Nikola bestilling? 28 gigastasjoner
Bestilling av 28 gigastasjoner? fortjener en egen tråd...
Trevor Milton er i Norge for blant annet å delta på en investorkonferanse hos finans og aksjemeglerhuset Carnegie. Løkke og NEL er også representert.
NEL og Nikola har de seneste dager også hatt møter.
Får vi en bekreftelse på en endelig bestilling av 28 gigastasjoner i dag eller i løpet av uken? Det tror jeg.
Vi har hatt et lite minirally i NEL aksjen i dag. Hvis vi får en bekreftelse på en gigabestilling, så er vi tilbake på gamle høyder før vi vet ordet av det.
Løkke til ?
Trevor Milton er i Norge for blant annet å delta på en investorkonferanse hos finans og aksjemeglerhuset Carnegie. Løkke og NEL er også representert.
NEL og Nikola har de seneste dager også hatt møter.
Får vi en bekreftelse på en endelig bestilling av 28 gigastasjoner i dag eller i løpet av uken? Det tror jeg.
Vi har hatt et lite minirally i NEL aksjen i dag. Hvis vi får en bekreftelse på en gigabestilling, så er vi tilbake på gamle høyder før vi vet ordet av det.
Løkke til ?
Redigert 20.01.2021 kl 17:04
Du må logge inn for å svare
Lucky
10.04.2018 kl 14:18
7611
The Broker bekrefter no bestilling Live ifra konferansen hos finans og aksjemeglerhuset Carnegie, hvor Trevor Milton akkurat har holdt sitt innlegg.
Da forventer jeg en børsmelding ganske snart.
Da forventer jeg en børsmelding ganske snart.
Hadde det vært bestilt 28 mega stasjoner, hadde ikke kursen vært 2,8 men 4,8.
Så de er fortsatt ikke formelt bestilt.
Så de er fortsatt ikke formelt bestilt.
Furuen
10.04.2018 kl 14:25
7547
Skjerpings Lucky!
At de skal bestille 28 stasjoner har vi visst lenge. The broker sier ikke mer enn det han heller.
At de skal bestille 28 stasjoner har vi visst lenge. The broker sier ikke mer enn det han heller.
protagoras
10.04.2018 kl 14:27
7524
Dette er børsmeldt:
"On November 15, 2017, Nikola and Nel announced the exclusive partnership and a
purchase order for two so-called demo hydrogen refueling stations for Nikola's
fleet of prototype hydrogen trucks. The partnership aims at developing low-cost,
renewable hydrogen production and fueling sites for the potential development of
14 large-scale sites, however, Nikola and Nel are now evaluating if the initial
station number should be doubled to 28 stations."
Dersom bestillingen gjennomføres bør/skal den børsmeldes eksplisitt.
Edit:
The broker påstår ikke at Nikola har bestilt 28 stasjoner, men sier på litt kryptisk vis at de tenker på å gjøre det - noe som også står i børsmeldingen.
Det er uheldig at unøyaktig info hausses og blir fake news - jeg tipper NEL kursen faller noe mot slutten av dagen fordi oppkonstruerte forventninger ikke innfris.
"On November 15, 2017, Nikola and Nel announced the exclusive partnership and a
purchase order for two so-called demo hydrogen refueling stations for Nikola's
fleet of prototype hydrogen trucks. The partnership aims at developing low-cost,
renewable hydrogen production and fueling sites for the potential development of
14 large-scale sites, however, Nikola and Nel are now evaluating if the initial
station number should be doubled to 28 stations."
Dersom bestillingen gjennomføres bør/skal den børsmeldes eksplisitt.
Edit:
The broker påstår ikke at Nikola har bestilt 28 stasjoner, men sier på litt kryptisk vis at de tenker på å gjøre det - noe som også står i børsmeldingen.
Det er uheldig at unøyaktig info hausses og blir fake news - jeg tipper NEL kursen faller noe mot slutten av dagen fordi oppkonstruerte forventninger ikke innfris.
Redigert 10.04.2018 kl 14:35
Du må logge inn for å svare
Lucky
10.04.2018 kl 14:48
7421
Furuen,
Det har lagt i kortene, men bestilling av 28 stasjoner er ikke børsmeldt enda.
Milton og Løkke har vel no fullført det formelle og en endelig børsmelding er ventet snart.
Det har lagt i kortene, men bestilling av 28 stasjoner er ikke børsmeldt enda.
Milton og Løkke har vel no fullført det formelle og en endelig børsmelding er ventet snart.
Med fallet de siste par ukene har vi hvertfall blitt kvitt mange av de kortsiktige og ikke minst irriterende øretrillerne.
Nel tar nå sats og mange av oss kjøpte på dippen i stedet for å selge.
Stor kontrakt fra Nikola er ikke langt unna og da eksploderer Nel aksjen.
Nel tar nå sats og mange av oss kjøpte på dippen i stedet for å selge.
