Hva skjer ???
Det ser ikke ut til at NOFI vil komme seg opp igjen.
Avventer folk på hvilke restriksjoner FD vil legge på bankene ?
Er det noen der ut som har noen mening om hvilken vei NOFI vil Ta ?
Avventer folk på hvilke restriksjoner FD vil legge på bankene ?
Er det noen der ut som har noen mening om hvilken vei NOFI vil Ta ?
Sundancer
11.04.2018 kl 16:04
2114
Jeg vil tro at kursen tar seg opp når utbyttene kommer. Første skal komme basert på Q1 tall.
SL350
11.04.2018 kl 16:28
2097
Jeg spør av ren uvitenhet.
Er det bestemt at det skal betales utbytte ?
Er det bestemt at det skal betales utbytte ?
Hektar
11.04.2018 kl 16:42
2076
Det er klart signalisert av ledelsen at utbytte vil utbetales i inneværende år. Konsensus er 4 kr per aksje.
Om du spør hva som skjer akkurat nå finner du svaret her:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010387004
Det er ingenting som indikerer at NOFI nå skal forringes i verdi. Det forventes en renteregulering (negativt) senere i år, og et endring i lovverk angående innskuddsgaranti i utland (negativt) i vår/sommer. Forvent at aksjen reagerer negativt på dette på kort sikt.
Når det gjelder forventninger fremover: Q1 vil bli sterkt. Ved utgangen av 2017 uttalte ledelsen at veksten var lavere enn de kunne oppnådd fordi de opparbeidet kapital til utlån. Dette er ikke en like stor faktor i Q1 2018, derfor sterkere utlånsvekst. Forventes også konkret informasjon om utbytte i kvartalsrapporten, noe som selvfølgelig vil være kursdrivende, men kanskje ikke umiddelbart. Jeg sitter bom stille til kvartalsrapporten 5. mai med mindre det kommer noen skrekkmeldinger. Forsøker å få kjøpt på under 86 men det er ikke lett.
Om du spør hva som skjer akkurat nå finner du svaret her:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010387004
Det er ingenting som indikerer at NOFI nå skal forringes i verdi. Det forventes en renteregulering (negativt) senere i år, og et endring i lovverk angående innskuddsgaranti i utland (negativt) i vår/sommer. Forvent at aksjen reagerer negativt på dette på kort sikt.
Når det gjelder forventninger fremover: Q1 vil bli sterkt. Ved utgangen av 2017 uttalte ledelsen at veksten var lavere enn de kunne oppnådd fordi de opparbeidet kapital til utlån. Dette er ikke en like stor faktor i Q1 2018, derfor sterkere utlånsvekst. Forventes også konkret informasjon om utbytte i kvartalsrapporten, noe som selvfølgelig vil være kursdrivende, men kanskje ikke umiddelbart. Jeg sitter bom stille til kvartalsrapporten 5. mai med mindre det kommer noen skrekkmeldinger. Forsøker å få kjøpt på under 86 men det er ikke lett.