Er dette en uslepen juvel som man bør gå all inn i.
Nå kan jeg ikke så mye om selskapet.
Det jeg ser er at ledelsen sikter mot at det skal bli et utbytteselskap.
Det er svært få aksjer tilgjengelig i markedet. Ca 8%. Omsetningen er oki.
Jeg tror at lunten er i ferd med å tennes på på Oet.
Det jeg ser er at ledelsen sikter mot at det skal bli et utbytteselskap.
Det er svært få aksjer tilgjengelig i markedet. Ca 8%. Omsetningen er oki.
Jeg tror at lunten er i ferd med å tennes på på Oet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Varsom
11.09.2019 kl 17:48
2737
Er vell ikke så mye tvil om at dette er en uslepen diamant! Denne er jo mye lavere priset enn de andre tank selskapene på oslobørs!
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
TOPP 20 AKSJONÆR
1 Alafouzos-familien 18595786 56,54
2 State Street Bank og Trust Comp 1683650 5,12
3 VR Global Partners LP 1355053 4,12
4 Brown Brothers Harriman (Lux.) SCA 1345412 4,09
5 Euroclear Bank SA / NV 1053674 3,20
6 KLP AKSJENORGE 862000 2,62
7 CREDIT SUISSE SECURITIES 800000 2,43
8 KLP ALFA GLOBAL ENERGI 670000 2,04
9 FØRSTE GENERATOR 666500 2,03
10 KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE 614437 1,87
11 TITAN-MULIGHETER FOND IC SICAV 530000 1,61
12 UBS AG 439286 1,34
1. 3 SOM AUDLEY 432000 1,31
14 Bank of New York Mellon 228500 0,69
15 VERDIPAPIRFONDET DELPHI NORGE 211000 0,64
16 CREDIT SUISSE SECURITIES (USA) LLC 193000 0,59
17 SIX SIS AG 184500 0,56
18 STRAWBERRY CAPITAL AS 171500 0,52
19 OKEANIS ECO TANKERS CORP. 150149 0,46
20 Merrill Lynch, Pierce, Fenner & Sm 150000 0,46
Topp 20 aksjonærer 30336447 92,24
1 Alafouzos-familien 18595786 56,54
2 State Street Bank og Trust Comp 1683650 5,12
3 VR Global Partners LP 1355053 4,12
4 Brown Brothers Harriman (Lux.) SCA 1345412 4,09
5 Euroclear Bank SA / NV 1053674 3,20
6 KLP AKSJENORGE 862000 2,62
7 CREDIT SUISSE SECURITIES 800000 2,43
8 KLP ALFA GLOBAL ENERGI 670000 2,04
9 FØRSTE GENERATOR 666500 2,03
10 KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE 614437 1,87
11 TITAN-MULIGHETER FOND IC SICAV 530000 1,61
12 UBS AG 439286 1,34
1. 3 SOM AUDLEY 432000 1,31
14 Bank of New York Mellon 228500 0,69
15 VERDIPAPIRFONDET DELPHI NORGE 211000 0,64
16 CREDIT SUISSE SECURITIES (USA) LLC 193000 0,59
17 SIX SIS AG 184500 0,56
18 STRAWBERRY CAPITAL AS 171500 0,52
19 OKEANIS ECO TANKERS CORP. 150149 0,46
20 Merrill Lynch, Pierce, Fenner & Sm 150000 0,46
Topp 20 aksjonærer 30336447 92,24
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Det vises til børsutgivelsen av Okeanis Eco Tankers Corp. (OAX: OET) ("Selskapet") 13. mai 2019 angående en påtenkt rettet emisjon ("Privat plassering") av nye aksjer i selskapet.
Den private emisjonen er vellykket plassert, og hevet et bruttoproveny på 131.140.000 kroner, tilsvarende omtrent USD 15 millioner (basert på en valutakurs på USD / 8,74 kroner), gjennom tegning av 1 580 000 nye aksjer ("Tilbudsandeler") til en tegningskurs på 83 kroner per aksje. Varsler om tildeling vil bli distribuert til investorene 14. mai 2019.