Stor kontrakt fra Nikola er ikke langt unna og da eksploderer Nel aksjen.
Zalto
10.04.2018 kl 21:43
6656
Hei
Som fersk NEL aksjonær, hvilke anbefalinger og kursmål opereres det med fra de annerkjente meglerhus? Ser det er forventninger til triggere i nær fremtid, setter stor pris på svar!
På forhånd, takk.
Som fersk NEL aksjonær, hvilke anbefalinger og kursmål opereres det med fra de annerkjente meglerhus? Ser det er forventninger til triggere i nær fremtid, setter stor pris på svar!
På forhånd, takk.
Ecotricity
10.04.2018 kl 22:03
6481
Hunte skrev Norne med kursmål 5 kr.
Det er ikke oppdatert etter H2V ble stoppet? Synes det er vesentlig info. ;)
Husk at H2V ikke er ute av bildet ennå, det er satt på vent inntil videre, finansiering må avklares før man kan konkludere endelig.
Slik det er nå er det veldig forståelig at Nel kjører på når det gjelder Nikola som har tunge investorer i ryggen og får inn bestillinger av en annen verden.
Slik det er nå er det veldig forståelig at Nel kjører på når det gjelder Nikola som har tunge investorer i ryggen og får inn bestillinger av en annen verden.
Nja.
H2V en potensielt maksverdi på 3,15 mrd.
Nikola potensiell verdi på 40-60 mrd.
H2V en potensielt maksverdi på 3,15 mrd.
Nikola potensiell verdi på 40-60 mrd.
Airbag
10.04.2018 kl 23:30
6069
Søk på H2v product på facebook.
Forstod fra calsberger på shareville at d nå åpner de opp for lærlinger/studenter til 1 år utplassering/trainee hos H2V for å lære seg om hydrogenbransjen.
Forstod fra calsberger på shareville at d nå åpner de opp for lærlinger/studenter til 1 år utplassering/trainee hos H2V for å lære seg om hydrogenbransjen.
Keirax
11.04.2018 kl 21:25
5696
Da var Trevor Milton tilbake fra norgesbesøket. Twittermelding for 4 t siden: “Just landed from Norway. GREAT trip. More to come on that. I'm now on my way to SAE WC to give a Ted style talk today. If you're around come by and day hi.”
Redigert 11.04.2018 kl 21:25
Du må logge inn for å svare
Nikola Motor Company ansetter Jesse Schneider fra BMW som hydrogen og brenselcelle teknologier VP
11. april 2018
Nikola Motors, oppstarten av å utvikle en hydrogenbrenselcelleserie, utvidet elektrisk lastebil ( tidligere innlegg ), har ansatt Jesse Schneider som visepresident for hydrogen og brenselcelleteknologi. En kjent hydrogen- og brenselcelleekspert, Schneider er en bilindustrieveteran som tilbrakte mesteparten av sin karriere for BMW og Mercedes-Benz.
Schneider har brukt nesten 20 år i kjøretøyelektrifisering, brenselceller, elektrisk og hydrogeninfrastruktur og lagertanker hos bilprodusenter i Tyskland, USA og Kina. Han ledet en rekke førstegang relatert til brenselcelle holdbarhet, hydrogen tanker og trådløs lading.
Schneider organisert også den verdensomspennende standardiseringen for elektrisk og brenselcellebilinfrastruktur. Han tjente som leder for hydrogenbrenselsstandarder og spesifikasjoner ved SAE (J2601 / 2799) og ISO (TS 19880-1) og senest trådløs lading på SAE (J2954).
På Nikola vil Schneider gå i spissen med Fuel Cell R & D Division som arbeider med Bosch i Tyskland ( tidligere post ) og hydrogenbrenselteknologieteamet for Nikola stasjonene med NEL Hydrogen i Norge. Han vil også lede utviklingen av Nikola R & D Center i Phoenix.
11. april 2018
Nikola Motors, oppstarten av å utvikle en hydrogenbrenselcelleserie, utvidet elektrisk lastebil ( tidligere innlegg ), har ansatt Jesse Schneider som visepresident for hydrogen og brenselcelleteknologi. En kjent hydrogen- og brenselcelleekspert, Schneider er en bilindustrieveteran som tilbrakte mesteparten av sin karriere for BMW og Mercedes-Benz.
Schneider har brukt nesten 20 år i kjøretøyelektrifisering, brenselceller, elektrisk og hydrogeninfrastruktur og lagertanker hos bilprodusenter i Tyskland, USA og Kina. Han ledet en rekke førstegang relatert til brenselcelle holdbarhet, hydrogen tanker og trådløs lading.
Schneider organisert også den verdensomspennende standardiseringen for elektrisk og brenselcellebilinfrastruktur. Han tjente som leder for hydrogenbrenselsstandarder og spesifikasjoner ved SAE (J2601 / 2799) og ISO (TS 19880-1) og senest trådløs lading på SAE (J2954).
