Kursutvikling og andre ting #2
Da sitter vi snart på tre sider i den andre tråden og en god del unyttig småkrangling oss i mellom så tenkte det var like greit å legge ut denne på nytt med noen små oppdateringer.
Gjengir igjen utviklingen fra før Conan Exiles lansering i Early Access i fjor og tar med hvor vi er nå i forhold. Oppdateres etter hvert som vi nærmer oss.
Her er utviklingen fra 1,5 måneder ut, altså ca der vi er nå (Tar uker siden det er mer oversiktlig):
2017 - Uke 5 … 60 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 20 ... 11 %
2017 - Uke 4 … -18 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 19 ... -5,2 % (Lanseringsuke)
2017 - Uke 3 … 25 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 18 ... 2,3 %
2017 - Uke 2 … 24 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 17 ... -0,4 %
2017 - Uke 1 … 44 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 16 ... 4,4 %
2016 - Uke 52 … -1 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 15 ... 11,1 %
2016 - Uke 51 … -5 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 14 ... -0,4 %
Total oppgang for perioden 2017 ...178% |||| Total oppgang for perioden 2018 ... 23,8 %
Det var selvfølgelig mye variasjon innad i ukene også, og største variasjonen intradag var 31.01 på hele 4,75 kr (altså 95 øre på den tiden).
I tillegg til dette vil jeg ta med et enkelt overslag på hva vi kan forvente angående kursbildet fremover. Teller her kun med CE da vi vet ikke lanseringsdato, pris eller hvor mye Funcom får pr salg for Mutant-spillet.
Uansett, noen antagelser:
- La oss si Conan Exiles selger 1 million i 2018. Fordeler 50/50 konsoll/PC bare "fordi".
- Konsollversjonen koster nå 440 - 480 kr på ulike nettsteder, la oss si 450,- for enkelhets skyld ($49,99 kommunisert av Funcom).
- Spillet blir å koste 399,- på PC via steam.
- Både PS4, MS og Steam tar 30%.
- Lisenskostnader 5%
- Jeg har hørt rykter om at Epic Games kanskje ikke tar 5% likevel for bruk av UE4, men velger å ta det med uansett.
Vi ender da med følgende inntjening:
PC: Pris 399,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked og regner med en del salg blir nettopp gjennom Steam Sales (altså salg) og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 220,-. Total inntekt: 110 MNOK
Konsoll: Pris 450,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked, men litt færre salg og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 270,-. Total inntekt: 135 MNOK
Funcoms totale inntekt for 2018 for kun Conan Exiles blir da 245 MNOK (2017: 180 MNOK)
Om vi antar samme prosent av inntekter ender i overskudd (da selvfølgelig høyere kostnader enn i 2017 for å ta høyde for nye ansettelser, mer PR osv), ender vi med en fortjeneste for 2018 på 68 MNOK (mot 53 MNOK i 2017). Dersom P/E holder seg på 25 som den er akkurat nå kan vi da forvente en markedsverdi på 1,70 milliarder fordelt på 75 millioner aksjer som gir kurs 22,7.
Selger Funcom 2 millioner enheter av CE og vi regner med samme kostnader ender vi på 316 MNOK fortjeneste, markedsverdi ved P/E 25 på 7,9 milliarder og dermed:
??Kurs 105,-??
(84,3,- ved P/E 20 og 63,2,- ved P/E 15)
Gjengir igjen utviklingen fra før Conan Exiles lansering i Early Access i fjor og tar med hvor vi er nå i forhold. Oppdateres etter hvert som vi nærmer oss.
Her er utviklingen fra 1,5 måneder ut, altså ca der vi er nå (Tar uker siden det er mer oversiktlig):
2017 - Uke 5 … 60 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 20 ... 11 %
2017 - Uke 4 … -18 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 19 ... -5,2 % (Lanseringsuke)
2017 - Uke 3 … 25 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 18 ... 2,3 %
2017 - Uke 2 … 24 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 17 ... -0,4 %
2017 - Uke 1 … 44 % |||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 16 ... 4,4 %
2016 - Uke 52 … -1 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 15 ... 11,1 %
2016 - Uke 51 … -5 % ||||||||||||||||||||||||| 2018 - Uke 14 ... -0,4 %
Total oppgang for perioden 2017 ...178% |||| Total oppgang for perioden 2018 ... 23,8 %
Det var selvfølgelig mye variasjon innad i ukene også, og største variasjonen intradag var 31.01 på hele 4,75 kr (altså 95 øre på den tiden).
