LNG sesongen er i gang. På tide å laste opp med Flex

Slettet bruker
FLNG 30.08.2019 kl 09:50 112881

Etter kræsj fra rekordrater på $200k som følger av varmere vinter enn normalt og da påfølgende lavt gassforbruk er en ny vinter nå i fremmarsj.
Sjansen for ny El Nino denne vinteren er lav, og vi kan dermed forvente høyere etterspørsel.
Ratene har allerede beveget seg til $70k for TFDE. FLNG har kun X-DF og MEGI, og har nå 6 skip på vannet.
Breakeven for FLNG etter SLB med Glovis ligger rundt $50k.

Det er forventet at ettersom markedet strammer seg til og ratene stiger, vil FLNG sikre skip på TC noe som vil gjøre aksjen mindre volatil. Vertfall halvparten av flåten skal gå på kontrakter, resten i spot.

Blir spennende å følge med fremover. Ratene er så langt i takt med sitt tidligere sesongmessige mønster.

Teknisk er ikke noe spesielt kjøpssignal gitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 10:25 6538

Det ser ut til at Flex går den vanlige veien når analytikerne/ meglerne anbefaler aksjen og sier at kursen går opp, da går den ned.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 10:28 6533

Mye av de er shortet nå i det siste når kursen begynt å bevege seg med ratene. Ikke tilfeldig mener jeg. Tenker posisjonene dekkes inn på høyere salgsomsetning når kursen faller, men må naturligvis økes.
Folk blir livredde med en gang de ser short og tenker de som er 1,5% short må ha rett og de 98,5% som er long har feil.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 12:10 6411

Ross Hints LNG May Be Part of Interim U.S.-China Trade Deal

https://finance.yahoo.com/news/ross-hints-lng-may-part-083353868.html

"The so-called phase one negotiations have focused on immediate tensions over things like LNG and soybeans, while the more intractable structural issues will be dealt with later."
https://www.9news.com.au/national/end-in-sight-for-trump-s-trade-tensions/83bc13f9-f311-4571-8229-66c560adbd41
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Vikusen
05.11.2019 kl 12:21 6389

Wow dette er store nyheter dersom ryktene stemmer. Kan jo bli rakett.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 12:25 6381

At lng er et tema i forhandlingene skal ikke mye fantasi til for å se. Det er noe Kina trenger mye av og noe USA har mye av. Win win og reduserer handelsunderskuddet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Vikusen
05.11.2019 kl 12:30 6353

Njaa se på rec og solcelle. Ingenting er sjølvsagt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 12:36 6349

Beklager, men ser ikke sammenhengen.
I det tilfellet har Kina toll for å beskytte sitt eget marked. Kina er derimot avhengig av å importere gass.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 13:13 6287

Fant en artikkel angående fremtidig strategi. Viser seg at de skal sikre kontrakter før de nye skipene kommer.
"Flex LNG targets longer-term contracts as newbuildings deliver"
Chief executive Oystein Kalleklev says in-house ship management will be in place by the fourth quarter

John Fredriksen-controlled Flex LNG will shift its focus to securing more longer-term business as the delivery of its newbuildings ramp up.
https://www.tradewindsnews.com/gas/flex-lng-targets-longer-term-contracts-as-newbuildings-deliver/2-1-657506

Og når det gjelder in-house management, så er dette på plass nå.
"Company makes pioneering move to build a dedicated manager in Oslo"
https://www.tradewindsnews.com/gas/flex-lng-takes-shipmanagement-in-house-in-first-for-fredriksen/2-1-697836
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
sheepman
05.11.2019 kl 13:26 6243

Hvis dette stemmer, så vil ratene gå som f... Har jo ikke vært noen lng eksport fra usa til kina pga kinesernes toll på lng import...
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
peterdawn
05.11.2019 kl 13:27 6243

Dette er veldig, veldig bull for FLNG. Synes det er veldig rart at ikke aksjen går på dette. Noen synspunkter? tror ikke folk på dette? Eller har ingen fått det med seg ennå?
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
05.11.2019 kl 13:28 6245

