LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex
Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.
Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.
Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.
Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.
Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.
Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.
Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
Klatreren
06.11.2019 kl 16:19
5594
øst for suez $125,000
west for suez $110,000
1 yr TC $82,000
+ flex har megi = 20k ekstra i spot
west for suez $110,000
1 yr TC $82,000
+ flex har megi = 20k ekstra i spot
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
06.11.2019 kl 16:27
5578
Ratene i følge Fearnley litt ned denne uken.
East of Suez 155-165 000 cbm $125,000 -$5,000
West of Suez 155-165 000 cbm $110,000 -$10,000
1 Year T/C 155-160 000 cbm $82,000 $0
East of Suez 155-165 000 cbm $125,000 -$5,000
West of Suez 155-165 000 cbm $110,000 -$10,000
1 Year T/C 155-160 000 cbm $82,000 $0
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
06.11.2019 kl 16:28
5581
Litt ned i forhold til forrige uke, men langt fra gale!! Så ligge den å surre på 81 og 82kr. Noen som har noe som helst formeining over resultet i Q3?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
TA:Skeptisk
Resultat: Helt greit. Q4 blir bra.
Resultat: Helt greit. Q4 blir bra.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
06.11.2019 kl 17:09
5486
Tungt for LNG-selskapene i USA i dag på grunn av skuffende q3-rapport fra GasLog. Men jeg synes de virker noenlunde optimistiske i forhold til markedsutsiktene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
Klatreren
06.11.2019 kl 17:12
5469
Q3 vil bare gi ca 10-15k om dagen i overskudd pr båt, Kallekleiv har nevnt flere ganger at snittraten på flåten i q3 ligger på ca 60k for flex, så er spørsmålet om breakeven ligger på 45 eller 50k.
Q4 blir meget bra! Og guidingen til Q4 blir nok også høy.
Q4 blir meget bra! Og guidingen til Q4 blir nok også høy.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
06.11.2019 kl 18:20
5408
Snittraten var vell visst ratene holdt seg slik di gjorde da han uttrykte det. Ratene er jo opp siden da så kan jo vere at di er høyere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
En kan jo bare lure på hva prisen på aksjen blir på OB om ratene går ned et par hakk når den prises til all time low med rater i 150 000USD klassen - skal den da ned til 70-60-50 om ratene går til mer normale nivåer som 100 osv... (som også er meget respektable nivåer). Nei - dette er ikke til å bli klok av i det hele tatt - dagens prising er til rene stålverdier og faktisk under det også. Så uansett hvor «ille» det skal bli når de 30 flytende enhetene har losset, at Asai «flyter over» av LNG (det gjør de selvsagt ikke - kun Sør-Korea som har nok p.t - ellers et enormt behov fremover)osv osv så er all faenskap som noen kan tenke seg i sin villeste, villeste fantasi priset inn!
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
Bertelli
06.11.2019 kl 20:57
5218
Gas log er ned over 12%. Jeg må si at shorteren får mye ammunisjon i morgen. Jeg frykter at støtten på 78 kr kan bli prøvd i morgen, men etterhvert så blir vel shorterene fornøyd å må dekke seg inn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
OKNilsen
06.11.2019 kl 21:06
5195
At GLOG er ned 12 % er ikke stor bekymring. Man må lese hvorfor den faller, og det er bl.a. pga selskapet har flere av båtene sine på indekslinkede kontrakter, med "gulv" og "tak". Dermed har de ikke klart å oppnå gode rater i q3, og q4 har heller ikke vært en fest for dem (som det har vært for FLEX i oktober ref avisartikkel i FA denne helgen). Ser også at den Bloomberg mener er dyktigste shippinganalytikeren fremhever FLNG som hans TOP pick blant shippingaksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
raven12
06.11.2019 kl 21:24
5160
Noe virker riv ruskende galt i flng. Rater er jo høye og aksjen i kjelleren. Dette begriper jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
Vikusen
06.11.2019 kl 21:27
5151
Kjempe fall på nyse. Prises til 78kr. Ein kan jo bare lure ka som skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
OKNilsen
06.11.2019 kl 21:29
5141
Det som kan snu momentum er at de klarer å gjøre en lenger TC på decent levels. Og Kalleklev har hintet at det fort kan skje før q3 pres/ila q4. En ting som også er verdt å merke er linken under.