I tillegg til dette vil jeg ta med et enkelt overslag på hva vi kan forvente angående kursbildet fremover. Teller her kun med CE da vi vet ikke lanseringsdato, pris eller hvor mye Funcom får pr salg for Mutant-spillet.
Uansett, noen antagelser:
- La oss si Conan Exiles selger 1 million i 2018. Fordeler 50/50 konsoll/PC bare "fordi".
- Konsollversjonen koster nå 440 - 480 kr på ulike nettsteder, la oss si 450,- for enkelhets skyld ($49,99 kommunisert av Funcom).
- Spillet blir å koste 399,- på PC via steam.
- Både PS4, MS og Steam tar 30%.
- Lisenskostnader 5%
- Jeg har hørt rykter om at Epic Games kanskje ikke tar 5% likevel for bruk av UE4, men velger å ta det med uansett.
Vi ender da med følgende inntjening:
PC: Pris 399,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked og regner med en del salg blir nettopp gjennom Steam Sales (altså salg) og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 220,-. Total inntekt: 110 MNOK
Konsoll: Pris 450,- med 40% inntekt til lisenskostnader/marked, men litt færre salg og antar gjennomsnittlig inntekt per enhet på 270,-. Total inntekt: 135 MNOK
Funcoms totale inntekt for 2018 for kun Conan Exiles blir da 245 MNOK (2017: 180 MNOK)
Om vi antar samme prosent av inntekter ender i overskudd (da selvfølgelig høyere kostnader enn i 2017 for å ta høyde for nye ansettelser, mer PR osv), ender vi med en fortjeneste for 2018 på 68 MNOK (mot 53 MNOK i 2017). Dersom P/E holder seg på 25 som den er akkurat nå kan vi da forvente en markedsverdi på 1,70 milliarder fordelt på 75 millioner aksjer som gir kurs 22,7.
Selger Funcom 2 millioner enheter av CE og vi regner med samme kostnader ender vi på 316 MNOK fortjeneste, markedsverdi ved P/E 25 på 7,9 milliarder og dermed:
??Kurs 105,-??
(84,3,- ved P/E 20 og 63,2,- ved P/E 15)
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
28.04.2018 kl 11:41
7636
patching ända til 8e maj då? Det her hade det ordnat innen Januar 2018 i et seriöst spillföretag jeg var med på den gangen, sen hade den en slags karrantäne-periode fram til launch. Jeg hoper at Funcom ihvertfall er ferdig nå till på tirsdag slik at det blir 1 ukes ro i systemen.
Varje patch er en risiko, det kan slå feil, det har vi sett i Conan, og i alla andra spel.
Varje patch er en risiko, det kan slå feil, det har vi sett i Conan, og i alla andra spel.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
28.04.2018 kl 11:54
7624
Nei, du kan ikke bare trekke en strek der. Større endringer i en programvare kan alltid ha utslag på performance eller skape crashbugs. For eksempel kan draw calls ved det nye komme i konflikt med eksisterende. Kan ikke da si at når de ruller ut tunge oppdateringer at "det burde være i orden for måneder siden" - Software funker ikke sånn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Tool
28.04.2018 kl 12:01
7613
"Men når de negativa nemner problem med at få igång spelet blir jeg ledsen. De tar ju refund då"
Hvordan i all verden vet du noe om dette egentlig?
Hvordan i all verden vet du noe om dette egentlig?
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
raven12
28.04.2018 kl 12:22
7611
Ting butter litt imot nå ser jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Vestjyden
28.04.2018 kl 12:28
7605
Du kan forvente at Funcom arbejder 24/7 på at være klar til 8/5, alt andet vil være utænkeligt.
Dette er deres størst launch ever og de har råd til at fejle
Dette er deres størst launch ever og de har råd til at fejle
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
28.04.2018 kl 12:31
7607
Kan noen med bruker på TI si ifra til Christian at han må slutte og klovne? Får vondt i sjela av det der. Årsrapporten var ikke ute når jeg kommenterte P/E og jeg har aldri argumentert for å bruke noe annet enn fortjeneste.
Skal dere røre med andres regning så ha nå mot til å ta det med personen direkte.
Red: Glem det, er en som er halvveis våken der.