Shorten har jo øket betydelig i det siste. Dette betyr at lånte aksjer selges i markedet.
Så lenge shorten øker vil det således være salgspress på aksjen. Når shorten senere dekkes,
må de lånte aksjene kjøpes tilbake i markedet, noe som kan gi motsatt virkning.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 13:32 6224

Jepps. Eller neste års snitt vil vertfall være langt høyere. Rekordratene vi har hatt par siste årene har vært med totalt fraværende US-Kina handel. Legger man til denne lange ruten så vet jeg ikke hvor vi ender. Ikke på $35k per dag vertfall.

Artig å se mye volum komme inn i aksjen etter nyheten og kursen øke med 1kr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
peterdawn
05.11.2019 kl 13:59 6149

Jeg kjøpte for 550 K i alle fall. Synes det er rart at den ikke går mer. Blir spennende å se om noen store kaster seg på da.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
msmekk
05.11.2019 kl 14:06 6128

Flex kursen ligger an til å gå amok rimelig snart, Alt tilsier dette, Oversolgt, IMO2020, Høyeste klasse av båter med størst last og best pris, megamarked i startgropen, LNG som viktig del av handelsavtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
peterdawn
05.11.2019 kl 14:12 6107

Det som hadde vært mest nyttig var gode innspill på hvorfor den ligger her nede! Kommer Kina til å bygge ihjel LNG-markedet? Kommer ikke folk til å få solgt gassen sin når Japan reduserer sine kjøp? Blir vinteren varm i år og? Gassprisene er lave; og kan gå lavere; men det vil vel alltid lønne seg å produsere den. Så fraktes må den jo. Skal ærlig innrømme at jeg virkelig ikke forstår hvorfor markedet er skeptiske til Flex. Så kom med innspill!
Redigert 21.01.2021 kl 01:29 Du må logge inn for å svare
Vikusen
05.11.2019 kl 14:27 6048

Uansett flott bunn på 83. Virker trygt å kjøpe der nere no.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
peterdawn
05.11.2019 kl 14:40 6018

Kanskje. Det er ganske høyt volum nå. Det KAN så klart vært en algoritme i fri dressur som står å selger. Men går ut fra at det er en folk som ikke tror på noen deal/dårligere/overkontahering rater etc. Arg. Er det noen her inne som selger; som kan forklare hvorfor de gjør det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Bertelli
05.11.2019 kl 14:49 6010

Jeg kjøpte akkurat 4000 til på 84,9. Detcer noen som shorter av en eller annen merkelig grunn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
raven12
05.11.2019 kl 14:52 6017

Selgerne treffer bunnen perfekt....amatører
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
sheepman
05.11.2019 kl 15:21 5949

Veldig bra artikkel, egentlig. Flex skal ta båtene sine på lange kontrakter. En, eller to båter allerede før Jul, og resten etter Jul. Båtene er bygget for å vare i ca 40 år osv..... Flex har nå fått alle tillatelser osv.. er vel egentlig dette som er beskrevet i de mest optimistiske analysene, så da er vi på veg.... Vet ikke om jeg sitter med Flex om 40 år, men...
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
peterdawn
05.11.2019 kl 16:04 5864

Den går ikke all verdens på NYSE heller. Ja ja. Vi får se hvor dette ender.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Vikusen
05.11.2019 kl 16:06 5876

Litt tidlig å feire enda, den falt som en sten etter 88kr også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
the-inside-man
05.11.2019 kl 17:37 5771

Min teori er at det er mye nye skip i 2020 og 2021 og lite ny kapsitet og etterspørsel for å dekke opp de nye skipene. Uansett vil kalleklev slutte flere skip på lengre kontrakter slik at dette ikke blir noe problem, men det vil legge en demper for inntjening til flex. Hvis de guider tce snitt på 70 000 så kan kursen lett gå opp 30 % uten å virke for dyr( etter min mening da).
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 18:23 5701

Må si jeg er spent på utviklingen resten av uka.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
raven12
05.11.2019 kl 21:27 5525

Flng er røverkjøp her nede. De som selger her har jo nada kunnskap. Vent å se , denne er langt over 100 kr senere i vinter
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
utkant
05.11.2019 kl 23:14 5371

1 mnd, 4 skip i spot, rater på 150k$ per dag, 50k$ per dag kostnad...