Å ha et eget ship management er en forutsetning for lange TCer med oil majors. Tror ikke tilfeldig at det kommer nå.
https://www.tradewindsnews.com/gas/flex-lng-takes-shipmanagement-in-house-in-first-for-fredriksen/2-1-697836?utm_source=TradeWinds-News-Update&utm_campaign=51f4ab41fb-EMAIL_CAMPAIGN_2019_11_05_12_00&utm_medium=email&utm_term=0_919f152c0d-51f4ab41fb-277863555
Å ha et eget ship management er en forutsetning for lange TCer med oil majors. Tror ikke tilfeldig at det kommer nå.
https://www.tradewindsnews.com/gas/flex-lng-takes-shipmanagement-in-house-in-first-for-fredriksen/2-1-697836?utm_source=TradeWinds-News-Update&utm_campaign=51f4ab41fb-EMAIL_CAMPAIGN_2019_11_05_12_00&utm_medium=email&utm_term=0_919f152c0d-51f4ab41fb-277863555
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
06.11.2019 kl 21:38
5122
GasLog ned nesten 15%. De andre LNG-aksjene tryner også. Jeg blir overrasket dersom vi ikke ser 70-tallet for Flex i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
Fortsetter i trend. Kom seg over 82 igjen etter 2 brudd i dag, men brudd i rsi og rød børs i usa tilsier videre fall.
https://www.tradingview.com/x/TUhIdAkR/
https://www.tradingview.com/x/TUhIdAkR/
Redigert 21.01.2021 kl 06:10
Du må logge inn for å svare
OKNilsen
06.11.2019 kl 21:41
5053
Hørte på callen i reprise nå. De sier at de antar å oppnå rundt 65-70k/dagen i rater i q4. Når vi vet at qtd har ratene ligget rundt 150k, så sier det litt hvor dårlig disse indekslinkede ratene til GLOG har vært (klart det er bedre for dem når ratene er bånn i bøtta, men ikke nå!)
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Acc. Short % Latest position (dd.mm.yyyy)
876 017 1,61% 05.11.2019
Den går ikke frivillig ned.
876 017 1,61% 05.11.2019
Den går ikke frivillig ned.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
06.11.2019 kl 23:02
4860
Er det ikke kun 2 av de 6 av skipene de har på spot som er knyttet opp mot indeks?
GasLog har stort sett lange kontrakter og er muligens det tryggeste LNG-selskapet å investere i.
GasLog har stort sett lange kontrakter og er muligens det tryggeste LNG-selskapet å investere i.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
OKNilsen
07.11.2019 kl 05:13
4728
Jo, riktig det for Flex. Men jeg tror man skal se hva alle markedsaktører sier om LNG markedet, det er stramt, og man tjener gode penger.
Fra GLOG pres igår;
"Based on the tightening spot LNG shipping market since the end of the third quarter and the accompanying rise in freight rates, we expect to deliver a further uplift in our financial performance during the fourth quarter": CEO Paul Wogan"Underlying trends in the LNG commodity and shipping markets point towards a structurally tighter market through 2020 and into 2021""We believe this will positively impact our efforts to secure term business for several of our on-the-water vessels"
Fra GLOG pres igår;
"Based on the tightening spot LNG shipping market since the end of the third quarter and the accompanying rise in freight rates, we expect to deliver a further uplift in our financial performance during the fourth quarter": CEO Paul Wogan"Underlying trends in the LNG commodity and shipping markets point towards a structurally tighter market through 2020 and into 2021""We believe this will positively impact our efforts to secure term business for several of our on-the-water vessels"
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
really
07.11.2019 kl 06:37
4680
Det kommer an på hvilken break even du snakker om. Med fulle avskrivninger er vel break even rundt 60.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Gikk ut da den bikket 82 som var min grense for nedsiden. Tror jeg nevnte dette tidligere. Avventer inntil videre.
Får se om dette er nok til å få den opp:
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/xPdyV8/usa-og-kina-skal-vaere-enige-trapper-ned-tollene
Får se om dette er nok til å få den opp:
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/xPdyV8/usa-og-kina-skal-vaere-enige-trapper-ned-tollene
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
sheepman
07.11.2019 kl 09:24
4382
Poten currently estimates the one-year time charter rate for TFDE and Steam LNG carriers at $84,000 per day and $50,000 per day,
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2019 kl 09:30
4345
Hva tenker man her da,er det virkelig så mørkt,som kursen tilsier? har jo gått raskt fra over 100 til under 80 nå!Ratene er vel greie nå,og bedrer seg i q4!