Skal dere røre med andres regning så ha nå mot til å ta det med personen direkte.
Red: Glem det, er en som er halvveis våken der.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
28.04.2018 kl 12:43
7597
Som vi ser så er det 65 % positive reviews mot 64,9 tidiligere.
Skedde også nåt rart kl 12, vilket gör at vi nå bara er 500 forann forrige lördag.
Edit; Vi borde nå 11000 idag för at få rekord imorgon.
Det var 11500 dagen innan forrige rekord. Hur kan vi veta? Kolla på grafen från sista året.
Sen har vi effekt av första maj. Jag vet inte i hur många land det firas. Men, kanske blir måndag og tisdag også bra dagar.
Skedde også nåt rart kl 12, vilket gör at vi nå bara er 500 forann forrige lördag.
Edit; Vi borde nå 11000 idag för at få rekord imorgon.
Det var 11500 dagen innan forrige rekord. Hur kan vi veta? Kolla på grafen från sista året.
Sen har vi effekt av första maj. Jag vet inte i hur många land det firas. Men, kanske blir måndag og tisdag også bra dagar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
28.04.2018 kl 12:57
7582
swedbank mfl harbetar med arean på grafen, inte antalet spelare. Du kan räkna ut arean på grafen genom dataprogram, eller som i gamle dagar genom att printa den, klistra på plåt eller trä, såga ut, och väga bitarna och jämföra. Slik jeg ser det så må vi få en bas og bredd, slik at vi innan den 8e maj håller oss på et nivå 10-15000 spelare. Derifra kan vi sen bygga höjder og nye platåer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
28.04.2018 kl 13:06
7568
Det du snakker om er integralet i korrelasjon med historisk data om hyppighet osv hed bruk av bl.a. spilte timer. Er ikke så komplisert :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
28.04.2018 kl 16:13
7467
då blev det serverkrasch. kan se långt efter de rekorden nu. Trist, såg ut som vi skulle nå 10700 idag. Har loggat in mig igen men faller ur.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
28.04.2018 kl 16:32
7456
Lasse, nå får du roe deg. Nei, det har ikke vært noen server crash.
@ConanExiles 46 minutes ago
We rolled out a hotfix for PC just now to take care of a crash issue and improving performance.
@ConanExiles 46 minutes ago
We rolled out a hotfix for PC just now to take care of a crash issue and improving performance.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
28.04.2018 kl 16:34
7454
Jeg er inne igen. Var nog en lokal feil på min nett
plass 21.
plass 21.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
hvasa
28.04.2018 kl 18:14
7390
Hei alle,
Håper dere kan hjelpe en som har investert litt i Funcom nå, pg lurer på å øke. Dere som spiller dette ( Ser i hvert fall Larsson spiller ), er det et spill som kan slå an. Jeg mener så enkelt at er det et kjekt og fengende spill, som kan slå an, eller er det for spesielt interesserte bare
Jeg hørte blant annet at hvis du hadde brukt mye arbeid på å bygge deg opp, også ble raidet, så spørs det om en gidder å spille mer fordi en da må begynne helt på nytt.
Stemmer dette og er ikke det litt negativt?
Takker for svar.
Håper dere kan hjelpe en som har investert litt i Funcom nå, pg lurer på å øke. Dere som spiller dette ( Ser i hvert fall Larsson spiller ), er det et spill som kan slå an. Jeg mener så enkelt at er det et kjekt og fengende spill, som kan slå an, eller er det for spesielt interesserte bare
Jeg hørte blant annet at hvis du hadde brukt mye arbeid på å bygge deg opp, også ble raidet, så spørs det om en gidder å spille mer fordi en da må begynne helt på nytt.
Stemmer dette og er ikke det litt negativt?
Takker for svar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
hvasa
28.04.2018 kl 18:40
7367
Jeg er for øvrig ikke så overrasket over siste dagers nedgang. At noen har kjøpt seg opp tidlig for å så selge seg ut på oppgang knyttet til forventning, er helt normalt. Kursen vil komme den hvis spillet blir en suksess eller vice versa hvis det blir fiasko.
Sannsynligvis blir det vel noe imellom, så får en bare håpe på at det blir liggende i hvert fall på øvre halvdel av skala.
Sannsynligvis blir det vel noe imellom, så får en bare håpe på at det blir liggende i hvert fall på øvre halvdel av skala.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
28.04.2018 kl 18:54
7351
Definitivt ikke er spel för alla, ikke som rocket leauge eller gta5.