Gjennomføringen av den private emisjonen er betinget av at tilbudsandelene er fullt ut betalt og lovlig utstedt. Oppgjør i den private emisjonen vil skje 15. mai 2019 med levering av tilbudsandeler forventet å finne sted samtidig (DVP T + 2). Etter utstedelse av Tilbudsandeler vil selskapet ha en utstedt aksjekapital på USD 32 890 fordelt på 32 890 000 vanlige aksjer, hver pålydende 0,001 USD. Tilbudsandelene vil bli registrert under ISIN MHY 641771016 i VPS. Ved levering vil Tilbudsandelene omsettes på Oslo Axess under handelssymbolet "OET".
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
NYHETSFILTER: Okeanis Eco Tankers Energi
24 juli, 07:42:53
Eirik Helgaker
Ocean Yield fikk levert skip med kontrakt for 15 år
Shippingselskapet Ocean Yield fikk i dag levert oljetankskipet (Very Large Crude Carrier), Nissos Antiparos.
Skipet har allerede fått tildelt en 15 år lang kontrakt med Okeanis Eco Tankers Corp, med en fem års-opsjon til Koch Shipping.
Okeanis Eco Tankers
Ocean Yield
Energi
Shipping
5 juli, 06:51:45
TDN Direkt
Ocean Yield tar levering av oljetanker
Ocean Yield har tatt levering av VLCCen "Nissos Santorini" fra Hyundai Heavy Industries. Skipet skal på kontrakt med Okeanis Eco Tankers på en 15 års bareboat-charter.
Det opplyses i en melding fredag.
Ocean Yield
Okeanis Eco Tankers
Energi
24 mai, 08:34:04
Jonas Christensen
Rederiet Okeanis Eco Tankers tjente 4,2 millioner i første kvartal
Rederiet fikk et resultat før skatt på 486.000 dollar (4,2 millioner kroner) i første kvartal. Selskapet har ingen sammenlignbare tall for første kvartal året før.
Inntektene endte på 19 millioner dollar i kvartalet.
Okeanis Eco Tankers
Energi
3 mai, 07:11:50
Jonas Christensen
Ocean Yield tar imot skip
Det Røkke-kontrollerte skipseiende selskapet Ocean Yield har tatt levering av VLCCen (very large crude carrier) "Nissos Theina". Skipet ble levert fra verftet Hyundai Heavy Industries i Sør-Korea og er det første av totalt fire VLCC som selskapet får levert i 2019.
Ved levering begynte skipet på en 15 års bareboat-leie med Okeanis Eco Tankers, med en fem års subleie til Koch Shipping.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Varsom
11.09.2019 kl 20:55
2652
Er nyss før lunten her tennes ja. Ifølge Myrseth tjenes halve selskapsverdien inn på 1 år med de gode ratene som skal komme nå fremover!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Jeg tror at et selskap som OET med starten på sin lønnsomhet og sine få aksjer i omløp kan bli en vinner framover.
At aksjen kan stige høyt tror jeg. Ut fra tidligere erfaringer med lignende case mener jeg bestemt at aksjen er et dobling case.
Ut fra det jeg kan og vet om aksjer er min mening klart Kjøp.
At aksjen kan stige høyt tror jeg. Ut fra tidligere erfaringer med lignende case mener jeg bestemt at aksjen er et dobling case.
Ut fra det jeg kan og vet om aksjer er min mening klart Kjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Som investor bør dere lese det som er skrevet under-
---------------------------------------------------------------------------
Massiv underprising
Av mer industrielle, langsiktige spillere i tank blir Okeanis Eco Tankers ofte trukket frem blant «top picks» i sektoren. Rederiet har tre 2015-bygde Aframaxer, fire moderne Suezmaxer bygd i 2016-2018 og åtte VLCCer som alle leveres i 2019. Hele flåten vil være retrofittet slik at skipene kan gå på bunkers også etter 2020. Selskapet er fullfinansiert til svært fornuftige betingelser. Okeanis har inngått lengre kontrakter på deler av flåten, mens fire av VLCCene vil konkurrere i spot-markedet. Hannisdahl mener selskapet er dramatisk underpriset.