På Nikola vil Schneider gå i spissen med Fuel Cell R & D Division som arbeider med Bosch i Tyskland ( tidligere post ) og hydrogenbrenselteknologieteamet for Nikola stasjonene med NEL Hydrogen i Norge. Han vil også lede utviklingen av Nikola R & D Center i Phoenix.
EricSimpsonjr
15.04.2018 kl 19:00
5138
Hehe, fortsatt er bilen til Nikola bare på tegnebrettet. Hvor skal de få finansiert investeringer i stasjoner fra, når de ikke engang har klart å hente kapital til å utvikle kjøretøyer?
Verdiene du nevner er altså omsetningen i et gitt drømmescenario. Hva blir EBIT her?
NEL er mer enn fullpriset per dags dato.
Eric
Verdiene du nevner er altså omsetningen i et gitt drømmescenario. Hva blir EBIT her?
NEL er mer enn fullpriset per dags dato.
Eric
oppvigår
15.04.2018 kl 20:35
4900
Tydelig at Jr sover i timene. Hadde ikke forventet så mye fra den kanten.
Jr er nok bare ironisk.
Så uvitene er ingen oppegående mennesker.
Så uvitene er ingen oppegående mennesker.
EricSimpsonjr
15.04.2018 kl 21:06
4791
Dere tåler ikke å høre sannheten. Hvor er lastebilen til Nikola, noen som har sett den?
Erik
Det du skriver er det dummeste jeg har sett på HO inkl. den tiden man kunne skrive som gjest uten nick.
Det du skriver er det dummeste jeg har sett på HO inkl. den tiden man kunne skrive som gjest uten nick.
oppvigår
15.04.2018 kl 22:01
4590
De 5000 første bilene skal produseres hos FITZGERALD GLIDER KITS. Ingen hvem som helst.
https://www.fitzgeraldgliderkits.com/
Fitzgerald Glider Kits also offers one of the best Nationwide Warranties for their kits and has over 1,000 approved service shops and over 150 Preferred Service Centers across the US.
The company is based in central Tennessee and produces more than 3,500 trucks per year. They offer various models of the Peterbilt, Kenworth, Freightliner, and Western Star brands.
Her kan man se Nikola One:
https://nikolamotor.com/one
https://www.fitzgeraldgliderkits.com/
Fitzgerald Glider Kits also offers one of the best Nationwide Warranties for their kits and has over 1,000 approved service shops and over 150 Preferred Service Centers across the US.
The company is based in central Tennessee and produces more than 3,500 trucks per year. They offer various models of the Peterbilt, Kenworth, Freightliner, and Western Star brands.
Her kan man se Nikola One:
https://nikolamotor.com/one
Larsson jr
15.04.2018 kl 22:08
4566
Det vi vet er att produktionen startar hos f-gerald i begränsad skala 2020, oktober, och rampas upp någon gång under 2021. Alltså om över 3 år. og med forsinkelser till detta så har vi snart 4-5 år.
Innan dess behöver de inte en massa laddstationer.
Vad ska nel leva på fram till dess? Nu var man igång med tankar på modernisering av nottodden men så drog sig h2v ur, till viss del pga att de ikke klarade utveckla en användbar produkt.
Detsamma verkar ske med rotolyzer. Här köpte man en 99 % färdig produkt. Ändå får man det inte till.
Det vi ser idag är att man lägger alltmer tid på de mjuka verdierna, såsom Twitter, artiklar i FA og konferens. Men man sliter når det gäller teknologi og ekonomi.
Jeg liker ikke riktningen man går i. Har sett det i andra bolag, man blir ett bolag som enbart lever på emissioner, fordi man får enklare in pengar den vägen än att sälja sin produkt.
Ingen köper produkterna eftersom det inte finns behov eller de inte fungerar, men produkten är av en sådan typ som det går att dikta upp fantastiska historier om, og så rullar det på.
Innan dess behöver de inte en massa laddstationer.
Vad ska nel leva på fram till dess? Nu var man igång med tankar på modernisering av nottodden men så drog sig h2v ur, till viss del pga att de ikke klarade utveckla en användbar produkt.
Detsamma verkar ske med rotolyzer. Här köpte man en 99 % färdig produkt. Ändå får man det inte till.
Det vi ser idag är att man lägger alltmer tid på de mjuka verdierna, såsom Twitter, artiklar i FA og konferens. Men man sliter når det gäller teknologi og ekonomi.
Jeg liker ikke riktningen man går i. Har sett det i andra bolag, man blir ett bolag som enbart lever på emissioner, fordi man får enklare in pengar den vägen än att sälja sin produkt.
Ingen köper produkterna eftersom det inte finns behov eller de inte fungerar, men produkten är av en sådan typ som det går att dikta upp fantastiska historier om, og så rullar det på.
Redigert 15.04.2018 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
oppvigår
15.04.2018 kl 22:31
4472
Når man er så negativ, som Mr.Larsson, til Nel, så er det vanskelig å forstå at man fortsatt velger å beholde aksjene.