Men sikkert for tillräckligt många för att det skulle kunna bli succe. Målgruppen er väl den for rust og ark som det ser ut.
Jeg er ikke den gruppen egentligen spelar kun lite pga mina funcom aksjer. Men jeg kan iallafall säga att det flyter på bättre nu än vid EA launch. Spelet er bra nå.
Sen ser jeg på folk i min omgivning som spelar hur reagerar de? Har bett de köra Conan. Og de skrattar inte lika mycket som när de kör tex rocket leauge. Det är mera morsomt.
Finns många bra spel som konkurrerar. Nu kör många det här piratspelet som jeg ikke huskar navn på men det er Moro. Ser man på Steam topp list vill man prova de flesta tex pc builder simulator.
Men sikkert for tillräckligt många för att det skulle kunna bli succe. Målgruppen er väl den for rust og ark som det ser ut.
Jeg er ikke den gruppen egentligen spelar kun lite pga mina funcom aksjer. Men jeg kan iallafall säga att det flyter på bättre nu än vid EA launch. Spelet er bra nå.
Sen ser jeg på folk i min omgivning som spelar hur reagerar de? Har bett de köra Conan. Og de skrattar inte lika mycket som när de kör tex rocket leauge. Det är mera morsomt.
Finns många bra spel som konkurrerar. Nu kör många det här piratspelet som jeg ikke huskar navn på men det er Moro. Ser man på Steam topp list vill man prova de flesta tex pc builder simulator.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
28.04.2018 kl 18:55
7354
Hvasa,
De har gjort noen endringer på raiding med blant annet at du kan ikke starte på en ny server og banke ned en base på 1-2-3. Så det burde være bedre nå enn det har vært i det minste.
Når det gjelder spillet i seg selv... Helt ærlig jeg vet ikke. Det kommer an på så mange ting annet enn bare spillet. Trend i dag er battle arena, men Ark og Rust kaprer fortsatt et stort publikum. Mesteparten av potensialet er nok tatt ut der, men begge har solgt flerfoldige millioner og det er liten grunn til CE ikke skal kunne oppnå det samme i direkte sammenligning. CE er derimot en etterdilter og sent til at marked der trender endret seg veldig raskt.
Når det gjelder CE i seg selv kan jeg lett se det appellere til PvP sultne gamere. Det er bittelitt snålt sånn de har posisjonert seg med en svært mangfoldig verden og en slags historie men også multiplayer fokus. Føler de ikke helt klarer å velge hvilken de skal gå for. Hadde foretrukket singleplayer med førstnevnte men det kan jo hende det neste Conan spillet blir sånn. AI er fortsatt ganske crap ettet det jeg har sett og de ligger definitivt etter ARK når det gjelder npc.
Når spillet er såpass ferdig er det langt vanskeligere å si om det blir populært eller ikke. Veldig subjektivt. Jeg skjønner ikke at folk gidder spille PUBG og Overwatch men det er jo meg. Hva er sjansen for at det selger 2 mill pluss? God mener jeg.
De har gjort noen endringer på raiding med blant annet at du kan ikke starte på en ny server og banke ned en base på 1-2-3. Så det burde være bedre nå enn det har vært i det minste.
Når det gjelder spillet i seg selv... Helt ærlig jeg vet ikke. Det kommer an på så mange ting annet enn bare spillet. Trend i dag er battle arena, men Ark og Rust kaprer fortsatt et stort publikum. Mesteparten av potensialet er nok tatt ut der, men begge har solgt flerfoldige millioner og det er liten grunn til CE ikke skal kunne oppnå det samme i direkte sammenligning. CE er derimot en etterdilter og sent til at marked der trender endret seg veldig raskt.
Når det gjelder CE i seg selv kan jeg lett se det appellere til PvP sultne gamere. Det er bittelitt snålt sånn de har posisjonert seg med en svært mangfoldig verden og en slags historie men også multiplayer fokus. Føler de ikke helt klarer å velge hvilken de skal gå for. Hadde foretrukket singleplayer med førstnevnte men det kan jo hende det neste Conan spillet blir sånn. AI er fortsatt ganske crap ettet det jeg har sett og de ligger definitivt etter ARK når det gjelder npc.