- Okeanis Eco Tankers er også en av de mest attraktive investeringene innen oljetank, gitt den moderne flåten og massive underprising. Til tross for at selskapet har økt likvideten i aksjehandelen ved å oppgradere listingen fra Merkur til Axess, så handles aksjen fortsatt til en 25 prosent rabatt ift verdijustert egenkapital. Selskapet vil implementere en «discount control mechanism» fra 1. januar 2021, hvor de selger skip og betaler ut et ekstraordinært dividende (eller kjøper egne aksjer) hvis aksjen handles signifikant under NAV. Dette vil nødvendigvis føre til at rabatten til NAV forsvinner over tid. Tatt i betraktning at skipsverdier stiger og at vi forventer ytterligere 50 prosent oppside for en moderne VLCC ila to år, så er det stor oppside til vårt kursmål på NOK 148, sier analysesjefen, som ser en oppside på 121 prosent for rederiet, til Hegnar.no.
Okeanis 67,0
---------------------------------------------------------------------------
Massiv underprising
Av mer industrielle, langsiktige spillere i tank blir Okeanis Eco Tankers ofte trukket frem blant «top picks» i sektoren. Rederiet har tre 2015-bygde Aframaxer, fire moderne Suezmaxer bygd i 2016-2018 og åtte VLCCer som alle leveres i 2019. Hele flåten vil være retrofittet slik at skipene kan gå på bunkers også etter 2020. Selskapet er fullfinansiert til svært fornuftige betingelser. Okeanis har inngått lengre kontrakter på deler av flåten, mens fire av VLCCene vil konkurrere i spot-markedet. Hannisdahl mener selskapet er dramatisk underpriset.
- Okeanis Eco Tankers er også en av de mest attraktive investeringene innen oljetank, gitt den moderne flåten og massive underprising. Til tross for at selskapet har økt likvideten i aksjehandelen ved å oppgradere listingen fra Merkur til Axess, så handles aksjen fortsatt til en 25 prosent rabatt ift verdijustert egenkapital. Selskapet vil implementere en «discount control mechanism» fra 1. januar 2021, hvor de selger skip og betaler ut et ekstraordinært dividende (eller kjøper egne aksjer) hvis aksjen handles signifikant under NAV. Dette vil nødvendigvis føre til at rabatten til NAV forsvinner over tid. Tatt i betraktning at skipsverdier stiger og at vi forventer ytterligere 50 prosent oppside for en moderne VLCC ila to år, så er det stor oppside til vårt kursmål på NOK 148, sier analysesjefen, som ser en oppside på 121 prosent for rederiet, til Hegnar.no.
Okeanis 67,0
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
– Vi beholder Okeanis Eco Tankers som en av våre toppvalg i oljetankersegmentet, et selskap som er svært undervurdert med en toppflåte, skriver meglerhuset på en fredagsoppdatering.
Cleaves har en innkjøpsanbefaling med et kursmål på 150 kroner, tilsvarende en oppside på 127 prosent fra den siste handlede prisen
Okeanis, styrt av den greske Alafouzos-familien, har en flåte på 15 tankbiler med miljødesign, inkludert fire nye suezmaxes, tre aframaxer fra 2015 og åtte VLCCs under bygging med levering innen utgangen av 2019.
Selskapet forventer at råoljetankemarkedet skal bevege seg sidelengs i første halvdel av 2019 før virkningen av IMO2020 forventes å gå inn i tredje kvartal, noe som vil signalere en oppgang i tankesyklusen.
– Vi er godt posisjonert til å utnytte denne "en gang i generasjons muligheten", med over 70 prosent eksponering i 2020 og en 100 prosent eco scrubber-utstyrt flåte, skriver rederiet.
Cleaves har en innkjøpsanbefaling med et kursmål på 150 kroner, tilsvarende en oppside på 127 prosent fra den siste handlede prisen
Okeanis, styrt av den greske Alafouzos-familien, har en flåte på 15 tankbiler med miljødesign, inkludert fire nye suezmaxes, tre aframaxer fra 2015 og åtte VLCCs under bygging med levering innen utgangen av 2019.