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Vikusen
07.11.2019 kl 09:37
4303
Sitter på gjerdet selv. Veit jo ikke kor langt ned denne kan gå. Virker som nedsalget fra short er mye hissigere i flex enn for eks Avance.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Jeg tenker at jeg lar kursutviklingen bestemme. Massive inntekter og kommende Kina trade er tydeligvis ikke nok. Fall etter brudd på 82 kom som ventet fra min side. Min regel #1 tilsier at man skal vite hvor utgangen er før man går inn. Viser seg ofte å være nyttig. 2 ganger i FLNG siste ukene blandt annet.
Å finne bunnen i en aksje er noe man egentlig ikke skal drive med, men er så forbanna fristende. Spesielt når nedgangen, i mitt hode, ikke stemmer med det underliggende.
Å finne bunnen i en aksje er noe man egentlig ikke skal drive med, men er så forbanna fristende. Spesielt når nedgangen, i mitt hode, ikke stemmer med det underliggende.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2019 kl 09:49
4270
Takk for svar 🙂Frister litt nå ja,får kanskje vente litt til og se retningen.Kanskje den skal ned et par kroner til!Men under 80 burde være et godt kjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Greenhorn
07.11.2019 kl 10:03
4214
Er det noen som vet om det vil komme noe utbytter her?
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Quepasa
07.11.2019 kl 10:04
4230
Dette er jo en jæ... lang tråd, og har ikke lest gjennom alt, kanskje det er skrevet om det, men hva er greia med prisen?? Er det noen store som selger seg ned, eller hva er det som ikke kommer frem? Noen som vet, eller har link til etterrettelig informasjon om dette, og selskapet. For meg ser det ut som gyllen kjøpsmulighet på disse nivåene?
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
aksjemann1
07.11.2019 kl 10:07
4203
Jeg benytter dippen til å kjøpe mer. Har hatt aksjer i FLEX lenge, men trodde aldri jeg skulle få kjøpe flere så rimelig. Med tanke på det stramme LNG shipping markedet og de fantastiske ratene er det egentlig julaften med disse prisene. Jeg har mer og mer tro på at dette er en aksje som kan prestere godt året rundt, og ligge langt over dagens kurser igjennom 2020 og 2021 når de nye båtene kommer på vannet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
sverre_stang
07.11.2019 kl 10:08
4242
En lang, men god tråd...
RSI er nå 32.
RSI er nå 32.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Har vært en god kjøpsmulighet lenge nå etter min mening, men kursen faller fordi. Hvorfor har jeg ingen god forklaring på.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
sheepman
07.11.2019 kl 10:32
4199
We have been predicting a tighter LNG shipping market, as increasing United States (“U.S.”) LNG output combines with a seasonal uptick in demand for gas, resulting in rising demand for shipping and higher utilization of the global fleet. These underlying trends in the LNG commodity and shipping markets point towards a structurally tighter market through 2020 and into 2021. We believe this will positively impact our efforts to secure term business for several of our on-the-water vessels. As we benefit from these positive trends we will continue to look for opportunities to reward our shareholders
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
rammern
07.11.2019 kl 10:40
4173
Lenge siden jeg sto i FLNG , tok inngang ut fra det tekniske bildet og et bilde av markedsutsiktene , om en emisjon er rundt svingen kan det forklare et dropp i akskursen nå på 5% .
Ut fra verdier i selskapet og kontrakter videre ser jeg ikke at en emisjon skal skje ut fra dagens kurs .
Foreløpig tapt 5 k på inngang , men ved inngang i en aksje som blir drevet av panikk ,treffer man vanskelig bunnen .
Ut fra verdier i selskapet og kontrakter videre ser jeg ikke at en emisjon skal skje ut fra dagens kurs .
Foreløpig tapt 5 k på inngang , men ved inngang i en aksje som blir drevet av panikk ,treffer man vanskelig bunnen .
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
Klatreren
07.11.2019 kl 11:13
4079
Pareto skriver det samme i dagens shipping rapport.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
aksjemann1
07.11.2019 kl 11:16
4057
sverre_stang skrev En lang, men god tråd... RSI er nå 32.
RSI 30 nå. Bare å gjøre seg klar for trendbrudd oppover folkens
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2019 kl 11:31
3999
Ble for fristende,så tok en liten inngang på 78.7,så får vi se om jeg må fylle på mer!
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare
BMjelde
07.11.2019 kl 11:49
3929
All time low i et sterkt marked i et segment der selskapet har de beste assetene? Jeg blir forundret om ikke JF kommer på banen med kjøp snart.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04
Du må logge inn for å svare