Når spillet er såpass ferdig er det langt vanskeligere å si om det blir populært eller ikke. Veldig subjektivt. Jeg skjønner ikke at folk gidder spille PUBG og Overwatch men det er jo meg. Hva er sjansen for at det selger 2 mill pluss? God mener jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Krafer
30.04.2018 kl 07:29
7003
Conan Exiles passerte 1 mill spilte timer på en uke nå sist uke. Med 1.053.989 spilte timer slo CE faktisk beste uken etter Frozen North i august som var på 1.042.581 og det er kun de 6 første ukene etter EA-launch som har vært høyere. Peak på samtidige spillere var dog litt høyere etter Frozen North en det har vært så langt nå.
Det jeg synes er mest lovende med tallene er at det nå ikke har vært en kjapp stigning og så en nesten umiddelbar tilbakegang. Virker som CE nå holder langt bedre på spillerne samtidig som det jo også kommer litt nye til. Nivået i dag er så langt godt over forrige mandag. Tallene begynner omsider å vise lovende takter :)
Det jeg synes er mest lovende med tallene er at det nå ikke har vært en kjapp stigning og så en nesten umiddelbar tilbakegang. Virker som CE nå holder langt bedre på spillerne samtidig som det jo også kommer litt nye til. Nivået i dag er så langt godt over forrige mandag. Tallene begynner omsider å vise lovende takter :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
30.04.2018 kl 08:41
6920
Funcom and Petroglyph enter into partnership
Funcom N.V. has entered into a partnership with Petroglyph Games Inc for the development and publishing of a new game.
The game is based on the Conan the Barbarian IP and is planned to launch for PC during the first half of 2019.
This is in accordance with the Company's strategy of publishing both internally and externally developed titles in order to generate more revenue streams and reduce the risk profile of the Company. Externally developed titles will represent smaller investments than internally developed ones with correspondingly smaller revenue potential.
This game developed by Petroglyph will be solely funded by Funcom.
Badhoevedorp, The Netherlands, 30 April 2018
Funcom N.V.
https://newsweb.oslobors.no/message/450038
Funcom N.V. has entered into a partnership with Petroglyph Games Inc for the development and publishing of a new game.
The game is based on the Conan the Barbarian IP and is planned to launch for PC during the first half of 2019.
This is in accordance with the Company's strategy of publishing both internally and externally developed titles in order to generate more revenue streams and reduce the risk profile of the Company. Externally developed titles will represent smaller investments than internally developed ones with correspondingly smaller revenue potential.
This game developed by Petroglyph will be solely funded by Funcom.
Badhoevedorp, The Netherlands, 30 April 2018
Funcom N.V.
https://newsweb.oslobors.no/message/450038
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Ice
30.04.2018 kl 08:57
6880
Ny dag. Conan exiles har levert godt i helgen på steam Det er kommet melding på tidligere varslet opp Conan game.
Det kan se ut som alt Funcom aksjer ikke skal under kr 20 i dag slik de siste 2 børsdager la opp til, men vi får se om gjennom dagen......
Det kan se ut som alt Funcom aksjer ikke skal under kr 20 i dag slik de siste 2 børsdager la opp til, men vi får se om gjennom dagen......
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
30.04.2018 kl 09:00
6876
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Funcom-inngaar-partnerskap-skal-lage-nytt-spill
Tja si det Ice, jeg forventer knallhardt med salgspress i dag sånn at det ikke skal bli noen rally-tendenser.
Tja si det Ice, jeg forventer knallhardt med salgspress i dag sånn at det ikke skal bli noen rally-tendenser.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
30.04.2018 kl 10:40
6743
Passer meg bra, jeg skal inn med mer..
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
30.04.2018 kl 11:16
6697
Nå er det spel nummer två som ska utvecklas externt. Er det en risiko att funcom mister kompetens? Så det blir en form av brevlådeföretag i framtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Tool
30.04.2018 kl 11:19
6695
Ja det må helt klart være hovedbekymringen nå framover. La oss alle tenke på det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
30.04.2018 kl 11:36
6674
Det handler nok heller om å ha flere bein å stå på. Det er litt viktig å skille mellom tradisjonell publishing og dette tilfellet, som er outsourcing. Funcom utnytter kapasitet og erfaring hos andre istedet for å investere enda tyngre i seg selv - dette er helt normalt og må sees som en risikofordeling.