Selskapet forventer at råoljetankemarkedet skal bevege seg sidelengs i første halvdel av 2019 før virkningen av IMO2020 forventes å gå inn i tredje kvartal, noe som vil signalere en oppgang i tankesyklusen.
– Vi er godt posisjonert til å utnytte denne "en gang i generasjons muligheten", med over 70 prosent eksponering i 2020 og en 100 prosent eco scrubber-utstyrt flåte, skriver rederiet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Mine bidrag på lang sikt her på forumet har vært Elkem og Eqnr.
Min dekning av Elkem gikk fra 27nok ned til 22nok og opp ti 36 nok med et uybytte på 2,60 nok.
Eqnr på 162 nok med utbytte til 132nok.
Begge anbefalinger er formidable avkastninger hvis reinvestering av utbytte er med på bunnkurser som jeg har anbefalt(og gevinstsikring).
Nå går jeg inn i OET med hele min gevinst , men beholder alle mine aksjer i over nevnte selskaper.
Jeg kan med stor sikkerhet si at
Min dekning av Elkem gikk fra 27nok ned til 22nok og opp ti 36 nok med et uybytte på 2,60 nok.
Eqnr på 162 nok med utbytte til 132nok.
Begge anbefalinger er formidable avkastninger hvis reinvestering av utbytte er med på bunnkurser som jeg har anbefalt(og gevinstsikring).
Nå går jeg inn i OET med hele min gevinst , men beholder alle mine aksjer i over nevnte selskaper.
Jeg kan med stor sikkerhet si at
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Jeg forventer at hvis at jeg skal bruke tid på å finne opplysning , trigger og fakta om en aksje at man får en form for støtte. For eller imot.
Kan gjerne slette denne tråden og gå one girl inn. Gi for f noen tilbakemeldinger.
Kan gjerne slette denne tråden og gå one girl inn. Gi for f noen tilbakemeldinger.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Joppen
11.09.2019 kl 23:08
2529
Slettet brukerskrev Er det ingen som liker denne?
Liker absolutt denne
Grovt underpriset og utbytter på gang Q1-2020.
Grovt underpriset og utbytter på gang Q1-2020.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Joppen
11.09.2019 kl 23:11
2521
Mye god info i tråden til Frodon om OET.
Les første innlegget i den tråden.
Les første innlegget i den tråden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Noni
11.09.2019 kl 23:14
2512
Barbro, klokken er over 23 om kvelden, hvem driver med aksjer så sent?
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Noni.
Er det ikke etter at alle børser er stengt at man legger planen for morgendagen??
Det har aldri vært galt og legge seg sist Og vært våken først. Noni det lønner seg.
Er det ikke etter at alle børser er stengt at man legger planen for morgendagen??
Det har aldri vært galt og legge seg sist Og vært våken først. Noni det lønner seg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Valgte å gå sterkere inn i dag. Skal bli morsomt å se denne når markedet ser modellen OET har.
Les går dagens Finansavis.
Les går dagens Finansavis.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Får vi en lavere oljepris vil Tank rederier få flere oppdrag. Rederinæringen og Oljenæringen lever to liv.
På en lavere oljepris vil flere handle olje. Dvs flere oppdrag for tankerne. Og lavere driftsutgifter.
Det er svært sjeldent at jeg vill på det sterkeste anbefale kjøp av aksjen. Men på det nivået aksjen ligger på nå er det mulig å gjøre en kule.
På en lavere oljepris vil flere handle olje. Dvs flere oppdrag for tankerne. Og lavere driftsutgifter.
Det er svært sjeldent at jeg vill på det sterkeste anbefale kjøp av aksjen. Men på det nivået aksjen ligger på nå er det mulig å gjøre en kule.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Barbro = Salah = samme person.
Ingen av dem kan svare på konkrete spørsmål. Ref elkem tråden.
Ingen av dem kan svare på konkrete spørsmål. Ref elkem tråden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Morgendagen vil nok gi oss svar på mye. Mange båter vil nok omdirigeres i løpet av natten på lengre leie. Tipper en del vil sette kursen over Atlanteren.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare
Har du ti tusen eller hundre tusen eller en million. Gå all inn Mandag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:41
Du må logge inn for å svare