadde han sølt bort.
Legoland
09.06.2018 kl 16:57 5940

Det er naa ca en uke siden MM sist kastet skit paa styret i Pho. Prisen var en investering av styreformannen paa rundt 350k NOK.
Skulle Hestdal og Dahl väre inne paa tanken om aa kvitte seg den evigvarende skitkastingen fra MM's side, maa de nok legge paa litt, saa da blir de vel nödt til aa investere ca 400k hver. Synes de skulle ta forslaget mitt opp til alvorlig overveielse.
Til de utaalmodige som finregner paa fremtidige kurser: Glem ikke den kursdrivende effekten paa 80 öre! Er vi heldige, blir det samme belöp pr person som en "god fortsettelse".

Et annet godt raad er at MM kommer med en uforbeholden unskyldning til de nevnte to herrene her paa HO. Paa jo lavere kurs, jo bedre for han. I det öyeblikket kursen kryper over f.eks 200 er det for sent aa krype til korset MM forlangte de korsfestet paa, for da tenker jeg aa starte en traad for aa faa oversikt over alle som har blitt betegnet som "middelmaadige o.l." av MM. Bare saann for oversiktens skyld.
En anne variant kunne väre aa starte traaden naa og slette den naar kursen passerer 200 samtidig som han blir erklärt som (akademisk) utilregnelig.
focuss
09.06.2018 kl 18:36 5878

Hva er det som virkelig er unikt med Photocure? Jo selve vekstpotensialet er selvfølgelig unikt,men det som gjør det ekstraordinært er at det eneste vi har vært innom er ren organisk vekst. Vi skal altså ikke låne penger, gjøre oppkjøp, få finansiell risiko, emittere eller ha oppkjøprisiko for å realisere veksten. Vi skal bare fortsette å gjøre det vi gjør i dag. Photocure fremstår som en ekstraordinær investerings mulighet. Nå hadde det vært greit om noen hadde sent Urologi proffesorens vurderinger om at BLC Cysview vil ta hele markedet til noen amerikanske fondsforvaltere. Uansett, vi har vel tid til å vente til det faller på plass av segselv.

Jeg er så heldig at jeg har investeringer i flere aksjer som kan jobbes med mens PHO utviklingen går sin gang. PHO er desidert størst men det er helt ok å være investert i spennende oil service i disse tider. Har man alt for mye penger i en case blir man fort litt for skvetten når det butter. Flere oil service aksjer er jo også på veg til å komme til live etter å ha ligget nede med brukket rygg. Hvorfor ikke legge alt i Photocure? Det er fordi verden er ikke så enkel. Ingen har oversikt over alt i aksjemarkedet.
bravi
09.06.2018 kl 20:19 5811

Sammenligner vi kursmål basert på det potensialet man kan ha oversikt over vil jeg tro Photocure med 10.000 vil ligge vesentlig over andre biotek selskaper som Pcib, Nano, Trvx osv.
focuss
09.06.2018 kl 20:27 5802

For et selskap som er i ekstrem vekstposisjon så er gjerne den aller største risikoen gjeld. Betjener man ikke den kan aksjonærenes verdi bli fullstendig radert ut. Photocures vekstposisjon er etablert uten en krone i gjeld og dette er det som skaper ekstrem oppside og veldig begrenset risiko. For biotech i utviklingsfasen er det annerledes . Der er risikoen mer om de i det hele tatt har et produkt å selge.
Medisinmannen
09.06.2018 kl 20:29 5796

Først må de klare å utplassere flere skope. Dette har ikke skjedd på en stund. Status er fortsatt 24. Det eneste håpet vi har fått om økt salg er et innsidekjøp.

Før dere tar helt av så bør dere huske at Photocure fortsatt sliter med ekstremt inkompetent ledelse.
focuss
09.06.2018 kl 20:31 5794

MM
Photocures problem er først og fremst inkompetente aksjonærer.
Slettet bruker
09.06.2018 kl 20:31 5794

Det var voldsomt så dere tok av.

Blir nok under 30 helt frem til q2.

Men det er sommer og fri så ikke farlig.

2018 desember håper eg likevel vi er på 100.

2020 på høy tresifret

Også får vi se markedsandel i 2021 men da er det nok forlengest sluk, en ser ikke over 1000 tror eg.
focuss
09.06.2018 kl 20:42 5776

MM
Hva er det som er begrensende når det gjelder utplassering av scope? Er det begrenset leveringskapasitet fra Karl Storz, er det mangel på budsjetter hos sykehusene?, er det mangel på interesse fra sykehusene? Hva kan Hestdal gjøre med dette? Regner med det er avhengig av diagnosen.
focuss
09.06.2018 kl 20:49 5754

MM
Synes jo ikke at en av USA s top cancer doctors mener BLC Cysview kan ta hele markedet er uten interesse.
Medisinmannen
09.06.2018 kl 21:42 5710

Focuss, du er helt på styr.
focuss
09.06.2018 kl 21:55 5694

MM
Interessant svar, men det har jo ikke med spørsmålene å gjøre.