Jeg mener dette gir mening da jeg tror ikke Funcom med det første ønsker å ende opp i situasjonen de var i ved AoC med 400 ansatte og alle eggene i en kurv. De fokuserer sin kjernekompetanse innad men blåser ikke seg selv opp til et uhåndterlig nivå. Jeg tror de vil satse på organisk vekst i selve Funcom men med sterkere økonomiske muskler dra fordel av sin posisjon gjennom nettopp denne typen avtaler.
Jeg mener dette gir mening da jeg tror ikke Funcom med det første ønsker å ende opp i situasjonen de var i ved AoC med 400 ansatte og alle eggene i en kurv. De fokuserer sin kjernekompetanse innad men blåser ikke seg selv opp til et uhåndterlig nivå. Jeg tror de vil satse på organisk vekst i selve Funcom men med sterkere økonomiske muskler dra fordel av sin posisjon gjennom nettopp denne typen avtaler.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Vestjyden
30.04.2018 kl 16:39
6541
Fin dag
På vej mod ny top
På vej mod ny top
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hengar
30.04.2018 kl 17:05
6506
Reklame for Conan Exile på twitch.tv
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
02.05.2018 kl 09:24
6185
Kan fort se ut til at dagens mcap er litt tøff å forsvare selv med reklamesirkuset i gang. Var veldig bra reklamer det skal sies, anbefaler alle å se de.
De som har vært etter meg for at jeg ikke likte utvanningen til Malmberg og Rorbua får nå kjenne effektene av dette selv ift selskapsverdi. Tilsvarende kurs uten denne utvanningen hadde vært 25,5. Etter den søte kløe kommer den sure svie, verdt å huske det til neste gang. Krysser uansett fingra for et lite minirally mot 8. mai, og sterk listeplassering i ukene etter lansering.
De som har vært etter meg for at jeg ikke likte utvanningen til Malmberg og Rorbua får nå kjenne effektene av dette selv ift selskapsverdi. Tilsvarende kurs uten denne utvanningen hadde vært 25,5. Etter den søte kløe kommer den sure svie, verdt å huske det til neste gang. Krysser uansett fingra for et lite minirally mot 8. mai, og sterk listeplassering i ukene etter lansering.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
02.05.2018 kl 18:31
5954
Intervju med Joel Almighty om hva som skjer med Conan Exiles etter lansering:
https://wccftech.com/funcom-on-conan-exiles-launch/
Ellers for aksjen er det umulig å ta feil av at noen ønsket så lav sluttkurs som mulig. Blinket 37,2k flere ganger på 20,98 og posten som tok kursen ned fra 21,30 til 21,14 ble lagt ut 7 sekunder før auksjonen var over. Slutt under 21 kludrer nok mye med det tekniske for de glupingene som følger dette.
https://wccftech.com/funcom-on-conan-exiles-launch/
Ellers for aksjen er det umulig å ta feil av at noen ønsket så lav sluttkurs som mulig. Blinket 37,2k flere ganger på 20,98 og posten som tok kursen ned fra 21,30 til 21,14 ble lagt ut 7 sekunder før auksjonen var over. Slutt under 21 kludrer nok mye med det tekniske for de glupingene som følger dette.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
02.05.2018 kl 19:12
5914
Ser väldigt svakt ut nå. Speciellt då kursen begynnte nedturen straks efter lanseringen sist. Säkert många som lärde sig läxan då og säljer sig ut i tid denna gång
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
02.05.2018 kl 19:22
8122
Tja. Tror ikke den er så svak som du vil ha det til i øyeblikket - Ved visse nivåer. Men veien er klart kort til under 20 og en del av problemet er nok som du sier at mange har brent seg før og er nervøse. Det er også langt flere som skulle være tidlig ute og mange hopper av før lansering. Men det er også en del som med rette har sterk tro på CE nå og sitter.
Jokeren derimot er at dersom salget går voldsomt bra etter lansering, dvs topp 3 på steam for eksempel så blir aksjene de som selges av luringene snappet opp av andre som tar de med videre nordover. Greia i dag var jo at folk kvekker til og skal ta "sperren" og ender bare opp med å brenne seg da andre kun ønsker å skape kvalm i papiret og skremme vekk flest mulig. Felles for begge er at man er så lur at man lurer seg selv iblant.