4*30*100K$ = 12M$ profit på siste måned...

Håper det fortsetter sånn ;)

Ellers litt om markedet fremover:

https://www.rigzone.com/news/lng_demand_to_spike_fivefold_in_parts_of_asia-17-jul-2019-159328-article/
https://www.hydrocarbonengineering.com/gas-processing/17072019/lng-demand-in-south-and-southeast-asia-to-quintuple-by-2040/

Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
touchstone
05.11.2019 kl 23:26 5347

Hvordan fungerer spotmarkedet? Er det 150k$/ dag begge veier (altså de dagene skipet er tom og er på vei mot LNG havn) eller bare en vei? Spør på vegne av en venn..
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 07:53 5163

Kommer helt an på markedet, men det skjer ja.(100% ballast rate)
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 09:13 5052

Mangler et par skip. Ene har variabel tc som følger spot. Andre husker jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Vikusen
06.11.2019 kl 09:52 4973

Er det noen som følger med på topp 20? Om det er noen som selger eller øker posisjonene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
06.11.2019 kl 10:06 4937

Bryter vi under støtten på 83 kr nå Vikusen? Hvor langt kan shorterene egentlig sende denne?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Vikusen
06.11.2019 kl 10:12 4916

Vet ikkje, kjøpte iallefall mer på 83,30. Si worst case 81kr. Tvile det skjer, er bare tre uker til kvartal slipp også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
06.11.2019 kl 10:17 4903

Japp! Har ikke lyst å gå under nå... får vi noen blodrøde dager (lenge siden sist), frykter jeg videre fall. INgen logikk.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2019 kl 12:44 4742

Neste støtte under 82 er 78 og 68/69.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
peterdawn
06.11.2019 kl 13:39 4666

Jeg antar at markedet er livredd for overkontrahering. Og med det store nybyggingsprogrammet er jo FLEX ekstremt sårbare. Derfor fluktuerer jo også kursen så voldsomt! I dag verdsettes selskapet til omtrent 160 mill dollar pr skip. Hvis Glovis-dealen er representativt for dagens marked. Altså salg for 210 og leaseback over 10 pr for 50, så betyr det at motparter mener at båtene er verdt 160 om ti år. Og samtidig at Flex får kjøre disse båtene "gratis" i ti år med dagens prising. Men det må være at markedet ikke ser på Glovis-dealen som representativ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
peterdawn
06.11.2019 kl 15:24 4513

Noen som har fått med seg hva slags rater gaslog har fått på de lange slutningene sine?
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
sheepman
06.11.2019 kl 15:44 4451

Dette bør være meget bull!
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Jarnar
06.11.2019 kl 15:59 4425

Nå er det viktig at FLNG setter en dobbel bunn på rundt 81 kroner. Det vil være et meget godt signal, mens brudd ned er klart negativt.
Så her et Inflexion Point nå der vi kan få et veiskille i utviklingen.
Stopp ned på 81 kr vil passe godt inn teknisk. Brudd ned her vil være det motsatte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
really
06.11.2019 kl 16:07 4402

Mye bull på HO og bear på børsen...
Shorten i Flng kan ha en motpost i Gaslog pga størrelse og ønske om å ha eksponeringen i USD og ikke småvalutaer. Kapital trekkes ut av NOK for tiden.
Og opp til 30 lng skip er flytende lager, Asia renner over av lng. Hva sier det om kjøpersiden vs selgersiden av lng? Og hva skjer når lagerskipene tømmes? Og hva gjør hausserne når de forstår at FLNG ikke får oppgangen de håper på?
Det er nok grunner til å være forsiktig med Flng.
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare