-- MDG skulle kutte kollektiv pris med 20%,nå øker prisen igjen

Slettet bruker
MDG 25.09.2019 kl 19:34 930

Et av MDGs viktigste valgløfter var å senke kollektivprisene. Nå øker byrådet prisene.

OSLO RÅDHUS (Nettavisen): Oslo-budsjettet ble lagt fram onsdag ettermiddag, uten at et av MDGs viktigste løfter fra valgkampen er innfridd.

Kollektivprisene økes nemlig til neste år, med rundt fem prosent.

Et av de feteste valgløftene fra MDG var å kutte kollektivsatsene med 20 prosent. Der ser vi ikke tegn til i dette budsjettet. Hvorfor?

- Det er fordi dette budsjettet ble laget før valget. Nå sitter vi og forhandler dette med det andre partiene, så dere må smøre dere med tålmodighet, sier Berg til Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/byradet-oker-kollektivprisene-lan-marie-berg-sier-fortsatt-at-de-skal-ned/3423851640.html
Odi.1
25.09.2019 kl 19:38 922

Hva tror Mdg billettprisene blir når dem har faset ut Olje og Gass inntekten som subsidierer jernbane og buss med 90 % ??
Grillkrydder
25.09.2019 kl 19:53 903

Viktig å øke med 5%,for så å kutte med 2%. Slik monner i stemmeurna.
Odi.1
26.09.2019 kl 07:42 815

Klima krise i OSLO NÅ ! Erklærer byrådet . Regner med dem reduser lønningene til det halve i Byrådet der nå, og fjerner stabsbilene, og forbyr flyving for alle ansatte i Oslo Kommune ?

Veldig bra, da kan NHO Erna begynne å holde igjen milliardene fra Olje og Gass som blir pøst inn i den byen der, og pengene brukes på noe konstruktivt.
Hektar
26.09.2019 kl 07:47 806

Neimen huffda, gjorde MDG en bommert på økonomi? Nå står ikke verden til påske...
nima
26.09.2019 kl 07:53 793

Nå starter hverdagen for MDG. Hva føler de som har gått til valgurnene og brukt sin stemme på MDG. Fjottparti .
PSI- Investor
26.09.2019 kl 08:45 750

De burde få lov til å jobbe med sitt eget alternative budsjett hvor alle skatteinntekter fra folk som nå jobber for oljeindustrien direkte eller indirekte og skatter til Oslo i stedet får ledighetstrygd. I tillegg må man huske på at dette også må gjelde for alle som jobber med fiskeoppdrett og kyllingproduksjon også da mdg ikke vil ha dette heller.
Vi skal ikke bare klare oss uten inntekt, men uten mat også.
Vi trenger ikke spise så mye kylling var en uttalelse jeg bet meg merke i, derfor skulle dette legges ned.
Jeg synes jo at alle som stemmer på dette greine her burde prøve å leve som de forfekter. Det kan da ikke være meningen at det bare er vi andre som skal bidra hele tiden?
Odi.1
26.09.2019 kl 08:50 740

Melke Ku , og Stut kjøtt vil dem heller ikke ha. De slipper ut for mye gass.

Derimot Bier og Rips-busker vil dem fylle byen opp med.

Sovjet ledelsen delt ut på gratis Vodka for å døyve smertene til befolkningen, og denne gjengen her deler ut på Sprøytespisser bygger på Narko Rom , og vil ha alle barna, og ungdommer over på Cannabis og andre avhengighets STOFF …

Norske statsansatte, og fylke/kommune ansatte flyr over 80 % mer en land vi kan sammenligne oss med i EUROPA.

Over 650 Millioner KM pr år med fly, bare for Statlige Norske ansatte. 2018 Økte forbruket demmer med 17% med å fly rundt i verden.

Eu valgte representanter har bevilget seg over 3 Millioner KR ( svenske) pr Hode i Lønninger, ut av dette, ta ut 60 000 kr pr måned , "nesten"Skattefritt !!!
Så kan dere selv finne ut hvor mye dem skatter av resten :)))

Fly, og utslippsregnskapet til EU ansatte vil dem ikke dele ut, dette er "Hemmelig" stemplet av Junker og co!
Redigert 26.09.2019 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Load
26.09.2019 kl 09:13 710

Jeg blir helt kvalm av den MDG-gjengen og da tenker jeg ikke på de økte kollektivprisene.
Er bare veldig glad jeg ikke bor i Oslo, takk og lov!
Odi.1
26.09.2019 kl 12:00 671

Det er selvsagt veldig hott om du vil, å presse befolkningen over i tikkende terrormål som jernbane og SildeBusser, og de offentlige profesjonelle ansatte og politikeren i byen der får dekket de dyre månedskort til seg selv av kommunen.

Det må en gigantisk etterforskning til hvor mye, og mange personer inne i offentligheten, som får dekket skyssen sin fra skattepengene til andre innbyggere og virksomheter-

Helt TYDELIG at journalistene ikke gransker disse tingen, hvorfor det , tror DERE?? hehe….
Redigert 26.09.2019 kl 12:02 Du må logge inn for å svare