Jokeren derimot er at dersom salget går voldsomt bra etter lansering, dvs topp 3 på steam for eksempel så blir aksjene de som selges av luringene snappet opp av andre som tar de med videre nordover. Greia i dag var jo at folk kvekker til og skal ta "sperren" og ender bare opp med å brenne seg da andre kun ønsker å skape kvalm i papiret og skremme vekk flest mulig. Felles for begge er at man er så lur at man lurer seg selv iblant.
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
02.05.2018 kl 19:25
8107
Våldsamt bra alltså 2 miljoner Fra nå är väl plass 1 i 7 uker
Redigert 21.01.2021 kl 02:01
Du må logge inn for å svare
Hektar
02.05.2018 kl 19:29
8382
Ja. Eller nei. Skjønte ikke så mye av det du mente der. Men på plass #1 kan du selge 2 millioner på fem minutter for alt vi vet. Nå er det absolutt ingen unntatt deg som forventer at 2 millioner salg skal skje via steam innen to måneder heller da.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
02.05.2018 kl 19:35
8356
Det står 2 miljoner i trådstarten. Vet ikke om det er inräknat den eventuella miljon som är såld redan.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Hektar
02.05.2018 kl 19:43
8346
2 millioner nye salg over tre platformer ja. Ila 2018.
Redigering: Forresten, kan du fortelle meg hvordan du tolket trådstarten som at jeg mener de skal selge 2 millioner via steam på 2 måneder? Er litt sånn fritolknings-entusiast skjønner du, og svært nysgjerrig på hvordan folket på HO egentlig leser innlegg. Har forsøkt å kopiere prosedyren uten hell så langt.
Redigering: Forresten, kan du fortelle meg hvordan du tolket trådstarten som at jeg mener de skal selge 2 millioner via steam på 2 måneder? Er litt sånn fritolknings-entusiast skjønner du, og svært nysgjerrig på hvordan folket på HO egentlig leser innlegg. Har forsøkt å kopiere prosedyren uten hell så langt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Larsson jr
02.05.2018 kl 20:27
8288
jeg menar inte at de ska sälja 2 miljoner på exakt två månader. Men vid EA lansering så kom ju mesteparten av säljet månad 1. Men dere tenker en mer langvarig framgång nå, jag förstår.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Hektar
02.05.2018 kl 20:31
8275
Just precis. Det tog typ Ark typ 4 månadar typ.
Så jeg skulle tro at 2 millioner ila 2018 er ikke et urealistisk mål. Og hva gjelder klingende mynt i kassa er dette et totalt pardigmeskifte fra det Funcom vi har vært vant til.
Så jeg skulle tro at 2 millioner ila 2018 er ikke et urealistisk mål. Og hva gjelder klingende mynt i kassa er dette et totalt pardigmeskifte fra det Funcom vi har vært vant til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Tool
02.05.2018 kl 21:31
8217
Vet noen noe om produksjonsvolum på de fysiske spillene? Ser collector er utsolgt nå på xbox men vil jo tro de har lagd seg et volum for launch etter hva de tenker. Merker at her kan virkelig alt skje nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Hektar
02.05.2018 kl 21:47
8261
Ingen vet dette unntatt FC selv. Hva gjelder vanlige fysiske kopier som motsetning til Collectors Edition tror jeg det er mer enn nok. Utsalgsstedene har alltid ekstra kopier de sender tilbake til publisher.
Hadde også kjøpt Collectors Edition om den medfulgte en kalender av utviklerne kledd i bjørneskinn mens de poserer i utfordrende stillinger. Men den gang ei, alle mine forespørsler har blitt blankt avvist.
Hadde også kjøpt Collectors Edition om den medfulgte en kalender av utviklerne kledd i bjørneskinn mens de poserer i utfordrende stillinger. Men den gang ei, alle mine forespørsler har blitt blankt avvist.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare
Krafer
04.05.2018 kl 07:27
8049
Dagens lille digresjon/funfact. CE passerte i snitt 7000 samtidige spillere siste uken og gikk da forbi snittet for mars 2017 som var på 6980.
Vært 21 dager med økning hver dag i forhold til samme dag uken før. Nivået kan selvsagt ikke måle seg med de første ukene etter EA launch men er litt nye takter av CE dette.
Vært 21 dager med økning hver dag i forhold til samme dag uken før. Nivået kan selvsagt ikke måle seg med de første ukene etter EA launch men er litt nye takter av CE dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Du må logge inn for å svare